Čtvrtek 29. října. Svátek má Silvie.

EURO 2008 přinese evropské ekonomice 1,4 miliardy EUR

Podle společnosti MasterCard přispěje letošní mistrovství Evropy ve fotbale evropské ekonomice částkou ve výši 1,4 miliardy EUR.

Vyplývá to z odborné studie, kterou si společnost objednala a vypracoval ji profesor Simon Chadwick. Šampionát se podle něj projeví na místní, celostátní i mezinárodní úrovni. Například v každém zápase České republiky se bude bojovat o růst národního hospodářství průměrně o 42 milionů EUR, jenž přinese každý zápas v oblasti prodeje vstupenek, cestování, prodeje potravin a nápojů, reklamního zboží, sponzorských příjmů, reklamy a využívání telekomunikačních a nových sdělovacích prostředků, a které si rozdělí obě země zapojené do utkání.

Mistrovství Evropy UEFA je nejvýznamnější evropskou sportovní soutěží a jako takové bude mít EURO 2008 významný vliv na ekonomiku všech 16 zúčastněných států. EURO 2008 současně ovlivní prostřednictvím tzv. haló efektu evropskou ekonomiku i v širších souvislostech v hodnotě převyšující částku 1,4 miliardy eur,“ uvedl profesor Simon Chadwick, jeden z nejvýznamnějších evropských expertů na sportovní ekonomiku. „Tento vliv budou pociťovat mnohé země hlavně díky sponzorským a komerčním příjmům s tím, že každý zápas ve skupinách přinese v průměru částku ve výši až 42 milionů eur. Zápasy, které se budou odehrávat v pozdějších etapách soutěže, zřejmě přinesou ještě lepší ekonomické výsledky,“ dodal Chadwick. 

Největší hospodářský dopad budou podle něj mít zápasy skupiny C Francie–Itálie v Zurichu, Nizozemsko–Francie v Bernu a Itálie–Nizozemsko také v Bernu. Za nejlukrativnější zápasy v ostatních skupináchjsou pak považovány utkání Švýcarsko-Portugalsko v Basileji (skupina A), Rakousko-Německo ve Vídni (skupina B), Španělsko-Rusko v Innsbrucku (skupina D).

Zdroj: Tisková zpráva MasterCard

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.