Praha – Tuzemský výrobce kosmetiky Dermacol se loni propadl do ztráty 2,36 milionu korun. O rok dříve firma vydělala téměř 27 milionů korun. Tržby Dermacolu loni meziročně klesly o devět procent na 205 milionů korun. Vyplývá to z výroční zprávy společnosti zveřejněné ve Sbírce listin.
Dermacol loni plánoval utržit 279 milionů korun. Nesplnění plánu podle výroční zprávy souvisí s nevyužitím nových výrobních kapacit a s pomalým získáním obchodních partnerů pro výrobu kosmetických výrobků pod jinou značkou.
Firmě přinesly značné náklady stavební úpravy ve výrobním závodě v Brně. Rozšíření výrobních prostor má společnosti umožnit expanzi především na zahraniční trhy.
V loňském roce Dermacol zvýšil svůj podíl na trhu dekorativní kosmetiky. Na trhu pleťové a tělové kosmetiky zaznamenala firma stagnaci až mírný pokles. Podíl společnosti na trzích sluneční a koupelnové kosmetiky se snížil.