Praha – ČSOB a Poštovní spořitelna už vyřešily problém s nevymazanými blokacemi již zaúčtovaných transakcí platebními kartami. „Všechny tyto blokace jsou odmazány,“ říká mluvčí ČSOB Ivo Měšťánek.
„Na úročení a na reálný zůstatek běžných účtů neměla tato situace vliv, protože účetní zůstatek na účtu zůstal i včera ve správné výši. Pokud měla blokace za následek čerpání – respektive vyblokování – kontokorentu, zajistíme automaticky kompenzaci úroku,“ dodává mluvčí.
K neodmazání blokací již zaúčtovaných transakcí došlo vlivem technické závady. Fakticky tak banka klientům každou platbu nejdříve strhla a poté ještě znovu zablokovala. Problém se týkal zhruba 300 tisíc lidí, kteří uskutečnili transakci kartou mezi 20. a 25. dubnem a k zaúčtování platby došlo v pondělí 26. dubna.
„Za vzniklou situaci se velice omlouváme. Pokud klientovi vznikla škoda, je banka připravena konkrétní situaci řešit v rámci reklamačního řízení,“ ujišťuje Měšťánek. Příčinou byla chyba při aktualizaci softwaru.