CZK/€ 25.200 +0,18%

CZK/$ 23.143 +0,22%

CZK/£ 29.467 +0,04%

CZK/CHF 26.168 -0,02%

Životní pojištění: Kdo obírá klienty?

 


 

Jakákoli diskuse o kvalitě finančního poradenství se velmi rychle stočí k životnímu pojištění, jeho nákladovosti a provizím. I proto novela zákona č. 38/2004 Sb. o pojišťovacích zprostředkovatelích a samostatných likvidátorech pojistných událostí míří i do tohoto produktu. Na stole leží několik návrhů, jak prodej životních pojistek zprůhlednit a zkvalitnit.

Životní pojištění stejně jako kterákoli jiná pojistka má sloužit především ke krytí rizik. V případě pojistné události pojišťovna nahradí škodu a pojištěný se tím vyhne významným finančním potížím, které by ho potkaly bez pojištění. Pak ale přišly pojišťovny s „rizikem dožití“… a vytvořily nejprve kapitálové a posléze investiční životní pojistky. Začaly konkurovat klasickým investicím.

Konstrukce rezervotvorných životních pojistek a jejich poplatky jsou ale mnohdy málo transparentní. Navíc se na výnosech z investic negativně promítne i placené rizikové pojištění – a výše jeho odpovídajícího pojistného nemusí být stálá, může se měnit v čase (při využití „přirozeného pojistného“).

Tip: Státní schizofrenie v podobě IŽP

Do nákladů životních pojistek se promítají dále náklady na distribuci, které čítají i dvě roční pojistné. První dva roky tak klient platí, aniž by spořil. Nemluvě o stále uplatňovaných zdvojených poplatcích za správu, kdy si pojišťovny dokáží účtovat i 2 % z objemu „spravovaných prostředků“ klienta nad rámec manažerských poplatků zvolených podílových fondů.

REKLAMA

Tím se dostáváme k základnímu kamenu úrazu: „Přebouchávání“. Tento „terminus technicus“ znamená „doporučení“ zrušit pojistku (či snížit placené pojistné na minimum) po dvou letech (tj. po uplynutí stornolhůty, v níž by musel finanční zprostředkovatel vracet provizi) a uzavřít novou pojistku. Klient tímto způsobem přijde o zaplacené pojistné a nic nedostane.

Klient nic nedostane ale ani v případě, že pojistku zruší v průběhu stornolhůty – tedy nejčastěji do dvou let. V takovém případě finanční zprostředkovatel musí vracet provizi nebo její poměrnou část. Přestože klient svým pojistným zaplatil především provizi zprostředkovatele, a tento provizi následně vrátil, klient má smůlu. Veškeré peníze zůstanou pojišťovně.

„Dvě asociace zprostředkovatelů přišly s tím, aby si pojišťovny strhly prokazatelné náklady a zbytek vyplatily zpět klientovi,“ uvedl Martin Pros, náměstek ministra financí. „Ta [pojišťovna – pozn. red.] si dnes peníze nechá a klientovi nevyplatí nic. Chceme, aby to bylo jinak,“ potvrdil návrh Jiří Šindelář, generální sekretář USF. „Tento samoregulační návrh vnímáme z hlediska zájmů spotřebitele obecně jako logický a žádoucí. Jsou-li vyplacené provize zprostředkovatelem pojišťovně vráceny, lze pak považovat za spravedlivé, aby tato vratka zpětně redukovala právě i zaplacené počáteční náklady pojištění,“ doplnila Veronika Lukášová z tiskového odboru MF ČR.

Návrh asociací AFIZ a USF ČR se ale pochopitelně nelíbí pojišťovnám. „Opatření neřeší posílení dlouhodobého a férového vztahu mezi klientem a pojišťovnou, o který usilujeme, nevede ani ke zvýšení kvality služeb. Navíc ve většině případů budou mít klienti zhoršené vstupní podmínky při uzavírání dalšího pojištění,“ komentovala navrhované opatření Dagmar Koutská z tiskového oddělení Allianz pojišťovny.

REKLAMA

Jiné opatření překvapivě navrhla finančně poradenská společnost Partners. „Prosazujeme variantu, kdy by bylo vyplácení provize bylo rozloženo do více let,“ uvedl Stanislav Holeš z právního oddělení společnosti Partners. Dříve se hovořilo např. o postupném vyplácení provizí po dobu pěti let, kterou navrhovaly pojišťovny. To ale není varianta, kterou by upřednostňovalo i samotné ministerstvo financí. To chce nechat otázku provizí volnému trhu a dohodě mezi pojišťovnami a finančními zprostředkovateli. Naopak proti není Česká národní banka.

Novela zákona o pojišťovacích zprostředkovatelích téměř s jistotou zasáhne do povinného vzdělání a zkoušek finančních poradců. Povinná bude maturita s výjimkou lidí, kteří v oboru pracují již alespoň 5 let, a zpřísní také zkoušky, které pojišťovací zprostředkovatelé skládají. Významně má také posílit informační povinnost o nákladovosti životních pojistek.

V současnosti je novela projednávána na ministerstvu financí. To ji do září letošního roku má poslat do vlády, a pokud její schvalování půjde hladce, mohla by nabýt účinnosti již v červenci 2015.

Loading

Vstoupit do diskuze 70 komentářů

Zdroj a více informací: CII750.cz


Související články

Je už pozdě nakupovat bitcoin?

Vzhledem k nedávnému růstu hodnoty bitcoinu a očekávání překonání jeho rekordní hodnoty vyžaduje rozhodnutí do něj investovat důkladné pochopení dynamiky trhu a souvisejících rizik. Bitcoin vykazuje v průběhu času výrazný růst, a to i pro ty, kteří kryptoměnu nakoupili za nejvyšší ceny. Je však velmi důležité si […]

Text: Redakce

Foto: Shutterstock

13. 03. 2024

Maximální roční příjmy pro výpočet důchodu

Od roku 2008 se sociální pojištění platí pouze do dosažení maximálního vyměřovacího základu, z částky nad strop se již sociální pojištění neplatí a tyto příjmy tedy nevstupují do výpočtu starobního důchodu. Nadstandardní příjmy před rokem 2008 tedy ovlivňují výši důchodu více než od roku 2008. Podívejte se na […]

Text: Petr Gola

Foto: Shutterstock

12. 03. 2024


Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

 
 
 

 
  • pavel-hanzl

    13 srpna, 2014

    Paní Koutská má zjevně radši své chlebodárce, než klienty. To je hnus, Velebnosti!

    Odpovědět

  • pavel-hanzl

    13 srpna, 2014

    Pane Zámečníku, proč se takto ptáte? Ptejte se jinak. Klienty ve všech oborech vždy obírá jejich neznalost, naivita a jsou-li vydáni nějakému monopolu či kartelu na milost a nemilost. Ovšem, lékař si poslechne jejich plíce a oni mu nastaví odhalená záda, dýchají zhluboka a nepředpokládají, že ta osoba v bílém plášti může mít ve druhé ruce dýku. Kdyby lékař vědomě ublížil, měl by velké potíže s porušením Hippokratovy přísahy. Toto lze zavést i v našem oboru.

