Neděle 28. května. Svátek má Vilém.

Výhoda vs. užitek v praxi

„Schůzka se chýlí ke konci a dealer vytahuje největší trumf. Kooperativa si své klienty dobře vybírá!“ Zkušenost s poradenstvím firmy Kapitol popisuje JAN LENER.

Zrovna nedávno jsem si říkal, že se mi ještě nikdy neozval žádný člověk, který by mi nabídl své služby ve finančním zprostředkování. Situace se však změnila na přelomu října a listopadu.

Bylo po půl sedmé, neděle a já jsem vezl svou přítelkyni domů. Cestou jí zazvonil mobilní telefon, neznámé číslo. Má partnerka to zvedla.

Představení, otázka, zda neruší, společná známá (mimochodem má bývalá přítelkyně, která moc dobře ví, jakou práci dělám). Oznámení, že jde o schůzku o financích, domluvení termínu i s partnerem. Přítelkyně vše zvládla a dle mého přání schůzku neodmítla.

OČEKÁVÁNÍ
Na setkání s finančním poradcem v roli klienta jsem se upřímně těšil a vymyslel si falešné zadání. Co jsem od toho čekal? Za prvé jsem byl zvědavý, z jaké společnosti vlastně poradce bude.

Za druhé jsem byl zvědavý, jak se vlastně cítí klienti, jak na ně co působí. Upřímně jsem také chtěl vědět jestli, když panu poradci oznámím, že chci kupovat byt, dostanu životku.

Také jsem věřil, že v každém případě nasbírám velmi zajímavý materiál pro investujeme.cz. Byl jsem ale připraven šikovného poradce pochválit a nešťourat se v maličkostech.

SCHŮZKA ZAČÍNÁ
S poradcem jsme měli schůzku ve čtvrtek v 16.00. Odpoledne si ještě schůzku s mojí přítelkyní potvrdil tou nejtrapnější metodou. Zavolal, že si naší schůzku špatně poznamenal, jestli mu řekneme jak jsme se domluvili.

S partnerkou jsme se prodírali autem v kolonách ve špičce v Příbrami. V 16:04 se poradce ozval, kde jsme. Půspbilo to velmi nepatřičně. V 16:08 jsme dorazili na smluvené místo, které zvolila má přítelkyně. Jednalo se o klidnou restauraci.

Pána jsme poznali, měl kravatu. Já se pro jistotu oblékl obyčejně. Po podání rukou jsme se posadili a hleděli na mladého muže, který ze sebe začal soukat společenský rozhovor.

Zatímco on se o nás nedozvěděl v podstatě nic, my o něm víme hodně věcí. Chtěl jsem být hovorný a příjemný, ale nedostal jsem šanci.

Opravdu mě iritovalo, že mě poradce moc nepouštěl ke slovu a u všeho nám oznámil, jak to vlastně doopravdy je.

Ale alespoň vím, koho pan poradce zná, co dělá jeho otec (obchodní zástupce pro Barum), jaké je nejlepší použít pneumatiky (i tomu pan poradce rozuměl mnohem lépe než já), v čem je význam směsí pneumatik, kde všude dělá při práci zvukaře, kterým kapelám, ve kterém divadle, dále jsme se dozvěděli, jak si předělává domov a že teď hodně betonuje.

Dále se svěřil, že má velmi početnou rodinu (tetičky, strýce, sourozence). Víme také, kam chodí pařit. On zase ví, že nechodím na diskotéky. Všechno si bohužel nepamatuji, neboť mi pan poradce, říkejme mu pan Vidíš (lehce změněné jméno), nedal ani papír a tužku pro psaní poznámek.

Pan Vidíš ze společenského hovoru přešel volně k náplni schůzky. Řekl, že bude hodně mluvit, ale my také trochu, malovat a psát, ale že to po něm stejně nepřečteme. Jak řekl, tak udělal.

Nakreslil na papír A4 z leva doprava šipku a položil dech beroucí otázku: "Víte co to je?" Pokud by to byla poslední z jeho docela drzých a manipulativních otázek, bral bych to jako odlehčení schůzky, bohužel jednalo se o první exemplář z jeho nekonečného rejstříku otázek, při jejichž položení se každý zdravý jedinec musí cítit, mám-li hovořit slušně, jako úplný hlupák.

Od této chvíle si nás pan Vidíš začal zpracovávat dopředu připraveným divadlem. Celá schůzka stojí na tom, že pokud nejste kovaní v obchodním jednání a neumíte vystoupit z manipulace, nebo jí naoko podléhat, nedostanete šanci.

Pan Vidíš se na všechno vytrvale ptal, dokud neuslyšel, co slyšet chtěl, nebo nám jasně sdělil, co že jsme to měli správně odpovědět.

Vysvětlil nám, že život se skládá ze školy, produktivního věku a volného času. Volný čas je penze.

Společně jsme se dobrali k tomu, že nejlepší je se připravovat na penzi co nejlépe. Pan Vidíš nemohl vstřebat, že s ním souhlasíme a vyvracel i námitky, které jsme nevyslovili. To se ostatně táhlo celou schůzkou.

URČENÍ RIZIKOVÉHO PROFILU
Pak pan poradce přistoupil k určení našeho rizikového profilu. Nejprve nás nechal hádat, kolik bank už zkrachovalo.

