Brno – Kolik cestovních kanceláří dokážete z hlavy vyjmenovat? Na českém trhu jich působí přibližně tisíc. V letošním roce čtyři z nich v tichosti a bez jakýchkoliv škod ukončily svou činnost a tři zkrachovaly „veřejně“. Mezi nimi i Tomi Tour zaštítěná jménem Václava Fischera, která figurovala v první desítce cestovních kanceláří v Česku.
Lidé se však o budoucnost svých již zaplacených dovolených nejspíš obávat nemusí. Za největší „průšvih“ sezóny, tedy právě krach Tomi Tour, totiž nemohla ekonomická krize.
„U nás si interně všímáme čtyř indikátorů budoucnosti. Jednak jestli cestovní kancelář platí včas své závazky – tedy například provize agenturám, které prodávají její zájezdy. Dalším varováním je masivní prodej zájezdů za ceny nižší, než jsou náklady. Třetí ukazatel je příliš časný prodej další sezóny. A posledním indikátorem, že je něco špatně, je neúspěšná snaha o prodej společnosti,“ konstatoval Tomio Okamura, viceprezident a mluvčí Asociace českých cestovních kanceláří a agentur.