    Nikdo lékaři nereguluje, kolik si za svůj úkon smí vydělat, kolik let za něj bude ručit a že mu bude snad zaplaceno v příštích 5 letech…

    Regulace má smysl, pokud je spravedlivá a neomezuje naprosto všechny poradce v jejich možnosti si vydělat a svůj výdělek i udržet. Jinak jde o sprosté násilí státu. Podobným násilím státu je touha zdaňovat více než včera.

    Na vyčištění registrů ČNB by bohatě stačil roční udržovací poplatek 500 Kč, nikoliv 5 000 Kč. Stát je prostě neslušný, nenažraný subjekt.

    Naši klienti jsou podobně jen málokdy slušní. Uvědomujete si, že pracujeme s obrovskou mírou nejistoty? Jakákoliv plošná regulace oboru uškodí. Selektivně dokazovat a trestat pochybení poradců je totiž drahé. Regulátorovi a vůbec státu je příjemnější a pohodlnější plošná buzerace nás všech.

    Bude-li zavedeno postupné vyplácení provizí v čase, nebo delší ručení než 2 roky, nebo omezení výše provizí, rozbrečí se jak poradci, tak i majitelé pojišťoven, tak i distribučních firem, tak i klienti. Klient nebude mít svého poradce, protože se nám to nevyplatí dělat.

    Je vám prosím jasné, že klient pracuje v jiném oboru, kde nás všechny rád vezme na hůl, když budeme neznalí, naivní, či mu budeme vydáni v rámci nějakého monopolního postavení na jeho milost či nemilost? Je jasné i to, že láhev vody má jinou cenu uprostřed Sahary a v Grónsku? Naši klienti nejsou malé děti. Byl jim vydán občanský průkaz, jsou způsobilí k právním úkonům apokud jsou ve středním věku, odkojil je socialismus, se všemi zátěžemi mravního deficitu výchovy v rodině a ve společnosti. Titéž lidé se usmívali pořekadlům jako: Kdo nekrade, okrádá svoji rodinu a Co tě nepálí, nehas (nikdy nebojuj sám, atd., jak zpívá jedno Husákovo dítě) Usmívali se a souhlasili.

    Nyní se uvažuje o hrubém zásahu do obchodních vztahů mezi pojišťovnami a distributory pojištění. Toto legislativní zvěrstvo se vydává za ochranu klientů. Zapomínáte na to, že klienti selhávají, je jim úplně jedno, že jejich finanční poradce bude vracet provizi, pokud oni lidsky selžou, že si nic nevydělá, když oni nedodrží pravidla slušného chování, odsají od něj informace a rozběhnou se šábnout s kamarádkou v pojišťovně o provize.

    Odpovědět

  • Investujeme.cz

    13 srpna, 2014

    Dobrý den pane Hanzle,

    pracuji jako lektor a metodik životního pojištění v pojišťovně (jméno pochopitelně nebudu zveřejňovat, jsem ženatý a mám finanční závazky), její název není důležitý. Mám na starosti dva kraje a týden co týden se setkávám s řediteli jednotlivých distribučních kanálů, s jejich manažery a poradci. Letos je údajně jeden z nejobtížnějších roků co do výše sjednané produkce za život, propad je až na úrovni mínus 24% oproti loňskému roku, nábor je jedna velká zoufalost, zato storen a přebouchávání starých smluv novými jde jak po másle. K tomu připočtěme odchody jednotlivců či celých skupin pod brokerpooly, kdy někteří ředitelé přicházejí o celé týmy poradců a musejí je budovat znovu, a znovu a znovu s nejistým výsledkem, kdy jim zase utečou.Všichni do jednoho mají strach a velké obavy z jedné jediné věci, a to jak to nakonec bude s těmi provizemi nebo ručením za provize v připravované novele zákona 38. Věřte mi, že tak nervózní jsem je už dlouhá léta nezažil, v tuto chvíli jde doslova o jejich budoucí existenci, protože ručit za vyplacené provize u životního pojištění po dobu pěti let si neumí nikdo z nich představit. Stejně utopistická je představa tzv. zaslouženého vyplácení, to se zase žádný z poradců neuživí. Nervozita a nejistota je tedy vysoká, naštěstí by mělo být do cca dvou až tří měsíců jasno.
    Osobně si myslím, že se nezmění nic v systému vyplácení provizí ani ve schématu délky doby, po kterou se za ně ručí. Jedná se o natolik lukrativní a obrovský byznys, že by tím byli biti úplně všichni, ponejvíce samotné pojišťovny a to není v jejich zájmu. Myslím si, že to vyřeší pár „krabic vína“ pro ty, jenž nás reprezentují v Parlamentě.

    Odpovědět

  • S.P.

    14 srpna, 2014

    Mě by opravdu zajímalo pane Hanzle, co to máte za zkušenosti s těmi Vašimi klienty? Neustále si stěžujete na jejich neseriózní jednání. Nezlobíte se na vykrmenou husu, co Vám jen utekla z pekáče?

    Odpovědět

  • pavel-hanzl

    14 srpna, 2014

    Ne

    Odpovědět

  • MD

    13 srpna, 2014

    Pracuji v pojišťovnictví necelých dvacet let a to, co se cca 5 let nazpátky děje v tomto oboru v oblasti sjednávání a distribuce životního pojištění nemá skutečně obdoby. Lži, podvody, manipulace, falešné Asociace pojišťoven, které obvolávají klienty, ukončená stavební spoření a sjednaná IŽP s ročním pojistným ve výši poloviny vyplacené částky ze SS (vše na 30 let kvůli maximální výši provize), náctiletí poradci zmanipulovaní motivačními MLM semináři s jachtami, luxusními vozy, pobyty na jachtách v Karibiku a při tom všem houpání nohou při neomezeném měsíčním pravidelném pasívním příjmu…
    Jsem pro ručení za vyplacenou provizi u životního pojištění na minimálně 5 let, kdyby to bylo více, vůbec bych se nezlobil. Pokud by s tím měl poradce problém, měl by mít možnost si nechat vyplácet peníze zaslouženě podle toho, jak platí klient. Pak ať je provize klidně i 300% a ať ji dostává poradce každý měsíc po dobu 15, 20 nebo 30 let. S tím, jak jsem poznal fungování tohoto oboru a kuloární praktiky v něm užívané se však domnívám, ba jsem o tom bytostně přesvědčen, že natažení délky ručení za životní pojištění se konat nebude a postupné vyplácení bude snad jen dobrovolnou variantou u několika málo pojišťoven, kterou si bude moci poradce vybrat. Vsadím se o svůj měsíční plat, že se opět vlk nažere a koza zůstane celá a celá novela zákona 38 bude opět a jako vždy jedna velká fraška. A pojede se dál, dál se bude roztáčet provizní spirála, dál se bude ručit jen ty ubohé a směšné dva roky a to ještě poměrnou částí, dál se bude vesele přebouchávat, protože provize jsou za to svojí výší příliš lákavé a dál se budou náborovat a lanařit naivní náctiletí kindermanažeři. Po ovoci poznáte je, tak to bude, amen.

    Odpovědět

  • 13 srpna, 2014

    Furt ten stejný blábol o ručení…

    Nikomu to nezabrání, aby smlouvu nezrušil a nenahradil novou, za kterou bude mít opět 100% provizi. Z ní se odečte storno, ale agent pořád získá třeba 50 nebo 60 % provize.

    Základním problémem je to, že je vás jak sraček. Respektive ani těch pověstných sraček neexituje tolik jako pojišťováků. A v tomhle hrajou neblahou úlohu multilevely. Jak má asi ten 20letej machýrek z Partners nebo Fincentra vydělat na jachtu, když nebude rušit smlouvy, jak uvádíš? Jak má zoufalec, co byl rok bez práce, vydělat na chleba, když nebude okrádat příbuzné a kamarády?

    Odpovědět

  • M1

    13 srpna, 2014

    Znám řešení a znají ho i v zahraničí: zákonem zakázané vyplácení provizí za sjednání životního pojištění. Vezměme si příklad z Holandska, Anglie, Austrálie nebo Finska. To by se nám rychle pročistil trh od MLM rychlokvašek a náctiletých MLM kindermanažerů, co ? Představa je to pěkná, ale to bychom museli žít někde jinde a né v připosrané České republice. Novela zákona nic nezmění a pojede se dál, věřte tomu, že to tak dopadne, MLM a pojišťovácká lobby si to už řádně ošetří v Poslanecké sněmovně, aby to neprošlo.

    Odpovědět

  • Jiří

    13 srpna, 2014

    To se pletete, v zahraničí mají velké problémy a klienti jsou neustále uvádění v omyl. Rozhodně to není tak, jak se v ČR prezentuje. Chce to více informací a hlavně neposlouchat jenom jednu stranu.

    Odpovědět

  • Jiří

    13 srpna, 2014

    To není až taková pravda, za poslední rok se už tak nebouchá jako dříve. Navíc kvalita je na tom daleko lépe. pouze se o tom začalo více psát.

    Odpovědět

  • Ladislav Š.

    13 srpna, 2014

    Ale jo, jen ať si tu novelu klidně schválí, klidně si tam dejte ručení za provize u životek těch pět let nebo si tam dejte vyplácení provizí tzv. zaslouženě, v ten moment si každý logicky a soudně uvažující poradce setsakramentsky rozmyslí, jestli má vůbec nabízet a sjednávat životní pojištění. Já to rozhodně dělat nebudu, protože při pětiletým stornu je to ekonomická sebevraždy, když se dneska průměrná smlouva dožívá tří nebo čtyř let a při postupným vyplácení provizí se zase neuživím. Takže si to klidně tu novelu schvalte, ale pak se nedivte, že se vám na sjednávání životek 90% poradců záměrně vykašle a přeorientují se na něco jinýho. Pojišťovny si nejdřív poradce a trh rozmlsají vysokýma provizema a trapným ručením 24 měsíců a pak jim to najednou chtějí po dvaceti letech fungování vzít ? Ok, jen do toho, jsem zvědavej, z čeho budou ty několikastupňový multilevlový struktury Partners, OVB, Broker Consulting a ZFP žít a živit svoje manažery, obchodní a zemský ředitele. Jen do toho páni zákonodárci, na toto jsem vážně moc zvědavej. Zaveďte plánovaný změny zákona 38 a pojišťovny budou produkčně plakat jak havajská želva.

    Odpovědět

  • Jiří

    13 srpna, 2014

    Žít budou, budou účtovat své poplatky. Klient zaplatí více než před novelou.

    Odpovědět

  • Jantar

    13 srpna, 2014

    Nepřestává mě bavit číst, jak velký strach z novely 38 všichni máte. Proboha, ať si tam prosadí a třeba schválí ručení za vyplacené provize u životek třeba i těch 5 let, v tom případě to nebudu žádné pojišťovně sjednávat a nebudu to ani nabízet klientům, nejsem ekonomickej sebevrah. Vždyť se bude jednat defacto o pětiletou bezúročnou půjčku od pojišťovny s nejistým výsledkem, přestože já jsem u klienta svoji práci odvedl. Ne díky, to ať si sjednávají a krásných pět let ručí provizí naspeedovaný nagelovaný kluci z multilevlů. Přeorientuju se na investice, majetek a hypotéky a všechny životní pojišťovny mě můžou víte co…já se bez jejich životek obejdu i uživím, i když už to nebudou tak královský výplaty jako teď, ale pořád to bude slušnej měsíční peníz. Komu však ty životky budou chybět víme, budou to životní pojišťovny, tak kdo teda koho sakra potřebuje ???

    Odpovědět

  • Karel

    13 srpna, 2014

    Také pracuji v „jedné pojišťovně“ (jak už zde někdo podotkl).Co se týká ŽP snažím se jít co nejníže, aby to klient v případě nenadálé situace zvládl. Jistě známe takové, kterým pokušení nedá a zkusí to. Produkce je, co na tom, že se klient probere a pojistku sám nebo na cizí radu zruší. Poradce si na čtvrt roku vydělal, ale peníze se jaksi rozkutálely na storno již není, takže se jede nanovo. Výsledkem je koloběh ze kterého se špatně utíká. Co se týká proplácení provizí zaslechl jsem, že to bude i u majetku, podobně jako nyní povinného ručení. Pokud by i tohle prošlo, nevidím opravdu důvod proč v této branži setrvávat, nemluvě o pětiletých stornech za ŽP.

    Odpovědět

  • Poradce

    13 srpna, 2014

    Dobrý den pane Karle,

    ve fyzice každý tlak vyvolává adekvátní reakci, tedy protitlak. V případě, že bude v avizované novele Zákona 38 obsaženo pětileté ručení za provize za životní pojištění, tak se bude trh bránit. Poradenská obec není na vzácné výjimky žádné tupé stádo ovcí a řešení je zcela prosté a velice efektivní, prostě se přestane ŽP sjednávat, tedy i aktivně nabízet. Tak jednoduché to je. Pro mne osobně je zcela nepředstavitelné ručit jednou vyplacenou provizí po tak dlouhou dobu a jak už tu jeden z předchozích přispěvatelů konstatoval, pro poradce se jedná o ekonomickou sebevraždu. Půjdeme-li dále, pak si ani neumím představit, jak budou poradci za zrušené smlouvy ŽP s ručením 5 let kompenzovat takto vzniklá storna. To budou opět sjednávat další smlouvy ŽP, u kterých budou opět ručit 5 let ? V tom případě hodně štěstí a pevné nervy, protože z tohoto kolotoče se nelze dostat. Umíte si představit, že vám takto předčasně skončí během jednoho pololetí několik smluv ŽP, za které jste ručil postaru jen 2 roky a budete muset tato storna dorovnat novou produkcí životního pojištění, tentokráte již s novou dobou ručení 5 let ? Po pár stornech si každý poradce setsakramensky rozmyslí, jestli mu příště za ty trable stojí jakékoliv ŽP sjednávat. To už mu raději realizuji několik nabídek s výběrem jednotlivých rizik a výší PČ, nechám si honorářově zaplatit cash toto své úsilí a pak si to jdi kliente zrealizovat kam chceš, třeba na přepážku pojišťovny. Prostě zapomeňte na to, že budu dobrovolně podstupovat riziko, abych za provizi ze ŽP ručil dlouhých 5 let. Ne, to v žádném případě. Jednoduše se přeorientuji na ty produkty, kde toto extrémně dlouhé riziko vratky provize nehrozí. A konkrétně MLM subjekty budou mít v případě přijetí takto dlouhého ručení za provizi obrovský problém.

