CZK/€ 25.155 -0,32%

CZK/$ 23.470 -0,62%

CZK/£ 29.361 -0,01%

CZK/CHF 25.687 -0,48%

17. 03. 2014

0 komentářů

Miliardářova Gorila vstupuje na trh. Láká na levnější volání

 


 

Miliardářova Gorila vstupuje na trh. Láká na levnější volání

Praha – Do telekomunikačního byznysu vstoupil další český miliardář. Jiří Šimáně, spolumajitel Českých aerolinií a Unimex Group, provozující Travel Service či síť hobbymarketů Uni hobby, spustil virtuálního operátora pod značkou Gorila Mobil. Za firmou Šimáně stojí jako investor.

Nový hráč na telekomunikačním trhu začne své služby nabízet od 17. března a přináší do Česka nabídku tarifů postavených především na mobilním internetu. Tradiční volání a SMS tak v souladu s celosvětovým trendem ustupují do pozadí. Cíl Gorily pro tento rok je 50 tisíc klientů.

Další přeprodejce služeb Kellnerovy Telefóniky, má za úkol oslovit hlavně mladé zákazníky. V budoucnu se ale chce napojit i na služby svého hlavního investora Unimex Group miliardáře Jiřího Šimáněho.

Od přibližně padesátky virtuálních operátorů a přeprodejců, kteří dnes na trhu působí, odlišují Gorila Mobil předplacené karty a tarify s jednotnou cenou za volání a SMS, odstupňované ale podle objemu mobilních dat. Cena za volání 2,50 koruny za minutu je přitom na trhu již relativně vysoká, po druhé minutě je ale zdarma. Cena za SMS je 1,50 koruny.

REKLAMA

Cena za data s rostoucím objemem klesá. Balíček s 5 GB dat stojí 480 korun, dalších 5 GB v měsíci jde dokoupit za polovinu, další za čtvrtinu původní ceny a případný čtvrtý balíček 5 GB dat v měsíci pak vyjde na 60 korun. Kdo by tedy nakoupil celkový objem dat ve výši 20 GB za měsíc, zaplatí za ně u Gorily 900 korun.

Například Vodafone nedávno začal nabízet „neomezený“ datový tarif, který ale limituje stažená data na hudbu či filmy porcí rovněž 20 GB dat, a prodává ho za cenu 999 korun měsíčně.

Druhý balíček je pak k dispozici za 200 korun měsíčně, dat je na něm 0,5 GB a přikupovat lze další data se stejnou logikou. Další porce 0,5 GB dat je vždy za polovinu předchozí ceny.

Telekomunikační Red Bull

Zacílení má být podle šéfa Gorila Mobil Lukáše Janouška na skupinu mladých od 15 do 26 let, kteří nejvíce využívají chytré telefony, mobilní data a přijímají nové služby. Přesvědčit je přitom nechtějí samotnou cenou služeb, ale hlavně reklamní kampaní, do které letos investují 16,5 milionu korun.

REKLAMA

„Chceme být takový Red Bull mobilního trhu,“ říká s odkazem na populární značku, pro kterou sám pracoval a kterou zastupuje i jeden ze spoluzakladatelů Gorila mobil a bývalý manažer Formule 1 Pavel Turek.

Potenciální konkurencí je vlastní značka T-Mobilu Kaktus, pod kterou chce také oslovit hlavně mladé. Podle mluvčí operátora Patricie Šedivé má dnes „nižší desítky tisíc“ klientů. Podobně zaměřený je i virtuální operátor Studentfone, navázaný na studentské karty ISIC.

Koncept Gorila mobil přitom zapadá do strategie Telefóniky – její hlavní značka O2 necílí přímo na mladé a do své sítě pouští jen vybrané silné partnery. Po Ringieru, Tescu a ČEZu je proto důležitá podpora projektu ze strany Unimexu. Stejně jako ostatní, s výjimkou ČEZu, se ani u nováčka nejedná o plnohodnotného virtuálního operátora. Jde o přeprodejce služeb samotné Telefóniky, se kterou také zákazníci uzavírají smlouvu.

To je důležité například pro roamingové nabídky, které jsou tak stejné jako u mateřského operátora. Právě volání v zahraničí může být přitom velmi zajímavé pro napojení na samotný Unimex, který provozuje především Travel Service, nedávno pak získal podíl v Českých aeroliniích.

V Gorila Mobil drží stále majoritu zakladatelé, Janoušek, Turek společně s Romanem Nováčkem a Petrem Staňkem. Skupině Unimex se ale díky podílu otevírá nový trh, na kterém zatím vůbec nepůsobila.

Loading

Vstoupit do diskuze 0 komentářů

Zdroj a více informací: CII750.cz

 



Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *