CZK/€ 24.320 -0,02%

CZK/$ 20.699 -0,37%

CZK/£ 27.818 +0,17%

CZK/CHF 26.110 +0,01%

Text: Filip Kučera

07. 09. 2023

Globální marketingové trendy. Společnosti investují a chystají metaverse zážitky

 

Od geopolitických válek, přes ekonomickou nestabilitu až k hrozbám, které přináší klimatická změna. Tomu všemu a dalším externalitám čelí marketingoví ředitelé po celém světě. I přes neustálý nátlak ale nachází nová řešení pro další růst. Průzkum Deloitte Globální marketingové trendy pro rok 2023 přináší čtyři tipy, které pomáhají marketérům zefektivnit jejich úsilí a nasměrují je k tomu, jaké by měly být jejich priority.

Loading



 

V průzkumu se mimo jiné dočteme, že 75 % marketérů, kteří se nejvíce obávají ekonomické nestability, jí čelí pomocí investic. 86 % dotazovaných marketérů zavádí interní iniciativy v oblasti udržitelnosti. 89 % rychle rostoucích firem se shoduje na tom, že je jejich dlouhodobý úspěch podmíněn podporou kreativity. 84 % dotazovaných společností v následujících dvou letech vytvoří metaverse zážitky.

Firmy bojují s ekonomickou nestabilitou pomocí investic

Pro zajištění konkurenceschopnosti svých firem i v nepříznivých podmínkách marketéři využívají nové technologie, expanzi na nové trhy a personalizaci zákaznického servisu. Klíčovými trendy jsou urychlení přechodu na nové digitální technologie nebo platformy, dále expanze na nové trhy, do nových segmentů nebo geografických oblastí. V neposlední řadě také implementace systémů nebo algoritmů pro větší personalizaci zákaznického servisu.

Marketingoví ředitelé posilují růst interními změnami směrem k udržitelnosti

Vzhledem k tomu, že spotřebitelé považují udržitelnost za stěžejní při výběru značky, se marketéři čím dál více zaměřují na dopad jejich firmy na životní prostředí. Dotazované společnosti se shodují ve třech prioritách na cestě k udržitelnosti: udržitelnější interní marketingové postupy, větší propagace udržitelných produktů a služeb a stanovení dlouhodobých závazků v oblasti udržitelnosti.

Kreativita pomocníkem růstu

Všechny rychle rostoucí dotazované firmy mají jedno společné, a to implementaci procesů a postupů, které podporují kreativitu, riskování a mezioborovou spolupráci. I přes to, že jsou v dnešní době preferována marketingová data a jejich analýza, je kreativita stále neodmyslitelnou součástí tohoto odvětví a je velkým přínosem, pokud se k ní přistupuje správně.

REKLAMA

Nové marketingové technologie na obzoru

Jaké nové technologie letos zaujaly marketéry a jaké si jejich pozornost i nadále udrží?  Nové technologie mohou vytvořit velmi důležitou konkurenční výhodu a jako obzvláště slibné vnímají marketéři metaverse a blockchain.

Poroste síla SEO

Každý den obdrží Google 10 miliard vyhledávacích dotazů. Proto čím dál více firem využívá SEO, aby si zajistily návštěvnost a první pozice ve vyhledávačích. Firmy proto musí svůj zájem obrátit k úryvkům ve vyhledávačích, protože ty se budou nově zobrazovat v horní části stránek s výsledky vyhledávacích dotazů.

Být o krok vepředu

Mít přehled o tom, jaké trendy v marketingu v roce 2023 nás čekají, se hodí každému, kdo chce být o krok dál před svou konkurencí. Kvůli nepříznivým ekonomickým podmínkám, které zasáhly český i zahraniční trh, je potřeba být ve střehu a pečlivě promýšlet účinnou marketingovou strategii. Pozornost je více než kdy dříve zaměřena na efektivní sdělení, kterým budujeme vztah s publikem. Marketing se mění rychlostí světla a neustálý vývoj přináší také velké pokroky v technologiích.

 

 

Loading


Související články

Rozhovor: Chceme, aby se Swiss Life Select stal v oblasti finančního poradenství vzorem etiky a kvality

V prostředí finančního poradenství, kde se prolínají technologické inovace, měnící se regulace a rostoucí nároky klientů, je klíčové mít jasnou strategii a silné vedení. Swiss Life Select Česká republika (SLS) pod vedením Karla Šulce, generálního ředitele a předsedy představenstva, prochází významnou transformací, která ovlivňuje nejen její vnitřní […]

Text: Redakce

Foto: Shutterstck

23. 12. 2025

Strategie absolutního výnosu poskytují alternativní způsob ochrany před selháním tradičních aktiv

Pokud rok 2025 investory něco naučil, pak to, že musí aktivně přemýšlet o tom, jak uchovat kapitál v období globální fragmentace a s tím spojené zvýšení volatility trhů. Pravidla, která pro tato rozhodnutí platila dříve, byla zpochybněna. Například rozdělení portfolia v poměru 60/40 mezi akcie a dluhopisy nemá velký smysl, […]

Text: Redakce

Foto: Shutterstck

19. 12. 2025

Průzkum: Ženy investují méně a opatrněji

O své peníze se aktivně starají tři čtvrtiny Čechů, přístup k investování se ale dramaticky liší v závislosti na pohlaví. Zatímco muži aktivně využívají rizikovější investiční nástroje, ženy více preferují bezpečné a konzervativní produkty. Podle nového průzkumu Air Bank je hlavní bariérou pro Češky pocit, že investování […]

Text: Redakce

Foto: Shutterstck

18. 12. 2025