    Odpovědět

  • MD

    13 srpna, 2014

    Není potřeba chodit daleko, u nás ve firmě máme za RŽP-D od UNIQA Pojišťovny provizi krásných 150%, ale ručíme za ni neuvěřitelné 4 roky !!!

    Kontrolní otázka: sjednává u nás někdo tuto pojišťovnu, přestože je RŽP-D top produktem na krytí rizik a je vážně hodně dobré ?

    Odpověď: ne, nesjednává. Důvod ? Ručit 4 roky za provizi si žádný z poradců nelajzne. Sjednáváme tedy konkurenci, která má standardní storno po dobu dvou let a to poměrnou částí (Allianz, Kooperativa, Generali, Pojišťovna ČS…).

    Odpovědět

  • XYZ

    13 srpna, 2014

    Ať vám v novele zákona 38 dají ručit za provizi aspoň 10 let, děláte podvody, tunelujete pojišťovny a to vám ještě teče mlíko po bradě a ještě se voháníte MLM !!! Je mi z vás finančních poradců na blití !!!

    Tohle je to vaše finanční poradenství, šmejdi jedni, okrádáte pojišťovny a fixlujete lékařský správy, zmetci.

    http://miliono­vapraxe.cz/tu­nel-na-pojistovny-2/

    Odpovědět

  • Jaroslav Chvátal

    13 srpna, 2014

    Tak to už je silné kafe, opravdu. Finanční poradenství má u nás už tak velmi, ale velmi špatnou pověst a teď toto, další poradenská MLM perla…
    Okamžitě nahlásit na ČNB + poskytnout a dodat veškeré podklady, současně podat na MLM firmu trestní oznámení (nese přece za poradce odpovědnost) a doufat, že dotyčné firmě udělí ČNB pokutu, ale né nic směšného jako v případě ZFP (tedy jen dva miliony Kč), ale dvacet milionů.
    Bohužel, opět MLM, opět náctiletý poradce, opět vymytý mozek snadně vydělanými penězi (podvodem na pojišťovny).

    Odpovědět

  • pavel-hanzl

    14 srpna, 2014

    Ne

    Odpovědět

  • Hana

    16 srpna, 2014

    Největším morem této zlodějské profese jste vy, samotní „rádoby finanční“ poradci. Čestný člověk disponující svědomím se tímto zlodějským oborem nemůže živit !!!

    http://start-up.cz/dilbert-rika-financni-poradci-jsou-bezedne-cerne-diry-mor-trhu

    Odpovědět

  • pavel-hanzl

    16 srpna, 2014

    Vážená paní Hano!
    Podle mého mínění jste se nikdy s finančním poradcem nepotkala. Těch je v republice maximálně 5 tisíc, z toho 4 500 osob jsou béčkoví poradci, kteří jsou sice slušní, ale zase moc toho neumějí. Zbytek z těch 20 000 osob, co jsou aktivní, jsou osoby které chtějí zneužít ve svůj prospěch informační asymetrii mezi nimi a vámi, céčkoví poradci, na ně patrně míříte. Rozdíl mezi 155 000 těch co mají registraci a těmi aktivními jsou ti neaktivní, co náš obor už opustili. Zažila jste jen osoby, které se poradenstvím jen maskují. Vytáhly z vás poplatky, nic vám nevydělaly. To ale vůbec neznamená, že dobří poradci neexistují. Můžete mi napsat a zjistíte, že vám mohu pomoci. Jsem zvyklý sanovat škody, které klientům způsobil nějaký dravec.

    Odpovědět

  • Jiří

    16 srpna, 2014

    To je ale nezajímá, mají jenom jeden pytel na všechny. Takové hloupé lidi nikdy nepřesvědčíte, budou šířit pořád jenom špatné události, ale na ty dobré se zapomíná. Za moji praxi pojišťovny plnily z mých doporučených smluv 5 600 000,– úraz/nemoc. Majetek 26 000 000,–Kč. Nedělám IŽP na investice, ale podle všeho jsem taky jenom ten poradce, který vydělává na klientech. Proto je dneska vhodné si klienty vybrat. Naštěstí je dost klientů, kteří chápou složitost pojištění a raději si nechají odborně poradit. To že jsou někteří klienti naivní a nedokážou si najít poctivého poradce to už je jiná věc.

    Odpovědět

  • 16 srpna, 2014

    S rádoby poradci (jste prodavači pár vybraných finančních produktů – a jak se za to stydíte, to je až úsměvné – problém s identitou, že) je to jako s cikány. Miluješ cikány, protože 1 z 10 je slušnej?

    Lidi si vlastně zas tak moc nestěžují na správných místech, takže o většině zlodějin se ano nedozvíme. A většina zlodějin stejně plyne z neznalosti odborných i lidí, životní nezkušenosti, fakticky z naprostého nezájmu o oblast financí. Tohle nemůže napravit žádné zkoušky, žádné další poplatky.

    Odpovědět

  • Jiří

    18 srpna, 2014

    Kolik miliard za poslední rok pojišťovny vyplatili? Kolik pojistných podvodů se klienti dopustili? Neustále si tady někteří stěžují na špatné poradce, ale mám pro vás informaci i klienti jsou špatní a stěžujeme si na ně jako poradci? Kdyby Vám pojišťovna plnila miliony, budeme pořád ti zloději? Jsou špatní a dobří, tak je to všude, uvědomte si to prosím.

    Odpovědět

  • David

    18 srpna, 2014

    Podělím se s Vámi o jiný úhel pohledu, mám známého, který je v tuto chvíli hodně zadlužený, něco kolem tří milionů (já vím, pro někoho to třeba až tak vysoká částka není). Splatit to musí, ale kde na to rychle vydělat bez sebemenšího kapitálu ? Co čert nechtěl, tento můj známý potkal kamaráda z MLM, který mu v hospodě na pivní tácek namaloval, jak snadné je na životním pojištění tyto peníze vydělat, a klidně i do roka. Co teda dělá můj známý, donedávna ještě kšeftman se stavebním materiálem ? Dnes je to pan specialista pojištění osob a seká jednu spořící životku za druhou. Minimální vstupní kapitál ze své kapsy, test pro ČNB udělal jeho nadřízený, vysoké provize a minimální až nulový dohled nad kvalitou práce, důležitá jsou jen ta čísla a produkce, aneb čím víc sjednáváte BJ za měsíc, tím větší máte vždycky pravdu. Takže vlastně elegantně oblečený zloděj, co pod rouškou pomoci vědomě okrádá lidi a za tuto činnost ho po zádech poplácává jeho mateřská MLM a pojišťovny si mnou ruce nad novou produkcí. A kdo tedy pláče ? No klient přece, ne ? Prostě jste zlodějský šmejdi, za peníze uzavřete a podepíšete cokoli a komukoli.