Pak hovořil o otevřených podílových fondech v souvislosti s kauzou Viktor Kožený a různými tunely, či kuponovou privatizací a jasně nám vysvětlil, že je to velmi riskantní. A to přeci nechceme.

Pak se zeptal kolik zkrachovalo pojišťoven (prý žádná) a vysvětlil nám systém zajištění u zajišťoven, s tím že pojišťovny si takto kamarádsky vypomáhají a dělaly to už u Titaniku.

Pak nám ještě vysvětlil, že na investování do akcií, cenností, nebo čehokoliv jiného nemáme finance (asi jsme vypadali nuzně), navíc to riziko, že?

Další otázka zněla, co je pro nás u dlouhodobého spoření důležité. Logická odpověď je: "Aby tam penízky vydržely". Na papír pod rozkresleným obrázkem životního cyklu, který vznikl nad šipkou, bylo vepsáno tiskace velkými písmeny: "JISTOTA".

"Co dál," ptá se pan vidíš. "Aby se penízky rozmnožovaly?" naoko hádá partnerka. Ano, byla to správná odpověď a pod JISTOTU přibylo malými písmenky "úrok => výnos".

Pan Vidíš pak stejně malými písmenky doplnil "daně – zajištění". Asi aby nám bylo jasné, že na stavební spoření, či penzijní připojištění nárok nemáme.

Někde v této fázi jsme se dozvěděli teprve, že pan Vidíš kope za Kooperativu a pracuje u Kapitolu. Do Příbrami asi ještě produkty finanční skupiny ČS Kapitolákům nedorazily.

Každopádně pak přišla otázka, co z těch třech bodů je pro nás nejdůležitější. Dokonalá marketingová "vychytávka" s velikostí písma funguje, odpovídáme, že nejdůležitější je jistota. Rizikový profil byl určen.

DŮCHODOVÁ REFORMA PODLE KAPITOLU
Pak pan Vidíš kreslí jakýsi dům a zneužívá třípilířový systém pro prodej spořící pojistky. To je v pořádku samo o sobě, vysvětlit lidem, proč si mají spořit. Dozvídám se, že až to bude povinné (nějaká forma připojištění), já už budu mít náskok…

Ostýchavě se mě pan poradce pak ptá, jaká je má třetina příjmu. Říkám, že asi 30.000,- mám ze zaměstnání a 5000,- z vedlejší práce. V tu chvíli jsem nemilosrdně utnut. "Vedlejší příjem mě nezajímá". Oznamuje mi, že bych si měl spořit asi 3000 měsíčně.

Pan Vidíš také v průběhu schůzky vyřizuje prý naléhavý hovor. Domlouvá si něco s betonováním. Neuvěřitelné.

Souhlasím s úložkou 3000,- a schválně dodávám, že mi měsíčně přebývá asi 8000,- a nechávám je na účtu. Nějaký další potenciál však poradce nezajímá. Pravděpodobně by nevěděl, co s ním.

Potom se pan Vidíš zaměřuje na mojí přítelkyni. Od ní už ví, že je v maturitním ročníku, je jí osmnáct let a dostává asi 5000,- od rodičů a na brigádách si vydělává 2000,- měsíčně.

Má partnerka říká, že si může ty 2000,- odkládat. Prostě se pan Vidíš ptá, kolik by byla schopna si nyní (!!!) odkládat. Je úplně jedno, že to nijak nevyplývá alespoň z jejích příjmů. Později si jdu odskočit na toaletu a partnerka říká panu Vidíšovi, že vlastně u ní asi není co řešit. Že nic uzavírat ona nebude.

Kdepak, ty 2000,- jsou přeci v pohodě a je třeba je odkládat, vysvětluje dealer Kooperativy. Od chvíle, kdy se bavíme o 5000,- úložky celkem, nezvedne už pán z Kapitolu ani jeden telefon, ač mu občas na stole bliká.

SPOŘENÍ NA DŮCHOD OD KAPITOLU (S JISTOTOU ZTRÁTY REÁLNÉ HODNOTY VLOŽENÝCH PROSTŘEDKŮ)
Pak přichází otřesná věc. Pan Vidíš vytahuje manuál pro důchodové pojištění. Já i partnerka to samé do 65 let! Ale je to neskutečně výhodné. Dám 1476000,- a dostanu 1836720,-. Možná i cca 500.000,- navíc při dalších 2% zisku.

V současné hodnotě bych dostal 546.659,3,- při 3% inflaci a vložil 868.132,- při 3% inflaci a ročním placením pojistného. Smlouva však nabízí další výhody.

Různá připojištění, zproštění od placení a invalidní důchod. Je důležité se zajistit proti riziku smrti, protože někdy v budoucnu (dealer se neptal kdy) budu mít rodinu.

Ale připojištění nemusíme nastavovat na vysoké částky, prostě jak se nám bude chtít. Jdou na mě mrákoty. On mi prostě nechá malou úrazovku, když jí budu chtít? K čemu mi bude?

Následuje příšerně nudná a frustrující prezentace produktu. Na každou hloupost přijde sugestivní otázka. Prodejce komunikuje invalidní důchod tak, že jsme oba pochopili, že rentu obdržíme i po infarktu. Ale to už může být naší unaveností.

Dozvídáme se, že za nás teď náš nový kamarád Kooperativa spoustu věcí zaplatí. Dealer mě nachytá na doživotní rentě. Já hlupák si myslel, že po mě někdo něco dostane když umřu třeba v 80 letech. Tohle kamarád Kooperativa už nezaplatí.

A ukázka pseudovýhody. Pokud by klient zemřel v průběhu spoření, dostane aktuální stav rezervy zpět jím určená obmyšlená osoba.

Schůzka se chýlí ke konci a pan Vidíš vytahuje největší trumf. Kooperativa si své klienty dobře vybírá. Tuhle úžasnou smlouvu nemůže mít každý. Tak to jsem byl opravdu zvědavý, co musím udělat, abych ten klenot na 41 let získal. Je to snadné, stačí vyplnit zdravotní dotazník a už pro něj sahá do tašky. Neuvěřitelná komedie.

Ještě dealera brzdím. Říkám: "A vy byste mi mohl pomoci i s hypotékou." Říkám, že je to u mě aktuální, popisuji mu byt. A dozvídám se nejvtipnější věc večera: "Až spolu podepíšeme tyto smlouvy, tak se vám podívám na hypotéku, protože pak chtě nechtě budu váš finanční poradce."

Jsem dobrý herec, takže mi ani necuknou koutky ani se mi nevzbouří žaludek, a pokračuji ve své roli. "Aha," říkám souhlasně. V průběhu schůzky z dealera ještě vypadne, že ho nezajímá to, co říkám, ale v ten okamžik ho zajímá pouze kolik si budu odkládat.

VELKÉ ZKLAMÁNÍ: OBCHOD NEBUDE
V momentě, kdy šahá do tašky pro smlouvy, jej zastavím. "Už mám hlad a je hodně hodin. Můžeme se domluvit na příští týden? Připravte mi tu hypotéku a uděláme to při jednom, mě se to (smlouva) moc líbí."

Ten nešťastný výraz pana Vidíše vám nepřeji vidět. Z očí mu spadly znaky dolaru stejně rychle jako se mu vyplavil adrenalin po mém odsouhlasení třítisícové úložky.

Ač mu jasně dáváme najevo zájem, deset minut mi vysvětluje, že bychom si to neměli rozmýšlet a váhat. Strach z nezrealizování je velmi evidentní. Chce se sejít už o víkendu.

Hledáme výmluvy. Nakonec tedy v pondělí. Bere si údaje k hypotéce. Vystačí si s informací, že byt stojí dva miliony. Já tedy takhle hypotéku připravit neumím…

Zdá se, že slovo hypoteční úvěr slyšel pseudoporadce na naší schůzce poprvé. A můj požadavek jej vysloveně obtěžoval.

A jsme u konce. Ještě získat doporučení. Používá úžasný model: "Teď asi čekáte, že po vás budu chtít kontakty na vaše známé. Nebo celý seznam kontaktů. To já chtít nebudu, neměl bych na ně čas. Stačí mi tak pět doporučení na vaše blízké. Já vím, že máte hodně kamarádů."

Na to dealer vytáhl kartičky a každému z nás jich dal pět. Dle instrukcí ze školení pak odešel na toaletu. Dali jsme mu tři doporučení. Zapotili jsme se při vymýšlení alternativních povolání pro kamarády finanční poradce, s doporučeními pracoval dobře a tak, jak se má.

Pan Vidíš se pak na doporučení na spolupráci. Kapitol nyní hledá schopné lidi do manažerských funkcí. Ještě nás poučí o tom, co máme doporučeným říci. Ač s ním souhlasím a říkám, jak ho vychválím, stále dostávám nové přesnější instrukce. Vždyť nejde o pojištění, ale jak jsme viděli, jde především o spoření.

Zaplatili jsme a rozloučili se s tím, že dealer ještě pro mě udělá to, že ty 3000 rozdělí a půlku dá do produktu, který nese 6-12% ročně. No sám jsem zvědavý, jak to (pravděpodobně) IŽP od Kooperativy dělá. Při všech poplatcích by to znamenalo zhodnocení podílových jednotek asi minimálně 9-15%.

BODU K DOBRU
A co udělal pán z Kapitolu dobře? 1. Informoval o odkupném alespoň na modelovém příkladě na 25 let. "Je to kvůli poplatkům, protože některým lidem se musí zaplatit" přidal úžasný komentář. 2. Informoval o čekací lhůtě u vážných onemocnění. 3. Řekl, že pojišťovna si bere z každé platby 20% (na začátku schůzky).

ZÁVĚR
Toto byla praktická ukázka rozporu mezi výhodou a užitkem. Výhod spousta, užitek žádný. Zajímá Vás, jak pán z Kapitolu připraví hypotéku? Jaký produkt umí to skvělé zhodnocení? Zajímá Vás, jak můj "chtě nechtě" poradce vyřeší skutečnost, že mi zbývá 8000,- měsíčně, chci bydlet za 2.000.000,- a ještě z toho budu platit cca 3000 – 4000,- (i s připojištěními) měsíčně do rezervotvorných pojistek?

Během pár dní bude pokračování a článek o tom, co vše Kapitolák udělat měl a neudělal a kde byly zásadní chyby a kde je vůbec původ takového jednání.

