Pátek 18. června. Svátek má Milan.

Bernard chce mít značkové restaurace po celém Česku

Investice 13.11.2014 | 16:55 0 Komentářů

Ke třem pražským restauracím sítě Bernard Pub mají přibýt další tři až čtyři.

Bernard chce mít značkové restaurace po celém Česku

Praha – Humpolecký Rodinný pivovar Bernard plánuje do budoucna zdvojnásobit počet značkových restaurací Bernard Pub v Praze ze současných tří na šest až sedm. Se sítí chce expandovat také do dalších měst České republiky. V případě, že se naskytne příležitost, je připraven otevřít značkovou restauraci i v sousedním Slovensku.

Řekl to ve čtvrtek obchodní ředitel pivovaru Zdeněk Šípek na mezinárodní konferenci o franšízingu Franchise Day.

Hlavně žádný řetězec   

„V Praze jsme si nastavili strop sedm podniků, ale to je ten nejvyšší strop, spíše to vidíme na šest,“ poznamenal. Pivovar nechce, aby se ze sítě jeho hospod stal masový řetězec podobný sítím rychlého občerstvení. Strategií pivovaru je proto otevírání jednotlivých nových poboček postupně. „Nikdy nebudeme otevírat pět restaurací najednou, ani to nechceme dělat,“ podotkl.

Maximálně by se tak řetězec mohl rozrůst o pět restaurací za rok. „Cílem je kvalita provozu, kvalita lokality a kvalita i toho franšízanta,“ řekl Šípek. V jednání je podle něj otevření dalších restaurací mimo hlavní město, například v Brně, Hradci Králové, Jihlavě či Českých Budějovicích.

Letos otevřely dvě pražské pobočky  

Humpolečtí začali o možnosti otevření sítě hospod uvažovat v roce 2010. „Po průzkumu trhu jsme se rozhodli pro koncept kulturního pubu s kuchyní a kompletním výběrem piva Bernard, určeným primárně pro českého zákazníka, nikoli pro turistické lokality a nákupní centra,“ uvedl ve své dnešní prezentaci Šípek.

Základním cílem podle něj byla originalita, kvalita a osobní přístup, ne množství otevřených provozoven. První Bernard Pub byl otevřen v březnu 2012 na Žižkově, letos následovaly pobočky na pražském Břevnově a nedávno na Smíchově.    

Restaurace má i konkurence   

Sítě značkových restaurací provozovaných formou franšízy provozují v Česku především největší pivovarské skupiny. Například Plzeňský Prazdroj síť Pilsner Urquell Original restaurant, Pivovary Staropramen koncept Potrefená husa a Budějovický Budvar restaurace Budvarka. Rodinný pivovar Bernard uvařil od ledna do konce září 198 651 hektolitrů piva a patří spíše ke středně velkým pivovarům.

Zatímco pro provozovatele znamená franšíza výrazně menší podnikatelské riziko, než kdyby rozjížděl podnik pod svou vlastní značkou zcela sám, pivovar si ve značkové restauraci může daleko lépe než v jiném podniku ohlídat kvalitu piva, míní Šípek.

Přestože se firma snaží vyvážet své pivo, otevřít značkovou restauraci v zahraničí se zatím nechystá. Výjimkou je Slovensko, ke kterému pivovar nepřistupuje jako k cizí zemi. „Pakliže by se tam naskytla nějaká vhodná příležitost, tak bychom do toho šli,“ uzavřel Šípek.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.