Pondělí 26. října. Svátek má Erik.

Ani obchodníci nemohou vše. Ahold musí vrátit peníze

Investice 11.05.2010 | 14:12 0 Komentářů

Obchodní řetězec musí zaplatit dodavateli za to, že od něho chtěl peníze za propagaci výrobků

Brno – Je to případ, který v Česku zatím moc obvyklý není. Obchodní řetězec Ahold musí vrátit svému dodavateli mléčných výrobků peníze, které od něj vybral za reklamu při otevření části prodejen.
Poplatky jako regálné či odměny za umístění výrobků v nových obchodech řetězců kritizují dodavatelé dlouhodobě, málokdy jsou ale v boji proti nim úspěšní. Nic na tom nezměnil ani zákon o významné tržní síle, který měl tyto praktiky odbourat.
Ahold uzavřel se svým dodavatelem, pražskou společnosti Plastcom, která do řetězce dodávala mléčné výrobky, smlouvu, podle které byly sjednány odměny za reklamu na mléčné výrobky v nově otevřených prodejnách Albert a Hypernova.
Jsou nové nebo staré?
Když ale Ahold převzal i 56 obchodů po společnosti Julius Meinl a předělal je na Alberty, chtěl odměny inkasovat i v těchto prodejnách. Ve smlouvě přitom bylo zakotveno, že při rekonstrukci prodejny dodavatel odměny za propagaci zboží platit nemusí.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.