Úterý 22. května. Svátek má Emil.

Ženy stráví osm let po nákupech

Podle průzkumu GE Money stráví ženy ve Velké Británii více než osm let svého života nakupováním.

Pokud budeme předpokládat, že průměrný nákupní den trvá od 9.00 do 17.00 hod., znamená to celých 3 148 dní strávených běháním po obchodech. Ženy se v průměru vydají na nákup 301krát ročně, což jim zabere celkem 399 hodin a 46 minut.

Průzkum 3 000 žen, který provedla společnost GE Money, ukázal, že kromě pravidelného utrácení ženy také prohlížejí výkladní skříně alespoň 51krát ročně.

I nezáživný nákup potravin může trvat více než hodinu, což při 84 cestách ročně znamená, že ženy každý rok stráví 94 hodin a 55 minut prohlížením regálů v supermarketu.

Ženy dále věnují 90 cest nákupu pro péči o svůj vzhled – oblečení nakupují 30krát, boty 15krát, doplňky 18krát a toaletní potřeby 27krát ročně.

Celkem 100 hodin a 48 minut stráví prohlížením obchodů a hledáním výhodných koupí a nejnovějších modelů. Dalších 40 hodin a 30 minut věnují nákupu bot a 29 hodin a 31 minut výběru doplňků, jako jsou kabelky, šperky a šály.

Samotný nákup každodenních nezbytností, jako je deodorant, sprchový gel a potřeby pro holení, ženě zabere přibližně 17 hodin a 33 minut ročně.

Dalších 19 cest na nákup, které celkem zaberou 36 hodin a 17 minut, je věnováno nákupu luxusních dárků pro přátele a rodinu.

Stewart Macphail, z GE Money říká: "Ačkoli vztah mezi pohlavími se v dnešní době vyznačuje větší rovností, tento průzkum ukazuje, že jsou to stále ženy, kdo dělá většinu nákupů. Kromě toho očividně věnují hodně času tomu, aby vždy našly tu nejvýhodnější koupi a nejvhodnější zboží pro jejich potřeby.“

"České ženy se britským hospodyňkám bezesporu vyrovnají," říká Zdenka Majerová, která má s intenzivním nakupováním dlouholeté osobní zkušenosti.

"Kdyby existovala statistika pro Českou republiku, ukázalo by se, že Češky stále tráví více času nákupem potravin," soudí.

I u nás se ale podle ní formuje nezanedbatelná část ženské populace, jež by se dala označit za přebornice v nakupování oblečení a módních doplňků.

Vytvářejí údajně i jakési týmy, jež společně vyrážejí například do Drážďan nebo do Itálie, kde dokáží během velmi krátké doby zmapovat nabídku obchodů v okruhu několika kilometrů.

"Chce to určitý talent, který se nedá naučit a jak se ukazuje, není ani dědičný," podotýká Majerová. "Sama jsem zjistila, že třeba moje dcera ani vnučka se v tomto směru nepovedly."

Průzkum překvapil zjištěním, že řada žen ve Velké Británii jsou vášnivými čtenářkami. Ženy vyráží na nákup knih a časopisů alespoň 57krát ročně, což jim celkem zabere 31 hodin a 21 minut.

ROZBOR NÁKUPNÍCH ZVYKŮ ŽEN BĚHEM JEDNOHO ROKU
• Oblečení – 30krát, celkem 100 hodin a 48 minut
• Obuv – 15krát, 40 hodin a 30 minut
• Doplňky – 18krát, 29 hodin a 31 minut
• Potraviny – 84krát, 94 hodin a 55 minut
• Knihy – 57krát, 31 hodin a 21 minut
• Toaletní potřeby – 27krát, 17 hodin a 33 minut
• Dárky – 19krát, 36 hodin a 17 minut
• Prohlížení výkladů – 51krát, 48 hodin a 51 minut

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.