Pondělí 20. srpna. Svátek má Bernard.

Zašlá sláva Citigroup…

Citi… kdysi značka kvality, solidnosti a prosperity. Dnes? Nositel špatných zpráv.

Citigroup se dlouhá léta držela na čele žebříčku největších bank světa. To se zlomilo 23. července loňského roku, kdy se na přední příčku vyhoupla čínská Industrial and Commercial Bank of China. Tehdy za to mohl ještě vytrvalý růst čínské banky na šanghajské burze.

V posledním roce se bance opravdu nedařilo. Ztratila přes 50 % hodnoty akcií. A za to už čínská banka nemůže. Tržní kapitalizace klesla z před rokem uváděných 251 mld. USD na necelých 100 mld. USD. Z nich se opět lehce zvedla, ale i tak  příčkách tržní kapitalizace sestupuje hlouběji a hlouběji…

Propadům se ale nelze divit. V souvislosti s hypoteční krizí v USA ve čtvrtém čtvrtletí loňského roku odepsala Citigroup 18 mld. USD a dosáhla nejhlubší čtvrtletní ztráty v historii. O čtvrt roku později další ztráty – tentokrát „jen“ 6 mld. USD. Doprovodily je ale další 3 mld. USD odepsaných půjček privátním fondům. O pár měsíců později získává kapitál prodejem německé divize. Podle odhadů by prodej mohl vynést 7,7 mld. USD.

Nejnovější rány přišly minulý týden. Citigroup hrozí žaloba za opakovaný podvod s cennými papíry. Důkazy ale nejsou – pásky se záznamem příkazů klientů se záhadně ztratily a přemazaly…

Aby toho nebylo málo, odpisy po hypotékách budou možná následovat další. Tentokráte z kreditních karet. Neplatiči jsou zatím v mezích… ale jak dlouho tam vydrží? A 111 mld. USD v podobě sekuritizovaných úvěrů z kreditek také nevěstí nic dobrého…

Kam se poděl tvůj lesk, Citigroup?

Čekají Citigroup další finanční potíže?

Zobrazit výsledky

Nahrávání ... Nahrávání ...

8 komentářů: “Zašlá sláva Citigroup…”

  1. Jan Dvořák napsal:

    Podle mne není Citi ještě z problémů zdaleka venku.

    K problémům Citi uváděných autorem bych přidal aktiva klasifikovaná v Level 3 (tedy bez jakékoliv existující tržní ceny) Jejich hodnota přesahuje vlastní kapitál banky!!

    Nesmíme zapomínat ani na šířící se problémy Alt-A hypoték.

    P.S.
    Jsem zvědav na vývoj cen bankovních akcií v druhé polovině tohoto týdne. Zítra totiž vyprší zákaz shortování bankovních akcií.

  2. Pavel napsal:

    Budu upřimný.Přeji jim neúspěchy.Česká pobočka to je neuvěřitelný humus.Ke klientům se chovají jak prasata.Reklamaci vyřuzují tři měsíce,když si je dovolím upozornit že zákon mluví o jiné lhůtě,tak hned začnou doslova vyhrožovat,fakt hnus.

    • Rychlonožka napsal:

      Máte pravděpodobně na mysli 30 denní lhůtu na vyřízení reklamace, což je podle zákona na ochranu spotřebitele. Avšak ne všechno co nazvete reklamací, se podle tohoto zákona řídí, zejména ne v bankovnictví. Reklamaci je možné vyřídit do 90 dnů v ojedinělých případech 180 dnů.

    • Jirka napsal:

      Souhlasím s Vámi, i když na jejich stránkách mají od klientů jen samou chválu. 🙂 Citi je nejhorší banka na trhu. Myslí si o sobě bůhvíco, ale přitom je to lůza. Jejich chování je otřesné. Pořád nám volají do firmy a nybízejí kreditní karty. Říkám, že už mám 3 d hodně vysokými limity a nepotřebuju další, navíc vím, že ten jejich úrok a podmínky jsou otřesné. Naposledy se slečna chytla toho, že jjsme jí řekl, že moje banka má úrok 1,33% měsíčně. Ona hned na to, že taky mají karty za 1,33% měsíčně. Nechal jsme se teda ukecata že přijede zástupce. Přijel, sepsal žádost, v tom zmatku jsem si nevšiml, že mi ani nedal kopii žádosti (velmi neobvyklé), nechal mi na moji žádost podmínky (zajímalo mě, jak je to s tou úrokovou sazbou). Pochopitelně byla vyšší než 1,33%. Po nějaké době přišel dopis ze Citi, že moje žádost byla zamítnuta. V dopise nebyl vůbec žádný kontakt na klientskou linku nebo na banku vůbec, žádný telefon či e-mail. Velmi nestandardní. Na webových stránkách City to vypadalo stejně. Od finanční instotuce bych čekal jiný přístu, tohle mi spíš pasuje na firmu zaměřenou na podvody. Od známého jsem získal číslo na linku pro kreditní karty. Stěžoval jsem si na chování zástupkyně, že mi slíbili určitou úrokovou sazbu a tu mi nenabídli. Operátorka byla lehce arogatní a odbyla mě, že mají kreditní karty tuším už od 9% ročně. Nemělo smysl to dále řešit, cítil jsem z toho, že se mi spíš vysmívá, než že by měla zájem na nápravě. Zajímavá zkušenost. Takový neplánovaný mystery shopping. 🙂 Potvrdilo to jen můj dosavadní názor o tom, že City je děs a hrůza.

    • reklamace napsal:

      ja se tedy osobne moc nedivim. jestli nemate zustatek uctu alespon sedmimistny, tak necekejte nejakou peci. pro nizsi zustatky tu je sporka nebo cobka. tam se o vas „postaraji“.

      • lol napsal:

        Co to je za blabol? Jestli ne tak chapu chovani City, ale neni to uplne standardni a urcite nikde nepropaguji, ze jsou banka pro hornich desettisic. Ve svete je zvykem, ze ten kdo nabizi sluzby se taky jak sluzebnicek chova a ne ze se tak ma chovat zakaznik. Jestli ovsem City zamestnava stary baby, ktery odesly ze statni spravy, nebo mlady kravky co si po obchodce myslej, ze jsou hvezdy, tak to se pak nedivim.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.