Sobota 19. června. Svátek má Leoš.

Mégane RS má rekord Nürburgringu. V ČR hledají prodejce

Investice 17.06.2014 | 07:15 0 Komentářů

Titul nejrychlejšího vozu s pohonem přední nápravy vzala Seatu Leon Cupra speciální odlehčená verze Renault Mégane RS Trophy-R.

Mégane RS má rekord Nürburgringu. V ČR hledají prodejce

Už o více než pět sekund pod hranici osmi minut stlačil vůz vytvořený divizí RS automobilky Renault čas potřebný na ujetí jednoho kola na severní smyčce německého okruhu Nürburgring.

Speciální odlehčená verze vozu, jehož celé označení zní Renault Mégane RS 275 Trophy-R, obkroužila okruh v čase 7 minut 54,4 sekundy, čímž o 4 sekundy porazila dosavadního rekordmana, kterým je aktuální verze Seat Leon Cupra.

Historicky nejsportovnější verze Mégane RS má pod kapotou benzinový čtyřválec o zdvihovém objemu válců dva litry. Výkon agregátu přeplňovaného turbodmychadlem je 275 koňských sil. Maximální točivý moment činí 360 Nm.

Na přední nápravu namontovali mechanický samosvorný diferenciál, motor spolupracuje se šestistupňovou manuální převodovkou. Oproti „civilnějším“ verzím Mégane RS má verze Trophy-R adaptivní tlumiče a kompozitové pružiny. Nastavení podvozku může dělat řidič z kabiny a k dispozici má desítky variant pro přední a zadní nápravu.

Hlavní příčina zrychlení vozu je ale v jeho masivním odlehčení. Prý se uspořilo sto kilogramů materiálu.

Bude jen 250 kusů

Chybí tlumicí materiály (-18 kilogramů), zadní lavice (-20 kilogramů), 22 kilogramů je úspora díky nahrazení klasických předních sedaček skořepinami a deset kilogramů ubylo po vymontování rádia a klimatizace. Čtyři kilogramy ušetřil nový výfuk a zbývající úsporu již představují spíše drobnosti. Například absence zadního stěrače znamená odlehčení o jeden kilogram.

Takový vůz dostane každý, kdo si objedná jeden kus ze speciální limitované série. Ta bude čítat 250 aut.

Kdo by chtěl ještě o něco lehčí a rychlejší automobil, může si připlatit za výkonnější brzdy či lithium-iontový akumulátor.

Cena ještě nebyla stanovena, ale měla by se pohybovat kolem 1,25 milionu korun. Vůz hodlá Renault uvést na trh koncem letošního roku.

V té době by už také mělo být rozhodnuto o tom, kde bude sídlit jediný oficiální dealer sportovní divize Renault RS v Česku. Těchto zastoupení má zatím Renault po celém světě více než 300.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.