Sobota 24. srpna. Svátek má Bartoloměj.

Lidl žaluje konkurenci. Troufla si říct, že je levnější

Investice 20.11.2010 | 06:57 0 Komentářů

Do sporu o výklad evropských směrnic o nekalé reklamě se vložila i česká vláda

Brno/Lucemburk – Diskontnímu řetězci Lidl se nelíbí snaha jeho konkurentů dokázat v reklamě, že jsou levnější než on. Pro Lidl jsou přitom nízké ceny totéž, co tři pruhy pro Adidas – chce, aby si ho právě s nimi lidé spojovali.
Spor propukl ve Francii, ale týká se celé EU, tedy i České republiky, kde Lidl úspěšně působí. Obchody francouzské společnosti Vierzon Distribution na základě srovnání cen některých potravin uvedly, že nákup 34 výrobků je u nich o šest euro levnější než v Lidlu. Postup obchodníků, kteří porovnávají „nesrovnatelné výrobky“, však Lidl považuje za klamavou reklamu a proto poslal celý případ k soudu.
Nezakazujte reklamu
Kauza je důležitá právě proto, že postupně doputovala až k Evropskému soudnímu dvoru a ukáže tak, kam až smějí obchodníci v reklamě zajít v celé EU. Lidl zatím uspěl jen částečně.
Podle evropských soudců musí být posuzování reklamy porovnávající jednotlivé výrobky vykládáno co nejpříznivěji pro nakupující. Argument Lidlu, že není přípustné porovnávat potravinářské výrobky, protože se liší kvalitou, složením nebo původem, odmítl. Vedl by totiž k úplnému zákazu reklamy postavené na rozdílech v cenách zboží, a to soudci nechtějí.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.