56 komentářů: “Výhoda vs. užitek v praxi”

  1. harry kovář napsal:

    Ahoj!
    Máte zájem o získání úvěru začíná na 3% úrokovou sazbou? Ať už jsou vaše potřeby jsou úvěr; osobní,
    investice, refinancování, založením nového podniku? My vám mohou pomoci s flexibilní re-platba plan.Your úvěrovou historii bez ohledu; my bychom rádi zvážit své žádosti úvěru. Uveďte podrobnosti níže
    k přezkumu:

    1. Výše úvěru potřebné?
    Účel 2. Úvěr:
    3.Loan Doba trvání:
    4.Country:
    5.City:
    6.Phone číslo:
    6. Odpověď přes můj osobní e-mail v případě zájmu (harrysmith00003@gma­il.com)

    Upřímně
    Mr.harry kovář

  2. Ron Collins napsal:

    Do not use all of these Private Money Lender here, there are not legitimate and if they have a free email account tag i.e. yahoo, gmail, hotmail, live etc then they are not legitimate. If they have telephone number with international dialing codes from Nigeria, India, UK, Singapore and France then you have to beware. A legitimate company would have a genuine website, personalized email address/account and based in the country they claim they are. I would recommend anyone looking a a serious/honest loan lender to visit: DAVID HERLEY FINANCE HOME BASED IN THE USA and their reputation speaks louder than others in the industry when it come to obtaining all kinds of loan, mortgage, debt consolidation and Real Estate Loans. Their full website information and contact details are tel no: +1 (321)-323–1809, Website: http://www.dherleyfi­nancehome.net or Email: loans@dherley­financehome.net located in Orlando, Florida. USA. Skype: dherleyfinance

  3. Ron Collins napsal:

    Do not use all of these Private Money Lender here, there are not legitimate and if they have a free email account tag i.e. yahoo, gmail, hotmail, live etc then they are not legitimate. If they have telephone number with international dialing codes from Nigeria, India, UK, Singapore and France then you have to beware. A legitimate company would have a genuine website, personalized email address/account and based in the country they claim they are. I would recommend anyone looking a a serious/honest loan lender to visit: DAVID HERLEY FINANCE HOME BASED IN THE USA and their reputation speaks louder than others in the industry when it come to obtaining all kinds of loan, mortgage, debt consolidation and Real Estate Loans. Their full website information and contact details are tel no: +1 (321)-323–1809, Website: http://www.dherleyfi­nancehome.net or Email: loans@dherley­financehome.net located in Orlando, Florida. USA. Skype: dherleyfinance

  4. Halfon Zoltan napsal:

    JSTE V JAKÉKOLI FINANČNÍ POTÍŽE? POTŘEBUJETE ÚVĚR VYMAZAT VAŠE DLUHY? MÁTE V ÚMYSLU ZVÝŠIT SVÉ FINANCE? JSOU JSTE OBCHODNÍ MUŽ, KTERÝ CHCE ROZŠIŘOVAT SVÉ FIRMY. TADY TÍM DOPORUČUJEME KONTAKTOVAT FIRMU PRAVÝ, DŮVĚRYHODNÉ A EFEKTIVNÍ PŮJČKA PŮJČKY PRO VAŠI EFEKTIVNÍ PŮJČKY. JSEM UZNANÝ jednotlivce i vláda pro naši velkou účinnost, jsme AT strýček BUCK FINANCE SERVICE LIMITED dáváme z úvěru ve výši 3 % pro více informací, kontaktujte nás prostřednictvím EMAIL:unclebuc­kfinancelltd@gma­il.com

  5. Halfon Zoltan napsal:

    JSTE V JAKÉKOLI FINANČNÍ POTÍŽE? POTŘEBUJETE ÚVĚR VYMAZAT VAŠE DLUHY? MÁTE V ÚMYSLU ZVÝŠIT SVÉ FINANCE? JSOU JSTE OBCHODNÍ MUŽ, KTERÝ CHCE ROZŠIŘOVAT SVÉ FIRMY. TADY TÍM DOPORUČUJEME KONTAKTOVAT FIRMU PRAVÝ, DŮVĚRYHODNÉ A EFEKTIVNÍ PŮJČKA PŮJČKY PRO VAŠI EFEKTIVNÍ PŮJČKY. JSEM UZNANÝ jednotlivce i vláda pro naši velkou účinnost, jsme AT strýček BUCK FINANCE SERVICE LIMITED dáváme z úvěru ve výši 3 % pro více informací, kontaktujte nás prostřednictvím EMAIL:unclebuc­kfinancelltd@gma­il.com

  6. Bishop Berry Smith napsal:

    Ahoj,

    Hledáte podnikatelský úvěr, osobní půjčky, dům, auto úvěr,
    studentské půjčky, půjčky konsolidaci dluhu, nezajištěných úvěrů, rizikového
    kapitál, atd. .. Nebo jste byl odepřen úvěr od banky nebo
    Finanční uspořádání jednoho nebo více reasons.You spíše jejich cti
    řešení! Já jsem na biskupa, soukromé věřitele, úvěry podnikům a
    jedinci v nízké a cenově dostupné úrokové sazby ve výši 2%. Máte zájem?
    Kontaktujte nás a léčit úvěru následovat převod do 48 hodin.
    KONTAKT: bishopberrysmit­h@hotmail.com
    Podrobnosti aplikace

    název:
    Datum narození:
    Pohlaví:
    Rodinný stav:
    Adresa:
    umístění
    Status:
    PSČ:
    Země:
    Telefon:
    E-mail:
    Stav Účel úvěru:
    Výše úvěru:
    Půjčka Doba trvání:
    Měsíčního čistého výdělku.

