Středa 15. srpna. Svátek má Hana.

S úctou, vaše pojišťovna

Také dostáváte dopisy od vaší pojišťovny? Jeden (fiktivní?) jsem obdržel také. Co se skrývá mezi řádky nabídky pojišťovem? „Děkujeme, že používáte lupu a ne mikroskop…“

V Praze dne 1. 4. 2009

Vážený kliente!

S potěšením konstatujeme, že již 10 let využíváte služeb naší pojišťovny Jistota ve stáří, a.s., člena významné světové finanční skupiny. Tuto skutečnost vnímáme jako důkaz, že jsme spolehlivým a důvěryhodným partnerem ve vašem životě. Chráníme váš život a zdraví. Vedle toho s námi výhodně spoříte k zajištění spokojeného stáří. S naší pomocí se dožijete finančního dostatku od chvíle, kdy odejdete na zasloužený odpočinek. Za to si od vás necháváme velmi slušně zaplatit. Ale to je v pořádku. Jsme přece nejlepší pojišťovna a nikdy nezkrachujeme. Kdyby něco, máme ještě zajišťovny a každý nás rád koupí, pokud bychom měli potíže s krytím našich závazků vůči našim zákazníkům.

Je pro nás zavazující, že jste nám vyhověl kdykoliv jsme potřebovali. Třeba jste s naší odbornou pomocí zrušil jakékoliv kapitálové životní pojištění, které již pro nás nebylo výhodné, ale my sami jsme s ním nemohli hnout. Je milé, že jste nikdy nedělal potíže nadbytečnými dotazy na produkt, kterým jsme vám je pomohli nahradit. Vynasnažíme se, abyste kapitál z předchozí smlouvy použil vně našeho ústavu co nejpozději, protože jej potřebujeme pro naše podnikání a vy byste jej stejně utratil za pitominy ještě dávno před důchodovým věkem. Právě tak jsme připraveni postupovat kdykoliv později, pokud bude nutné vaši smlouvu, tentokrát již variabilního životního pojištění, konvertovat na lepší produkt. Ovšem 2 % ročně jsou jistě daleko více, než 0,5 % ročně, které máte v bance ke svému žirovému účtu. A to se vyplatí!

Máme pro vás další dobrou zprávu. Za vaši věrnost vám 10 let zpětně a zdarma poskytneme pojistné krytí pro případ plné invalidity v důsledku úrazu, s pojistnou částkou 10 000 Kč. Pojistné krytí končí až ve vašich 55 letech, ale to jen proto, že máme zjištěno, že nepracujete manuálně. Případné pojistné plnění je splatné do 3 měsíců od státem uznaného, trvalého a neměnného stavu vašeho zdraví.

S vděčností konstatujeme, že jste před podpisem smlouvy vašeho nového variabilního životního pojištění použil pouze brýle a nikoliv mikroskop. I my se snažíme chránit naše lesy, proto je nutná minimalizace písma našich zvláštních pojistných podmínek.

Jen skuteční otravové si neváží času našich pojistných poradců a tím jen okrádají další klienty o možnost, aby byli včas obslouženi. Neděláme si naděje, že jste podmínkám rozuměl, ale potřebujemem abyste nám je podepsal ještě dříve, než zjistíte, kam vaše peníze budou mizet.

My u nás v Garančce si myslíme, že tolikrát jste člověkem, kolik máte rezervotvorných pojistek. Ne abyste podlehl nějakým cizím svodům a rušil bez asistence našich odborníků nějaké smlouvy z garantovaným výnosem! Pilně pracujte, ať si můžete dovolit další výdaje. Ale jsme i připraveni vaši stávající pojistku přepracovat a převést na nějakou ještě výhodnější.

S potěšením vám sdělujeme, že jsme pro vás a vaše blízké zdarma předvyplnili návrh pojistné smlouvy kolektivního investičního životního pojištění Miláček, které je naprostou a bezkonkurenční  novinkou na českém pojistném trhu.