    Odpovědět

  • Jiří

    18 srpna, 2014

    Ano, jsou tu i šmejdi, stejně i někteří klienti jsou šmejdi. Takže jsou šmejdi všichni. Co naděláte? Běžte si na pobočku tam určitě šmejdi nejsou:-D.

    Odpovědět

  • Jiří

    18 srpna, 2014

    Slušný a čestný člověk tu vaši práci prostě dělat nemůže, nic víc k tomu nemám co dodat. Vaše profese je naprosto zbytečná, jen parazitujete na peněženkách lidí a když se pak má plnit, tak je to samá výluka nebo je všechno úplně jinak, než bylo prezentováno před podepsáním smlouvy. Doufám, že s vámi novela zákona 38 pořádně zamete, nikdo vás nebude postrádat.

    Odpovědět

  • Hana

    18 srpna, 2014

    Souhlasím s vámi, i ten popelář je užitečnější než kdejaký zloděj v kvádru, co se schovává za finanční poradenství a jen z lidí tahá předem vyhozené peníze.

    Odpovědět

  • Jáchym Bierhanzl

    18 srpna, 2014

    Paní Hano, práce popeláře je pro naši civilizaci zcela zásadní.Přemýšlela jste někdy o tom?

  • Mirek

    18 srpna, 2014

    Co užitečného děláte Vy, Hano?
    Ostatně co Vás nutí nějakou pojistnou smlouvu podepsat? Nechci to a nazdar! To je takový problém?

  • Jiří

    18 srpna, 2014

    Haně se přece nic stát nemůže:-)

  • Jiří

    18 srpna, 2014

    Řešil jsem 19 pojistných událostí. 15 pojistných událostí se plnilo. 4× se neplnilo. 1× byl klient opilý – VÝLUKA. 2× klient riziko nechtěl pojistit. 1× pojistný podvod. Pojišťovny plnily z mých doporučených smluv 5 600 000,– úraz/nemoc. Majetek 26 000 000,–Kč. Dohromady 31 600 000,–Kč. To mi nepřipadá, že jsem zloděj. To, že jste někomu naletěl, neznamená, že jsou všichni špatní.

    Odpovědět

  • Mirek

    19 srpna, 2014

    Proč by to nemohl dělat slušný člověk, Jiříku? Sem tam se dostane slušný člověk i do vrcholové politiky. Moc dlouho tam sice nevydrží, ale občas se to stane:-)))

    Představte si, že byste byl bez poradce. Co byste dělal? Prstíčkem byste hrabal a volal “ Kdepak jste moji rádcové? Kampak jste se mně ztratili?“ V prdeli byste byl, Jiříku! Naprosto.
    A neberte to tak vážně. Ještě Vám praskne cévka v mozku a pojištěný beztak nejste. Tak bacha:-)))

    Odpovědět

  • Jarda P.

    19 srpna, 2014

    Je zajímavé sledovat, jakou kontroverzi rozpoutá pouhé sdělení či chlubení se, že děláte finančního poradce a je jedno jak, to snad mluví dostatečně výstižně, ne ? Už si tu konečně přiznejte, že pověst této profese je nevalná, lidé vás až na vzácné výjimky nemusí a tak nějak automaticky od vás očekávají levotu, problémy a dlouhej nos od pojišťoven.

  • Mirek

    19 srpna, 2014

    Přiznávám. Vy zase uznejte, že je to strašná řehole, pracovat s tak strašlivou profesní pověstí:-)))
    Chce to hold pevný charakter, pracovat mezi takovýma lidskýma zrůdama a nepokřivit si páteř:-))).
    Nevím, co Vás, kluci a dámo, postihlo ve financích, že jste takový nenávistní. Ale vězte, že ryba smrdí od hlavy i v tomto odvětví. Banky a spořitelny vytváří tyto finanční zázraky, sprostředkovatelé je pouze prodávají.

  • Jiří

    19 srpna, 2014

    Klidně si tu dál přihřívejte tu svoji polívčičku, všichni jste Mirku jedna a ta samá pakáž a verbež, naštěstí není dne, aby se o vás na internetu neobjevila další pikoška, jak okrádáte lidi, jedno jestli na životních pojistkách nebo na investicích, jako např. dnes…

    http://www.stre­am.cz/nejnovej­si/adost/10003313-a-dost_utajene-nahravky-telefonatu

  • Mirek

    19 srpna, 2014

    Churning. Nekalé praktiky.
    Co z toho odvozujete? Neinvestovat vůbec. Nepojišťovat se. Nespořit. Vaše věc, Jiří.
    Vám zbývá buď se v tom finančním bordelu zorientovat sám nebo spořit do prasátka. Vaše věc, Jiří.
    Hodně štěstí.

  • pavel-hanzl

    19 srpna, 2014

    Pane Mirku, potíž je také v tom, že pánů jménem Jiří je tady spousta, a vy netušíte s kým jste si to psal před týdnem. Je tady také spousta pánů Petrů, Jardů a jiných anonymních odrůd. Cítí se v bezpečí, vyslovují názory, ale mají nulovou pověst. Ještě, že nejsem schizofrenik jako oni, nemám v kalhotách jako oni a hezky se na mě míří. Máte nějaké příjmení, pane Mirku? Zjistil byste, jak je to osvobozující, přestat se té pakáže bát! Napište článek a sledujte diskusi. Je to poučné.

  • Milan

    19 srpna, 2014

    Pan Jiří nemá pravdu, nicméně mu tak trochu rozumím. Poradců, kteří na svých vizitkách užívají přídomek finanční je jak psů a ruku na srdce, jejich kvalita je v drtivé většině nevalná až tristní, to však nikoho neopravňuje všechny házet do jednoho pytle. Že máme jako obor reputaci velmi špatnou, to není nic nového pod sluncem, to je všeobecně známé.

  • Mirek

    20 srpna, 2014

    Příjmení samozřejmě mám. Ale nechci se tu nějak prezentovat. Jestli je to pro Vás, Pavle, nějaká terapie, tak si ji užijte. Já se tu nechci vystavovat.
    Jenom mě zajímalo, proč mají někteří diskutéři tak negativní názor na finanční zprostředkovatele. Ale nic jsem se kromě všeobecných odsudků a paušalizování nedozvěděl.
    Taky mně vadí, když přijdu k potenciálnímu klientovi a on má sjednané spořící pojištění, ať už kapitálové nebo investiční, a teď co s tím. Někdy jich má několik a vůbec neví proč. Rizika nastavená nasermater nebo vůbec, investice či spoření zpoplatkované tak, že to není k ničemu a teď mu řeknu, jak se věci mají a on nad tím buď mávne rukou nebo začne nadávat jako zdejší Jiříci a Hanky. Všichni jsme zloději a verbež. Nejlíp postřílet a rozemlít na masokostní moučku. Ať jsme aspoň trochu užiteční:-)))
    Obrana proti tomu už dneska existuje, ale ta je pracná a paušálně všechny proklít v anonymní diskuzi je snadnější i když to nepomůže.
    Bordel v tom je a sviňárny se tu dějí, ale hlavní příčina je v bankách a pojišťovnách. Náramně jim to vyhovuje. Takové investičko bez krytí rizik vyloženě postavené na investování je pro ně malý zlatý důl. Jen to sem valte pod tlakem, hoši, tady máte 200% provize. To je neoficiální postoj managenentu z pojišťoven. A tak to tam valíme, lidi to platí a časem zjistí, že je to k hovnu, tak proklejí pojišťováka. Pak doporučíte klientovi zrušit špatné pojištění a musíte kvůli tomu psát slohová cvičení, protože i ČNB potřebuje vykázat aktivitu.
    Někdy mně to připadá, že mluvím s nesvéprávnými lidmi.
    A když se podívám na volební výsledky, tak to tak možná i bude.