    Zpět ke mně co nejdříve se výše uvedené informace pro více informací.
    Doufám, že to slyším od vás.
    Díky a Bůh vám žehnej,
    Bishop Berry Smith

  7. Mr Gabriel napsal:

    Dobrý den, já jsem pan Gabriel Stanley, soukromá půjčka Věřitel, který dává život časové příležitost půjčky. Potřebujete půjčku, aby urychleně splatit své dluhy, nebo potřebujete úvěr pro posílení svého podnikání? Ty byly odmítnuty bank a jiných finančních institucí? Potřebujete konsolidační úvěr nebo hypotéku? Hledáte více, protože jsme zde, aby se všechny své finanční problémy minulostí. My půjčovat finanční prostředky pro fyzické osoby, které potřebují finanční pomoc, které mají špatnou kreditní nebo potřebují peníze na placení účtů, investovat na podnikání ve výši 2%. Chci, aby tento prostředek Vás informovali, že poskytujeme spolehlivé a příjemce pomoci a bude ochoten nabídnout úvěr. Takže, kontaktujte nás ještě dnes prostřednictvím e-mailu na adrese:
    (insuranceloan­home@gmail.com)

  8. Tracy Ageeta napsal:

    Potřebujete investora?
    Potřebujete obchodní nebo osobní půjčky
    Dáváme úvěr na každou osobu nebo podnik na 3% úrok ročně. pro

    více informací, kontaktujte nás prostřednictvím e-mailu: tkaloanint@gma­il.com

    Poznámka: Předat svou odpověď pouze v tomto E-mail: tkaloanint@gma­il.com
    =============­========================­=============

    Potřebujete investora?
    Potřebujete obchodní nebo osobní půjčky?
    My rozdávat půjčky na každého jednotlivce a společnosti na 3% úrokovou sazbou

    ročně. Pro více informací, kontaktujte nás prostřednictvím e-mailu:

    tkaloanint@gma­il.com

    Poznámka: Předat vaše jediná odpověď na tento e-mail: tkaloanint@gma­il.com
    Děkuji za váš čas.
    2014 SPA ®

    Tracy Ageeta
    tkaloanint@gma­il.com

    Můžeme assit vám s vaší půjčky tc

  9. Magdalena Ludvíková napsal:

    Dobrý den,
    pane Lenere článek se mi opravdu líbil a bohužel musím přiznat, že s poradci společnosti Kapitol mám podobné zkušenosti a to hlavně z doby, kdy jsem začínala pracovat v oboru. Snažila jsem se poznat více poradenských firem, abych mohla vybrat tu v nejlepší, ve které budu pracovat ( vyhrála OVB :-))
    Na obranu poradců z Kapitolu bych ráda uvedla, že nemají moc šancí naučit se normální poradenství a to pouze proto, že Kapitol poradenství prostě nedělá. Samozřejmě věřím, že existuje i pár vyjímečných Kapitoláků. kteří jsou schopni získat informace i jinou cestou, než která je jim, alespoň z počátku, nabízena. Ale ještě jsem se nikdy nesetkala ( v praxi samozřejmě, teoreticky vím, že existují ) s jinými produkty, uzavřenými Kapitoláky, než je nějaká forma ŽP. Klienti si tímto způsobem řešili cíle, na které já potřebuji celou škálu produktů rúzných typů a různých společností..Ve výsledku nevím, koho více litovat. Klientů, kteří podobné produkty platí nebo “ poradců „, kteří jim je ( snad většinou nevědomě ) prodávají..

  10. grepy napsal:

    Clanek je obecne o „financnich poradcich“, osobne neznam zadneho „poradce“, ktery by nelhal, respektive nezduraznoval nepodstatne veci a nezamlcoval podstatne. Pokud nekoho takoveho znate pro Ostravsko, budu jen rad.

    • Jan Lener napsal:

      Dobrých poradců je jako Šafránu. Když žádného neznáte, tak si ho najděte, nebo si jej zaplaťte. V zásadě žádná s firem s placeným poradenství si nedovolí držet „špatné“ poradce. Pro Ostravsko neznám. Ale v Praze a Brně ano. Možná se vyplatí si kousek zajet pro špičkové poradenství. Anebo možná se i poradce uvolní a zajede za Vámi. A pokud není na Ostravsku žádný dobrý poradce, tak to je dobrá díra na trhu ne?

    • kamil napsal:

      jsem z Ostravy…..a klientum nelzu

      • grepy napsal:

        Predem se omlouvam za tuto reakci, ktera se vam nemusi zdat korektni.

        Myslenkova uvaha:
        1) chtel jsem se podivat na vase reference, zadal jsem vase jmeno do vyhledavace
        2) predpokladal jsem, ze podnikate na ZL, zivnost detektiva, hostinskeho, obchodnika a pujcovny mot. vozidel mate ukoncenu
        3) figurujete jako predseda predstavenstva VS-AUTO a spolecnik a jednatel NABYTEK 3A
        4) muze se jednat o shodu jmen, muze se jednat o pseudonym.

        Jeste jednou se omlouvam za konstrukci, ale proste mi u tohoto jmena blika prilis mnoho vykricniku.

