Úterý 20. srpna. Svátek má Bernard.

Slevové servery se perou a nejde o boj v rukavičkách

Slevové portály jsou u nás stále oblíbené, masáže, jídlo, výlety, prostě pohoda. Ale v pozadí těchto nabídek to v poslední době celkem vře. Dříve spřátelené slevové servery Slevomat.cz a Zapakatel.cz, které táhly za jeden provaz, chystají rozvod. A rozhodně to zatím nevypadá na procházku růžovou zahradou.

S vyřizováním účtů přes média začal Zapakatel.cz. Důvodem rozchodu slevových serverů je prý rozdílný přístup k obchodním partnerům, sdílení slevových nabídek na obou serverech a především pak výše marží. „Není možné, abychom dopustili, že prodáme 2 000 voucherů a masér bude rok masírovat zadarmo,“ vysvětlil obchodní ředitel serveru Zapakatel.cz Tomáš Carba pro ČT24. Jenže tento případ, kdy masér bude nejspíš masírovat své zákazníky na svoje náklady, má na svědomí slevový portál Deallx, který zkrachoval a chudákovi masérovi nezaplatil. Slevomat.cz s tím nemá nic společného, možná jen to, že pojem slevomat se vžil, jako označení všech slevových portálů. To je holt daň za dobrý nápad.

Nevadí. Tak v čem je tedy problém? Další zádrhel je prý v maržích. Výše marží se pohybuje u Slevomatu až kolem 22 %, zatímco u portálu Zapakatel.cz je to zhruba kolem 17 %. „Slevomat za svoji vyšší marži nabízí partnerům dodatečné služby a péči. Nabízíme recenze, demografickou analýzu zákazníků, remarketing na zákazníky, kteří si zakoupili slevu daného partnera, dedikovaného account managera, program pro zlepšování služeb pro zákazníky a zvyšování efektivity slevové akce atd. Naši zákazníci jsou také bonitnější s větší frekvencí a průměrnou hodnotou nákupu,“ říká Tomáš Čupr, zakladatel a spolumajitel Slevomat.cz.

Zákazníci se bát nemusí:
Koncový zákazník rozhodně nepocítí jakoukoliv změnu. Změny se týkají zejména obchodní spolupráce a majetkové struktury,“ říká Tomáš Čupr. 

 

Zajímavé je, že slevový portál Zapakatel.cz provozuje společnost Spojka Group, která je z 51 procent vlastněna společností Slevomat.cz. Slevové servery prý chtěly rozluku oznámit společně. Nakonec s oznámením jako první přišel Zapakatel.cz.

Někdo by mohl říct, dva se perou a třetí se směje. V tomto případě by šlo o Vykupto.cz. Ale praní špinavého prádla nekončí. Podle serveru Lupa.cz zástupci Vykupto a Zapakatel na sebe navzájem útočili v e-mailech, které rozesílali svým klientům: „Rád bych Vás informoval o ukončení spolupráce Slevomat Group (do které patří také Vykupto.cz) s portálem Zapakatel.cz z důvodů nedodržování interních i externích pravidel a výrazné ztráty pozice na trhu. Z těchto důvodů Vám s ním nadále nedoporučuji spolupráci,“ sděloval klientům obchodní ředitel Vykupto.cz Peter Páluš.

Vypadá to, že se někomu něco nelíbí a rozhodně chce, aby se o tom vědělo. Jaký je opravdový důvod tohoto vyhroceného sporu se můžeme jen dohadovat. Každopádně Tomáš Čupr se nechal slyšet, že Slevomat nebude nečinně přihlížet veřejným, lživým a manipulativním prohlášením od portálu, který má máslo na hlavě a vystavuje partnery takovému riziku.

 

 

2 komentáře: “Slevové servery se perou a nejde o boj v rukavičkách”

  1. Bloklist.cz napsal:

    Víte o tom, že existuje seznam podvodných a nedůvěryhodných poskytovatelů.

    http://www.blo­klist.cz
    http://bloklis­t.wordpress.com
    https://www.fa­cebook.com/Blo­klistcz

  2. Petr Kapitan napsal:

    S ohledem na zaměření portálu článek vyznívá spíš nepatřičně bulvárně a je to vlastně jen nafouknutá bublina. S trochou nadsázky by zrovna tak mohl nadpis znít Skandál!, jak to známe z nejmenovaných deníků. Není přece možné seriózně komentovat, že se slevové servery „perou a nejde o boj v rukavičkách“, když jen někdo prodal 26 procent svého podílu a čtvrtinu si ponechal. To nestačí ani na klasický rozvod, natož na rvačku.

    Spíš je to možná jen chytrá forma reklamy. V jednom má však autorka článku pravdu – někdo „rozhodně chce, aby se o tom vědělo“. Petr Kapitan. Slevmeto.cz

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.