Úterý 17. září. Svátek má Naděžda.

Koho najdete, když hledáte finančního poradce?

Chcete mít dobrého finančního poradce? Tak si ho najděte sami a nečekejte, až si někdo najde vás. A koho najdete, když budete hledat na internetu?

Jeden z nejlepších způsobů, jak získat kvalitního finančního poradce, je najít si ho sám. Finanční poradci velmi často využívají aktivní marketing a oslovují své potenciální klienty. I tímto způsobem můžete mít štěstí a najít skutečně dobrého finančního poradce na celý život. Jenže ti nejlepší po čase přestávají aktivně shánět klienty, protože k nim noví zájemci přicházejí sami.

Najít finančního poradce ovšem nemusí být zdaleka jednoduché. Zejména lidé, kteří se ve finančních produktech a jejich správném nastavení nevyznají, to může být skutečný oříšek. Doporučení od známých může pomoci, ale rozhodně není „samospasitelné“. Zejména v případě, kdy oni sami se také ve financích orientují spíše intuicí než znalostmi.

Jeden ze způsobů, jak dobrého finančního poradce získat téměř bez námahy, je zažádat o něj na centrále některé finančně poradenské společnosti. Všechny budou za váš zájem rády a (téměř) jistého klienta předají finančnímu poradci, který si to opravdu zaslouží – zpravidla nejen produkcí, ale především kvalitou své práce.

Oslovení centrály klientem se zájmem o doporučení poradce je natolik vzácné, že se finančně poradenské společnosti nedovolí klienta obalamutit „výkonným prodejcem“ místo kvalitního poradce. Navíc se obávají možného mystery shoppingu – testu kvality ze strany některého média, neziskové spotřebitelské organizace, pojišťovny či (v poslední době) České národní banky. A v něm propadnout rozhodně nechtějí.

Finančního poradce či poradenskou společnost můžete hledat i na internetu. A jak si tam jednotlivé finančně poradenské společnosti stojí?

„Finanční poradenství“ na Google.com

Zadáte-li do vyhledávače Google.com (.cz) sousloví „finanční poradenství“, stejně jako u kteréhokoli jiného hledaného termínu zaujímají horní pozici komerční odkazy. Ty se mění podle ochoty jednotlivých společností za ně zaplatit a samotného nastavení reklamy. Při testování nejvíce za reklamu platila Česká spořitelna se svým projektem Blue. Mezi třemi komerčními odkazy byl jen jeden – na stránky FinančníSpecialisté.cz společnosti Tfin s. r. o.

Tfin je podle registru ČNB společnost s 19 podřízenými pojišťovacími zprostředkovateli pracující pro 8 pojišťoven napřímo. Na svých stránkách zmiňují spolupráci s broker poolem Bonnet.cz v oblasti financování bydlení. A investice – do zlata, termínovaného vkladu či podílových fondů. Společnost ovšem není registrovaná jako investiční zprostředkovatel a i při pokusu zjištění „více informací“ vede odkaz na neexistující stránku. Za pozornost stojí též pokuta udělená Českou národní bankou 5. 12. 2013 ve výši 7 tis. Kč. Důvodů bylo více, ale za pozornost stojí zejména

  • vykonávala zprostředkovatelskou činnost v pojišťovnictví prostřednictvím osoby, u které nebyla prokázána odborná způsobilost,
  • akceptovala, aby zprostředkovatel pojistných smluv sdělil klientovi nepravdivou informaci o smluvním vztahu s ní uzavřeném,
  • nezaznamenávala na formulářích předsmluvních informací pro klienty důvody, na kterých zakládala svá doporučení pro výběr daného pojistného produktu,
  • umožnila osobě, kterou neměla uvedenou v registru, zprostředkovávat pojištění a uzavírat pojistné smlouvy s klienty.

(Zdroj: Rozhodnutí ČNB Sp / 2013 / 413 / 573)

Z nekomerčních odkazů se na prvních dvou místech umístily stránky dvou z největších finančně poradenských společností:

  1. Partners
  2. Fincentrum

Překonaly dokonce heslo „Finanční poradenství“ v encyklopedii Wikipedia.org. Následují odkazy do Google Maps, kde se Fincentrum umístilo na první příčce ze sedmi ukázaných pozic. V mapách zájemce může najít ještě kontakt na Martina Borečka – finančního poradce Wüstenrot. Ostatní odkazy se týkají jiných forem poradenství (je mezi nimi např. Deloitte Advisory), investic či převodu peněz.

Další dva odkazy směřují na středně velké finančně poradenské společnosti:

Akropol má v databázích ČNB evidováno 17 spolupracujících českých pojišťoven a 1 pobočku zahraniční pojišťovny, 120 podřízených pojišťovacích zprostředkovatelů a 45 vázaných zástupců. SMS finanční poradenství je o poznání větší a podle databáze ČNB spolupracuje s 16 pojišťovnami 1, pobočkou zahraniční pojišťovny, 642 podřízenými pojišťovacími zprostředkovateli a 337 vázanými zástupci. Ani jedna z nich nemá evidovaný žádný „škraloup“ u ČNB.

