Sobota 19. srpna. Svátek má Ludvík.

Editorial ze dne 8.11.2006

Editorial Jan Majer 08.11.2006 | 13:10 11 komentářů

Která firma se nejdynamičtěji rozvíjí? Nechme stranou čísla, nechme stranou řeči v médiích. Co říkáte na tohle: Klientské centrum přímo na náměstí metropole. Luxusní interiér ve stylu nově otevřené bankovní pobočky. Otevírací doba od desíti do desíti…

Klientovi bude k dispozici pět až deset pracovníků. Bude mít možnost cestou z práce nebo z kina zadat odkup z fondu, poradit se o další investici, získat informace o průběhu stavebního spoření…

To vše buď za asistence vlastního poradce nebo pobočkového pracovníka, který tohle všechno umí. Pravidelné večerní či víkendové open akce pro stávající klientelu, vzdělávací a marketingové akce pro potenciální klienty. Takové zákaznické centrum se 1. prosince otevírá na hlavním náměstí v Brně.

Velmi podobnou vizi jsem měl zhruba před dvěma lety. Pravda, byla skromnější. Uvažoval jsem o rohové kanceláři ve stylu bankovní pobočky na hlavní třídě v pražských Dejvicích. V jedné linii s eBankou, Živnobankou a Raifkou. V té době jsem ale ve firmě klopýtal o klacky, co mi házeli pod nohy nadřízení, tak z toho sešlo.

Vzpomínám si ale, jak jsem zcela vážně připravovaný krok konzultoval s několika lidmi z branže. Dostalo se mi většinou shovívavého poplácání po rameni: Nevymýšlej. Drž se toho, co je vyzkoušené.

Jen tak z legrace jsem pak téma nadhodil taky při setkání s mým tehdejším nejvyšším ředitelem. Byl už delší dobu v té náročné pozici panovníka trůnícího na vrcholu pyramidy. Tedy obrazně řečeno. Ve skutečnosti seděl v olezlém kanclu, do kterého by se člověk styděl přivést klienta.

Co si myslí o reprezentativní kanceláři, která by byla veřejnosti na očích, otevřená a přístupná tak, jako jsou zatím jen banky? Jak měl ve zvyku, odpověděl mi na otázku otázkou: „Jste banka, pane Majere?“ No nejsem. Nejsem banka. „Vidíte,“ pokýval otcovsky. „Odpověděl jste si sám. Tak je to jednoduché.“

Pochybuju, že četl Hellerův román Bůh ví, kde právě titulní postava na jakoukoli otázku odpovídala hlody typu „Je v moři sůl?“. V té knížce to je velice vtipné. Tohle mělo znít moudře.

Tak jsem se tehdy jen v duchu chechtal a říkal si, že kdo je takhle zaprděný, nikam s firmou nepohne a dřív nebo později dostane od mladých na frak.

Takže držím Brňákům palce, aby to všechno klapalo. Ukažte těm pardálům, jak se dneska dělá byznys. Kdo neumí přemýšlet velkoryse, tuhle šalinu už nedožene.

11 komentářů: “Editorial ze dne 8.11.2006”

  1. Zachrdla - TriMan napsal:

    Sídlíme také, a již deset let, na nejprestižnějším náměstí v Brně. A nyní zvažujeme změnu. Nedá se tu zaparkovat a to je, pro určitý typ klientů. značný problém. Není holt zlato vše, co se třpytí. A to platí obecně, nejen pro lokalitu.

    • Petr Borkovec napsal:

      Souhlasím. Pro kanceláře finančně poradenské firmy máte jedno z nejnevhodnějších míst vůbec (cena za střed města a strašný parkování). Jenže kolem místa, kde máte kanceláře, chodím celý život velmi často a nikdy jsem neviděl známku toho, že tam sídlí nějaká firma Triman, kdyby mi to neřekli Vaši bývalí klienti, tak to nevím dosud. Natož, abych věděl, k čemu mi Triman je a kdy se tam mohu jít informovat o Vašich službách a proč bych to měl udělat. Takže Vám to neslouží ani jako reprezentativní reklama a už vůbec ne pro veřejnost.

      A v našem případě se nebavíme o kancelářích, ale o klientském centru – tedy místo, kde nás stávající klient či potenciální klient vždy najde a nemusí si kvůli tomu sjednávat schůzku se svým poradcem v jedné z našich kancelářských budov u BVV či Pisárkách nebo v kancelářích na Pekařské. Je to místo, které zaujme svým interiérem i exteriérem. Je to rohový prostor, v jehož osmi výlohách najdete dost zajímavých informací na to, aby Vás to mohlo zaujmout a motivovat k návštěvě. A i kdyby jen jeden ze 100 se šel informovat o financování bydlení (hypotéce, spoření) k nám a nikoliv do banky, tak je to dobře. Ostatně myslím, že klienty zaujme již jen otevírací doba po – pa 10:00 – 22:00.

