Pátek 16. listopadu. Svátek má Otmar.

Jiří Toman: Nechceme se řadit mezi standardní finančně poradenské společnosti

Brněnská poradenská společnost Allrisk se nedávno stala terčem kritiky kvůli sankcím vůči svým bývalým zaměstnancům a poradcům a byla nařčena z neetického chování vůči klientům. Jak se k této kritice postavila samotná společnost, jsme se zeptali jednatele společnosti, pana Jiřího Tomana.

Společnost Allrisk se zabývá komplexním finančním poradenstvím a zastřešuje i další činnosti, např. realitní činnost. Hlavní podíl, téměř polovinu, v zajištění rizik zaujímá pojištění motorových vozidel. To je u finančně poradenských společností poměrně netradiční. Čím je to způsobeno?

Ano, máte pravdu, pojištění motorových vozidel zaujímá téměř polovinu našeho portfolia. Souvisí to se začátkem naší činnosti. V roce 2002 jsme se začali specializovat na pojištění vozidel. Následně s rozvojem společnosti a růstem v oblasti personální jsme klientů začali nabízet i další produkty. Nechceme se řadit mezi standardní finančně poradenské společnosti. Naše činnost je trochu odlišná.

Aby si čtenáři mohli udělat základní obrázek o naší firmě, pokusím se jí v krátkosti představit: Společnost Allrisk je v rámci svých činností rozdělena na čtyři hlavní divize, a to: divizi pojištění, divizi pojištění právní ochrany, divizi finančních služeb a divizi realitní činnosti. Dále v rámci klientského servisu poskytujeme likvidaci pojistných událostí a poškozeným při dopravní nehodě náhradní vozidlo zdarma. Jednotlivé divize pod vedením odborníků z té či oné oblasti se navzájem doplňují a tvoří tak harmonický celek služeb pro klienta. Přesně v duchu našeho hesla: "Všechna rizika pod kontrolou".

Sjednáváte-li pojištění vozidel, přidáváte je do tzv. flotilového pojištění. Jaké má tato metoda pro klienty výhody a naopak nevýhody?

Pakliže sjednáváme pojištění vozidel jsou prvořadým kritériem potřeby klienta, dále pak výhodnost nabídky po stránce rozsahu a ceny pojištění a také vhodnost zvoleného produktu. V této souvislosti nemůžeme dát rovnítko mezi konstatování: "Pokud sjednáváme pojištění vozidel, tak vždy ho přidáváme do flotilového pojištění".

Pro většinu klientů tento je systém výhodný z hlediska rozšíření rozsahu pojištění, přehledu pojištěných rizik, administrativy, plateb a nadstandardního klientského servisu.

Pokud v procesu zpracování a analýzy nabídky pro klienta zjistíme, že jeho přidání do flotilového pojištění je pro něj nevýhodně (například z hlediska ceny nebo jiných kritérií), nabídneme mu pojištění přímo s pojišťovnou.

Co se týká samotného systému flotilového pojištění Allrisk, zde jsme jako makléřská společnost v jiném postavení než ostatní makléřské společnosti. V roce 2007 jsme představili produkty pojištění právní ochrany pro motoristy a domácnosti, které jsme společně s obchodním partnerem, AXA Assistance CZ, uvedly na český pojistný trh.

Zkušenost ukázala, že velmi hodnotnou pomocí je mít vlastní profesionální právní podporu, ať už v tuzemsku nebo v cizích zemích. Allrisk Assistance zajišťuje v rámci pojištění právní ochrany komplexní spektrum asistenčních služeb právního, administrativního a praktického charakteru. O naše klienty pečuje call centrum o síle cca 150 operátorů, kteří jsou neustále k dispozici.

S uvedením produktu pojištění právní ochrany souviselo i vybudování systému jeho prodeje a především správy. A tam je zárodek našeho tzv. systému flotilového pojištění. Na toto téma by se dalo hovořit dlouze. Nejlepší je však praxe, a tak pokud někdo chce okusit výhody našeho flotilového pojištění stačí kontaktovat naši společnost a může se přesvědčit sám o jeho výhodách.

Podle stížností našich čtenářů v rámci flotilového pojištění často měníte pojišťovnu, aniž byste klientům tuto skutečnost sdělili. Proč ke změnám pojišťovny dochází a jakým způsobem o této změně komunikujete s vašimi klienty?

Je zvláštní, že si někdo může stěžovat na to, že v rámci flotilového pojištění často měníme pojišťovnu. Ještě nikdy jsme sami bez vědomí a souhlasu klienta pojišťovnu klientovi nezměnili. Spokojený klient je pro nás vždy priorita číslo jedna a pakliže bychom něco takového dělali bez vědomí a souhlasu klienta, tak jeho důvěru zklameme a tím poškodíme sami sebe. Nejsme sebevrazi.  

Diskutovaným tématem jsou kombinace hypotéky se životním pojištěním. Vzhledem ke snížení TÚM a dlouhému horizontu hypotéky naprostá většina finančních poradců již opustila provizně zajímavou kombinaci hypotéky s KŽP a nahradila ji buď kombinací s IŽP nebo s podílovými fondy. Jak se ke kombinacím hypotéky staví vaše společnost?

Na toto téma již bylo popsáno spoustu papíru. I my reagujeme na situaci na trhu a prakticky jsme kombinaci hypotéky s KŽP opustili. I v dobách, kdy TÚM byla vyšší, se nedala kombinace hypotéky a KŽP doporučit každému. Bylo to vždy na individuálním posouzení potřeb klienta. Já osobně, když jsem si bral hypotéku, jsem zvolil variantu kombinace s KŽP a jsem přesvědčen, že jsem tehdy udělal dobře. Situace na trhu se však mění a i my hledáme jiné varianty. Ať již jsou to zmíněné kombinace s IŽP nebo s podílovými fondy.

Kombinace hypotéky s KŽP byla zcela jistě provizně zajímavá, tak jak jsou dnes provizně zajímavé další produkty na finančním trhu. Já jen předpokládám, že vždy k těmto věcem přistupují finanční poradci stejným způsobem jako Allrisk, tzn. neměla by být rozhodující výše provize u toho či onoho produktu, ale výhodnost produktu pro klienta.

Jakým způsobem dohlížíte na kvalitu finančního poradenství?

Těch mechanismů je několik, aby se vzájemně doplňovaly a tvořily celek, který zabezpečí kvalitní finanční poradenství a tím i spokojené klienty. Předním mechanismem je etika společnosti jako celku, etika finančního poradce jako jednotlivce, neustále odborné vzdělávání, pravidelný přísun nových informací z trhu, záznamy z jednání s klienty včetně řádného posouzení jejich potřeb včetně revize současných smluv klienta a v neposlední řadě odborný dohled našich manažerů a ředitelů jednotlivých divizí na celý proces finančního poradenství a naší činnosti vůbec.

Rozhodně se nezařadíme mezi ty společnosti, které říkají svým poradcům, že je nutné hned na první schůzce uzavřít s klientem KŽP nebo IŽP, nedisponujeme produkty u kterých je vyšší provize na úkor rozsahu pojištění a podobné jiné praktiky. Chceme, aby v nás naši klienti našli silného, solidního, spolehlivého a především dlouhodobého partnera.

Většina finančně poradenských společností využívá ke své ochraně smluvních konkurenčních doložek. V jaké podobě je vaše konkurenční doložka? Jaké sankce ukládá zaměstnanci či poradci za její porušení?

I my tento institut používáme. Naše konkurenční doložka je postavena tak, aby chránila celou společnost před tunelováním jejího know-how. Je to zcela logické. Tvoříme svoji obchodní strategii, investujeme miliónové částky do vývoje softwaru, do marketingu a do péče o své klienty. Chceme tak chránit všechny naše obchodní partnery před parazity a tunelováním naší společné práce.

Pro případ porušení konkurenční doložky hrozí finanční sankce, kterou nelze specifikovat. Jiná je finanční sankce pokud konkurenční jednání poruší člověk, který u nás byl pár měsíců na pozici makléře a jiná sankce hrozí např. manažerovi, který měl přístup k interním informacím a postupům ve společnosti a tyto následně třeba využil pro své další podnikání apod..

V loňském roce byla vaše firma vybrána magistrátem města Brno k marketingové spolupráci při výměně řidičských průkazů. Čím magistrát zaujala vaše firma? Z vašich informací na internetových stránkách usuzuji, že iniciativa vzešla ze strany magistrátu.

Naše společnost si velice cení toho, že si nás magistrát města Brna (MMB) vybral jako spolehlivého partnera na tuto akci. Podle mě hlavním motivem této spolupráce byl fakt, že máme kancelář v budově VUT, tedy nejblíže registru silničních vozidel a dopravněsprávní agendy MMB a navíc již několik let spolupracujeme s MMB a Městských ředitelstvím Policie ČR. A zcela jistě si naši společnost magistrát města Brna prověřil z hlediska referencí a spolehlivosti.

V rámci marketingové podpory výměny řidičských průkazů jste rozdávali autolékárny. Podmínkou předání autolékárny ovšem bylo údajně sdělení informací o uzavřených smlouvách…

Vážený pane redaktore, tvrdit něco takového považujeme za vrchol drzosti. Nevíme, kdo to tvrdí, ale dovozujeme si z toho to, že to tvrdí člověk, který chce naši společnost záměrně poškodit. Vede nás k tomu zcela jednoduchá úvaha: i kdyby k něčemu takovému došlo a někdo takový byl chováním našeho zaměstnance dotčen, tak by zcela určitě podal ihned nějakou oficiální stížnost nám, nebo magistrátu města Brna. A nic takového nikdo nikdy neudělal. Navíc celá tato akce byla pod dohledem novinářů, kteří by určitě velice rádi nějakou senzaci tohoto typu zveřejnili. Jenže nebylo co zveřejnit, a to proto, že jsme se k celé záležitosti stavěli od začátku velice korektně.

Děkuji za rozhovor

Považujete služby společnosti Allrisk za kvalitní?

Zobrazit výsledky

Nahrávání ... Nahrávání ...

16 komentářů: “Jiří Toman: Nechceme se řadit mezi standardní finančně poradenské společnosti”

  1. Roman napsal:

    Dobrý den,právě jsem odešel z centrály Allrisk v Brně,kde jsem se chtěl dozvědět informace o kerčním prostoru,který spol. nabízí k prodeji.Na domluvenou schůzku v 9h,jsem se dostavil jen já,jelikož „“ pan“realitni makleř nepovažoval naš telefonat za důvěryhodný.Při me druhé návštěvě jsem se nestačil divit,kdy mi p. Vašut sdělil,že rozhodně nebude poskytovat informace někomu za kým nestoji nějaká společnost a že když nemám vizitku tak určitě nemám ani peníze.Katastrofálnější jednání jsem již dlouho nezažil a to už jsem pár nemovitostí kupoval i prodával.Takže závěrem-u této společnosti bych obchod neuzavřel nikdy v životě

  2. Petr Zajíc napsal:

    Z podkladů obdržených společností Allrisk vyplývá, že společnost čelí útokům ze strany jedné či několika málo osob, které se snaží společnost poškodit.

    Útoky začaly již v březnu letošního roku, kdy neznámý pachatel rozeslal pomlouvačnou SMS spolupracovníkům a partnerům společnosti, v níž nepravdivě „informoval“ o údajných dluzích a připravovaném krachu společnosti. Ke krachu mělo dojít v dubnu tohoto roku – a už pouhá skutečnost, že společnost stále na českém trhu působí, vyvrací ve zprávě uvedené pomluvy. Neexistenci dluhů společnost prokázala mimo jiné v rámci podání trestního oznámení na neznámého pachatele.

    • současná asistentka napsal:

      A to že má Allrisk teď daňovou kontrolu a jednatel pan Toman podplácí nás asistentky za mlčenlivost na to řeknete co?

      • není těch asistentek nějak moc ??? napsal:

        píšou sem samé asistentky, to je divné, pane inženýre, ne ???

  3. Stanislav Humpolíček, Brno napsal:

    Zdravím, na tyto stránky jsem se dostal zcela náhodně. Já jsem se právě s touto společností Allrisk dostal do kontaktu když jsem si na MMB vyměňoval řidičák. Obdržel jsem lékárničku bez žádného výslechu a s úsměvem od pracovníka společnosti Allrisk. A právě kvůli takovému slušnému chování jsem si při koupi nového auta u nich udělal i pojištění a jsem spokojen.

    • allshit napsal:

      Pánové z Allrisk, pište si ty PR příspěvky aspoň trochu věrohodně! Děkuji! Další spokojená zákaznice Jaroslava Prachařová, Brno

      • FL napsal:

        Mila pani Jaroslovo : znam spoustu „spokojenych “ klientu,kteří maji bouchnuto za 2-3k mesicne izp a jsou proste spokojeni (oni to nevi ze se u nich ten pan odbornik v kravate nazral a ze jim to tak skvele prodal a ze maj dobrej pocit jak se o ne dobre stara) trosku studujte a proberte se

  4. Jiří Rolný - Hodonín napsal:

    Dobrý den,

    jsem klientem společnosti Allrisk již třetím rokem a byl jsem mile překvapen s kvalitním a přístupem nejen při uzavírání smlouvy, ale i při pojistné události. Poskytli mně zdarma náhradní vozidlo a vše proběhlo nad mé očekávání. V minulosti jsem měl dosti špatné zkušenosti s pojišťovnami hlavně, když došlo ke škodě.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.