Praha – Zboží vám doručíme, ale musíte si jej hned překontrolovat, protože později už vaše připomínky k poškozenému zboží neuznáme. Podobnou formulaci si lze přečíst v obchodních podmínkách řady internetových obchodů nebo prodejců, kteří nabízí dodání objednaného zboží až domů.
Stále častěji navíc obchodníci s tímto argumentem odmítají reklamace klientů, eventuálně zodpovědnost přesunují na přepravce. Přitom podle zákona na to nemají nárok.
„Zákon ale hovoří jasně. Prodejce odpovídá za to, že zboží bude v okamžiku převzetí v souladu s kupní smlouvou, tedy nepoškozené a funkční. A to bez ohledu na to, zda pro něj přepravu zajišťuje nějaký třetí subjekt. Pokud se navíc u zboží objeví závada v prvním půl roce, má se za to, že existovala už v době převzetí zboží,“ vysvětlil Jan Votočka, právní poradce časopisu dTest.