Mladá Boleslav – Jedna z rozhodujících firem tuzemské ekonomiky, mladoboleslavská automobilka Škoda Auto, vydělala za prvních devět měsíců roku 2,8 miliardy korun, tedy o 67,5 procenta méně než před rokem.
„Prodávají se hlavně menší a levnější auta než v loňském roce,“ vysvětlil propad v ziscích Škody pro deník Aktuálně.cz generální ředitel Volkswagen Group v Rusku Martin Jahn. „A také jsou poměrně velké slevy,“ dodal.
Firma, jejíž výsledky významně ovlivňují hrubý domácí produkt Česka i životaschopnost stovek dodavatelů, od ledna vyrobila ve všech svých závodech 387 574 vozů. To je o 22,4 procenta méně.
Během krize, v níž jsou automobilky jednou z hlavních obětí, kterým však státy pomáhaly šrotovným, začala Škoda Auto ve velkém vyprazdňovat své sklady. Její prodeje proto klesly o pouhých pět procent, tedy výrazně méně než výroba.