Čtvrtek 05. srpna. Svátek má Kristián.

Největší americký operátor kupuje internetovou firmu AOL

Investice 12.05.2015 | 14:00 0 Komentářů

Telekomunikační gigant Verizon koupí AOL za zhruba 4,4 miliardy dolarů.
Transakce má být dokončena v závěru letošního léta.

Největší americký operátor kupuje internetovou firmu AOL

New York – Telekomunikační gigant Verizon koupí internetovou společnost AOL za 50 dolarů za akcii, tedy zhruba 4,4 miliardy dolarů (přes 100 miliard korun). Verizon, který je majitelem největšího amerického mobilního operátora Verizon Wireless, si chce transakcí posílit aktivity na poli mobilního videa a reklamy.

Verizon své rozhodnutí oznámil v úterý. Akcie AOL reagovaly na zprávu růstem o zhruba 19 procent, informovala agentura Bloomberg.

Transakce má být dokončena koncem letošního léta kombinací hotovosti a cenných papírů. Poté se AOL stane plně vlastněnou dceřinou firmou Verizonu. Díky akvizici Verizon získá napojení na pokročilé technologie AOL zaměřené na prodej reklamy a poskytování vysoce kvalitního internetového videa. 

Mobilní trh v USA je nasycený a operátoři, jako je Verizon, AT&T a Sprint bojují o to, jak si zvýšit tržní podíl na úkor konkurence, poznamenal ekonomický list The Wall Street Journal. Nabídka digitálního videa prostřednictvím mobilního připojení představuje pro Verizon v příštích letech jeden ze způsobů růstu. Verizon loni vykázal zisk 12 miliard dolarů při tržbách 127 miliard dolarů.

Verizon již dříve uvedl, že plánuje letos v létě spustit videoslužbu zaměřenou na mobilní přístroje. Firma ale zatím neposkytla žádné další podrobnosti s výjimkou toho, že nabídne jak placené služby, tak služby zdarma podpořené reklamou. Nemá prý v úmyslu snažit se kopírovat tradiční televizi.

O převzetí AOL se spekulovalo již v minulosti, například v souvislosti s internetovou společností Yahoo!. AOL loni vytvořila zisk 126 milionů dolarů, tržby činily 2,5 miliardy dolarů. Firma roste v těch oblastech podnikání, které pomáhají dalším firmám při prodeji reklamy. Vlastní také internetové stránky Huffington Post nebo TechCrunch.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.