Pondělí 20. srpna. Svátek má Bernard.

Osobní finance do škol

Nové díly televizního seriálu o investování se zcela míjí s cílovým divákem.

Proč je tak žádoucí, aby se národ v oblasti financí vzdělával? Jednoduše řečeno proto, aby se nenechal dál oblbovat nefér nabídkami. Aby se dostal do slušné společnosti civilizovaných lidí, kteří místo aby se nechali okrádat a pak byli notoricky naštvaní, nakládají se svými úsporami chytře. Mezi takovými lidmi se žije lépe.

KOHO TO ZAJÍMÁ? Námět na televizní seriál s názvem Osobní finance vznikl "na základě úspěchu předchozí série Rádce investora", uvádějí autoři projektu v tiskové zprávě. Těžko říci, zda se dá sledovanost kolem jednoho procenta u takového typu pořadu považovat za úspěch.

Producent ještě zdůrazňuje, že Rádce investora měl velkou odezvu mezi finančními poradci a pořad na DVD si dokonce objednávaly vysoké školy. Poradci a studenti vědí své. Seriál ve skutečnosti "prošuměl" a s cílovou skupinou, tedy s lidmi vracejícími se domů po skončení obvyklé pracovní doby, se doslova minul.

HLAVA 22 NA ČT 2 Seriál o finančním trhu je asi to poslední, na co by běžný televizní divák "přepínal". Na tiskové konferenci to ostatně potvrdil zástupce České televize. Podle něj má seriál o penězích v programu přesně takové místo, jaké mu náleží. Najde-li si pořad jen sto tisíc diváků, patří zkrátka do odpoledního vysílání ČT 2.

Do značné míry zaměňuje příčinu a důsledek nízké sledovanosti, ale budiž. Investiční negramotnost je ale celospolečenský problém, jehož řešení by si ve veřejnoprávní televizi zasloužilo větší podporu.

Z OBRAZOVKY DO ŠKOL Z vlastní finančně poradenské praxe mám zkušenost, že nejhorší řeč o penězích je s právníky a s učiteli. Ti první jsou chorobně nedůvěřiví, ti druzí nemají peníze. Osnovy na to sice nejsou stavěné, ale právě školy by mohly poskytnout mladým lidem alespoň základní představu o tom, jak funguje svět peněz.

Bohužel není mnoho učitelů, kteří by žákům v tomto ohledu měli co předat. Právě tady může projekt Osobní finance najít nejlepší uplatnění. Ve spolupráci se vzdělávací agenturou Junior Achievement nabízí Komise pro cenné papíry školám bezplatnou distribuci pořadu na DVD. Ředitelé škol mohou své učitele také přihlásit do vzdělávacího programu Poznej své peníze, kde pedagog získá nezbytné informace a studijní materiály pro své žáky.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.