  • Jáchym Bierhanzl

    20 srpna, 2014

    Pravdivě a výstižně popsaná „každodenní“ realita. Odpovědi na své otázky zde nehledejte, je to zbytečná námaha. A podle Vašich příspěvků do diskuse soudím, že ani odpovědi nepotřebujete. Kdyby přesto: nebát se, nekrást,nelhat a současně nezapomínat na realitu světa i lidské povahy :).

  • pavel-hanzl

    20 srpna, 2014

    Pane Mirku, když použijete příjmení, můžete zde napsat, jak si počínáte. Ty smlouvy budete modelovat a klientovi ukážete, jak jej vaši předchůdci zmasakrovali a nic mu nevydělali. Také mu sdělíte proč. Budete takové smlouvy redukovat – dávat do splaceného stavu, nebo je rušit, pokud netrvají dlouho, aby klient nevracel příliš daňových odpočtů. Totéž uděláte se stavebky. Toky vypadnou z výdajů. Smysluplně uděláte jednu smlouvu pro celou rodinu jen na rizika a uděláte tam přímé investice se směšně nízkými poplatky, zato s velkými toky. Tím budete sanovat škody, které klientovi způsobili poradci tříd B a C. Stanete se jeho posledním poradcem, protože vám na 4. schůzce vynadá, že jste neúpřišel dřív. Vyděláte desítky až stovky tisíc Kč u jediné rodiny. Nebavíme se ovšem o každé rodině z České republiky. To je etická cesta a stanete se známým poradcem. Bez příjmení to prostě nejde. Budete publikovat. Navzdory všem. Mohu vás to vše naučit, můžete pracovat se mnou. A vyděláte si beze strachu, že vám dojdou klienti. A to přesto, že klienty si pečlivě vybírám, jsou to majitelé firem a pak případně jejich zaměstnanci na benefity. Umím je inteligentně oslovit na studený kontakt, léta to učím na netu a osobně své asitentky. A umím získat skvělá doporučení z míst, kde již obsluhuji. Mohl byste mi prosím napsat? Rád se s vámi sejdu. Budu s sebou mít lano a házet umím. Nabídka platí pro vás a pro všechny slušné poradce, schopné odborně a obchodně, ale zase nikoliv schopné všeho. Mám pocit, že mezi takové patříte. Moje firma vychovává špičkové poradce. Více též na http://www.hanzlfp.cz . Náš obor potřebuje zlepšení pověsti, co kdybyste k tomu takto přispěl? Klienti čekají, i ten pan Jiří či paní Hana. Můžete být odkudkoliv. Vyvíjím silné obchodní pomůcky a můžete je používat. Mám práce až nad hlavu. Budete klienta učit, obchod bude
    až sekundární. Kdo vám tohle dá? Můžete mít nové klienty také přímo ode mne. Nestíhám! Pište a volejte, kontakt mám v profilu.

  • Jiří

    19 srpna, 2014

    Pane Mirku, vždyť si sám odpovídáte, píšete že „sem tam se dostane slušný člověk i do vrcholové politiky. Moc dlouho tam sice nevydrží“. Naprosto přesný příměr, který platí i pro finanční poradce, slušný člověk z principu nemůže být politikem nebo finančním poradcem, s morálkou, etikou a slušností se tato dvě povolání prostě neslučují. Lépe bych to nenapsal, děkuji.

  • Jan Dvořák

    19 srpna, 2014

    Pokud si myslíte, že slušný člověk nemůže být finančním poradcem, zřejmě máte hodně nízkou morálku. O slušnosti ani nemluvě..

  • Mirek

    19 srpna, 2014

    Vy se nějak vyznáte? Davide. Nedělal jste taky chvilku toho elegantně oblečeného šmejda?

    Odpovědět

  • Mirek

    16 srpna, 2014

    Přečetla jste si kratičký a celkem bezobsažný článeček, spíš jenom takový výkřik do tmy, a je Vám všechno jasné?

    Odpovědět

  • Hana

    16 srpna, 2014

    Pane Mirku, nejsmutnější věc je, že to o čem se v článku píše je bohužel pravda a vlastně mě ani vůbec nepřekvapuje, že si to finanční poradci neumějí a hlavně nechtějí přiznat. Zkuste se někde pochlubit, že děláte finanční poradenství, to je to samé, jako byste řekl, že okrádáte důvěřivé lidi. Marná sláva, pověst a renomé tohoto oboru je katastrofální, zeptejte se nezávisle deseti až patnácti lidí ve svém okolí na jejich názor nebo zkušenost s tzv. finančními poradci, možná se sám hanbou a studem propadnete do země.
    Není týdne, aby si člověk o vás finančních poradcích nedočetl někde na netu, jak jste opět okradli další a další klienty, nebo jim lživě prodali něco, co vůbec nebylo tím, za co to bylo vydáváno. Doufám, že vás všechny ČNB a MF co nejpřísněji a co nejdrastičtěji zreguluje v rámci připravované novely.

    http://finance­.idnes.cz/zku­senosti-financniho-poradce-dzo-/podnikani.as­px?c=A140214_121617_pod­nikani_sov

    http://finance­.idnes.cz/pora­denstvi-zadarmo-0lt-/inv.aspx?c=A140415­_122401_inv_zuk

    http://finance­.idnes.cz/co-rikaji-financni-poradci-o-sve-praci-dw9-/podnikani.as­px?c=A140410_084431_pod­nikani_sov

    Odpovědět

  • Mirek

    16 srpna, 2014

    V tom článku se v podstatě nic nepíše, takže je dost těžké najít tam nějakou pravdu.
    Představte si tedy, že by nějakým kouzlem zmizeli zprostředkovatelé (honosněji řečeno poradci) finančních produktů. Tak jak to ten Ferda Matěj v článku navrhuje. Bude to pak lepší?
    Všechny tyto „produkty“ nabízejí banky, spořitelny, pojišťovny a zprostředkovatelé – poradci je pouze distribuují. Pokud tu nebudou zprostředkovatelé, budou ty sračky prodávat samy finanční instituce. Vzhledem k tomu, že finanční povědomí národa je chabé, tak si nijak nepolepší. Ba naopak. Na zprostředkovatele je tu ze strany ČNB přísnější metr než na samotné banky a pojišťovny. Takže má klient větší možnost se bránit. Ale ono je jednoduší šmahem na všechny plivat a nadávat.
    Ačkoliv tomu nevěříte, tak jsou tady poradci, kteří se ve financích dobře orientují, nejsou hajzlové, a dokáží svým klientům poradit, jak nastavit pojištění a investice. Bez nich by banky a pojišťovny klienty oškubaly jak krmné husy, protože to jsou ti největší zloději.
    Bohužel trochu máte pravdu v tom, že se do tohoto byznysu cpou lidé, kteří tomu nerozumí o moc víc, než jejich klienti, prodávají kdejakou sračku s co nejvyšší provizí (proč asi za to banky a pojišťovny nabízejí tak vysoké jednorázové provize?) a pak má tento byznys pověst někde mezi politika a prostitutkama.
    Říká se – Najdi si svého poradce než si najde on Tebe. Tak nenadávejte a zkuste se porozhlídnout kolem sebe.