Miláček umožňuje pojistit soubor rodinných příslušníků, včetně všech zvířecích kamarádů, se kterými sdílíte váš příbytek. Tento produkt je vysoce variabilní a výčet možných připojištění úrazu jsme rozšířili o naprostou novinku, tedy připojištění nákladů na znovuobnovení předchozího zdravotního stavu, pokud proti některému z kamarádů omylem použijete repelent či antibiotické léčivum. Pojistná potřeba na ochranu hmyzu a velké části mikrobů ve vašem těle i mimo něj je logická, protože jde o prevenci či urychlení vážných civilizačních chorob a nákladů na jejich léčení, podle toho, jak se na to díváte. Jistě víte o tom, že státní důchodové zabezpečení je rezavý vůz, kterému dochází palivo a stát je jeden z našich majitelů, takže…

Miláček plně garantuje to, že pokud se pokusíte zjistit skutečnou poplatkovou strukturu hlavního pojištění, rozbolí vás hlava. Protože jste naším věrným klientem, navrhujeme vám sazbu A350, kde se kapitál na vaší smlouvě vytváří již po skončení třetího roku pojistné doby. Dále garantujeme, že si na ty fondy došlápneme, aby je nikdo neukradl i s depozitářem. Jinak nelze garantovat nic, protože ty hnusné akcie vždy kolísají a mohl byste přijít o všechno. Proto implicitně navrhujeme konzervativní porfolio, pokud nám místopřísežně nepodepíšete, že chcete vyvážené portfolio.  Dynamické porfolio od poslední světové finanční krize již nenabízíme, protože naši pojišťovací poradci nejsou školeni na veškeré instrumenty kapitálového trhu, který je v případě akcií a jejich derivátů příliš nebezpečný. Takové případy budou řešeny individuálně s naší centrálou, za pomoci pracovníků naší dceřiné investiční společnosti.

Dále ihned získáváte bezplatné pojištění asistenční služby pro studium pojistných podmínek produktu a pro případné změny. Miláček je mimořádně složitý produkt a nechceme, aby naši odborníci byli přepracováni a  neměli k dispozici konzultaci s dalšími poradci, kteří o vás pečují.

Současně budete každých 5 let pojistné doby zařazen do slosování léčebného pobytu v Alpách, s finančně-masážními a spánkově-relaxačními službami v ceně, na dobu 7 dnů.

Pokud vymyslíme nějaký nový tahák na zbývající část volných pravidelných prostředků ve vaší peněžence, neprodleně vám zašleme produktový letáček na křídovém papíře, nebo vás navštíví náš pracovník, který ovládá divadelní techniky prodeje a v případě nutnosti dokonce povede vaši ruku při podpisu příslušné smlouvy, nebo nakreslí obrázky, které vám usnadní rozhodování, proč a kde se máte podepsat.

Závěrem nám dovolte vyslovit víru, že i nadále budete sladce spát. Budeme váš spánek pečlivě chránit. Užívejte si všech radostí života a starosti o poplatky přenechte nám, nebo těm licoměrným makléřům, co by vás chtěli obtěžovat finanční osvětou a lákáním na podezřelé internetové stránky, které vám a vašim rodičům připomínají pásy poháněné stroje na zabíjení. Nevěřte cizím lidem, které nezajímá nic více než jejich vlastní zisk na úkor našeho dosud uspokojivého obchodního vztahu. Prostě dělejte vše, co děláte rád, a zajímejte se jen o to, jak se dožít ve štěstí konce pojistné doby. My se budeme zajímat o vaše peníze.

Slibujeme též bonus ve formě pojištění bezplatné lékařské asistence, pokud by se vaše očekávání stavu kapitálu při pojistné události dožití se konce pojistné doby minulo s realitou.

V příloze naleznete předvyplněnou smlouvu. V souladu s nedávnou úpravou legislativy není zapotřebí vašeho podpisu. Případného zneplatnění smlouvy dosáhnete elektronickým odmítnutím, doplněným o váš úředně ověřený podpisový certifikát.

Pokud se kdykoliv po 3 letech od počátku pojistné doby rozhodnete osobně radikálně zasáhnout v otázce  pokračování vašeho života, zajistíme neprodlené vyplacení pojistné částky obmyšlené osobě.

Pokud budete potřebovat, nalezneme i řešení, které pokryje i pojištění schopnosti vašich nejbližších splácet úvěr na pořízení střelné zbraně a munice pro vás, na konečné řešení otázky vaší smrti, pokud byste netrval na pojistné události dožití se konce pojistné doby. Uvedený úvěr pojišťujeme ve spolupráci s bankovním ústavem První sací, a.s.

S úctou,

Jaromír Šotek, zástupce vedoucího úseku pojištění osob
Jistota ve stáří, a.s.
životní pojišťovna, organizační složka skupiny BUM

Lze prosadit etiku ve finančním poradenství?

Zobrazit výsledky

Nahrávání ... Nahrávání ...

18 komentářů: “S úctou, vaše pojišťovna”

  1. Daniel Ocean napsal:

    Cas…….pro nekoho je to jeden den, pro nekoho rok, v oblasti pojisteni a pripojisteni jsou to desetileti. Na zaklade pravdepodobnosti je mozne, ze se obcas vyskytnou nepredvidatelne udalosti. V ramci desetileti se pravdepodobnost, ze se neco „nepredvidatelneho“ stane zvysuje.
    Ziji jiz nejakou dobu v zahranici a predstavte si, ze diky tomu mi vrati veskere penize vlozene do penzijniho pripojisteni – samozrejme bez staniho prispevku. Stat otevira trhy firmam i lidem a kdyz se lide podle toho zaridi, tak stat hned pribehne a veme si vse zpet. Podle meho prasarna.Jsem stale obcanem CR. Kdyz se tato PP uzaviraji na desetileti, existuji velke pravdepodobnosti, ze se spousta lidi z podobnych duvodu k PP nikdy nedostane.
    Dalsi priklad. Behem soucasne ekonomicke krize muze byt mnohem vice lidi, kteri nebudou moci splacet sve kapitalovky. Na zaklade neplaceni (nemaji praci i kdyz chteji) zas o vse prijdou.
    Dalsi priklad (zatim spise v UK)je zpetprevzeti nemovitosti bankou pro nesplaceni uveru. Rocne se to tyka cca 2% hypotek. Kdyz jsou hypoteky na 20-30let, tak uz existuje 40-60% moznost, ze se to prihodi zrovna nam.

    Neni to nadherny bussiness???? Myslim, ze pravidla hry jsou nastavena jednostrane.

  2. poradce napsal:

    Pane Hanzl,

    chci se jen zeptat, jak dloho se již věnujete finančnímu poradenství???

    Děkuji za opdověď

  3. Zdeněk Simaichl napsal:

    Bravo p. Hanzle,
    čtivé a chtipné, ale bohužel i pravdivé.

  4. superporadce napsal:

    Pokládám to za další zoufalý záchvat. Pan autor nemá dost silné argumenty pro představení těch správných cest, jak investovat, tak se rozhodnul plivat na ty druhé způsoby.

    Mě by třeba zajímalo, pane autore, jak byste řešil to, že řada kapitálovek z minulosti nenabízí lidem dostatečné zabezpečení, tj. je na nich jen úrazové pojištění. Klienti se chtějí lépe pojistit (mají rodiny, tak smrt, třeba i závažné nemoci a hospitalizaci, atd.) ale zároveň nemají peníze na placení staré i nové pojistky.

    • Radek napsal:

      V zásadě souhlasím. Ovšem právě jen s krytím rizik. Pak už je jedno, jestli přes IŽP, KŽP nebo RP – podle toho, co je pro klienta výhodnější (ne nutně nejlevnější – za málo peněz zpravidla málo pojistného krytí).

    • Jan Šimek napsal:

      Přeji vám pěkný den, pane superporadče! Chápu že mě nemáte rád a cením si otevřeného slova. Bylo by mi divné, kdyby mě měl rád úplně každý. Třeba jste nějaká konkurence? OK. Asi o sobě máte malé mínění, protože se bojíte podepsat občanským jménem – co kdybychom se vám všichni vysmáli, nebo dokonce i nějaký váš klient, že? Nějaké ty správné, či spíše optimální cesty opravdu znám a denně je klientům představuji. Dominují přímé investice přes OPF (mám ve Fincentru slušné procento produkce), ale mimochodem jejich součástí je též rezervotvorné investiční životní pojištění, více najdete v mém rozhovoru s šéfredaktorem Finančního poradce panem Petrem Fejtkem, Finmag.cz, červen 2008. Správnější cesty neexistují – pouze ty optimální vzhledem k analýze klienta, současného stavu jeho finančního portfolia a jeho potřeb, záleží i na myšlení a vstupní finanční gramotnosti… A nyní konstruktivně k vašemu pocitu, že plivu na pojišťovny: potřebuje je většina lidí, protože většina nemá dost majetku, který by je jistil. Je drtivou pravdou, že čím chudší lidé, tím dražší způsob investování a ochrany akceptují – resp. na něj dosáhnou – resp. je jim nabídnut rozumným poradcem. A většina sladce spí a vzpomenu-li na jednu známou pojišťovnu, nemohu nevzpomenout na impozantní růst majetku nejbohatšího Čecha. Je zapotřebí takových článků, protože finanční domy budou vždy bohatnout podle toho, co jim klienti dovolí. Například by nemělo procházet, že si něco klient koupí jen proto, že si to kupuje 4500 lidí týdně. Článek vůbec neakcentuje téma poplatků či produktů. Jde spíše o sondu do myšlení majitelů pojišťoven – vše je dobré, pokud to nese zisk a klient (ještě) neodešel ke konkurenci, nebo ke konkurenčním třídám produktů. Ještě nepochopil, proč mu nepředložili poplatkovou strukturu, proč nedostal realistický model své pojistky, proč nechtějí dát jasné odpovědi, proč tají poplatky, proč úmyslně nesrozumitelně vymezují práva a povinnosti ve smlouvách… a ještě dalších tisíc proč.

      Každá kapitálovka si zaslouží rozbor a pokud případné ztráty z její výpovědi či redukce jsou významně menší než přínos ze změny na lepší produkt v nějakém zbývajícím časovém horizontu, není důvod ji nepřepracovat. Nevypělost českého finančního trhu pak vede i k situacím, že je eticky únosné nahradit ji pomocí IŽP. Podívejte, třeba za 7 let bych napsal, že pomocí OPF a ne certifikátů, a tak dál… chápete? Pokud opravdu klienti mají knop výdaje s příjmy, jiná cesta stejně není. Primární nutnost je zajistit ochranu příjmu i pokud by nezbývalo na investiční složku. Pro 1. RS bych volil Flexi od PČS. Ale třeba znáte něco ještě lepšího, tak teď máte možnost zakřičet název produktu, když jste superporadce. Děkuji za přečtení mého článku. Je vidět, že čas, tu vzácnou komoditu, mi dávají i nepřátelé. To potěší!

      • superporadce napsal:

        Že Vás nemám rád? Mně jste ukradenej, tak je to. Vím, že tohle je pro Vás zdrcující informace, ale už si s tím nějak poradíte. Už jste totiž velkej poradce.

        Příště prostě napište, jak co dělat správně nebo lépe, nepište, jak je všechno špatně. Jinak je to jenom sdělení jak od opozičního politika. Tohle je jádro mé připomínky. A jak vidíte, je to konstruktivní kritika.

        • Jan Šimek napsal:

          Jdu se vybrečet. Teď jste mě vážně dostal. Konstruktivně, fakt.

        • Petr Cocek napsal:

          Naprosty souhlas. Proc v clanku chybi konkretni pojistovny, konkretni produkty? Ona je to trochu schizofrenni situace, kdyz poradce pise o nemravnosti poplatku pojistoven a pritom on sam je z techto penez odmenovan. Abychom si rozumeli, to plati pro dobre poradce i pro ty „ostatni“. Nebo snad, pane Hanzle, Vas klienti plati primo a Vy jim provizi vracite? Co mi ale vadi nejvic ve svete financnich poradcu je, ze za svou praci nejsou nijak odpovedni.

          • Majk napsal:

            Trošku troufalé ale i zoufalé. Těžko popsat konkrétní produkt – každý klient je stejně jiný jako produkt a mělo by být právě na Vás, abyste tomu konkrétnímu klientovi vybral přesně ten produkt, který je pro něj vhodný. A nechtějte, aby Vám tady poradci typu p.Hanzla psali, které produkty to jsou – ten rozbor je jeho know-how. Studujte, počítejte a přijdete na to sám a o to více Vás ta práce bude bavit a těšit – a navíc vydělávat.

            • superporadce napsal:

              Úsměvné.

