Praha – Česká obchodní inspekce loni zjistila prohřešky nejčastěji při kontrolách internetových obchodů, předváděcích akcí a prodejců pevných paliv. Lépe vyzněly kontroly výprodejových akcí v obchodních řetězcích, pohřebních služeb či taxislužeb, u kterých byl podíl odhalených nedostatků výrazně nižší.
Vyplývá to ze statistik, které ve výroční zprávě za loňský rok zveřejnila Česká obchodní inspekce.
Nejhůř loni dopadly kontroly zaměřené na internetové obchody. Inspekce jich provedla 1021 a nedostatky zjistila v 749 případech, což odpovídá bezmála 75 procentům.
Internetoví prodejci zákazníkům například neposkytli zákonem stanové informace nebo jim dali k dispozici jen částečné údaje o podmínkách uzavření kupní smlouvy či uplatnění práv z ní vyplývajících. Častým prohřeškem bylo i špatné informování o podmínkách reklamace. Některé e-shopy také nedodržují zákonem stanovenou třicetidenní lhůtu k vyřízení reklamace.