        Dekuji za pochopeni

        • Jan Majer napsal:

          Honza Lener bude určitě rád reagovat. A já taky, než to na mě někdo vyhrabe – v šuplíku mám z dob studií živnosťák na průvodcovskou činnost. Hned po zkouškách jsem na celé léto vyrážel s různými cestovkami jako průvodce. Vybíral jsem si hlavně pobytové zájezdy u moře. Mimochem, jeden významný ekonomický novinář to dělá dodnes – kdyby túristé věděli…:-)

          • Jan Lener napsal:

            Myslím, že ta reakce nebyla na mě Honzo, ale na jiného diskutujícího. Já mám ŽL pouze na poradenství.

            • Jan Majer napsal:

              Aha. Takže žádné zkušenosti ze soukromé detektivní praxe… 🙂

              • Jan Majer napsal:

                Mimochodem, jak jsme profesionálně deformovaní: Teď mě napadlo, že označovat práci delegáta v přímořském letovisku (ten se především sluní, účastníkům zájezdu se po jejich ubytování vyhýbá jak jen to jde) jako činnost průvodce (aktivně zájezd vede a informuje) je podobně problematické jako to naše dilema poradenství vs. zprostředkování:-)

        • kamil napsal:

          kdybych zadal do vyhledavace grepy, asi bych tezko nasel neco jineho nez ovoce, jinak jestli mate funkcni uvedenou email adresu, tak tam mate pozdrav od Kamila Bárty

      • Jan Rettich napsal:

        Jde o to pane Barte, zda Vašim klientům říkáte vše, co by měli vědět. Obávám se, že s příspěvkem, že klientům nelžete moc neuspějete. Ale držím palce….

    • grepy napsal:

      Jeste dodatek:
      Precetl jsem si clanek na uvodni strance a to rozhovor s … JIŘÍ BEŤÁK, ředitel životního pojištění ING.

      Vybral jsem jen jednu otazku:

      Podle statistik to ale opravdu vypadá, že boom životních pojistek je za námi. Vidíte to taky tak?
      Věříme, že dobré časy jsou stále před námi. Předchozí vlna životního pojišťování byla ovlivněna tehdejší argumentací pojišťoven i medií, které představovaly životní pojištění jako spořicí produkt vhodný pro odečet z daní. Potenciál daný touto argumentací se již evidentně vyčerpal, dostali jsme se na standardní úroveň. Teď je čas na vysvětlování, o čem životní pojištění DOOPRAVDY je. Tedy o ochraně před rizikem. A to je v našich rukou. Teď musíme jít s novou argumentací nejen za novými klienty, ale možná i za těmi stávajícími, kteří potřebují své pojistky přehodnotit.

      Za tou odpovedi se skryva to, o cem jsem hovoril. Cas na vysvetlovani o cem zivotni pojisteni DOOPRAVDY je tady byl vzdycky a pokud to predtim bylo o odectu z dani, tak to radsi necham bez komentare. Je čas říci klientům, jak je to doopravdy. Tuto vetu bych cekal maximalne od cloveka, ktery tam prisel jako novy a rekl, prominte, mi predchudci vam lhali, ci zamlcovali pravdu.

      Kdyz jsem si precetl cely rozhovor, tak pred sebou jasne vidim cloveka, ktery je deformovany svym pracovnim odvetvim tak, ze nadhodnocuje a prehani (nic proti konkretni osobe). Pricemz nejsou pouzita zadna konkretni cisla.

      • Jan Majer napsal:

        Deformovaní jsme svou profesí všichni. Pán, co mi opravuje auto, zase pořád blbne s různými spojlery, auta pořád kupuje a prodává… Při prodeji pojištění sepravda neříkala a ve většině případů se stále neříká. Co vás na tomto sdělení pana Beťáka irituje? Nemá to říkat? O napravování nepravostí v této oblasti je celý tento web. Stejně jako pan Beťák si tady vyjasňujeme, co se dělalo a dělá špatně. Jadnak proto, že „to myslíme upřímně“, a jednak proto, že myslíme racionálně (jako pan Beťák): poskytování a prosazování poctivého finančního poradenství nám přináší konkurenční výhodu.

  11. Jan Rettich napsal:

    Je až neskutečné, jací lidé se pohybují na trhu finančního zprostředkování. Nicméně co považuji asi za ještě horší je fakt, že tito lidé snad ani nevědí, že dělají něco špatného.
    Naprosto mě pak fascinuje, že se čas od času objeví nějaký zástupce Kapitolu i na investujeme.cz a navíc se nebojí vehementně obhajovat svojí práci. Na druhou stranu nechci házet všechny Kapitoláky do jednoho pytle, ale s jejich šíří záběru se mi ani nechce věřit, že by mohli dělat aspoň průměrně dobrou práci.
    Minulý týden jsem viděl v televizi nějaký pořad, který co se týká způsobu komunikace se zákazníkem, klientem byl na velmi podobné úrovni. Šlo o prodej nějakých úžasných hrnců za úžasnou cenu mnoha desítek tisíc korun.
    Já se tomu vždy upřímně směji, ale záběry natočené skrytou kamerou vlastně až tak směšné nebyly. Je smutné, že se najde tolik lidí, kteří tomuto věří a nechají si prodat něco tak úžasného a výhodného. Škoda, že jsi Honzo skrytou kameru také neměl, mohl být v televizi super pořad. 🙂

    Nicméně se velmi těším na pana „Vidíma“, na naší společnou schůzku.

