Pátek 26. dubna. Svátek má Oto.

Coca-Cola už není nejcennější značkou světa. Žezlo převzal Apple

Investice 30.09.2013 | 10:42 0 Komentářů

Po třinácti letech přišla Coca-Cola o pozici nejcennější značky světa. Od nápojové společnosti převzala žezlo technologická firma Apple. Coca-Cola se umístíla dokonce až na třetím místě. V žebříčku sestavovaném konzultační společností Interbrand ji přeskočil další technologický gigant. Google.

Společnost Interbrand ohodnotila značku Apple na 98,32 miliardy dolarů (1,9 bilionu korun). Meziročně hodnota této značky stoupla o 28 procent. Připtom v roce 2011 byl výrobce iPhonů a iPadů až na osmém místě. Loni však hodnota značky prudce vzrostla, a to o 129 procent.

Pořadí Značka Hodnota (v mld. USD) Meziroční změna hodnoty (v pct) Země původu
1. Apple 98,32 +28 USA
2. Google 93,29 +34 USA
3. Coca-Cola 79,21 +2 USA
4. IBM 78,81 +4 USA
5. Microsoft 59,55 +3 USA
6. GE 46,95 +7 USA
7. McDonald’s 41,99 +5 USA
8. Samsung 39,61 +20 Korea
9. Intel 37,26 –5 USA
10. Toyota 35,35 +17 Japonsko

Zdroj: Interbrand

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.