CZK/€ 25.155 -0,32%

CZK/$ 23.470 -0,62%

CZK/£ 29.361 -0,01%

CZK/CHF 25.687 -0,48%

29. 05. 2011

0 komentářů

Na biobenzín jezdí stovky aut, ale mohly by statisíce

 


 

Zatím jen několik stovek aut u nás využívá palivo E 85, tedy vlastně biolíh s patnáctiprocentní příměsí klasického automobilového benzínu. Většina z nich jsou přestavěné vozy. V kategorii nových vozů se jedná o necelou stovku hlavně modelů Ford FFV.
Například C-Max upravený pro spalování E 85 s motorem 1,6 je oproti klasickému stejně objemnému vozu jezdícímu pouze na klasický benzín dražší o patnáct tisíc korun.

Octavii na tento pohon prodává i Škodovka, není však v oficiálním ceníku, protože jsou vozy určeny především pro skandinávský trh. Dealeři ji však dokáží u výrobce objednat. Oproti běžné octavii s motorem 1,6 MPI má jiné vůči agresivnímu lihu odolnější palivové vedení a také jinou řídicí jednotku motoru. Ta si totiž musí poradit se stále se měnícím poměrem lihu a benzínu ve směsi přicházející do motoru. Výhodou tohoto vozu je, že může jezdit klidně i na klasický benzín, případně směs obou paliv. Octavia Multifuel má i zásuvku pro připojení do elektřiny v přední části. Ta slouží ve velkých mrazech pro předehřívání pohonné jednotky a usnadňuje starty auta s natankovaným palivem E 85 ve velkých mrazech.

Loading

Vstoupit do diskuze 0 komentářů

Zdroj a více informací: CII750.cz

 



Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *