Pátek 18. června. Svátek má Milan.

Hyundai i20, velký soupeř fabie, vstupuje na tuzemský trh

Investice 23.11.2014 | 18:35 0 Komentářů

Základní cena novinky korejské značky byla stanovena na částku 239 990 korun.

Hyundai i20, velký soupeř fabie, vstupuje na tuzemský trh

Pouze několik dní od začátku prodeje nové Škody Fabia přijíždí na český trh její největší konkurent. Od pátku si zájemci o malý pětidveřový hatchback mohou koupit nový Hyundai i20.

Třetí generace automobilu korejské značky vyráběného v Turecku a navrženého v Německu nešetří sebevědomím. Její nejnižší cenovka začíná o pět tisíc výš než u škodovky – na 239 990 korunách. Je to dosti značný rozdíl od předchůdce, který na sebe v posledních měsících strhával pozornost akční cenou začínající pod 200 tisíci korunami. Kompletní ceník nového Hyundaie i20 si prohlédněte zde.

Základní novou i20 pohání čtyřválcový motor 1,2 s maximálním výkonem 55 kW. Nejlevnější fabia se musí spokojit s tříválcem a maximem 44 kW. U srovnatelných verzí vychází levněji hyundai, jak vyplývá z porovnání, k němuž jsme přidali další oblíbený malý hatchback Ford Fiesta.

Novinku redaktor severu vybermiauto.cz testoval na mezinárodní novinářské prezentaci na jihu Španělska. První vážný argument pro pořízení i20 je ale zřejmý, aniž bychom museli za volant. Je to design. Částečně navazuje na líbivý styl „ocucaný bonbón“ z modelu i30, zároveň se ale vydává cestou méně komplikovanějších a nadčasovějších linií. Výsledkem je ze všech stran atraktivní vizáž podpořená zajímavými barvami.

Uvnitř jsou měkčené plasty

Uvnitř najdeme měkčí plasty než u fabie. Stejně jako u škodovky jsme dostali k dispozici pouze vyšperkované verze, které působí na malé auto velmi hodnotně. Dveře se zavírají tiše, bezhlučně fungují i velká tlačítka a příjemné ovladače rádia či klimatizace. Hyundai se dušuje, že měkčené plasty kolem sebe najdou i majitelé nejlevnějších variant.

Porovnání základních motorů vychází lépe pro i20. Její čtyřválec 1,2 l s výkonovými verzemi 55 a 63 kW běží kultivovaněji a nabízí lepší dynamiku než škodovácké litrové tříválce o výkonech 44 a 55 kW. I nejslabším motorům i20 ale dochází dech v kopcích a vyžadují docela časté řazení. Spotřeba novinek značek Hyundai a Škoda se téměř neliší, s oběma vozy lze hodně lehkou nohou jezdit pod pět litrů.

Dynamičtější svezení nabízí u nové i20 čtrnáctistovka se šestistupňovou převodovkou a maximem 74 kW. Při porovnání bychom ale zvedli ruku pro čtyřválec Fabie 1.2 TSI/81 kW, jemuž turbo zajišťuje převahu v nejpoužívanějších otáčkách, a navíc méně žere. Benzinové motory s turbem doplní paletu modelu Hyundai i20 příští rok. Půjde o litrové tříválce s výkony 74 a 88 kW.

Už nyní nechybí v nabídce naftové motory – tříválec 1.1 CRDi a čtyřválec 1.4 CRDi. Vzhledem k cenám ale nepředpokládáme velký zájem o ně.

Kombi zatím s otazníkem

Klidná jízda s třetí generací modelu Hyundai i20 připomíná svezení s fabií, podvozek obou vozů působí na malé hatchbacky dospěle. Kabina vozu korejské značky nám připadá o něco lépe odhlučněná, škodovka kontruje plynulejším řízením. Další rozdíly ve prospěch škodovky vyjdou najevo až při ostřejším zacházení. Fabia ochotněji zatáčí.

Hyundai i20 je o něco delší než Škoda Fabia, ostatními proporcemi jsou auta zvenčí i uvnitř hodně podobná. Větší délka znamená o něco lepší místo pro nohy v i20. Hyundai se řadí mezi nejprostornější malé hatchbacky – a to včetně zavazadlového prostoru. Na opěvovanou škodovku mu tady scházejí pouze čtyři litry (326 l), navíc ji výrazně překonává šířkou kufru. Podrobné porovnání interiérů obou aut podle nezávislých měření najdete zde.

Mimo pětidveřového hatchbacku se Hyundai bude vyrábět i ve třídveřové verzi, která ale nemá být na rozdíl od minulé generace téměř totožnou, jen o něco levnější verzí. Půjde o auto pro mladé ve stylu kupé. Hyundai navíc slíbil rozšíření rodiny i20 o další verze. Ve hře jsou například malé terénní auto nebo prodloužená varianta kombi, která je zatím na českém trhu trumfem fabie.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.