      Hlavním cílem těchto center je však servis stávajícím klientům a reklama nejen OVB, ale poradenství jako takovému. Dlouhodobým cílem je, aby potenciální klient, který se k nám nedostane přes doporučení, tak než zamíří do banky, tak zamíří na podobné místo.

      Stále vidím jako velký handicap firem našeho typu, že se k nám klient dostane pouze prostřednictvím doporučení a co hůře on se i dozví i o službě našeho typu pouze tak, že jej někdo navštíví a to je o sakra velkém štěstí, kdo to zrovna bude.

      Navíc klientům tento prvek schází pro zvýšení jejich jistoty. Je to psychologická záležitost. Můžeme stále analýzy dělat u klienta doma, ale stále budeme firma, která má tu „banku“ ve středu města, ne? 🙂

      Na výsledky jsem velmi zvědav. Ale s městem a úřadam jsme bojovali a nájem platíme od března. Už jen ta samotná vize nám vydělává peníze, takže věřím, že realita bude ještě lepší.

      • Jan Lener napsal:

        Ať se daří, Petře.
        Mimochodem, pokud jste ukončil mailování s některými diskutujícími, bylo by možná dobré to narovinu sdělit a nedělat mrtvého broučka.

        • Petr Borkovec napsal:

          Honzo trochu se omlouvám. Nepotřebuji hrát mrtvého broučka. 🙂 Jen prostě nebylo moc, proč odpovídat. Moc jiné významnější práce a tím se to stalo nedůležitou a ještě nenaléhavou záležitostí a tudíž s nízkou prioritou. Navíc pro mě v té věci nejste zajímavým partnerem – až Vaše firma dosáhne nějaké velikosti a obratu a budete tudíž mít nějaký vliv na poskytovatele finančních produktů, tak se o tom můžeme začít bavit. Navíc, abych s Vámi na něčem takovém spolupracoval, tak nejdříve mě můsíte přesvědčit, že umíte více než jen psát na investujeme.cz, protože pokud si necháte od nějaké instituce vytvořit produkt, tak jste zavázán zajistit obrat.

          Ale neodpovědět bylo neslušné, bylo to dáno nerozhodností, co diplomaticky napsat a pak už se to prostě ztratilo ve stovkách jiných mailů, žádostí, úkolů, nabídek a kde čeho.

          Ale pojďte pracovat pro mě, přesvědčete mě, že víte, co znamená loajalita a že se vyplatí do Vás investovat a můžeme se o tom bavit. 🙂

          • Jan Lener napsal:

            No pokud jste se Vy rozhodoval, jak něco napsat diplomaticky, pak je mi jasné, proč to trvá tak dlouho. 🙂
            Škoda, že jste namísto normální reakce mailem využil prostor v diskuzi pro demonstrování své tržní síly. Váš motiv k tomuto znám…tak už se konečně vnitřně stabilizujte, máte na to.
            Správně jste napsal „až Vaše firma“. Narozdíl od Vás nějakou mám. A mimochodem se vždy můžu opřít o Broker trust a Sophii Finance a myslím, že i jiné spřátelené subjekty na trhu. V některých oblastech jim produkcí saháte asi po kotníky. Hledal jsem možnost kooperace, tedy shodné téma, a Vy jste to nyní dost netaktně až sprostě využil proti mě. To jen dokazuje určité věci a také pravděpodobnou nemožnost s Vámi rozumně o něčem komunikovat. Pak se nemůžete divit…

            „Vaše struktura“ má možná obrat, ale evidentně nemá nápady. Proto ta kooperace.

            🙂 Pracovat u Vás? Myslíte, že si jako člověk chce vědomě ublížit výrazným pohoršením? Sám víte, že máte méně peněz, menší portfolio, těžší přístup k informacím a partnerským společnostem (komunikace), rigidní nepřizpůsobivou organizační strukturu, absolutní nemožnost nabídnout zkušeným borcům v oboru alespoň důstojné startovní podmínky. Ale máte zase zdravou drzost. Nicméně tou disponuji také…tak o čem se chcete na této úrovni bavit?

      • Jan Traxler napsal:

        Mnoho štěstí, Petře. Jste asi první člověk z OVB, kterému došlo, že marketing není pouze jedno slovo ze zkratky MLM. 🙂

  2. Jan Lener napsal:

    A kdo takovou pobočku otevírá? Že by Borkovec?

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.