Úterý 27. července. Svátek má Věroslav.

Krize luxusní auta netrápí. Porsche i BMW jdou na odbyt

Investice 11.08.2009 | 11:33 0 Komentářů

Prodeje exkluzivních značek rostou bez ohledu na krizi

Brno – Pokles zájmu způsobený krizí? Něco takového na statistikách prodeje značek, které jsou symbolem luxusu nebo alespoň materiálního dostatku, patrné rozhodně není. Zatímco většina značek pociťuje letos úbytek zájmu, prodejci vozů jako BMW, Audi, ale i Lamborghini nebo Porsche si připisují v porovnání s loňským rokem jednoznačně plusové hodnoty.
„Právě to dokazuje, že krize je hodně o myšlení lidí, že je převážně v jejich hlavách. Ti, kdo peněz tolik nemají, budou šetřit. A nové auto si nejspíš odpustí. Ale majetní lidé peníze stále mají, což je vidět na prodejích drahých značek. Možná přejdou v rámci značky na skromnější model. Ale na statistikách by se změna projevila až v případě, kdy si místo BMW koupí levnější vůz,“ konstatoval analytik společnosti Cyrrus Jan Procházka.

A údaje Svazu dovozců automobilů to potvrzují. Vozů značky Audi registrovali majitelé od začátku roku o třetinu víc než před rokem, kdy hospodářská krize byla pojmem ze třicátých let minulého století. Nových BMW jezdí po České republice o 275 víc než vloni, což představuje nárůst 28 procent.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.