Brno – Zatímco ještě před pár měsíci se zdálo, že pozornost obchodníků se obrátí k menším městům, kde nejsou lidé zatím příležitostmi k nákupu obklopeni, nyní se jejich plány opět mění.
Zatím neopouštět jisté výdělky a schovat se ve „stínu“ hospodářské krize – tak lze nyní nazvat strategii nájemců nákupních center.
„Ještě před několika měsíci byl trend ve výstavbě nákupních parků hnán kupředu poměrně silnou poptávkou nájemců. Mnozí developeři proto začali s plánováním výstavby, a v některých případech i s vlastní výstavbou, v menších regionálních městech o velikosti 10 až 20 tisíc obyvatel,“ říká Jiří Kristek, vedoucí týmu pronájmu nákupních parků ve společnosti Cushman & Wakefield pro Českou republiku a Slovensko.
Chybějí nájemci i peníze
Část těchto projektů se již podařilo i dokončit, a mnohá menší města už svá vlastní nákupní centra mají. Další však nejspíš vznikat nebudou. Developeři ve svých rozvojových plánech brzdí vzhledem ke klesajícím obratům společností, které si prostory v centrech pronajímají.