Pátek 24. května. Svátek má Jana.

Za provizi, nebo placené poradenství?

Je lepší jednorázová provize, paušální platba nebo podíl na zisku? Všechny odměňovací modely mají své klady a zápory a všechny mají své místo na trhu. Je na každém poradci, který model si zvolí.

Diskuze na téma nejlepšího odměňovacího modelu nikdy nebudou mít jednoznačného vítěze. Volba vhodného způsobu odměny totiž úzce souvisí s volbou cílové skupiny zákazníků a nosných produktů, které budou této cílové skupině nabízeny.

Podíl na zisku je nejlepší, ale jak vyčíslit zisk?

Já osobně jsem zastánce modelu, kdy je poradce zainteresovaný na výsledcích. Mezi poradcem a klientem by měla fungovat win-win dohoda. Jako optimální se jeví model dlouhodobé péče o klienty s podílem na zisku. Součástí dohody s klientem pak mohou být i určité sankce v případě poklesu hodnoty investice pod předem stanovenou úroveň. Takový model je férový a oboustranně výhodný, dává poradci prostor pro kreativitu a odměňuje jeho schopnosti. Pokud vám někdo pomůže dobře vydělat, rádi se s ním podělíte o část výnosu.

Má to ale jeden zásadní háček, odměnu formou podílu na zisku můžeme použít pouze tam, kde jde snadno vyčíslit „zisk“. V oblasti investic nebo obecně u zhodnocení majetku je to jednoduché. Ale dovedli byste například vyčíslit „zisk“ za vedení účetnictví? To už je komplikované, proto se nejčastěji za podobné služby platí paušální platbou, buď roční, nebo podle počtu odpracovaných hodin. Stejně tak i vypracování rodinného finančního plánu by dle mého názoru mělo být zpoplatněno paušální jednorázovou platbou.

Pro pojištění a hypotéky je lepší paušální platba

Zvláštní kapitolou je oblast pojištění. Ani zde nemůžeme jednoduše vyčíslit užitek pro klienta, abychom si z něj mohli účtovat podíl na zisku. Nabízí se tedy opět model paušální platby, ostatně krytí rizik by mělo být součástí rodinného finančního plánu. V praxi je ale zdaleka nejrozšířenější model provizní. Jeho hlavní nevýhodou je, že není postaven na filozofii win-win. Mnoho finančních konzultantů potom logicky sklouzává k tomu, že se snaží „prodat“ klientům co nejvíc pojistek a navíc často zbytečně drahých produktů, ze kterých mají vyšší provize. Právě v oblasti pojištění je otázka odměňování poradců nejpalčivějším problémem.

Pokud jde o úvěry a hypotéky, zde teoreticky není až tak složité vyčíslit užitek pro klienta. Necháte ho přijít s vlastním návrhem a pak si vezmete podíl z toho, o kolik levněji mu hypotéku zařídíte. Avšak takový postup by byl nespravedlivý. Za stejný objem práce a vyřízení stejné hypotéky by jeden klient platil třeba pět tisíc a druhý padesát tisíc. Bylo by přeci nespravedlivé „trestat“ klienta za to, že si donesl dražší vlastní návrh. Navíc takový model by v podstatě motivoval klienty k tomu, aby si na internetu zabrouzdali sami a snažili se najít co nejlevnější variantu hypotéky. Pak už by nepotřebovali poradce.

Takže i pro úvěry se jeví smysluplnější odměna formou paušálu. V tomto případě bych každopádně preferoval hodinovou sazbu podle odvedené práce. Provize od banky podle objemu sjednaného úvěru se rozhodně nejeví jako šťastné řešení. Sjednání pětimilionové hypotéky na koupi luxusního bytu může být totiž mnohem snadnější než vyřízení půlmilionového úvěru na rekonstrukci domu s věcným břemenem apod.

Jako optimální odměna poradce se z pohledu nosných produktů tedy jeví paušální jednorázová platba za vypracování rodinného finančního plánu včetně vyřízení pojistek, hodinová sazba za vyřízení hypotéky a podíl na zisku u investic.

Podíl na zisku má smysl jen u bohatších klientů

Musíme si ale uvědomit, že výše zmíněný model odměny poradce formou podílu na zisku je aplikovatelný pouze u movitější klientely. Vezměme si například klienta, který investoval 100 tisíc korun. Poradce mu pomůže vydělat sedm procent ročně a bude si účtovat 10 % ze zisku, za rok si tedy vydělá 700 korun. To zpravidla nepokryje ani náklady na cestu za klientem. A co teprve u klientů, kteří si chtějí spořit tisícovku měsíčně, to by si poradce vydělal tak na poštovní známku na dopis klientovi.

Podobně by bylo velmi naivní očekávat, že vám průměrná česká domácnost zaplatí třeba deset tisíc korun jako paušální platbu za vypracování finančního plánu. Tuto službu by využila pouze hrstka střední třídy. Většina lidí necítí potřebu nechat si poradit, kolik si mají spořit a jaká rizika na jaké částky pojistit.

Tabulka 1: Optimální způsob odměny poradce podle nosného produktu a cílové skupiny

Typ služby Typ klienta

Retailový segment

Privátní segment

Rodinný finanční plán

Provize

Paušální platba za plán

Vyřízení hypotéky

Provize nebo hodinová sazba

Hodinová sazba

Investiční poradenství

Provize

Podíl na zisku

Proto nemůžeme a priori odsuzovat model velkých poradenských společností, které žijí z provizí za prodej finančních produktů. Tento model je vhodný pro retailový segment zákazníků, kteří by sami za finanční plán odmítli zaplatit a pro které by poradce nemohl pracovat za podíl na zisku, protože by se neuživil.

Model paušální odměny nebo podílu na zisku je zcela jistě férovější a logicky by měl v konečném důsledku vést k vyšší kvalitě poradenství, k vyšší přidané hodnotě pro klienty. Má ovšem smysl ho zavádět pouze tehdy, pokud se zaměřujete na majetnější klienty.

Jan Traxler, privátní investiční poradce FINEZ Investment Management

Jaký typ klientů u vás převažuje?

Zobrazit výsledky

Nahrávání ... Nahrávání ...

52 komentářů: “Za provizi, nebo placené poradenství?”

  1. Velké Já napsal:

    boha, něco s tím systémem udělejte,
    kliknete na reagovat, napíše to, že jste zadal špatně obrázek a když ho zadáte znovu, tak text zasune jinam, než na správné vlákno.

    Pro pana yowieho a jeho ruksé podnikatele.

  2. Velké Já napsal:

    k smazání příspěvků, to zřejmě udělal někdo jiný než p. Hanzl, předpokládám, že nemá možnost přístupu k redakčnímu systému.
    Ale to by nemělo být problémem, pokud jste s to pochopit psaný text, a udržet získanou informaci déle než pár hodin, nemělo by činit problém pochopit a pamatovat si co p. Hanzl v pominutí mysli psal.

    Akční filmy já rád, obvykle tam vyhrává spravedlnost, což se v praxi obvykle neděje.
    A Vy máte pocit, že je to v dealeřině fin. produktů lepší, než to bylo v porevolučním podnikání? Občas mám pocit že je to ještě horší, v 90. se ještě dělali chyby z neznalosti, nyní? Z hajzlovství, kvůli provizím, kvůli snadným a rychlým výdělkům. Proč bych si neměl myslet, že ten kdo je schopen okrást borce o celé(životní) úsporý, rozuměj 240 tis. na SS, není schopne Vám přečísnout pěšinku, pokud dojde k závěru, že mu berete živnost? Když jde v sumě o velké částky? Proto si umím představit, že p. Kalvodovi se něco stane.
    Pro snadnější pochopení, nepíši že volám na p. Kalvodu ranaře, nemám v to v plánu, píši, že si na základě znalosti prostředí umím představit, že jsou lidé, kteří by toho byli schopni. Není mi to jedno, nelíbí se mi že na trhu tací lidé jsou, ale je to tak.
    A nabyl jsem dojmu, že tak to psal i p. Hanzl. Nerozumím ale proč p. Kalvoda vyskočil jak čertík z krabičky a Vy to po něm opakujete jak papoušek, že p. Hanzl někomu vyhrožoval.
    V tomto kontextu bych chápal reakci, jsem si toho vědom, s tím rizikem do toho jdu a budu mu čelit.
    P. Hanzl je hlavně spisovatel, ani ne tka zprostředkovatel, na skutečně velké klienty si nikdy nesáhl, ale jeho obviňovat z vyhrožování, to je silná káva. To si myslím nezaslouží.

    • yowie napsal:

      Pokud se nepletu, tak to na žádost pana Hanzla vymazal pan Zámečník.

      Jinak se obávám, že spousta lidí s tou neznalostí pokračuje i dnes. Je to ale cílená neznalost a hajzlovství M jedniček nad nimi. Pokud na nepopsaný papír napíšete IŽP + hypo s investicí do fondů, co myslíte, že nepopsaný papír udělá? Přece nic jiného většinou nezná a nadřízení tvrdí, že je to tak správně. Navíc náborování je dnes čím dál zoufalejší. Nakonec nedávno dělali výzkum prestiže povolání a fin. poradce na tom byl hůř, než popelář, pokud se nepletu. Každopádně povolání s jednou z nejmenších prestiží, jaké si lze vybrat.

      Je opravdu smutné, co říkáte o tomto oboru. Na druhou stranu nevěřím, že by se nějaký nagelovaný zajíc zmohl na něco víc, než objet auto klíčem. Paradoxně si myslím, že cokoliv by se stalo, by bylo velkou reklamou pro Finemon a medvědí službou pro poradce.

      Skoro bych řekl, že v zájmu poradenských firem je, aby se nic takového nestalo. Navíc stejně většina aktéru, možná až na Zoubka, už v OVB dávno není.

      Ona ta průtokovost v MLM je velký paradox. Nedávno jsem zjišťoval, kolik z těch manažerů, kteří mě před pár lety školili, ještě v Partners funguje. Ani ne polovina. Někteří jsou úplně mimo obor a někteří jedou na sebe, pravděpodobně přes pool. A ti zbylí co byli M1 tehdy, jsou M1 dodnes :-)

  3. Velké Já napsal:

    Mi zase příjde, že nejjednodušší možnost je, že FCT nelibě nese, když mediálně profláknutá osoba odejde a jede si svojí cestou. To není dobrá zpráva pro okolí a potenciální ovečky.
    Bez ohledu na to, zda má konkureční doložky či nemá.
    Occamova břitva v tomto případě říká, pokud panu H. skutečně někdo vyhrožoval, qui bono? 😀

  4. napsal:

    Tvrdím to celá léta a tvrdím to pořád: pověsti finančního zprostředkování nejvíce ublížily a stále ubližují MLM firmy, a to bez rozdílu značky.
    Pojistky nejsou ani vitamíny, ani šampóny, nelze je neustále a donekonečna co dva roky rušit a opětovně sjednávat. MLM do financí jednoduše nepatří, neboť finanční produkty nejsou (narozdíl od těch vitamínů a šampónů) rychloobrátkové zboží. Dokud tu budou působit firmy na principu MLM, tak tu pořádek a seriózní sjednávání nikdy nebude. Ve spoustě zemích na západ i na východ od nás je MLM ve financích zákonem zakázán a moc dobře vědí proč, to jen tady v českém Absurdistánu je možné cokoliv, český člověk si nechá srát na hlavu celá desetiletí, aniž by se kdy ozval.

    • The Perník napsal:

      Nechte být, pan Štork byl první vlaštovkou a další poradci budou následovat. Chce to jen pár desítek právních sporů a verdiktů soudu, kdy bude poradce za svoje prasárny odsouzen a bude muset klientovi finančně vykompenzovat způsobenou škodu, třebu u super ultra výhodného spoření u IŽP v tzv. nízkonákladových produktech apod. Chce to jen čas, lidé už si nenechají srát na hlavu, vznikají i specializované právní firmy, které za vás rády vše vyřídí. Jen do poradců, jen do nich, jedině tak se trh pročistí a každý si nejdříve rozmyslí, zda okrade či neokrade klienta. Já to vidím pozitivně a optimisticky. K tomu pár dalších videí od pana Kalvody a škrtne si vás finančních poradců rok od roku míň a míň.

      • napsal:

        Píšeš nesmysly. na rozdíl od Já.

        Prvotní problém je v multilevelech Fincentrum, Partners, Broker Consulting, OVB, ZFP atd., ne v tzv. poradcích, ve skutečnosti prodejcích.

    • MSHK napsal:

      NESMYSLI PÍŠEŠ HLAVNĚ TY, NA MULTILEVLU NEVIDÍM NIC ŠPATNÉHO, KDYBY NEBYL, TAK NIKDO TADY NEMÁTE PRÁCI!! TAK SI TO UVĚDOMTE!! TEĎ HANÍTE MULŤÁK, ALE NA ZAČÁTCÍCH JAK VÁM BYL DOBREJ, KDYŽ JSTE UMĚLI HOV………… PROBLÉM JE JEN A JEN V MANAŽEŘÍCH, KTEŘÍ UČÍ LIDI IŽP A DALŠÍ NESMYSLY, PRO USNADNĚNÍ SVÉ PRÁCE,RYCHLÉHO VÍDĚLKU A RYCHLEJŠÍHO RŮSTU V KARIÉŘE. PRÁCI ZDAR PITOMCI

      • neporadce napsal:

        Dle psaného projevu je zde pitomec pouze jeden. :-)
        Bohužel toto je projev typické MLM ovečky.

        • MSHK napsal:

          PITOMEC JSEŠ TY, MŮJ PROJEV JE ZCELA OBĚKTYVNÍ A STOJÍM SI ZA NÍM. VE FINANCÍCH PRACUJI 10LET, MÁM ZA SEBOU SS, MLM KDE JSEM BYL NA ŘEDITELSKÉ POZICI, A NYNÍ JSEM SE SVÝM TÝMEM V SERVISNÍ ORGANIZACI V „POOLU“. CHÁPU, ŽE SI ZDE PÍŠI S DĚTMI, KTERÝM BYLO V MLM UBLÍŽENO A TEĎ SI ZDE VYLÉVAJÍ SRDÍČKO, JE MI JICH LÍTO..JE TO HOLD TVRDÝ BUSSINES, KTERÝ JE JEN A JEN O LIDECH A LIDI VODÍ A UČÍ MANAGER. PROBLÉM JE, ŽE VŠICHNI CHTĚJ BÝT CO NEJDŘÍVE BOHATÝ A NEJLÉPE BEZPRÁCE. PRÁCI ZDAR!!!

          • yowie napsal:

            Škoda, že Vaše příjmení není „Objektivní“. Všechny Vámi podepsané smlouvy by pak byly zcela jistě neplatné… :-)

            Nedokážu si představit, že bych někdy někoho s takovým pravopisem mohl považovat za manažera. Asi bych se ve společnosti řízené takovými manažery ptal sám sebe: „Co tady proboha dělám!“

      • exPartners napsal:

        Další tyrkysový fanatik, navíc se vzděláním ze základní školy na úrovni 3. třídy…ach ten pravopis, ale co, to přece nikoho nezajímá, důležitá je produkce, BJ, kariérové postupy ne ?

  5. MS napsal:

    Dobrý den,

    potřebovala bych poradit ohledně sjednání investičního pojištění. Chtěla jsem pomoci bratrovi, který pracoval ve multilevlové firmě (z důvodů bezpečnosti ji nebudu jmenovat)a sjednala jsem si IŽP aby mohl dosáhnout na povýšení, kde by měl více nějakých jednotek za tutéž práci. Firma ale před pár dny změnila kariérový plán a tak mu to vlastně vůbec nepomohlo. Můžu takto uzavřenou smlouvu zrušit z důvodu výpomoci bratrovi u MLM firmy ? Děkuji, MS.

    • yowie napsal:

      Zrušit to můžete a ani nemusíte uvádět důvod, byť tady bych ho uvedl, aby ta pojišťovna věděla, z jakých důvodů jejich dealer uzavírá pojistky. Na druhou stranu pojišťovně je to asi jedno, protože je jediná, kdo na tom ve finále vydělá.

      Horší je, že bratr bude muset vrátit provizi.

      Už tam skončil, nebo pokračuje dál?

      Pokud tam skončil, tak by bylo dobré, aby teď moc neutrácel, je pravděpodobné, že jeho smlouvy bude postupně přebouchávat někdo jiný a storen pak může být víc.

      Stejně tak se může stát, že pokud to prodával po rodině, jako vám, tak to další příbuzní budou také rušit, takže bude vracet další a další peníze.

      Storno lhůta je u IŽP dva roky, tzn. klidně i za rok a půl se může stát, že bude muset vracet peníze za smlouvu sjednanou před pár měsíci.

      Nejlepší by bylo, aby si našel slušnou práci a vytvořil si rezervu, aby případně neskončil v exekucích.

      Tahkle bohužel končí sny mnoha účastníků MLM, kteří si myslí, že z nich budou do roka milionáři. Často to pak končí přesně naopak, tedy dluhy.

      A jméno společnosti uveďte. Váš bratr byl v podstatě podveden, takže proč to nezveřejnit? I kdyby si na základě této diskuze jeden jediný mladý člověk rozmyslel svou účast v tomto MLM, uděláte dobrý skutek.

      A pro ostatní. Kde se v poslední době měnil karierní plán?

      • MS napsal:

        Už odešel, v MLM už nepracuje a navíc mu jeho bývalí tzv. kolegové obcházejí jeho klienty, ruší tam jeho smlouvy a nahrazují je novými, prý výhodnějšími. Nezlobte se, ale nebudu zde psát, o jakou MLM firmu se jedná, život a zdraví mého bratra je pro mě důležitější než nějaké zveřejnění názvu firmy, jistě mě chápete.

        • yowie napsal:

          Tak přesně tohle jsem čekal. Čili pokud váš bratr peníze z provizí už poutrácel, rozhodně ho teď nečeká dobré období.

          Nicméně pokud bych toto jako poradce zažil, už bych si dávno intenzivně dopisoval s ČNB.

          Chápu, že ženy mají větší strach, ale tihle chudáci jsou většinou schopni akorát vyhrožovat. Nakonec před pár týdny tu jeden vážený poradce vyhrožoval Vítkovi Kalvodovi – autorovi projektu Finemon a Tank. Nakonec proč se neobrátit také na něj?

          A jak to skončilo? Vážený poradce má z ostudy kabát a vymlouvá se na to, že mu někdo na tomto webu ukradl identitu :-)

          Vyhrožoval Vám někdo konkrétně? Pokud ano, tak věřte, že by ho žádost o podání vysvětlení na PČR velmi rychle zklidnila, ale to byste tam musela jít nejdřív vy.

          Nerad to říkám, ale pokud na jejich hru přistoupíte, tak vyhráli. Jinak objíždění si aut klíčem a propíchávání pneumatik je běžná praxe mezi poradci a pojišťováky. Nic horšího se stát podle mě nemůže.

          Vím, asi to člověka neuklidní a mě se z pozice dlouholetého sportovního střelce vnímá nebezpečí poněkud jinak, ale prostě já bych to nenechal být.

          • yowie napsal:

            A ještě jedna věc. Pokud se jednalo o jednu z těch větších MLM, tak všemi těmito firmami už prošly desítky tisíc lidí, takže šance, že by si někdo Váš příspěvek spojil s konkrétní situací v konkrétní společnosti je velmi malá, protože tak, jak naložili s vašim bratrem nakládají více méně se všemi, co odejdou. Navíc zde vystupujete anonymně.

          • Velké Já napsal:

            Tak tys taky dobrý magor.
            Hanzl sice není zrovna moje krevní skupina, ale myslete si, že opravdu někomu umyslně vyhrožoval je opravdu si dát panáka a poté si znovu přečíst celou tu nesmyslnou diskuzi.
            Vyznělo to tak, že šlape (všeho-)schopným lidem do kapusty, tak ať si nenaběhne. Ne, že to nemá dělat, nebo že Hanzl najme raktýry, co ho znásilní, manželku zbijí, psa unesou a prodejí Číňanům a dětem zařídí propadnutí ve škole. To že na to Kalvodič tak zaregoval jen svědčí o tom, že je to silně nevyrovnaná osobnost pod tlakem. Skutečné Ich a Ego se projevuje pod tlakem, Superego mate, to na okraj.
            Abstrahuji od toho kecu (PH), že mu někdo švihnul identitu, to je přitažené za vlasy. Ale ne nemožné, konec konců je to bývalá velká hvězda FCT se kterým se rozešel a jsou věci co se nezapomínají …
            MS, zruš to na pojišťovně a napsal bych i proč, ať je zábava, i když si myslím, že to nic moc nezmění. Když se kácí les, líta co,že? A mng. v pojišťovnách jsou placeni za nové smlouvy … Pokud jsi mimo 2 měsíce, alespoň uvidíš, jak seriozní a jde jim o klienta a jeho blaho.

            • yowie napsal:

              Problém je, že tu diskuzi už si přečíst nemůžete. Pan Hanzl si uvědomil, že přestřelil a na základě té historky s identitou byly všechny tyto příspěvky smazány.

              Možná se moc koukáte na akční filmy, ale z vyprávění jednoho porevolučního podnikatele si pamatuji, že stačilo poznamenat něco o ruských spolupracovnících a o tom, „že by se něco mohlo stát“ a zdánlivě nedobytná pohledávka byla za pár dní na účtu.

              Začít tím, že Kalvoda přestřelil a hází všechny poradce do jednoho pytle a pak naznačit, že by se něco mohlo stát, což pan Hanzl udělal, je přesně v duchu těch nových podnikatelů z 90. let.

              Na cinty o egu a superegu se vyprdněte. Já i Kalvoda evidentně nechceme žít ve světě, kde i jeden z nejlepších poradců (jak o sobě často a rád pan Hanzl mluví) svým oponentům naznačuje, že by se něco mohlo stát. Tohle opravdu patří do kolotočářsko – Mrázkovské historie…

            • Petr Stuchlík, Fincentrum napsal:

              Pánové,

              Occamova břitva funguje i zde: nejjednodušší možnost je ta správná.

              S Pavlem Hanzlem jsme se rozešli v dobrém, jeho důvodům rozumím a lidsky je chápu. Fincentrum nemá žádné strašáky a la konkurenční doložky nebo nesmyslné pokuty za vzdělávání. Přeji Pavlovi vše dobré.

              Vítek Kalvoda pod tlakem… Jak jsem měl možnost jej poznat, myslí to dobře. Ovšem uživit se dnes ochranou spotřebitele je velmi složité. Řekl bych, že ochránců začíná být víc než poradců.

              Přeji vám hezký zbytek týdne!
              Nepropadejte panice :-).

              Petr Stuchlík
              Fincentrum a.s.

              • Jana napsal:

                „Řekl bych, že ochránců začíná být víc než poradců“ – poslední dobou mám ten dojem taky. Ať tak či tak, na trhu se dějí zásadní věci, mluvil jsem s několika vysoce postavenými manažery různých zprostředkova­telských firem i pojišťoven a pro mnohé byl letošní rok ohledně produkce ŽP jedním z nejhorších za posledních minimálně 5 let. Mnozí v managementu se to snaží dohnat či vykompenzovat ještě intenzívnějším náborem, ale výsledek je mnohdy přesně opačný, utíká ještě více lidí a udržet dnes ve firmě někoho, kdo to „přišel jen zkusit“ je takřka nadlidský úkol. Uživí se málokdo vyjma parazitujících manažerů a ředitelů v MLM, těm je to dle mého soudu jedno, bere se jakákoliv produkce za jakoukoliv cenu, neboť provize a mimořádné bonusy jsou jen za novou produkci, kterou dělají vesměs nově příchozí neznalé duše. Je nás prostě moc, odbornost je nevalné kvality, zamlžuje se, lže a překrucuje, jen aby se „to IŽP“ sjednávalo. Zamotaný kruh, do toho NOZ, nově vznikající právní firmy vydělávající na novém fenoménu „honu na finanční poradce“…

    • Nefi napsal:

      Případnou výpověď neposílejte MLM firmě, ale příslušné pojišťovně.

    • napsal:

      Ať už je příběh smyšlený, nebo ne, tak platí: ty jsi pi*ča, bratr kok*ot.

      Někdo, kdo v životě neprodával, nepodnikal ani na to nemá, se vrhne do prodeje na živnost. A někdo druhý, ačkoli ví, že jeho příbuzný na to nemá, se ho snaží udržet v oboru.

      Jděte, vy blbci pitomí, už konečně do hajzlu. To i kvůli vám tenhle obor vypadá, jak vypadá.

      • napsal:

        No vidíte, krásný příklad, jak se vy tzv. finanční poradci bytostně nesnášíte a nenávidíte. Jak pak můžete spolu a vedle sebe na trhu fungovat ? Nedivím se, že máte horší pověst než prostitutky, taxikáři a exekutoři, tuto pověst totiž máte zcela zaslouženě.

        • MLM manažer napsal:

          No dobře, tak jsme svině a máme špatnou pověst, no a co jako ? koho to zajímá ? Mě je to úplně u zadku, jediný co mě každý měsíc zajímá je moje provizní výplata a rozdílovky s týmu pod sebou, ostatní je mě úplně buřt. Za těch 100.000 Kč měsíčně a víc ať si o mě myslí kdo chce co chce, já si potřebuju vydělat, né budovat pověst nebo jméno, to mě lízink a hypotéku nezaplatí, zdarec.

  6. napsal:

    Nedělám si Yowie absolutně žádné iluze, časem se nějaký debil z MLM jistě najde a klienta zažaluje. Představte si, že takovýto poradce udělá klientovi několik návrhů pojištění, stráví s klientem třeba i několik hodin a nakonec žádné IŽP neuzavře…no není to k nasrání ? Veškerý čas, cesta tam a zpět, benzín, nafta, mobil…už dnes bych dokázal na několik idiotů z MLM ukázat se 100% jistotou, že tohoto jsou schopni. Uvědomme si, že lidé v MLM si svoje peníze vydělávají čím dál obtížněji z dobře známých příčin…
    Otázka nezní, zda se to stane, ale kdy se to stane…

    • yowie napsal:

      To cestování a čas strávený s klientem nemusí klienta vůbec zajímat. Většinou to totiž není klient, kdo chce schůzku. Schůzku chce poradce a jeho náklady mě srdečně nezajímají.

      Naopak mnohokrát jsem po poradcích chtěl, aby se vykašlali na osobní schůzky a ukecávání a svou nabídku konkrétního produktu mi poslali mailem. Nikdy se tak nestalo, takže jestli ke mě projel nějaké peníze, je jen jeho hloupost, protože situaci mohl vyřešit za 3 minuty ze svého počítače.

      Zároveň obchoďáci, kteří navštěvují různé firmy atd. také nezačnou třeba majitele restaurace vydírat s tím, že tam museli přijet, aby se dověděli, že klient nic nechce. Ti však pracují většinou ve slušných firmách, takže neplatí náklady na svou dopravu :-)

      Ještě jsem si nad tím trošku zapřemýšlel a uvědomil si, že by vlastně bylo dobře, kdyby se takto začali poradci chovat.

      Lenin také říkal: „Čím hůře, tím lépe!“

      Myslel tím to, že čím hůř se budou lidé v kapitalismu mít, tím lépe pro něj, protože v takovém stavu se stávala komunistická revoluce stále pravděpodobnější.

      Analogicky čím více budou poradci poškozovat, podvádět a okrádat lidi, tím dřív bude muset dojít k regulaci. Čím větší prasárny se budou odehrávat, tím tvrdší nakonec regulace bude. S žalobami a hlavně jejich medializací, by se také definitivně rozpustil marketingový mrak, který u některých společností zastírá pravou podstatu jejich fungování.

      Za mě tedy: „Poradci, suďte se!“ :-)

      • exPartners napsal:

        Ono bohatě stačí, že vznikají právní firmy, kde působí bývalí finanční poradci a tito se specializují na to, že obcházejí klienty a hledají v pojistných smlouvách cokoliv, co lze právně napadnout a vydělat tak z případného finančního odškodnění vývar. Krásné na tom je, že bývalí poradci nahánějí jak stávající poradce a jelikož se neumějí sami uživit touto prací, tak se živí žalobami a vyhrožováním svým bývalým kolegům. Zvláštní a celkem úsměvný paradox…bývalí zloději dnes jdou po současných zlodějích, no není to super ?
        Ukažte mi obor, kde je tak obrovská profesní nevraživost a nenávist…

        • yowie napsal:

          To mě vůbec nepřekvapuje. Jak jednou někdo podlehne propagandě jednoduše vydělaných peněz, tak už se mu těžko vrací do solidní práce. Ono navíc o co se chcete ucházet, když máte praxi z MLM firem? Ten člověk vlastně nic neumí, snad může dělat obchoďáka, nebo na pobočce pojišťovny nebo banky, ale to je tak vše.

          Znám také pár ex-partners a stále dál věří různým talkfusionům, prodeji kávy a podobným nesmyslům, přičemž bydlí v pronajatém pokoji a sní si o těch milionech… :-)

          Jinak ta nevraživost je typická pro MLM. Opět žádné překvapení.

          Je to velmi podobné prodeji drog v USA. Velmi jednoduše multiplikovatelný model. Jen ti dealeři mají na rozdíl od poradců stabilní klientelu.

          Místo o klienty pak dealeři bojují o prodejní místa. Vyhrožují si, střílí po sobě, pomlouvají se…

          Rozumíte, když člověka MLM firmy lákají na to nejnižší a nejvulgárnější v člověku, tak nemůžeme čekat, že typický poradce takové firmy bude přehlídkou lidských ctností, spíš právě naopak…

          • eX MLM poradkyně napsal:

            Ale to je přece v naprostém pořádku, jen ať MLM poradci uplácejí svoje klienty za to, že si u nich sjednají výhodné spořící IŽP, ať jim dávají bokem do ruky třeba 50% z provizí, toto vše je v pořádku. Všem těmto prznitelům trhu ze srdce upřímně přeji, ať jim pak klienti tyto smlouvy přestanou platit. Garantuji vám, že ty darované provize od klientů v případě storna už nikdy neuvidí. Jednoho takového vola jsme měli v naší MLM firmě, dodnes splácí hodně velké storno a a ni z jednoho klienta se mu nepodařilo dostat zpět ani korunu. Dobře mu tak, naštěstí už vypadl z firmy a doufám, že i z oboru.

            • yowie napsal:

              Tak ono je to logické, že pokud se jedná o „spořící IŽP“, že klient i přes to, že dostal úplatek nic nevrátí, protože do IŽP nacpal před zrušením daleko víc, než je ten úplatek. Nakonec poradci na nižších stupních dostávají v MLM tak malou část celkové provize, že takový úplatek stejně žádná výhra není.

              Je strašně zajímavé, když přijdete za někým, kdo je obestřen nepropustnou marketingovou mlhou vyjímečnosti a úžasných produktů a on vás v zápětí uplácí, abyste si to vzali od něj.

              Co Vám tím takový poradce vlastně říká?

              Pokud musí své klienty uplácet, aby si od něj vzali hypo, tak vlastně přiznává, že není schopen zařídit to nejlepší na trhu a musí lepším nabídkám konkurovat uplácením a vzhledem k jeho nízkým provizím často ani celá poradcova provize nestačí, aby dorovnal konkurenční nabídku.

              Pokud nabízím to nejlepší a nejvýhodnější na trhu, nemá cenu uplácet klienty. Přijdou si pro to i bez úplatků…

  7. exPartners napsal:

    Doporučuji povinně přečíst pro všechny, co sjednávají životní pojištění !!!

    http://www.opo­jisteni.cz/eko­nomika/nepocti­ve-ukonceni-jednani-o-smlouve-sance-pro-podvodniky/

    • yowie napsal:

      Zajímavé čtení. Každopádně si nemyslím, že bychom se masově dočkali toho, že by toto poradci zneužívali, leda by si ten článek přečetli a postupovali přesně dle návodu té paní :-)

      Chtěl bych vidět poradce, který by svého klienta kvůli něčemu takovému hnal před soud. Tohle by mohlo být praktikováno možná na méně inteligentních klientech v očekávání, že se sesypou a podepíší, byť by stejně trvala hrozba, že se dotyčný s někým poradí, šprajcne se a co pak? Soud?

      Už vidím, jak mi někdo nadšeně předává reference na poradce, který se soudí s polovinou svých klientů o podpis IŽP :-)

      Navíc jak by soud rozhodoval? Zohlednil by to, že je podepsaný nějaký papír, nebo by přihlédl i k tomu, že prvotní zájem vzešel ze strany poradce, který telefonicky ukecal klienta. Tedy, že zájmem poradce bylo prodat, kdežto klient si po ukecávání od poradce chtěl jen nezávazně a zdarma pokecat, jak slibuje každý fin. poradce, o své finanční situaci?

      Nicméně uvidíme, každopádně se vstupem v platnost NOZ nás čeká spousta zajímavých věcí…

  8. ttt napsal:

    Zpusob odmeny nijak nesouvisi s kvalitou prace za ni odvedene. Verit, ze za primou platbou ziskavam exkluzivni sluzbu, je naivni. Snad to muze alespon statisticky fungovat v pripadech opravdu velkych majetku, kdy se o klienty stara tym lidi.

  9. Jiří napsal:

    No právě, je to aplikovatelné pouze u movitějších lidí a co ti ostatní?

  10. Pavlína (Praha) napsal:

    Já už jsem jednoho pojišťováka vyhodila od dveří z bytu, hodně mi otevřelo oči video pana Kalvody, ani nestačil říct, co mi vůbec chce, šmejd jeden podvodnickej. Ať si obelhává a okrádá třeba sousedy vedle, můj práh bytu už žádný z těch šmejdů nepřekročí.

    • GST napsal:

      Na videu jsou děti z OVB od Martina Zoubka, zbytek OVB takový není.

      • Pavlína (Praha) napsal:

        Ale jděte, všichni jste do jednoho stejní šmejdi a zloději, jde vám jen o provizi a jak nás neznalé klienty co nejvíc voškubat, nehrajte si tady na nějaké lidumily. Koho z vás zajímá klient po dvou letech ? Nikoho, leda tak jen proto, abyste mu zrušili smlouvu a sjednali novou na další dva roky, opět kvůli provizím. Jste obyčejný hovada a podvodníci.

      • yowie napsal:

        Tak to bych si dovolil nesouhlasit. Nedávno jsem viděl třeba jedno životko od poradce OVB. Žádné krytí rizik, čistě spoření :-)

        Jinak to oblbování auty a statisíci na výplatních páskách se děje i v Partners, tedy nevěřím tomu, že by to v nějaké větvi OVB bylo dramaticky jinak.

        Každopádně co je na Partners zajímavé, je to, že si za to oblbování výplatními páskami nechá za určitých podmínek draze zaplatit, jako za „vzdělání“. To mě opravdu pobavilo.

        Podle mě je čas tento byznys tvrdě zregulovat. Zaráží mě, že to ve spoustě západních, ale i východních zemí jde a u nás ne.

        V Číně a Indii je umožněn podomní prodej, ale je zakázáno budovat strukturální firmy, tedy brát lidi pod sebe s tím, že z nich něco budu mít.

        V Indii a spoustě dalších zemí je zakázáno vyjádření poplatků za IŽP pomocí počátečních jednotek, zatímco u nás klient dostane výpis a myslí si po dvou letech, co má IŽP, že tam má naspořeno třeba 40 tisíc, protože je to psáno na výpisu. A pak už se jen diví…

        V USA musí poradci rozhovory s klienty nahrávat a v případě nějakého problému musí poradci nahrávkou prokazovat, že klient rozuměl tomu, co podepisoval, znal poplatky atd. U nás? Poradce naslibuje hory doly, ale poté, co klient podepíše, už je vše slovo proti slovu a nedá se skoro nic dělat.

        V UK a Holandsku zakázali MLM firmám podnikat ve financích a pojišťovnictví.

        Co jsme to za zemi, když i Ind z chatrče je proti prodejcům pojistek všeho druhu chráněn lépe, než český občan?

      • VyVolený napsal:

        problém je, že Zoubek je 80% OVB…

  11. kwinna napsal:

    Nejlepší je poradit si sám a tzv. finančním poradcům se vyhnout obloukem.

  12. Bývalý poradce Partners napsal:

    Děkuji panu Traxlerovi za skvělý článek, bohužel drtivá většina poradců či zprostředkovatelů by si přechodem na placené poradenství nevydělala ani na slanou vodu, za tyto služby je ochotno platit mrzké procento klientů, navíc těch bohatších. K tomu si připočtěme fakt, že práci finančního poradce dělá v této zemi každý, kdo má v zadku díru, k tomu velmi špatná pověst našeho oboru u veřejnosti. Vše došlo již tak daleko, že někteří poradci jen aby prodali pojištění, hypotéku nebo investice nabízí sami od sebe klientovi část svojí provize. Trh je totálně zdeformovaný a pokřivený, ale dobře nám tak, jak jsme si klienty vychovali a naučili, takové je máme.

    • yowie napsal:

      Tak to uplácení z provize mohu potvrdit. Bohužel ani tak to poradci nestačilo, aby mě získal. Nedokázal to, co jeho společnost slibuje v reklamách, tedy „vyřídit vždy nejvýhodnější hypotéku“. Respektive i s úplatkem by mě jeho služby vyšly dráž, než na pobočce banky…

      Nakonec kvůli tomuhle uplácení a stornům je třeba, aby si případní adepti tohoto oboru výplatní pásky svých získatelů preventivně dělili dvěma, ne-li třemi :-)

      Je třeba se pozastavit nad tím, co pan Traxler zmiňuje o hypotékách. Skutečnou přidanou hodnotu poradce vidím u klientů na hraně, kde může zkušený poradce protlačit hypo, která by jinak byla zamítnuta, ale zase, kolik jich to dokáže a kolik z nich bude běhat po úřadech kvůli relativně nízké provizi za hypo nějakého chudáka.

      Jinak mi přijde absurdní brát si poradce, když takové problémy nemám. Když se můžu podívat na internet, případně si oběhnout pár poboček a vysoutěžit si sám a jednoduše nabídku, na kterou většina poradců nemá.

      Přišlo mi, že při hypo s poradcem bych si poměrně draze zaplatil to, že mi vlastně lže o svých schopnostech vyjednat mi fin. úsporu. Vím, fin. poradci nelibě nesou, když musí o klienta soupeřit, ale právě ta soutěž je klíčem k úspoře. Kdybych já osobně nesoutěžil a spokojil se s první nabídkou poradce, úroková sazba hypo by pro mě byla o víc, než 0,5% vyšší a to nemluvě o dalších poplatcích.

      Přišlo mi, že poradci, které jsem kontaktoval, byli v šoku z toho, že jejich úžasnou nabídku chci ještě stáhnout, protože mi ve srovnání s konkurencí připadá drahá :-)

      Na druhou stranu, proč platit pánovi, který se „motá kolem“, ale to, co o něm tvrdí reklama jeho společnosti, není schopen dosáhnout?

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.