CZK/€ 25.155 -0,32%

CZK/$ 23.470 -0,62%

CZK/£ 29.361 -0,01%

CZK/CHF 25.687 -0,48%

15. 08. 2011

0 komentářů

Nezákonné pravidlo: Poškozené zboží musíte vrátit hned

 


 

Praha – Zboží vám doručíme, ale musíte si jej hned překontrolovat, protože později už vaše připomínky k poškozenému zboží neuznáme. Podobnou formulaci si lze přečíst v obchodních podmínkách řady internetových obchodů nebo prodejců, kteří nabízí dodání objednaného zboží až domů.
Stále častěji navíc obchodníci s tímto argumentem odmítají reklamace klientů, eventuálně zodpovědnost přesunují na přepravce. Přitom podle zákona na to nemají nárok.
„Zákon ale hovoří jasně. Prodejce odpovídá za to, že zboží bude v okamžiku převzetí v souladu s kupní smlouvou, tedy nepoškozené a funkční. A to bez ohledu na to, zda pro něj přepravu zajišťuje nějaký třetí subjekt. Pokud se navíc u zboží objeví závada v prvním půl roce, má se za to, že existovala už v době převzetí zboží,“ vysvětlil Jan Votočka, právní poradce časopisu dTest.

Loading

Vstoupit do diskuze 0 komentářů

Zdroj a více informací: CII750.cz

 



Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *