Pondělí 19. listopadu. Svátek má Alžběta.

Vzdělávání a dvojí pohled na nábor

Nábor nováčků je pro poradenské firmy dvousečná zbraň: přináší růst, ale zároveň může snižovat efektivitu, upozorňuje PETR BORKOVEC z OVB.

Asi se všichni shodneme, že růst všech poradenských a zprostředkovatelských firem je přímo spojen s počtem aktivních a dostatečně vzdělaných spolupracovníků ve firmě.

Vliv dalších faktorů ovlivňujících růst obratu jako je zvyšování životní úrovně klientů a efektivity spolupracovníků je dnes spíše dílčí a dlouhodobějšího charakteru, jak ukazuje následující příklad.

MOŽNOSTI ZAJIŠTĚNÍ RŮSTU
V dubnu roku 2004 naše tehdy ještě obchodní zastoupení vyprodukovalo necelých 1.030.000 Kč provizního příjmu (z pohledu centrály OVB). Přesně na 309 smlouvách. Tento výkon napsalo 34 spolupracovníků (HPP i VPP).

V dubnu roku 2006 to vypadalo tak, že 130 aktivních spolupracovníků vyprodukovalo obrat více než 6.600.000 Kč na 757 smlouvách.

Pokud bychom udělali rozklad růstu, zjistíme, že vliv růstu počtu spolupracovníků se podílel cca ze 75 % a vliv růstu průměru na smlouvu, který může vyjadřovat růst životní úrovně klientů, se podílel dalšími 50 %, bohužel ve stejném období klesl počet smluv na jednoho aktivního spolupracovníka, což celkový výsledný růst snížilo o 25 %.

Tento paradoxní efekt, kdy roste výtěžnost klienta, vyjádřeno průměrem na smlouvu či klienta, a zároveň klesá aktivita spolupracovníků, ostatně známe velmi dobře od našich západních kolegů.

Moje zkušenost mi ukazuje, že je to dáno především omezenými cíli a potřebami lidí, které uspokojí poměrně málo. Proto se může stát, že vyšší odměny nemusí nutně vést k vyšším obratům ve stejném poměru.

I tak je ovšem velmi příjemné vědět, že v průměrné odměně na klienta či smlouvu máme ještě daleko k průměrům, které jsou běžné v západní Evropě, což je jistota našeho budoucího růstu.

DVOJÍ POHLED NA NÁBOR
Nábor nováčků je pro poradenské firmy dvousečná zbraň: přináší růst, ale zároveň může snižovat efektivitu. Mnoho kolegů zastává mnohdy oprávněný názor, že takto "poradcem snadno a rychle" do oboru přibývá mnoho nepřipravených rychlokvašek.

Tento názor má reálný a rozumný podklad. Rekruting nováčků skutečně může snižovat kvalitu, a to vždy tam, kde se jedná o neřízený a nesystematický nábor, který je zaměřen pouze na kvantitu a nikoliv na kvalitu z kvantity vybraných uchazečů.

Toto tvrzení je oprávněné i tam, kde jsou bez kontroly a systematického vzdělávání a interních certifikací vysílání nepřipravení spolupracovníci mezi klienty, kde musí logicky selhat a zkazit jméno sobě, firmě i finančnímu poradenství.

Problémem často bývá chamtivost a snaha dosáhnout všeho a ideálně okamžitě. A kvalitu je na tomto rychle rostoucím trhu velice obtížné udržet. To se týká jak vztahu ke spolupracovníkům, tak ke klientům.

Neřízený nábor a velký růst počtu spolupracovníků může paradoxně také vést k poklesu obratu celé skupiny či firmy. Kdy? Pokud ve firmě není dostatek kvalitních vedoucí pracovníků, kteří povedou vyšší počty spolupracovníků, a také pokud neroste s počtem spolupracovníků i počet poboček, což poté vede ke zhoršení kvality zázemí.

Toto vše se poté odrazí ve snížení průměrné efektivity či aktivity na spolupracovníka, vyjádřeno například již zmiňovaným průměrným počtem smluv na jednoho spolupracovníka.

Věřím, resp. vím z vlastní zkušenosti, že jedinou rozumnou cestou je kvalita. Dokazují to i následující statistiky náboru z našeho nejrůstovějšího období.

Za rok 2004 jsme podle mých statistik pozvali na přijímací pohovory 1307 uchazečů, z nichž na přijímací pohovor skutečně přišlo 681 uchazečů a na vzájemné spolupráci jsme se domluvili se 170 spolupracovníky, kteří byli pozváni do měsíčního zaškolovacího cyklu.

Úspěšně odcertifikováno bylo 94 spolupracovníků, z nichž po dalším půl roce práce a vzdělávání na pozici financial trainee zbylo 71 aktivních spolupracovníků.

Tento způsob výběru šetří čas a zvyšuje efektivitu práce.

TŘI TYPY VZDĚLÁVÁNÍ
A jaké vzdělávání by spolupracovník měl dostat?

Vzdělávací systém firmy, která chce dosahovat dlouhodobého růstu, musí splňovat tvrdá kritéria co do komplexnosti témat, pravidelnosti, připravených materiálů, školících metod a samozřejmě především co do kvality školitelů, kteří musí být nejen dobrými teoretiky a skvělými praktiky, ale musí umět učit a zaujmout svojí osobností, aby jim jejich sdělení někdo věřil.

Připravit dostatečné množství těchto školitelů je často to nejobtížnější. Vzdělávání nového spolupracovníka však nesmí být pouze systém, nesmí být podceněna a potlačena individualita nováčka, takže vše musí být postaveno na velice kvalitní individuální práci mezi semináři, přednáškami a tréninky.

Vzdělávací systém musí být zaměřen nejen na vyškolení dobrého poradce a obsahovat tedy vzdělávací program na komunikační a obchodní dovednosti a znalosti nutné pro tvorbu portfolií a vlastní finanční plánování, což samo o sobě trvá až rok.

Ale zároveň musí obsahovat i přípravu, semináře a školení, díky kterým se má trainee šanci stát dobrým manažerem. Tyto semináře ho pak mají připravit na práci vedoucího pracovníka.

Mají mu dát teoretické i praktické znalosti v konkrétních manažerských technikách, dovednostech, kompetencích a úkolech. Pouze kvalitní vzdělávání budoucích vedoucích povede k růstu.

A nakonec je třeba z něj udělat podnikatele – tedy samostatně myslící osobnost se správným postojem, vizí a snahou něčeho dosáhnout a především s dlouhodobými obchodními cíli.

Toto vše musí probíhat postupně, systematicky a dlouhodobě. Celý vzdělávací systém musí mít jasná pravidla a řád, aby financial trainee věděl přesně, kdy jej co čeká a proč.

Vytvořit a vyladit vyhovující vzdělávací systém trvá léta. Neustále je co vylepšovat, aby byl zajištěn kontinuální růst firmy a obratu. Dobře fungující systém zajistí, že každý nový schopný a úspěšný člověk ve firmě bude mít šanci být lepší a úspěšnější než jeho nadřízený, protože může do již existujícího systému přidat své zkušenosti, schopnosti, znalosti a především osobnost.

Těch, kteří toto dokáží je však málo a je třeba je hledat v kvantitě.

Nejdůležitějším prvkem vzdělávacího systému je však prostředí, kolegové a vlastní příklad vedoucího pracovníka. Pokud někdo například získá strukturu přeplacením z jiné firmy nebo se stane ředitelem dosazením do pozice, jakou bude mít autoritu?

ZÁVĚR
Nábor bez funkčního vzdělávacího systému je neefektivní, kontraproduktivní a především velmi neetický, protože rekruting znamená vstupovat do životů jiných lidí a pokud se firma či manažer pro něj rozhodne, tak musí mít co nabídnout a co naučit.

Pokud si nechceme pokazit vlastní trh a vlastní jméno a pokud si ceníme vlastního času, tak je jediná možná a správná cesta: z kvantity si vybrat kvalitní zlomek, do toho investovat svůj čas a peníze a dát mu kvalitní vzdělávání a zázemí.

Podpoříme tím nejen vlastní obchod, ale zároveň tak zvýšíme kvalitu celého trhu. A kvalita ta přece rozhoduje.

35 komentářů: “Vzdělávání a dvojí pohled na nábor”

  1. Okredení OVB napsal:

    Okredli jste tisíce lidí společně s firmou Helvag,jen vy a zloději z toho meli zisk.Obyčejní lidé vám ho zapaltili,stydte se,ale pocit studu nějakej Žemlička nezná…

    • armin napsal:

      tohle může říct jedině zakomplexovanej rádobychytrák a vševěd, neno spíš někdo od rádoby konkurence jako AWD nebo Partners co? Prosim tě, nevíš jak systém v této společnosti funguje, tak jak tady můžeš tvrdit že OVB někoho okradla. Byla s tebou zpracována finanční analýza? Byl si do ničeno nucen? Pokud vím, je to jednička na trhu, co do počtu klientů,zpracovaných smluv tak obchodních partnerů, což jí dává nezávislost, co jiné provinční poradenské společnosti zdaleka nemají. Například takové AWD bylo koupeno Axou a Credit Suissem, co myslíš že budou klientům nabízet za produkty? Ale jo, to je samozřejmě v pořádku, OVB okrádá klienty, protože to říkal někdo v televizi. Jasný, s tímhle jednoznačným pohledem na danou věc ti přeju hodně štěstí

      • Radek napsal:

        Zato vy se opravdu vyznáte…

        AWD byla koupena pojišťovnou Suisse Life, která na českém trhu ani nepůsobí.

        Co se týká počtu klientů či obratu, tak tam je jedničkou ZFP Akademie ;-).

  2. Robin Štafl napsal:

    Dobrý den,
    nechal jsem se unést Vaší diskusí, která mě plnou měrou pohltila 🙂 Zjistil jsem spoustu nových věcí, které se jen tak ve škole nenaučím. Bohužel jsem se ale často cítil jako laik, který sem vůbec nepatří a neměl by se do diskuse vůbec zapojovat.
    Jsem absolvent OA a rád bych začal pracovat ve Vašem oboru tedy ve finančním poradenství, jelikož je to jediná práce, která by mě bavila a která má v budoucnu určitý platový i profesní růst. Abych se přiznal, tak většině příspěvků zatím příliš nerozumím, jsou pro mě příliš odborně napsaný, ale podstatu věci jsem pochopil. Nedělat to jen pro peníze, ale pro to, aby byli klienti i já spokojeni.-) Chtěl bych tedy od Vás slyšet nějakou radu do začátku této profese? Vím, že mi vše řeknou na školení, ale přece jen může být něco, co se tam nedozvím. Chtěl bych totiž jít na školení s vědomím, že už o tom něco vím a jsem připraven. Tedy, jestli mi můžete doporučit nějaké internetové stránky, které by mi v začátcích pomohly a z kterých bych v budoucnu mohl čerpat info, novinky, názory, atd. 🙂

    Dále si plánuji uzavřít IŽP, chtěl bych tedy od Vás, jako od profesionálních finančních poradců radu, jaké IŽP a od koho uzavřít. A tady tedy několik informací, které Vám nejspíš pomůžou při výběru vhodného IŽP (kapitál 30k, měsíčně 500,–, dlouhodobá investice, konzervativní-nerad bych o peníze přišel, ale zase bych na tom rád něco vytřískal :))

    Je to trošku příspěvek z jiného soudku, ale zase je to z pestření diskuse. Děkuji Štafl 🙂

  3. strednopoliar napsal:

    To su tu same pekne myslienky toto.Ale uz by ste mali chlapi aj klientov robit nie len diskusie pisat(p.Borkovec ide prikladom,pekny ranglist pekny :-)).U nas na slovensku sa to roby pisat sa bude az v knihah dejepisu.
    Spolupracovnik OVB SK.

    • whatever napsal:

      Ano, spolehnite sa pan riaditel, dnes napisem 1000 jednotiek…

      • Jan Majer napsal:

        Srdečně zdravím kolegy ze Slovenska! Dneska jsem zrovna měl tu čest seznámit se s jedním z vašich ředitelů Jánem Müllerem. Investujeme.cz je prý jeho oblíbený web:-) Jen prosím – podepisujte se pod své komentáře. Pseudonymy tady nepoužíváme, stejně jako anonymy pak musím takové příspěvky mazat, což je zbytečná práce navíc. Díky za pochopení.

  4. Tomašá Marný napsal:

    Martin Gardavský tu dnes cosi psal o ironii a atd.
    Mě to ale nedá si nerýpnout ….., a já bych čekal, že taková společnost jako je OVB má vzdělávácí systém za ty roky a při své velikosti vyladěný na úrovni motoru F1 před závodem. A ono ne, ale už jsme došli k závěru, že nábor bez vzdělávacího systému je k ničemu. Alespoň něco. 🙂

    • Jan Lener napsal:

      Berte to takhle, i ve F1 bylo většinou nejpomalejší Minardi, ale bylo jednou z nejoblíbenějších stájí. Anebo letos Toyota, tým s jedním z největších rozpočtů a tým s obrovským zázemím se také statečně držel spíše na chvostu.

      • Petr Chmelař napsal:

        Petr již odpověděl věcně níže, já si neodpustím po delší době také malé rýpnutí (čím to je, že mne vždy vyprovokujete k diskusi? :)).

        Víte p. Lenere, Vaše přirovnání občas velice pokulhávají…. I ve formuli 1 se poměřuje podle výsledků, ne podle oblíbenosti firmy, takže pokud chceme být objektivní, podle výsledků jsme spíše Ferrari, kterému občas nějaký Renault musí otevřít oči aby svou práci dělal ještě lépe a neusnul na vavřínech.

        Na druhou stranu je lepší být Minardi v F1, kam se nedostane jen tak někdo, než RENEL Racing Team na lokální úrovni, který o F1 může ještě dlouhou dobu jen snít……..

        Zdravím všechny „duše“ 🙂

        • Jan Majer napsal:

          Vtipné rýpnutí:-) Jen jsem nějak nepobral ty „duše“. Vím, že to je z editorialu pana Gardavského. Ironické „Top Gun“ chápu a pobavilo mě to, ale proč duše?

        • Jan Lener napsal:

          Pokulhávají ale schválně. Bylo to přirovnání o rychlosti, ale nechte to být. Každý v tom vidí, co potřebuje. A je lepší mít RENEL racing team, než leštit matičky od motoru v zapadlém motorhomu týmu v F1. 🙂 Co Vy už všechno nevymyslíte…:-)
          Mimochodem Minardi už ve F1 není…
          Nicméně, měl jsem tu možnost nahlédnout velmi detailně do prostředí F1 i k jezdcům, konkrétně stáje Mclaren a jejich život a nasazení se nemůžou s tím naším oborem srovnat. Vemte třeba českou naději Josefa Krále, jezdí formuli BMW. Je mu 16 let. Jezdil s Mičánkem a jezdil kolem 10 místa. A ten člověk je už v 16 v totálním nasazení Na poslední závod přestoupil do jiného týmu a dojel druhý. Chci tím říct. Talenti potřebují zázemí.Pojďme volně, v rámci pravidel soutěžit, kdo to udělá lépe. Co Vy na to?

          • chmelar@ovballfinanz.cz napsal:

            Paradoxem je, že aby jste si mohl založit ten RENEL racing team, tak jste tím stejným leštěním matiček, kterým teď „pohrdáte“, začínal…. A ono to jinak nejde, vždy se musí začít od začátku. Člověk než vybuduje něco nového, musí se napřed hodně naučit. Jediné, co mi vždy v některých diskusích na tomto webu přijde opravdu vtipné, je to, že všichni na to „leštění matiček“ žehrají, ale bez něj by nebyli tam kde jsou, potažmo ani diskutéry na tomto webu….

            Teď trochu z jiného soudku….. Vy jste p. Lenere snad odborník na všechno…. Zajímalo by mě co je to „detailně“ nahlédnout do prostředí F1…. Pokud jste opravdu měl tu možnost, upřímě Vám to závidím…poznat ten kolotoč musí být opravdu zážitek.

            To že talenty potřebují zázemí, na tom se shodneme, my jim ho rozhodně dáváme a je více kvalitní, než si někteří dokážou představit. A to soutěžení? Já myslím že již probíhá a jedinými pravidly je trh, který do budoucna ukáže…

            Mějte se jak chcete 🙂

  5. Pavel Zachrdla napsal:

    Dobrý článek. Dobrý základ pro věcnou diskusi. Mám jen dotaz (a opravdu tím nesleduji nic postranního, opravdu nevím a jen se ptám): Jde o filosofii náboru a přípravy uplatňovanou firmou jako celkem a nebo je to zásada Vašeho ředitelství, či zásada jen několika obdobně smýšlejících ředitelů? Pokud by takto bylo postupováno obecně, tak myslím, že by odpadla jedna z podstatných výhrad vůči této firmě.

    • Jan Majer napsal:

      V OVB jsem začínal, popisované principy mne zpočátku nadchly. Jde o filozofii, která v OVB opravdu je přítomna, ale bohužel je hrozně náročné ji naplňovat. Chce to souhru několika schopných lidí, aby se nějaké ředitelství dostalo do těchto kolejí. Osamělý průkopník, obklopený starými strukturami, je adeptem na přestup do jiné firmy. Nebo do jiného ředitelství v rámci OVB.

    • Petr Borkovec napsal:

      Mluvím samozřejmě za svoje regionální ředitelství. Ale MY znamenáme OVB nebo MY budeme znamenat OVB. 🙂 Mohu se však postavit za celé LD Lukeš a to je více než 30 % OVB. Nemohu mluvit za LD Křen, ale jsem toho názoru, že přístup a kvalita je stejná a v některých ohledech vyšší. A to je dalších 25 % OVB.

      O zbytku mluvit příliš nemohu. Ale obrovskou snahu zkvalitnit vidím i u mnoha dalších. A ti ostatní, velká menšina, kteří „kazí jméno“ nebo mají prostě jiný přístup – tedy prodej, tak jejich podíl i produkce velmi rychle klesá. Řekl bych stejnou úměrou a rychlostí, jak se zkvalitňuje práce centrály OVB a zvyšuje její podpora, která je dnes úplně jinde než před lety.

      Upřímně velké množství čistých prodejců naleznete nejen u OVB, ale i u AWD, BC, Fincentra a Broker Trustu. Ze zkušenosti a dostatku informací vím, že právě u Fincetra a AWD je prodejců nejvíce. U AWD z toho důvodu, že prodávají balíčky či koncepty často bez ohledu na individualitu klienta. A Fincetrum se soustředí především na servis poradcům a nikoliv klientům a snaží se také jít cestou jednoduchosti a balíčků. A Broker Trust je jasný. Každý ať prodává, co chce a jak chce – my mu dáme produkty a k nim servis. Alespoň tak to chápu já, protože osobně jsem se s nimi nikdy nesetkal.

      Pěkný den.

      • Pavel Zachrdla napsal:

        Bylo by dobré, kdyby tento Váš přístup převládl. Přeji Vám úspěch :-).

        • Petr Borkovec napsal:

          Díky. To by skutečně dobré bylo. Pozitivní je, že se o to postará trh sám – tedy potřeby a požadavky klientů a konkurence firem.

      • Jan Lener napsal:

        1.odstavec ) Každý v OVB má své OVB, to je zajímavé. Nemyslím to špatně, ale řeklo mi to už spousta lidí. Já to ostatně říkal také. 🙂
        2.odsatvec )Tak to je úžasné, Petře.
        3. Přesně tak! Jen u toho Broker trustu. Poradci jsou jejich klienti, Broker trust se nikdy nehlásil k nějakému jednotnému konceptu, nelze tedy napsat prodejci Broker trustu. To by byla veliká dezinformace.

        Takže Petře, zajímavý trend. Opět souhlas.

      • Jiří Němec napsal:

        No hlavně když Vám všem ty pomyslné firmy fungujou.
        Otázka je jak dlouho?Třeba takový BD Šíma,BD Štěpánek.Kde jsou?A to nejsou vyjmenovaní všichni,kteří si totálně zrušili normální život.Nyní jsou rádi,že je jěště možné znovu navázat na ztracené a hlavně narušené vztahy a to nejen rodinné.
        Sny jsou jedna věc,realita je druhá věc.
        Taky jsem v OVB byl a dnes jsem rád že už ne.Mulťák prostě v tomto podání už raději nikdy.
        Dnes mám svoji vlastní firmu,která vyrábí žádané produkty.Prostě si to přeberte jak chcete.

  6. Pavel Hanzl napsal:

    Pěkné ráno všem!
    Vypadá to, že v dubnu 2006 vyprodukoval jeden průměrný poradce tohoto ředitelství OVB necelých 6 smluv s provizním příjmem pro OVB ve výši 8.719 CZK na jednu smlouvu. Jeden poradce tedy přinesl OVB provizní příjem 50.769 CZK a to je velmi pozoruhodný a vynikající výsledek, který je nutno pochválit!

    „V dubnu roku 2006 to vypadalo tak, že 130 aktivních spolupracovníků vyprodukovalo obrat více než 6.600.000 Kč na 757 smlouvách.“

    Než odpůrci OVB a pana Borkovce začnou dedukovat, jakáže to je vlastně skladba produkce a který typ produktu je v uvedené produkci nosný, je nutno si uvědomit podstatu uvedeného sdělení. I poradce OVB na jedné z nejnižších pozic (má tuším podíl 55%) by si takto vydělal měsíční příjem před odečtením daňových výdajů a odvody na SP, ZP a DPFO ve výši 27.923 CZK. To je velmi dobrá zpráva a průměrný poradce z uvedeného vzorku by si tedy vydělal více. Takový poradce jistě nemíří ke vchodu Úřadu práce a jeho příjmy se nachází vysoko nad průměrnou mzdou v ČR. Vzhledem k tomu, že pan Borkovec popisuje náročnou, bolestivou a na kvalitu zaměřenou cestu, jak z obrovského množství písku vylovit pár perel (což platí obecně), musíme vzít v úvahu kolik to všechno stojí námahy, času a úsilí manažerů a školitelů. Tohle je opravdu úctyhodné, pane Borkovče! Pokud podstatná část z těch 130 lidí pracuje na principu důkladného poznání klientovy situace, potřeb, přání, vstupního stavu klientova portfolia a následně vznikne optimalizace finančních toků zahrnující například i založení IŽP (odpůrci prominou), nelze mít v kontextu rozvoje poradenského trhu výraznějších etických námitek.

    „Moje zkušenost mi ukazuje, že je to dáno především omezenými cíli a potřebami lidí, které uspokojí poměrně málo. Proto se může stát, že vyšší odměny nemusí nutně vést k vyšším obratům ve stejném poměru. “

    Každý občan ČR, avšak zejména ročníky, které dosáhly dospělosti před pádem komunismu má v hlavě dost velkou dávku autocenzury myšlení, kolik si tak asi může maximálně vydělávat. Ekonomika nedostatku a rétorika nabubřelých idejí o sociálním ideálu a rovnosti vedla nás všechny ke sdělení, že průměrný člen průměrného kolektivu je více, než individualita, perla dřímající v tunách šedého písku. A proto křičím z plných plic: manažeři, učte své rekruty stanovit si správné cíle!!! Když chcete vydělávat 30.000 CZK p.m., stanovte si cíl 100.000 CZK p.m. a pak si vynadejte za nesplnění plánu, protože byl splněn jenom na 40%. To je pořád o 25% více, než jste si skutečně vydělali! A chcete li vydělávat 100.000 CZK p.m., Váš cíl MUSÍ být čtvrt mega měsíčně…. A Vaše plány musí exponenciálně růst, jinak nebudete dobrý, ba ne, nebudete nejlepší poradce našeho ředitelství! Není důležité zúčastnit se, ale vyhrát! Zdravím pány Borkovce i Kováře kteří pochopili, že příjmy poradce omezuje jen jediný faktor: nemoc zvaná Lenora.
    ———-
    A co z mého textu plyne? Poradce nesmí mít pocit, že je jenom prodejce, který své zboží balí do krásného obalu poradenství. Pokud se úspěšně dostane na první schůzku a ukáže (bude smět) svou odbornost i psychickou odolnost, může následně rozkrýt a vyléčit klientovu finanční neefektivitu. Zdánlivě banální otázka „Umíte telefonovat?“ doplněná o upřesnění „Tedy, s novým, potenciálním klientem?“ nabývá na obrovském významu v okamžiku, kdy je na množství nových schůzek statisticky postavena tvrdá pravda, že bez schůzky není práce a bez práce není provize… proto je právě školení komunikace s klientem tak důležité.

    Finanční poradce by měl mnohem více radit, než neustále přepočítávat, co mu obchod vynese. Neměl by primárně prodávat, ale naslouchat klientovi. Skvělé studijní materiály naleznete v Betger, „Škola úspěchu“. A klientova rodina si od takového poradce na vlastní žádost koupí hned 15 nových finančních produktů, přičemž zaniknou 3 a redukovány jsou 4 stávající produkty. Dnes vydělávám několikanásobek průměrné mzdy v ČR. Hádejte, jaké mám pro příští rok cíle …?

    • Jan Lener napsal:

      55% z čeho?

      • Pavel Hanzl napsal:

        Z provizního příjmu pro OVB

        • Jan Lener napsal:

          55% má Regionální ředitel.

          • Pavel Hanzl napsal:

            Omlouvám se za neznalost provizního systému v OVB. Kolik tedy má procent nováček poradce?

            • Ex OVB-Man napsal:

              asi tak 20-25%… nebo ne?

              • Petr Borkovec napsal:

                30 %.

              • Jan Lener napsal:

                25% po obratu 65000 30%

                • Pavel Hanzl napsal:

                  Děkuji mnohokráte za poučení. Těžký je život nováčka v OVB. Nedivím se divergenčním procesům. Pozitivní motivace a osobní příklady manažerů jsou jedna věc a hladové útroby věc druhá…

                  • VK napsal:

                    Ano, ta cisla opravdu nevypadaji prilis lakave… Kde jinde nez v OVB a spol ale dostane uplny laik moznost stat se profesionalem a jeste manazerem? Jsou snad firmy,ktere vedou a skoli zadarmo? Jaka je ferova provize pro zacatecnika, ktery se musi vodit za rucicku?

                    • Jan Lener napsal:

                      I jinde. Těch 25-35% je pro nováčka OK. Končí tam ale Ti, kdož nejsou dobří v získávání spolupracovníků, což nemá z dobrým managmentem nic společného, i když už je nikdo za ručičku nevodí.

                    • Anonym napsal:

                      s dobrým

                    • Luboš napsal:

                      Nezbývá, než souhlasit… Jenže i my k tomuto nováčkovi musíme mít 100% důvěru, bohužel občas jí zklame, když, již pracně vyškolený v pozizi téměř profíka se nechá zlákat konkurenční, „takyporadenskou“, společností, která vlastně o školení nováčků nijak nestojí, přetahuje již vyškolené… zatímco ty školící náklady nese jen původní, OVB… to nelze už ani dál komentovat…

                    • Jan Lener napsal:

                      Tak nováčky posílejte na rok do ZFP! A pak se jich ujměte. OVB jako taková vzdělávací systém nemá, je to produkt jednotlivých struktur. 🙂 Spočtěte, kolik stojí výchova jednoho nováčka a kolik on vlastně přinese. Bez čísel jen tlacháme.

                    • Slavomír Kožúšek napsal:

                      Jsou firmy, které vedou a školí zadarmo? Nejsou však poradci, kteří zadarmo pracují 🙂 Alespoň ne tehdy, když za svou provizi ručí a hradí si takřka veškeré získatelské náklady. SK

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.