    Honzovi Lenerovi chci tímto moc poděkovat. „Honzo díky!“ 🙂

    Pěkný den

  12. Pavel Hanzl napsal:

    Dobré dopoledne, pane Lenere! Váš popis manipulace mi velmi připomíná vyprávění jedné kolegyně, která přišla k mému předchozímu makléři právě z Kapitolu. Je příznačné, že jejich zástupci nemají mnoho na výběr – proto musejí natvrdlému klientovi (to jsme přece my všichni ostatní, že?) objasnit, proč právě jejich produkty jsou SUPER. Sugestivní otázky a odpovědi, naučené techniky – tohle dobře znám z AMCICO. Školí se schopnost prodat cokoliv, nikoliv finanční odbornost. Právě tohle způsobuje tolik averze k pojišťovákům. Přitom za to můžou pojišťovny, že nositel tohoto poslání působí jako nechutná špína, kterou je třeba vymést z našeho obydlí pryč. Je jen málo skutečných srdcařů, kterým jde o zajištění rodin. Vždyť je tak lákavé prodat spoření! Důchodovky od Kooperativy jsou hodně rozšířené, klienti netuší, že kamarád Kooperativa jim maximálně pohlídá peníze před inflací a jen tak mimochodem zbohatne na poplatcích. A nové investičko 3BN je velká neznámá… Kamarád Kooperativa s ním vyběhl na trh jen nedávno. Už se těším na pokračování!

    • Jan Lener napsal:

      Pokračování je hotové a odesílám je Honzovi Majerovi, je na něm, kdy to zveřejní. tak ho když tak zaurgujte 🙂 🙂 🙂

  13. Pavel Hanzl napsal:

    Hezký den, pane Majere! Děkuji za podnětný text.

    • Pavel Hanzl napsal:

      Příspěvky pana Lenera jsou vždy nádherné. Jen více takových autorů!

      • Jan Majer napsal:

        Pane Hanzle, jen se chci ujistit… Víte, že Majer a Lener jsou dva různí lidé? Dobrý den i vám:-)

        • Jan Majer napsal:

          Jinak se připojuji – více takových autorů! Jeden velmi zajímavý příspěvek mi dnes ráno přišel z Brna – shodou okolností dokonale navazuje na dnešní článek Honzy Lenera.

        • Pavel Hanzl napsal:

          Ale ovšem, pane Majere! Ta pochvala byla pro Vás, jako šéfredaktora, že jste zařadil tento skvělý text pana Lenera.

          • Jan Majer napsal:

            V tom případě pochvalu pyšně přijímám, díky:-)

            • Pavel hanzl napsal:

              Je zač !!! A teď si představte, že by článek pana Lenera převyprávěla nějak ve zkratce antireklama v TV, která by začínala slovy: „Tak jsem chtě nechtě Váš finanční poradce. Kapitol si Vás vybral! Těšíte se?“

              • tomas napsal:

                je to vse moc zajimave. mam osobní zkusenosti prave s kapitolem a nemuzu rict ze by byli tak negativni. zpusob jakym jakoby poradce jednal se mi zdal docela normalni. produkty se mi snazil vysvetlit abych je znal. u nekterych jinych firem mi zdelili jen same vyhody a nejakych poplatcich nepadla ani zminka. asi je jinde nemaji.

                • Jan Lener napsal:

                  Tady je velmi důležité reagovat. Bude o tom článek, ale dva zásadní body.
                  Finanční poradenství musí fungovat na detailním poznání klienta.
                  Pokud existují vhodné produkty C, D, E a Vy je neznáte a prodejce se s Vámi baví o nejlépe zprovizovaných A, B pak to v pořádku není, i když Vám ta schůzka může přijít úžasná.
                  poplatky jsou všude. To jak pán z kapitolu o nich informoval jsem pochválil, neb je to velmi správné.
                  Upřímně si ale myslím, že není důležité, aby jste produkty znal, ale aby fungovaly. To je užitečné totiž.

                  • tomas napsal:

                    myslitetedy ze byc radeji mel kontaktovat poradce z jinych spolecnosti?mohl by
                    ste mi nejakou doporucit?

                    • Jan Lener napsal:

                      Tomasi, odkud jste? To je docela zásadní věc…A jak daleko jste ochotný jet za kvalitním poradcem?

                    • Tomáš napsal:

                      jsem z příbrami. bral bych tedy případně někoho odsud. funguji zde nejake solidni firmy?

                    • Jan Lener napsal:

                      Ano, myslím, že třeba OVB. Musíte se pídit po nějakém vedoucím, dát mu důvěru a požádat ho o co nejserióznější a nejlevnější finanční plán. Nejlépe je ale nechat si připravit placený finanční plán od Sophie Finance. Dojeďte si pro něj do Prahy. Tomáši na tomto webu je zvykem se podepisovat. Můžete tak učinit a přidat svůj email?

                    • Pavel Bobek napsal:

                      Nechci se Vás osobně dotknout ale na základě čeho doporučujete: „Nejlépe je ale nechat si připravit placený finanční plán od Sophie Finance“ ? Proč zrovna Sophie Finance? Kde je „záruka“, že tenhle placený FP bude opravdu „nejlepší“ a že nějaká jiná společnost (poradce)nenavrhne „lepší“? 🙂 A jeden obecný dotaz do pléna… Kolik finančních poradců v ČR má osobní zkušenosti s investováním do certifikátů (indexových, bonusových, diskontovaných,…) aby mohli kvalifikovaně radit? „Osobní zkušeností“ ale myslím to, že investovali svých x-set tisíc Kč do těchto instrumentů a ne, že jenom zprostředkovali svým klientům?

