CZK/€ 24.320 -0,02%

CZK/$ 20.631 -0,33%

CZK/£ 27.861 +0,15%

CZK/CHF 26.193 +0,32%

Text: Hana Bartušková

03. 01. 2020

Trendy, co čekají na finanční poradce v roce 2020

 

Finanční poradenství prošlo v posledních letech mnoha změnami. Regulace ČNB zamíchala trošku podmínkami a přidala nutnost složení odborných zkoušek, stejně tak i kontroly. Mění se i okolní prostředí, staré finanční produkty nefungují, více pozornosti získávají alternativní investice. Jak se bude vyvíjet poradenský svět v nové dekádě?

Loading



 

Z několika odpověďmi přišel Aleš Rod, ředitel výzkumu v Centru ekonomických a tržních analýz (CETA), ve svém článku pro reflex.cz. V textu odpovídá především na otázku, jestli multilevel marketing je vhodný pro budoucnost finančního poradenství v další dekádě. A dochází k několika závěrům právě na základě provedené analýzy v CETA.

Kvalita finančního poradenství bude růst

Ona ostatně kvalita finančního poradenství roste už v souvislosti s regulací ČNB, která přinesla odborné zkoušky a s tím související kontinuální vzdělávání poradců. Důraz na vzdělávání by dále měly klást i samotné poradenské společnosti v rámci společné značky. Poroste tak vzdělávání o produktech, stejně tak i o obecné ekonomické situaci, která představuje stále zásadnější okolnosti. Tento trend bylo ostatně možné pozorovat už v západní Evropě, kde se poradenského podnikání stále více profesionalizovalo a stále více zodborňovalo.

Konsolidace jako znak úspěšných

Nejspíše také bude stále více docházet ke konsolidaci trhu a jednotlivých značek. A nejen to, stále více bude záležet na kvalitě a postavení jednotlivých značek. Správná značka finančního poradce by měla znamenat odbornost, ale také proklientský přístup a prozákaznické jednání. Klient, který se ve finančních poradcích nedokáže zorientovat, protože prostě jeho zkušenosti na to nestačí, tak zamíří za silnou a zavedenou značkou. I když to automaticky neznamená konec všech menších finančně poradenských společností, určitě to přináší tlak na marketing a správný positioning značky poradenství.

Online konkurence

Žijeme ve světě, který se stále více přesouvá online. A trhu poradenství tak zůstanou nejen značky, které nabídnou ten správný proklientský osobní přístup, ale které také budou prozákaznické v digitální formě. Webovky jsou jen základ, měly by mít kvalitní obsah ale nejen to. Stále více vítězí značky a produkty, které nabídnou interaktivitu, přístupy přes telefon, aplikace a další. Platí to nejen v bankovnictví, ale i v dalších každodenních činnostech. A stále více to bude platit i ve finančním poradenství.

REKLAMA

A co si myslíte vy, že finanční poradenství nejvíc ovlivní v tomto roce?

Loading


Související články

Rozhovor: Chceme, aby se Swiss Life Select stal v oblasti finančního poradenství vzorem etiky a kvality

V prostředí finančního poradenství, kde se prolínají technologické inovace, měnící se regulace a rostoucí nároky klientů, je klíčové mít jasnou strategii a silné vedení. Swiss Life Select Česká republika (SLS) pod vedením Karla Šulce, generálního ředitele a předsedy představenstva, prochází významnou transformací, která ovlivňuje nejen její vnitřní […]

Text: Redakce

Foto: Shutterstck

23. 12. 2025

Strategie absolutního výnosu poskytují alternativní způsob ochrany před selháním tradičních aktiv

Pokud rok 2025 investory něco naučil, pak to, že musí aktivně přemýšlet o tom, jak uchovat kapitál v období globální fragmentace a s tím spojené zvýšení volatility trhů. Pravidla, která pro tato rozhodnutí platila dříve, byla zpochybněna. Například rozdělení portfolia v poměru 60/40 mezi akcie a dluhopisy nemá velký smysl, […]

Text: Redakce

Foto: Shutterstck

19. 12. 2025