Středa 15. srpna. Svátek má Hana.

Úrokové sazby: Žádná informace, špatná informace…

Banky mají k informování veřejnosti praktický vztah. Jedná-li se o dobro klienta, vždy se to dozví s co největší pompou. Jde-li o změnu v klientům neprospěch, rozprostře se ticho nejen po pěšině… U úrokových sazeb to platí dvojnásob.

Úrokové sazby z vkladů jen rostou…

Není se co divit. Banka se snaží přitáhnout klienta. Souboj o něj prostřednictvím úrokových sazeb z vkladů rozpoutala svým pompézním nástupem mBanka. Neochvějných 3,5 % a nedostižný úrok. Pak se probrala konkurence a na magickou hranici se podívali klienti i dalších bank.

A ejhle. Že by byl klientů již dostatek? Asi ano. A jistě působí i snížení úrokových sazeb na ČNB a jejich pokles i na mezibankovním trhu. Ale o snížení sazeb mBank na aktuálních 3,3 % se dočtete jen málokde. O tom ostatně není třeba širokou veřejnost informovat. Současní klienti se to dozví z výpisu z účtu a ostatní možná budou ještě přicházet setrvačností…

Kolik dalších bank asi sazby snížilo?

… a z úvěrů jen klesají

Opačný příběh je u hypotečních úvěrů. Kolikrát jsem se podivoval, že banka snížila sazby na vyšší než předchozí. Copak neví, co je více a co méně? Ne. Ví to velmi dobře. A proto o zvýšení sazeb raději mlčí… vždyť klienti se to dozví na pobočce, až je tam přilákají dříve inzerované nízké úroky. A třeba už neodejde.

Žádné zprávy – špatné zprávy

Bankám se nedivím. Je to marketing. Chcete-li prodat, musíte vyzdvihnou silné stránky… o slabých se zmiňovat až na výjimky nemusíte, dokud se vás klient nezeptá. Proč by tedy banka měla hlásat do světa „Podívej, kliente, už nejsem tak výhodná jako dřív“?

Klient by měl ale vědět, že žádné zprávy mohou být špatné zprávy.

Dozvídáte se o všech poplatkových a úrokových změnách na vašich bankovních účtech?

Nahrávání ... Nahrávání ...

7 komentářů: “Úrokové sazby: Žádná informace, špatná informace…”

  1. Sporic obrazovky napsal:

    Pri pohledu na http://www.mBank.cz zjistite, ze je zmena urokovych sazeb prvni aktualitou (nepamatuji si, ze by takto cinila napr. CS a.s.) a ze v jedne aktualite je uvadeno snizeni sazeb jak u uctu eMax tak i u hypotek – tedy se stejnou dulezitosti. Me to prijde fer.

    • hmm napsal:

      Hmm, je sice dobre, ze to oznamili jako aktualitu na strankach, a ze to bylo viditelne lepe nez zmena nekde na strance, kam se nikdo nedoklika. Nicmene ja si pod informovanosti predstavuji to, ze mi takovouto zasadni informaci poslou mailem – aspon u banky, ktera se snazi vse delat pouze pres internet. V duchu clanku – pokud je neco pozitivniho, tak se mohou banky pretrhnout, a posilaji maily o 106. V opacnem pripade si to radeji nechaji pro sebe.

      • ja napsal:

        ted jsem psal o otevřenosti informací na fóru, ale souhlas, mohli poslat email, nic by to nestálo. Autor má úplnou pravdu, je to marketingový tah…následoval by velký odliv peněz…

      • Sporic obrazovky napsal:

        To jiste mohli, ale klientela mBank je internetova, takze mit takovou informaci na domovske strance je pomerne dost transparentni sdeleni. Do TV to davat nebudou, ruku na srdce, kdokoliv z nas byt reditelem banky, tak to necinime o moc transparentneji, maximalne o ten email.

        Chci jen rict, ze zrovna mBank neni tou, do ktere bychom se meli trefit jako do prvni, spis tou, ktera momentalne ty uroky snizila jako prvni. Dalsi budou nasledovat a necekam, ze to vubec oznami, spis na jejich strankach bude viset reklama, ze nabizi urok dokonce cela 3% (pricemz tyden pred tim nabizeli treba 3,25%).

      • Adam Černý napsal:

        Nevím jak vy Hmmm ale já s mBankou komunikuju přes internetový prohlížeč a www ne přes email 🙂 Mailem chodí výpisy z účtu a potvrzení transakcí, to že změnu úroků mBanka nekomunikuje standardní cestou žere snad jenom chronického negativistu. Zbytečně z toho děláte vědu.

      • bankéř napsal:

        Klienti kteří v mBank podepsali souhlas se zasíláním informativních mailů tuto informaci obdrželi do svých mailových stránek s předstihem.

    • ja napsal:

      a navíc, to, že existuje fórum, které není cenzurováno, informovanost rozšiřuje…

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.