Pátek 14. srpna. Svátek má Alan.

Jan Urbanec: Pomoci může labeling a ujasnění pojmů

Jednou z nejúčinnějších forem ochrany spotřebitele je labeling – vymezení určitých pojmů zákonem pro určité činnosti. Taková informace může být sugestivní informací pro spotřebitele, který ví, s kým jedná. Na druhou stranu jsou i názory, že se jedná o přílišný zásah do tržních vztahů mezi klientem a podnikatelským subjektem.

Na Slovensku pojem „finanční poradce“ je určen pro finanční zprostředkovatele, kteří nejsou placeni provizně. V důsledku toho v pojišťovnictví jsou na Slovensku jen 3 finanční poradci.

Nový koncept nezávislosti podle připravované směrnice MiFID II vymezuje nezávislost pouze pro neprovizní odměňování. Bude se ale týkat pouze investic, na které se MiFID vztahuje, netýká se zatím pojištění. Nižší hranice nezávislosti jsou např. odměňování bez vazby na plnění prodejních cílů, což by mohlo být např. rovnou provizí za všechny produkty. Alternativou je vnímat nezávislost jako dostatečnou šíři produktů v portfoliu.

„Ministerstvo financí tuto problematiku vnímá jako velkou výzvu,“ říká Jan Urbanec, náměstek ministra financí.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.