San Francisco – Jak si vede gigant Google v době hospodářského útlumu? V porovnání s ostatními obstojně, i když slovo „krize“ není ani jemu úplně cizí. I přes lepší než očekávané meziroční výsledky totiž majiteli nejpopulárnějšího internetového vyhledávače vůbec poprvé klesly tržby mezi čtvrtletími.
Za první tři měsíce letošního roku klesly tržby Google mezičtvrtletně o tři procenta na 5,51 miliardy dolarů. Meziročně jde nicméně o šestiprocentní nárůst. Také čistý zisk firmy za první čtvrtletí roku vzrostl, a to asi o osm procent na 1,42 miliardy dolarů.
Reklama na internetu: Ne pokles, jen zpomalení růstu
Důvod poklesu tržeb je podle analytiků prostý – lidé v krizi nakupují méně, a proto také méně klikají na reklamy.
„Celkově se sice nedá říci, že by byl trh internetové reklamy v současné krizi ušetřen, ale v porovnání například s televizní reklamou je na tom určitě lépe, kdy důsledkem krize není pokles objemu trhu, ale jen zpomalení růstu,“ popisuje situaci analytik společnosti Cyrrus Ondřej Moravanský.