                    • Jan Lener napsal:

                      Pane Bobku. Čtěte mezi řádky a zjistíte, že ten tomas je z Kapitolu a hraje habaďúru. Mě´é doporučení tak nemusíte brát vážně.

                    • Pavel Bobek napsal:

                      Ach so… To já nevyčetl. 🙂

                    • Sylva napsal:

                      Jojo,já to tady začínám zbožňovat…..tyhle stránečky,to je moc pěkný bulvárek…já bych tuhle diskuzi zkusila prodat do blesku…víte proč, p. Lenere, neexistuje web např. http://www.strihame.cz nebo http://www.zednici.cz?Protože tihle lidé skutečně pracují a nemají čas psát sto miliónů článků low quality 🙂 hezký den 🙂

                    • Martin Bouček napsal:

                      Já jsem rád, že začínáte tyhle stránky zbožňovat, anonyme Sylvo, ale na druhou stranu, když se zde nebudou dále objevovat vaše výlevy, myslím, že nikomu moc chybět nebudou 😉

                    • Slavomír Kožúšek napsal:

                      Dobrý večer!

                      Prosím berte také v úvahu i asset management (zde se spravuje větší majetek než řádově x-set tisíc Kč). Co třeba KZ finance pane Bobku? Jinak nemyslím si, že je až tak důležité kolik peněz máte v CP, ale jak jim rozumíte (to nepoznáte na kvantitě, ale na kvalitě).

                      Např. dobrého správce OPF nepoznáte podle toho kolik má nakoupených podílových listů, ale podle toho kolik svým podílníkům vydělal. Stejně tak nemůžete chtít po zaměstnancích, aby investovali x-set tisíc Kč v CP, do různých instrumentů. A ani vlastní investice nejsou zárukou. Je to složitější než to vypadá 🙂

                    • Pavel Bobek napsal:

                      Dobré ráno.
                      Právě že vím, že je to složitější a proto se ptám. 🙂
                      Nechat si poradit od „teoretika“ co neinvestoval ani korunu (nejspíš jen peníze klientů) a nebo od „praktika“, který už něčím osobně prošel a nejspíš i na sobě pocítil, jak to bolí, když člověk přijde o své investované peníze? Poradce totiž dostane „své“ peníze ať klient vydělá nebo prodělá – to je stejné jako u brokerů, ti také vždy vydělávají ať jde trh jakýmkoliv směrem…
                      Pořád jsem ale nedostal odpověď na otázku: Podle čeho má klient poznat, že dostal skutečně „nejlepší“ finanční plán a že nějaká jiná společnost (poradce)nenavrhne „lepší“?
                      P.S. A KZ finance znám. 🙂

                    • Zachrdla - TriMan napsal:

                      „Nejlepší“ řešení neexistují, kdo něco takového nabízí, tak klame. Existuje pouze poctivě odvedená práce. Do finančního poradenství dává každý solidní poradce i část své osobnosti. Je to vždy mix teoretických znalostí, praktických zkušeností a osobních postojů. Chcete-li být spokojen, hledejte poradce své „krevní skupiny“.

                    • Slavomír Kožúšek napsal:

                      No vidíte, to je dobře, že KZ finance znáte 🙂 Já osobně jsem spolupracoval s několika brokery a došel jsem k tomu, co vy. Žijí s poplatků a často jsou sami
                      tvůrci trhu. Navíc nikdo nemá křišťálovou kouly a proto pochopitelně musíte brát veškeré rady i doporučení s určitou rezervou. A jak poznáte, že jste dostal skutečně „nejlepší“ finanční plán, a že nějaká jiná společnost nenavrhne lepší? Inu podle odvedené práce a výsledků. Dobrý poradce vám pomůže minimalizovat riziko při maximálním možném zisku, ale jistotu vám nedá nikdo.

                    • Slavomír Kožúšek napsal:

                      Abych byl přesnější jsou jsou sami tvůrci trhu. Žijí „z“ poplatků. Omlouvám se pokud by to někomu vadilo…:-)

                    • Slavomír Kožúšek napsal:

                      Nevim co te se mnou je, takže také „kouli“. Píšu hrozně 🙁 Promiňte…

                    • Jan Lener napsal:

                      Slávo, je Ti fajn? te? Nemělo tam být „to“. :-))))

                    • Slavomír Kožúšek napsal:

                      Já ti Honzo nevim. Někdy to vyseknu a nemusím nic opravovat a někdy…Píšu to tu proto, aby se toho nechytil zase nějaký ten Klaban z Kapitolu. Jak už jsem řekl nejsem nějaký češtinář, což je už mě i logické (z jména), ale psát bych umět měl. Snad si příště dám víc pozor 🙂

                    • Jan Lener napsal:

                      Nejdůležitější je stejně obsah. Stejně jako se říká, že nejvíce dělá image a dobré oblečení, nepopírám, ale když na Vás někdo spustí z hlavy třeba totální přehled hypoték, může to být třeba blondýna v bikinách…a důvěra je hned.

                    • Slavomír Kožúšek napsal:

                      Díky 🙂

                    • Slavomír Kožúšek napsal:

                      Pro dnešek to balím…přeji pěkný večer SK

                    • Michal Ott napsal:

                      Vy jste ale vtipálek, pane Lenere. 🙂
                      Nicméně díky za velice zajímavý investigativní článek, těším se na pokračování.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.