    Odpovědět

  • 16 srpna, 2014

    Rozdíl je v tom, že banka atd. nebude aktivně oslovovat jiné než vlastní klienty. Možná by stačilo zakázat aktivní prodej finančních produktů. Lidi by se na vás vysmolíkovali, protože spokojeni jsou (zpravidla fakticky) se stávajícím stavem, ty vaše ptákoviny vůbec nepotřebujou, takže by sami nic nevyhledávali.

    Odpovědět

  • Jáchym Bierhanzl

    17 srpna, 2014

    Máte pravdu pane Já. Stejně jako velká většina diskutujících v diskusi k tomuto článku. Velmi spokojeni byli v nedávné minulosti například dlouholetí klienti ČS(E)v okamžiku nabídky nové sazby hypotečního úvěru (refin). Marně přemýšleli, čím si zasloužili, že je jejich bankovní ústav má rád méně než nové klienty. Někteří z nich na to nepřišli nikdy a rádi vyšší sazbu platí. O tom jsem zase marně přemýšlel já. Vy, pane Já, jste mně pomohl udělat ve věci jasno. Děkuji.

    Odpovědět

  • Karel

    16 srpna, 2014

    Souhlasím, já osobně nevidím žádný rozdíl mezi šmejdem prodávajícím na výjezdních akcích předražené hrnce a přikrývky důvěřivým a naivním penzistům a pojišťovákem (pardon, vlastně finančním poradcem).

    Odpovědět

  • Mirek

    16 srpna, 2014

    Karle, když nevidíte, zajděte k očaři.

    Odpovědět

  • kirk

    16 srpna, 2014

    Stačilo by zregulovat zlodějské Investiční životni pojisteni, člověk s platem 12 000 čistýho si necha nabulíkovat poradcem Ižp za 4000 Kč/měsičně…Už mě to nehorázně se.e a těch lidí mě je lito, protože důvěřují znamým a ty je bezostišně odrbou a ještě machrují.

    Odpovědět

  • 16 srpna, 2014

    Že má někdo nasráno v hlavě (ty sám?), tak za to ižp nemůže (zakažme auta, když občas někoho přejedou). Ale máš pravdu, tohle je téma pro politika, ten se potřebuje zalíbit mase průměrných tupohlavců, z nichž většina je jednoznačný genetický odpad.

    Odpovědět

  • kirk

    16 srpna, 2014

    já nemám ižp, za odpad považuju spíš toho poradce, než jeho hejla…

    Odpovědět

  • suchy

    18 srpna, 2014

    V zivotnim pojisteni je technickou funkci ZP obecne a dpposud bylo od r.2004 soucasti zakonne upravy pojistne smlouvy – viz zak.37/2004sb.
    V naprosto nezmenene podobe toto prevzal i NOZ.
    Problem u klintu muze byt jen v pripade, pokud to klientovi nikdo nevysvetli. Pokud z tohoto ale delaji senzaci novinari, jde jen o jejich neznalost.
    Apropos -analogicky nulove odkupne v prvnich dvou letech ceka i vsechny nove ucastniky doplnkoveho penzijniho pseudosporeni, tedy tolik vychvalovaneho III.pilire.

    Odpovědět

  • lenka

    20 srpna, 2014

    Mame Merkury Allianz,od OVB.Rikali jsme tomu poradci,ze nechceme zadne pojisteni,jen sporeni.Ted se vsude pise, ze je to pojisteni a jeste nejde zrusit.Takze my jim posilame kazdy mesic 500 kc,pak to za dva roky zrusime a nic nedostaneme.Bez­va.Neporizujte si nic takovyho.Dejte penize do slamniku nebo kupte nemovitost.

    Odpovědět

  • hook

    20 srpna, 2014

    Lenko, vždyť vám poradce musel předložit vývoj předpokládaného zhodnocení, to jste neviděla ? A na jak dlouho to máíte uzavřené ? Copak jste to měli jen na dva roky ? Pochybuju, že by taková smlouva u Allianz prošla.

    Je to iínvestiční model stejně jako reformované penzijní fondy, zajímavé zhodnocení můžete čekat až po 10 letech, dříve ne…

    Ale obecně – zřejmě to máte jen pár měsíců. zrušit to můžete kdykoli, nemusíte platit dva roky, počítejte ale s 6-ti týdenní výpovědní lhůtou a samozřejmě nedostanete nic zpět.

    Odpovědět

  • Michal D.

    20 srpna, 2014

    Vážený pane, Vaše věta „pochybuju, že by taková smlouva u Allianz prošla“ svědčí o velké naivitě. Prošla by a nejen v Allianz, ale kdekoliv. Pojišťovnám je stále jedno, od koho a jak kvalitní produkce k nim jde, zajímá je jenom objem. Proto tento obor dělá každý, kdo má do prdele díru a udrží tužku a moč. Pak se nelze divit, že jsme u klientů považováni za zloděje, podvodníky a šmejdy. Snad se něco změní s chystanou novelou zákona 38, osobně jsem pro zavedení pětiletého ručení za storna ŽP a postupné (tedy zasloužené) vyplácení provizí.

    Odpovědět

  • pavel-hanzl

    20 srpna, 2014

    Dobrý večer, pane Michale D. ! Prosím, abyste zde nadále publikoval slušně. Oboru neprospíváte vulgárním konstatováním, kdo všechno v něm pracuje, ani tím že by jej měl zákonodárce zabít. My všichni máme tělesné otvory, to ano. Ne všichni ale máme v dutině lebeční dostatečně vyvinutý mozek. Někteří si zahrávají s myšlenkou, že nejlepší poradce je mrtvý poradce a přesně to způsobí ty regulace, pokud projdou tak jak píšete k prezidentovi. Zůstane tu bezbranný klient a po zuby ozbrojené finanční domy.

    Odpovědět

  • 20 srpna, 2014

    Typické kecy Pavla Hajzla.

    Klientům do hlav furt tlačíte lži o nezávislosti atd. Přitom není v možnostech ani nadprůměrně inteligentního, aby znal všechny ty finanční produkty (ačkoli se jedná jen o pár vybraných, a to zprovizněných) do podrobností.