            • to Majk napsal:

              Jiste, puvodni clanek je trosku troufaly i zoufaly, hlavne ale usmevny. Je to totiz jen pekne slohove cviceni na tema poplatky v pojistovnictvi, zadna nova informace v nem neni. Pokud ma pan Hanzl ambice vydat casem knihu fejetonu, ci roman z prostredi financniho poradenstvi, pak tomuto clanku rozumim – dobre promotion. Pokud se ale nadale hodla venovat poradenstvi, tak bych cekal, ze uvede priklad, alespon jeden nejkriklavejsi. Vas mohu uklidnit, o praktikach a poplatcich pojistoven (ale i bank a jinych instituci) vim davno i bez jakehokoli poradce. Smutna pravda je, ze klientum jsou vybirany vhodne produkty – hlavne podle podle provize poradci. A pokud ctu clanek od poradce, ktery chce bojovat za etiku v teto oblasti, domnivam se, ze je skoro jeho povinnosti „spatne“ produkty zminit.

  5. Robert napsal:

    Tak nějak přemýšlím kolika mým klientům něco podobného přišlo… Bylo toho hodně a někdy se nebáli i vyhrožovat! Nechci Vás opět chválit pane Hanzle, ale musím!!! Už je mi to trapné… 🙂 Napište už konečně nějakou hovadinu! 🙂

    • napsal:

      To se panu Hanzlovi právě povedlo, ne?

      • Robert napsal:

        Pane „Já“. Jsem přesvědčen o tom, že spousty lidí mají uzavřené doslova otřesné produkty a uvědomte si jednu věc: Všechny pojišťovny, banky atd. jsou akciové společnosti a v prvé řadě jim jde o zisk a potenciální ztráta ovečky je pro ně ztráta zisku. Nebo si snad myslíte že je tomu naopak? KŽP v době kdy byla uvedena na trh klientům nabízela zajímavou pojistku´+ připojištění a ochranu vložených peněz před inflací! Není to tak dlouho co se novější produkt IŽP prodával jako jedinečný produkt (evropská penze) bez toho primárního a to bez pojistné ochrany! Zdá se Vám to jako optimální řešení? To co psal pan autor, tak trošičku s nadsázkou vystihuje přesně to, jakým způsobem pojišťovny reagují v případě, že se klient rozhodne takto špatně navržený produkt redukovat nebo zrušit! Sám by se k tomu těžko odhodlal, proto je zapotřebí poradců, kteří mu provedou důslednou analýzu potřeb, přání a vyberou řešení z nabídky několika ústavů. Funguje-li v dané poradenské společnosti analytické oddělení, věřte že není problém se stavbou portfolia. Několikrát jsem se setkal s podobnými a skoro zastrašujícími reakcemi a několikrát jsem vyzýval pojišťovacího poradce ke konfrontaci u klienta, leč bez úspěchu…

        • napsal:

          Máte naprostou pravdu, pane Roberte,
          s Vašim názorem plně souhlasím.

          Nicméně, myslíte že pánové Stuchlík s Nejedlým založili Fincentrum, o.p.s. nebo Fincentrum, a.s.? Jak je to dlouho, co pan Nejedlý rozbíjel vázi a vykřikoval něco o zvýšení obratu? Proč asi?

          Evropskou penze byla tuším vyvynuta speciálně pro Brokerconsulting, tak proč to házet na pojišťovnu?

          Nejsem nadšen z finančních institucí, a se spoustou názorů pana Hanzla souhlasím.
          Ale nabubřelé keci a spojení „já jsme dokonalý a ostatní kolem jsou hovada“, ne to nemám rád.

          • Robert napsal:

            Pane „Já“,
            Fctr., BC., AWD, OVB, aj., jsou obchodní společnosti vytvořené s cílem generovat zisk. To vím já, Vy a drtivá spousta lidí. Jestli se v televizi někdo tváří že jsou nějaké kontrolní mechanismy, mužeme si o tom myslet své. Evr. penze cca před 2,5 roky spočívala v tom, že se klientovi namalovala taková krásná tabulka – na levé straně + a na pravé – a hodnotily se produkty PP a IŽP konkrétně Clever invest! Společností Generali byly předtištěny s min. poj. ochranou a stačilo vyplnit pouze základní údaje a „otisk prstu“! Proto do toho „házím“ i pojišťovnu. Pan Hanzl není pan dokonalý a to on ví, nějaké analýzy jsem od něho četl a byly propracovány velmi podrobně a fundovaně. Hovada nazýva ty, kteří bouchají vše jen proto, aby generovali zisk. Mám pocit, že mu jde hlavně o etiku, protože i tak se dají vydělat slušné peníze.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.