Pátek 17. srpna. Svátek má Petra.

Rudolf Adam: Exklusivita pro Partners se vyplácí

AXA zaznamenala podle ČAP nejhlubší pokles předepsaného pojistného ze všech členských pojišťoven. Zeptali jsme se proto Rudolfa Adama, obchodní ředitele finanční skupiny AXA pro ČR a SR, co bylo příčinou propadu. Odpověď byla překvapující: „Nejedná se o žádný propad, ale naopak o dost podstatný růst.“

AXA zaznamenala v prvním pololetí letošního roku výrazný propad prodeje pojištění. Co vidíte jako příčinu poklesu?

Nejedná se o žádný propad, ale naopak o dost podstatný růst. Strategií AXA je zaměřit se na běžně placené pojistné, což se nám podařilo, a zde jsme zaznamenali oproti minulému roku výrazný nárůst. Nový obchod měříme v APE (annualized premium eqvivalent), což je 100 % běžně placeného pojistného plus 10 % z jednorázově placeného pojistného. Pokud se podíváme blíž na statistiku ČAP za první pololetí 2008 versus 2007, tak AXA měla v APE druhý největší nárůst na trhu životního pojištění a to o více než 123 %, což je dvakrát více než rostl trh.

Jediný pokles je v prodeji jednorázového pojistného, což je velmi volatilní produkt. Stačí se podívat do minulosti, kdy před pár lety zaznamenala velký úspěch. Pojišťovna České spořitelny s převáděním vkladů do jednorázového pojistného. Například na Slovensku její podíl poklesl v loňském roce o 30 %.

Druhý důvod nižšího prodeje jednorázově placeného pojistného je, že jsme rozšířili naši nabídku produktů o podílové fondy a hlavně tento typ klientů přešel z jednorázového pojistného do fondů

Loni na podzim vypověděla AXA smlouvu společnosti OVB. Jaký vliv má tato skutečnost na výsledek pojišťovny v prvním pololetí?

Pozitivní. Produkce v novém obchodě nám vzrostla oproti minulému roku o více než 40 %. Větší zásluhu na tom má externí prodej, ale také se nám podařilo zvětšit a posílit interní síť, kde máme oproti minulému roku 35% nárůst.

AXA ve spolupráci s Partners for Life Planning uvedla na trh jedno z nejlevnějších a v tomto směru pro klienta nejvýhodnějších životních pojištění – T100P. Jak se vyvíjel prodej tohoto proklientského produktu?

Tento produkt jsme podle návrhu Partners připravili v loňském roce a klientům ho nabízíme od července 2007. Zatím je to jeden z našich top produktů. Tvoří asi 30% prodeje v životním pojištění.

Jaký vliv na prodej T100P má exklusivita jedné finančně poradenské sítě? Lze očekávat, že bude touto sítí preferován pro výhodnější podmínky. Na druhou stranu se jedná pouze o jeden distribuční kanál. Který z těchto aspektů převažuje?

V tuto chvíli se dá říci, že se nám u tohoto produktu exkluzivita pro Partners vyplácí.

Jaký očekáváte vývoj prodeje ve druhém pololetí letošního roku?

Rok 2007 byl pro AXA ČR mimořádně úspěšný. Především jsme měli nový obchod na velmi slušné úrovni. V ročním pojistném, stále hovořím o APE (100 % běžně placené + 10 % jednorázově placené pojistné), jsme vytvořili v novém obchodě objem 480 mil. Kč.

V tomto roce očekávám, že druhé pololetí bude stejné nebo trochu lepší a celkem dosáhneme v novém obchodě produkci někde mezi 650 až 700 mil. Kč v APE. To je pro nás zatím historicky nejlepší výsledek s meziročním růstem více než 40 %.

Jaké kroky jste uskutečnili či jaké chystáte ke zvýšení prodejů?

S prodejem produktů životního pojištění a fondů jsme spokojeni. Díky velmi dobré spolupráci s externími sítěmi, ale také díky posílení interní sítě, zvyšujeme náš prodej násobky oproti minulosti.

Jediné v čem máme pokles, je prodej jednorázového pojištění. S vývojem nových produktů a spuštěním prodeje jsme počítali ke konci tohoto roku. Vzhledem k vývoji na světových trzích představíme nový produkt v jednorázovém pojištění pravděpodobně až v průběhu příštího roku.    

Jak se vyvíjí prodeje pojišťovny AXA na Slovensku? I tam došlo k výpovědi smlouvy některým finančně poradenským sítím.

Na Slovensku jsme s prodejem životního pojištění začali v roce 2005, reálně na plné obrátky až o rok později. Nárůsty v prodeji máme obrovské. Za rok 2007 jsme měli podle statistiky Slovenskej asociácie poisťovní oproti roku 2006 nárůst o 278 % v předepsaném pojistném a jsme číslo 11 z dvaceti pojišťoven, které mají ve svém portfoliu životní pojištění.

Objemy prodeje jsou podobné jako v ČR, ale ve slovenských korunách.

Na Slovensku se více spoléháme na externí prodej, který tvoří až 85 % našeho nového obchodu. Jedná se však o logický vývoj.

Děkuji za rozhovor.

Považujete výsledek AXA za úspěch?

Zobrazit výsledky

Nahrávání ... Nahrávání ...

20 komentářů: “Rudolf Adam: Exklusivita pro Partners se vyplácí”

  1. mrak napsal:

    AXA ČR zase měří svoji výkonnost podle svých parametrů. Čísla ČAP jsou jasná, porovnává u všech pojišťoven stejné hodnoty podle stejného výpočtu. Myslím, že Ambice 2012, vyhlášená při vstupu na český trh, se AXE vzdaluje, takže ještě v tomto roce očekávám rázné personální změny. Mrkněte na FOND SHOP č. 18, porovnává IŽP podle TANK a uvidíte, kde je zakopaný pes, vývoj trhů hraje ve výkonnosti pochopitelně rovněž svoji roli.

    • Petr Borkovec napsal:

      ČAP informuje – nesrovnává. Pro porovnávání produkce pojišťoven jednorázové pojistné počítat ze 100 % stejně jako běžné je hloupost. Stejně jako pro hodnocení úspěšnosti manažerů.

      Dnes je jednoduše dost bláznů, kteří do jednorázových pojistek peníze dají, aby pak zjistili, že za X let se jim vrátí přesně to, co vložili. Prostě jednorázové pojistné není opakovatelné a to je vše.

      Dále, jak už zde zaznělo ve Fond Shopu i Finančním poradci jsou u AXA poj. uvedena chybná TER, takže velmi chybné údaje o TANKu. Jeden zdroj, jeden smutný omyl.

      a samozřejmě očekávat můžete spoustu věcí. 🙂

      • Bankovnípoplatky.com napsal:

        Ovšem AXA 100P má dražší riziko smrti než UNIQA, PČS i AEGON…
        A i TANKu 100P neexceluje (myslím toho správného).
        Když si vzpomenu na zdejší „oslavy“ tohoto produktu…

  2. Pavel napsal:

    Moje sestra má produkt 104.Už dva roky žádá o snížení měsíčních plateb na 500kč/měs.Nelze. Axa na to nemá sotware.Aspoň tak ji to v dopise po několika urgencích potvrdil jak p.Žaluda,tak p.Doliak.Přístup Axa je ubohý.Sám mám u nich investičko od roku 02 a jeho výsledky???Raději nemluvit…Neznám horší pojišťovnu na trhu.

    • znalec napsal:

      Tarif 104 doporučuji k 5letému výročí vybrat a týden poté zrušit celou smlouvu. Jiný produkt od jiné společnosti by měl být lepší.

    • drobek napsal:

      To, že se investičko vyvíjí tak jak se vyvíjí, za to nemůže obchodní zástupce ani společnost za kterou vystupuje, ale celosvětová ekonomika, která je provázána s americkou! Koupil jste dobrý produkt v dobrou dobu a teď se holt musí čekat, až zase amíci naberou dech. Vše jde pravidelně v sinusovce a teď se nacházíme bohužel pod čarou. Teď je vhodné nakupovat, protože ceny jsou na úrovni roku 06 – 05. Ostatní zboží také zajisté nakupujete když je ve slevě, ne? Nebo nakupujete když je nejdražší? No potěš! Mám mnoho klientů s investičkem, ale tuto situaci mi neustál jen jeden, který si výběrem peněz zrealizoval ztrátu. Přitom má smlouvu na mnoho let a tato situace se bude opakovat ještě vícekrát. A ještě detail, společnost AXA je druhá na světě a první v Evropě, tak jestli nemluvíte o někom jiném….. :).

      • FL napsal:

        zvlastni ze kazdy pojistovak mluvi o te sve pojistovne jako o druhe nejvetsi..mam takovy pocit ze vsecky pojistovny cr a sveta „jsou druhe nejvetsi“

        • Ondřej Záruba napsal:

          Dle tržní kapitalizace:67 mld. USD,1.místo v EU
          Dle tržeb:177 mld. USD,1.místo EU
          Dle zisku:7,7 mld. USD,2.místo EU

          • Miroslav Piták napsal:

            Záleží jak budeme pojištovny kategorizovat, z hlediska hlavní klasifikace , tj. skupina 8500 dle ICB je největší pojištovnou z hlediska tržní kapitalizace Allianz

            • Ondřej Záruba napsal:

              Ajaj…Máte pravdu pane Pitáku.Na Allianzku jsem trochu pozamněl se podívat.Ta má 72 mld.USD.