    Ano, nejlepší rádoby poradce je mrtvý rádoby poradce. Postačí zakázat nesmyslné daňové odpočty životek a poserete se z toho. Pojištění jako takové poptává totiž jen málo lidí, trh je nasycený a další a další naivkové/zoufalci už nemají komu by pojistky prodávali. Takže se obracejí na rodinu a známé a ruší jim smlouvy, aby je nahrazovali stejnými, ale vlastními smlouvami.

    A tak to s vámi rádoby poradci je ve skutečnosti. Jste prodavači.

    Odpovědět

  • pavel-hanzl

    20 srpna, 2014

    Pane, škoda že neumíte správně opsat mé příjmení. Nebo se vám klepou ruce po denní dávce psychofarmak? Přeci jen, písmenko j je těsně nad písmenkem n na vaší klávesnici.

    Český trh je, pane První osobo jednotného čísla na tom tak, že je hluboce podpojištěn a objektivně je třeba ty lidi dopojistit. To, že subjektivně to nepoptávají vůbec neznamená, že to nepotřebují. Jsou pojištěni mizerně, slabě a často draho. Masivně spoří přes běžné pojistné a nikdo je neseznámil s provizním detailem, že existuje i mimořádné pojistné. Investují do stavebek a spořících účtů. A diví se, že nebohatnou. Proto je třeba živých finančních poradců, samozřejmě těch špičkových.

    Vy tomu nevěříte a já jsem pro vás synonymem toho co nevoní, ale na trhu jsou – opravdu – finanční poradci, kteří si umějí najít spousty klientů – kupodivu to nejsou jejich příbuzní, aby jim udělali radost.

    Trh s vysoce kvalitní službou FP je zoufale nenasycen, chybí tu poradenské osobnosti a právě na ty čekají stovky tisíc bohatých klientů. Pane První osobo j.č., přeji pěkný večer!

    Odpovědět

  • Jáchym Bierhanzl

    21 srpna, 2014

    Jako vždy, máte pravdu, pane Já. Jsme prodavači. Ve službách vlastně všichni. Bez prodavačů by naše civilizace byla zcela jiná. Nemyslím, že zásadně lepší. Dobrého prodavače (v jakémkoliv oboru) aby pohledal. Pokud budu mít dobrého (a slušného) prodavače finančních služeb je to v dnešní době docela fajn, nemyslíte pane Já?

    Odpovědět

  • 20 srpna, 2014

    Částečně naivní jsi i ty. Prodloužení stornolhůty je nesmysl. Ani náhodou nezabrání tomu, aby se do oboru nehrnuli po tisících naivkové a zoufalci. Ani náhodou nezabrání tomu, by agent nezrušil smlouvu po 3 letech a neinkasoval novou, třebaže stornem sníženou provizi. Ani náhodou nezabrání tomu, aby příbuzní a kamarádi naivky či zoufalci nerušili stávající smlouvy jeno proto, aby pomohli naivnímu, zoufalému příbuznému/známému.

    Odpovědět

  • pavel-hanzl

    20 srpna, 2014

    Zdravím, pane První osobo jednotného čísla! Máte pravdu. Od naší poslední komunikace jste své myšlenkové pochody výrazně vylepšil. Už nejsme úplně všichni šmejdi a o některé z nás byste si snad i opřel kolo? Srdečně gratuluji! Prosím zcela vážně, sám nyní navrhněte, jak by se měl náš obor očistit, ano? Jak konkrétně? Děkuji. P.S. Hromadná sebevražda by nepomohla, drtivá většina totiž nemá dostatečně silné svědomí :-)

    Odpovědět

  • 20 srpna, 2014

    Zákaz aktivní prodej finančních produktů jako takový. Pod pokutou nejméně 1 milion Kč zakázat označování slovy poradce, konzultant a odvozenými termíny. O účinnosti zákazu neustále informovat ve sdělovacích prostředcích, aby se tato skutečnost dostala hluboko do povědomí tzv. obyčejných lidí, aby mohli podávat trestní oznámení kvůli porušení zákona.

    Proč by se měl aktivní prodej finančních produktů zlepšovat, když se jedná o naprostou zbytečnost, ba přímo škodlivost?

    Odpovědět

  • pavel-hanzl

    20 srpna, 2014

    Tak si to rozebereme, ano?
    Finanční produkt není sám o sobě společensky škodlivý, jako propagace zdraví škodlivých potravin, kuřiva či heren všeho typu a alkoholu, přesto se beztrestně aktivně nabízejí a pan profesor Pafko a jiní mohou bohatnout na operacích rakoviny plic. Společensky škodlivé je zneužívání finančích produktů a informační asymetrie mezi poradcem a klientem a to lze elegantně a přitom selektivně postihovat, ale to je mnohem dražší, časově náročnější a pracnější, než plošná buzerace zákonnou regulací.

    K té pokutě: všechny osoby, Lady Avon a jiné, všechny ženské co propagují a radí s kosmetikou, byste také pokutoval? A co paní na přepážce, která vám radí, jak máte vyplnit žádost o pojistné plnění, až se nedejbože zraníte (scifi – máte úrazové pojištění), nebo někdo zraní vás, řekněme na silnici, plněno z jeho povinného ručení? Co třeba, že by vám poradila a rovnou si nastoupila do policejního antonu, k předání do zadržovací vazby, než se příbuzní složí na ten milion?

    Obyčejní lidé – že bychom z nich rovnou udělali udavače na n-tou? Chtělo by to práskačský zákon o štědré odměně ze státního rozpočtu? Takto by byl pokutován i vizážista a pánský krejčí. Abych byl k vám trochu fair, zkusím příklad z naší branže: má být pokutován i pracovník vaší banky, který vám poradí, coby vám přidělený bankéř, že nemáte na kase banky skládat hotovost ve prospěch cizího než vašeho bankovního účtu, neb jsou za to poplatky ve stokorunách?

    K vaší poslední větě: Víte, že finančním produktem je též stavebí spoření, které historicky mnoho českých lidí přivedlo k odložené spotřebě, i když sám tento produkt je investovat nenaučil, zhodnocení pocházelo převážně z daní nás úplně všech a svá nejlepší léta má dávno za sebou? Odložená spotřeba je užitečná – nikdy nevíte, kdy budete potřebovat nějaké rezervy, když pojištění je pro vás sprosté slovo.

    Odpovědět

  • pavel-hanzl

    20 srpna, 2014

    Pane Já, klidně můžete reagovat a nesouhlasit. Prosím věcně a slušně. Vulgarismy jste tu nikoho neoslnil. Očekávám nějaké bytelné myšlenkové konstrukce, kterými obhájíte své odsudky finančních produktů. Pokud se vám to nepodaří, pak implicitně platí, že je na trhu třeba finančních poradců, protože finanční produkty – zvláště u krytí osobních rizik – jsou složité a pro klienta neprůhledné. Snad jsem vám nepokazil večer! To bych byl zarmoucen…

    Odpovědět

  • Mirek

    20 srpna, 2014

    Poradce s Vámi musel sepsat Záznam z jednání a předat Vám kopii. Tam musí být uvedeny Vaše požadavky. najděte ho a braňte se.

    Odpovědět

  • Klient

    4 září, 2014

    Klienty obírají pojišťovny

    Odpovědět