Praha – Krizové plány tuzemských bankovních domů jdou do nejmenšího detailu. V rámci úsporných opatření tak srazily takřka na nulu i rozpočty na kancelářské potřeby.
Šetříme, kde se dá, říkají. „Banky dostaly z centrál příkaz, aby letos v lednu a únoru nenakupovaly žádné kancelářské potřeby, případně jen to nejnutnější. Výsledkem je, že naše tržby od bank jsou v tomto období na minimu,“ řekl zástupce obchodního ředitele dodavatele kancelářských potřeb Activa Martin Holoubek.
Další firmy potvrzují podobné zkušenosti. „V souvislosti s krizí lze sledovat změny nákupního chování bankovního sektoru. Je nezpochybnitelné, že se banky snaží nalézt způsoby, jak ušetřit. Šetří zejména na výrobě formulářů, propagačních předmětů, reklamních letáků a dalších tiskovin,“ uvedl obchodní ředitel pro korporátní zákazníky specialisty na kancelářské potřeby Office Depot Roman Tuzar.
Banky o svých úsporách jen nerady mluví, škrty v rozpočtech na kancelářské produkty přiznaly jen některé.