  3. Petr Šafránek napsal:

    Společnosti AXA bych vytknul to, že není schopna se přizpůsobit českým standardům a tak jako ostatní investiční společnosti včas publikovat statistiky podílových fondů na stránkách AKAT ČR. Nevypadá to dobře, když týden co týden tyto statistiky sleduji a aktuální údaje chybí. Na svých stránkách má AXA ceny podílových fondů, ale zde aktuální údaje chybí a jsou doplnovány dodatečně. Dle mého názoru to není moc dobrá vizitka.

  4. habakuk napsal:

    Stačí se podívat na statistiku ČAP za první pololetí 2008, kde se AXA nachází = celkem málo významný hráč na trhu. Když v Rusku vyrobily 4 lokomotivy místo 2, tak taky měli nárůst 100%.
    Že ExOVB nejméně půl roku lhali ví všichni, kromě Honzy.

    • ten, který ví napsal:

      A i kdyby lhali, tak co z toho vyplývá? Jakou měli možnost? Přijít za OVB a říci: \“jste vyžírky, okrádáte vlastní poradce, do byznysu neinvestujete a kašlete na své lídi, nikam nic neposouváte, my Vám to říkali, tak odcházíme\“? Tohle měli říci a víte, co by se stalo? Vyhodili by je, začali by vyhrožovat všem lidem v jejich ředitelství a pokud by založili otevřeně Partners a lidi by k nim šli, tak by je pravděpodobně okamžitě zažalovali atd atd.

      Takže jaké měli možnosti: otročit pro společnost, pro kterou nechtěli pracovat, říci na rovinu a tím sebe, svoje rodiny a jejich firmy a lidi vystavit reálnému nebezpečí nebo to udělat tak, jak si vedení OVB zaslouží? a myslet na sebe?

      Chápu, že Vy jako velmi spokojený OVBák si myslíte zůstat.

      Z minulosti jsou ale případy, kdy vedení firem MBI či OVB \“odpadlíky\“ nechali zmlátit, tajemné vyhrožující telefonáty rodině, tmavá auta, která Vás sledují atd. a to všem manažerům, kterých se to týkalo.

      a myslím, že přidaná hodnota partners minimálně v produktových inovacích, které OVB nikdy nedělala, je zřejmá. a těch exkluzivních a levných produktů je hodně. partnerů mají 30 atd atd. a skutečně to již dnes na AXE nestojí.

      • TM napsal:

        Myslíte, jako to zloděj křičí chyťte zloděje?
        To je něco jako protimluv „neloupeživé IŽP“, konec předraženým IŽP. Buď je IŽP špatně, tak ho nedělám nebo držet ústa a dělám ho.
        Vím, že je to etická diskuze, ale dost dobře nemůžete udělat podvod a obhajovat to tím, že se k vám někdo nechoval zrovna dobře. To je u mě o morální kreditabilitě. Vrátím se k držení úst, když už něco udělám, alespoň se tím nechlubím, obzvlášť když všichni okolo vědí, že to není pravda. Ale rozumím tomu, že se z toho dal vytlouct politický kapitál a schovávat se populistu Prouzu, arogantního Majera nebo jediného, kdo má skutečně co říci, Kohouta. Už kolega Gebbels tvrdil, že 100x opakovaná lež se stane pravdou. Máme se toho držet a dělat že je to tak vlastně v pořádku?
        (Mimochodem, dost dobře pochybuji, že by blahé paměti Martincová nebo Gunter posílali na někoho nějaké lidi. I když nejsem člen jejich fanklubu, tohle se na ně nehodí.)

        • Slezák Marek napsal:

          Dobrý den,
          podle Vaší reakce je vidět, že pan Prouza i pan Majer dělají svoji práci dobře. To mě těší.

  5. tak_tomu_nerozumim napsal:

    Tak jsem si vzpomněl, jak nám tady ExOvbáci tlačili do hlavy, že nejdůležitějším podmětem pro odchod byl zadržení provizí a rozhodně to nebylo plánované … nyní se dočítám, jak Axa vyvíjela T100P loňský rok a prodej začal od července … buď to jsou v Axe „zatraceně“ rychlý (vetně kalkulací, sazebníků, návrhů PS atd … nebo že by tu „někdo“ neříkal pravdu? Jsem jedinej komu to nějak smrdí??? Na druhou stranu se nedivím, že z Partners mají vekou produkci, vzhledem k tomu, že tam jinak nic pořádného nemají … ale to jen na okraj, nechci tu rozpoutat flame war …

    • Honza napsal:

      chudáčku. čemu tady nerozumíš? jen jsi prostě vymytej ublíženej OVBáckej mozeček jinak bys takovej blábol nemohl nikdy vypustit.

      • bombaj napsal:

        Tak teď si ho umlátil agrumentama, kamaráde. Je vidět, že tvůj mozeček makal na plné obrátky.

      • bombaj napsal:

        Tak teď si ho umlátil agrumentama, kamaráde. Je vidět, že tvůj mozeček makal na plné obrátky.

      • bombaj napsal:

        Tak teď si ho umlátil agrumentama, kamaráde. Je vidět, že tvůj mozeček makal na plné obrátky.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.