Na první stránku se ještě dostala společnost Finanční poradenství, s.r.o., která je navázána na broker pool Bonnet.cz. Mezi svými partnery uvádí pojišťovny a banky a investiční společnost Pioneer. U ČNB ovšem nemá evidovánu licenci investičního zprostředkování.

Stránku odkazů uzavírá Kapitol, finančně poradenská společnost ze skupiny VIG, která spolupracuje především s pojišťovnami ze své skupiny. Kapitol se dlouho bránil investicím, s výjimkou investic prostřednictvím životního pojištění, ale v současnosti spolupracuje i s investičními společnostmi, konkrétně s Conseq a ČP Invest. Produktové portfolio má komplexní (včetně úvěrů, hypoték, stavebního spoření…), ovšem šíře nabídky produktových partnerů je užší než u velkých finančně poradenských společností či broker poolů.

Kde jsou další velké společnosti?

Na první stránce vyhledávání se objevily pouze dvě z velkých finančně poradenských společností – Partners a Fincentrum. Další z velkých se objevuje až na předposlední pozici druhé stránky OVB Allfinanz. Na třetí straně je Swiss Life Select (dříve AWD), která ovšem dnes v Česku patří spíše mezi menší společnosti. Na evropské úrovni ovšem ještě svůj význam udržela.

První ze známějších broker poolů se vynořil až na čtvrté straně – Bonnet.cz. Před něj se dostaly i stránky Člověka v tísni… a nespočet menších finančně poradenských společností. Přesto předběhl i svého největšího konkurenta Broker Trust, který se zachytil na samém konci šesté strany vyhledávání. Až na sedmé straně je Broker Consulting s mottem „patříme mezi lídry trhu nezávislého finančního poradenství“. ZFP Group se nezobrazuje ani do desáté strany, ovšem tato společnost se považuje za finančně zprostředkovatelskou, nikoli poradenskou.

„Finanční poradenství“ na Seznam.cz

Google je sice dominantním vyhledávačem, ovšem v České republice je stále významným Seznam.cz. Optimalizaci pro tento vyhledávač ovšem velké finančně poradenské společnosti podceňují. Na první stránce se umístila pouze jedna z nich – Fincentrum – a to až na poslední pozici. Čelní příčky zaujímají menší společnosti.

  1. Finanční poradenství s.r.o.
  2. (Finanční poradenství na Firmy.cz)
  3. Naděžda Viktorová (se svými profesními stránkami Poradenství-finanční.eu)
  4. Dobré finance s.r.o.
  5. DataLife
  6. Finico
  7. AKROPOL nezávislé finanční poradenství
  8. (Finanční poradenství na Peníze.cz)
  9. ALLFIN PRO Holding
  10. Fincentrum

Na první stránce je ale také „výběr“ tří subjektů z Firmy.cz. Jimi jsou Swiss Life Select, DataLife a Partners.

Závěrem

Vyhledávačů je mnohem více než dva uvedené. Tyto jsou ale v Česku nejvýznamnější. Podle studie společnosti Effectix z počátku roku 2013 vyhledávače přivedly, byly zdrojem návštěvnosti českých internetových stránek ze 44 %. Z nich přivedl Google 53 % a Seznam.cz 37 %. Ostatní zaujímají celkově 10 % z návštěvníků přivedených vyhledávačem.

Zdaleka ne každý hledá „finanční poradenství“. Případným spojením je např. „finanční poradce“, „finanční konzultant“ apod. Při vyhledávání spojení „finanční poradce“ na Google.cz se na první stránce vyhledávání objevuje Partners (2. příčka) a Fincentrum (v odkazech na mapy). A kam se propadly ostatní velké společnosti?

Vyhledáváte finanční poradenství na internetu?

Nahrávání ... Nahrávání ...

16 komentářů: “Koho najdete, když hledáte finančního poradce?”

  1. Milena Jonášová napsal:

    Dobrý den.
    S finančními poradci mám neskutečně špatné zkušenosti. Jeden mě obral o celkem dost peněz svou neschopností, které mi do dnes chybí. A nebyl to první ani poslední problém.
    Ale velmi příjemně mě překvapila Modrá pyramida. Její poradci nejsou těmi klasickými obchodníky, ke kterým musí člověk pojmou podezření sotva je vidí. A produkty, které nabízejí, jsou opravdu výhodné a kvalitní. Vypracovaný finanční plán, který byl zdarma, mi velmi pomohl udělat si ve financích pořádek.
    Rozhodně doporučuji, pokud už jste nad poradenstvím lámali hůl.
    https://www.mo­drapyramida.cz/o-nas/financni-poradenstvi

  2. Jan napsal:

    Pane Zámečníku, Vaše publikování mě opět pobavilo. Kdo proboha by tuto plevelnou, jen škody přinášející „službu“ hledal? Možná maximálně ve snaze najít, který zákon upravuje
    fiktivní termín „finanční poradenství“.

    Kdo si chce volné peníze rozumě zhodnocovat, vyhledává poradce/zpros­tředkovatele investiční, kdo si chce pojistit, bude hledat heslo pojištění.

    Prosperita Ferdů mravenců, hrajících si na znalce celého trhu a rádoby nezávislé nevím koho, už skončila.

    Tak jako bych si od áček nekoupil auto a nevzal bych si od nich ani firemní propisku (jelikož už ji měly nejméně 3 firmy a před předáním by vyměnili náplň za vypsanou:o)), tak bych si v životě nenechal radit od firem, které vyrostly na prodeji a přebouchávání zlodějiny jménem IŽP a které si hrají na seriozní, odkazujíc okradené klienty na bílé koně, pardon PPZ, alias „finanční poradce“.

    Pohádka o finančním poradenství skončila, s tím už snad počítáte. Naštěstí (pro storna platící agenty, zoufale se snažící ulovit ještě nějakého blbce) pořád se dají sehnat místa jiná, třeba ve skladech v Pohořelicích u Brna vím asi o 30 volných místech. :o)

    P.S. Proč na webu Fincentra se píše, že „Své služby je vám připraveno nabídnout přes dva tisíce finančních poradců.“, když dle registru ČNB máte vázaných zástupců 1450? Že by těch zbylých více než 500 radilo lidem bez registrace?

  3. xxEvaxx napsal:

    Na prvních příčkách ve vyhledávačích se umisťují firmy, které si dotyčné příčky zaplatí, nikol ty, které jsou kvalitní či veliké. Internet je obchod jako každý jiný. Chceš být vidět? Zaplať si to! Váš článek je zavádějící blábol, jak to funguje a nefunguje. Hezký den

  4. ttt napsal:

    Ja jsem se svoji poradkyni z partners nadmiru spokojeny. A dostal jsem se k ni pres centralu.

  5. aznoh napsal:

    V rámci objektivity pane zámečník. Napište také článek na hledání slov finanční kozultant.

  6. Tomas Marny napsal:

    … ke kvalite clanku, pokuste se zverejnit, pane Zamecniku, z dat G Analyst, ci ekvivaletnich, frekvenci Vami polozenych dotazu.
    A myslim, ze mate odpoved, proc bych optimalizoval vyhledavani, kdyz to nikdo nehleda?
    Pokud by to obcani se spravou sveho majetku mylsli opravdu vazne, myslim ze zde uvedenych firem by na trhu uz nebyla ani jedna.
    Financni sluzby se jeste stale nekupuji, ale prodavaji.

  7. Jindra napsal:

    Tak já nevím jak Vy, ale já hledat finančního poradce, hledám poradce kvalitního nebo nejlepšího nebo s jiným přízvyskem. To jsou pak výsledky zase úplně jiné.

  8. ste napsal:

    Jako laik, který nerozumí financím, jsem si dovolil otestovat více poradenských společností (Partners, Fincentrum, OVB) a vždy mi přidělili mladou začínající slečnu, studentku či absolventku no name soukromé VŠ (tedy s koupeným titulem Bc.), ve všech třech případech jsem o financích a dokonce i o jednotlivých produktech vždy věděl víc a dostávalo se mi chybných informací. Tím jsem si pro sebe tuto cestu najít finančního poradce zavrhl. Hledám dál.

    • Yowie napsal:

      jj, naivní ještě skoro děti jsou nejlepším materiálem pro MLM firmy, nicméně to nemění nic na tom, že mě chtěl protočit životko i Ing. – Partnersák, z VŠE…

      Když jsem rozbíjel krok za krokem jeho kecy, jen točil panenkama a ve finále na Partners strašně nadával a že půjde jinam.

      Jinak kdysi jsem takto přes telefon zkusil AWD. Na první schůzku přišel padesátník, učitel ZŠ a za dva týdny pak už jeho manažer, který mi chtěl pro změnu zrušit letité stavebko s vysokým hodnotícím číslem a založit nové s tím, abych si z něj vzal překlenovací úvěr…

      Je to úplně jedno, Mgr., Ing, Bc. ze soukromé školy… Provize nesmrdí nikomu z nich.

  9. Jan Dvořák napsal:

    Dobrý den, když hledám finančního poradce, tak do vyhledavačů zadám „finanční poradce“. Tudíž buď je chybný nadpis a nebo obsah článku.

  10. Poradce napsal:

    Autor je zase jeden ze světových čecháčků, který si nevidí ani na špičku svého nosu a používá anglická slovíčka, kterým vůbec nerozumí. Jestliže chcete být světový, tak se napřed naučte jazyk, abyste tu nebyl za světového blbce.

    • zamecnik napsal:

      Děkuji vlídnému a pozornému anonymnímu čtenáři za upozornění na překlep. Již je opraven a snad bude spokojen. Děkuji též za poskytnutí zrcadla, bez něj si na špičku nosu vidím skutečně obtížně.

      Skutečně ale uvítám, budete-li se spíše než překlepy zabývat věcnou stránkou článku. Obohatí to čtenáře vašich příspěvků mnohem víc.

      • dO.Ob napsal:

        Jako pravidelného čtenáře mne zajímá, proč už mě a další nemůže obohatit článek o panu Štorkovi? jmenoval se „komu zbude černý Petr“

        To je nějaká profesní solidarita?

        Děkuji za odpověď

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.