Brno – Nablýskaná karoserie, elegantní tvary a výrazné upozornění na jízdní kvality a výhodnou cenu. Další informace už z tištěné reklamy na osobní vůz libovolné značky nepostřehnete. Údaje o spotřebě a emisích CO2 musí čtenář hledat lupou a nejspíš umístěné kolmo k ostatnímu textu.
Právě kvůli těmto dvěma praktikám doputovaly ke dvěma pražským soudům žaloby na autorizované dovozce vozů značky BMW a Mitsubishi. Podali je právníci programu Garde Ekologického právního servisu.
„Tyto údaje mají být podle platné právní úpravy uváděny zřetelně a ne méně výrazně než hlavní část reklamy. V drtivé většině reklam však jsou informace o emisích CO2 a spotřebě uvedeny miniaturním písmem, nebo nejsou uvedeny vůbec,“ uvedl právník Filip Gregor z programu Garde.
Jak vypadá společenská odpovědnost?
Spolu s kolegy vybrali značky BMW a Mitsubishi, protože podle nich zastupují nejběžnější způsoby obcházení zákona. BMW důležité informace uvádí miniaturním písmem mimo hlavní text reklamy.