Pátek 24. listopadu. Svátek má Emílie.

Editorial ze dne 8.10.2007

Editorial Jan Lener 08.10.2007 | 15:06 9 komentářů

Válka billboardů! Když se člověk blíží v Praze po magistrále od BB centra směrem k Pankráci, praští ho tam do očí ohromný billboard AWD. Pohlédne-li doprava, spatří potetovaný dům logy OVB a větami o této firmě. Nedávno nezávisle na sobě obsadili okolí cest svými billboardy firmy Broker Consulting, jejichž billboardy jsou pěkně cílené na klienty, a Partners for Life Planning, jejichž rozšířené verze kolují po internetu. Broker jich má asi šedesát, Partners vylepili asi dvacet.

Co mě ovšem opravdu šokovalo, je skutečnost, že na Kunratické spojce, nedaleko nákupního centra Chodov ve směru na Opatov, nahradila billboard s politickými hesly a tvářemi politiků fotografie běžecké dráhy antukové barvy, do které je naprosto nevhodně, barevně disharmonicky až ujetě, přilepeno logo největší poradenské společnosti v zemi – OVB.

Tak už nám z těch velikých chybí snad jen billboardy ZFP Akademie. A možná by to nebylo od věci. Nedávno mi klient řekl: „Já jsem absolvoval nějaké školení, kde se chytře kombinovaly produkty, bylo to u firmy, která se jmenovala Rendite plus.“ Napřed mě to trochu zarazilo, ale pak jsem se ujistil, zda nešlo přeci jen o starou známou ZFP Akademii. A světe div se, bylo to tak. Možná by ZFP neškodilo dostat se více do povědomí svých studentíků.

A o to právě v těchto kampaních jde. Vytvořit pojem o značce. A je to dobře, protože to zároveň vytváří povědomí o finančním poradenství obecně. Zapadlé kanceláře v polorozpadlých domech jsou už snad minulostí. Finanční poradenství je obor jako většina jiných a billboardy k tomu patří. Který billboard je asi ten nejlepší? Jedno je jisté, do paměti se vám jasně vyryje ten od OVB. Nezapomenutelný zážitek. A myslím to v dobrém, to mi věřte.

Tyto kampaně rozhodně neslouží pro akvizici klientů, rozšíření klientského kmene. Tady asi každý už ví, dneska většinu klientů osloví zejména nadstandardní servis v oblasti bydlení a financování bydlení. Kdo v tomhle zaspal, nebo si kvalitní servis plete s vysokými provizemi pro prodejce hypoték, už jen těžko dožene ztrátu.

9 komentářů: “Editorial ze dne 8.10.2007”

  1. Fr. Toman napsal:

    Ahoj lidi, tak vysel docela rozsáhlý článek na partnersblogu

  2. Tuna napsal:

    Dnes jsem opravdu spatřil billboard OVB a kdybych byl poradcem z OVB, musel bych se hanbou propadnout. Narychlo ušitá rádobykampaň jako odpověď na profesionální Partners. Dle mého, cílem Partners bylo ukázat bývalým spolupracovníkům v OVB, jak vypadá podpora prodeje. Teď už zbývá porovnat provize a asi i celá řada lidí z OVB a AWD odejdou k Partners nebo Broker Consulting. Billboardy Broker Consulting se mi moc libily.. Proste CHYTREMU NAPOVEZ….

  3. mr.burns napsal:

    Zdravim,

    nevim, proc se nad tim pozastavujete…je to prece normalni. To mate jako by jste resil ze na pankraci je reklama dobra voda, na vypadovce na brno aquila nebo rajec…normalni konkurencni prostredi. I kdyz tvrdite, ze to neni Vase strategie – kulantne receno, ale ruku na srdce, az na to budete mit tak ze dva ze tri billboardy budou taky a ne ze ne….

    Preji pekny den

    • Jan Lener napsal:

      Člověče ovládejte se a neplácejte hlouposti.

      • mr.burns napsal:

        A vy uz konecne napiste clanek co za neco bude stat nebo dejte pokoj.

        • Dan napsal:

          Pane Lenere, vraťte se k prvopočátku vašeho psaní na investujeme – ty vaše články, o tom, jak jste byl na erotickém veletrhu nebo že TOP CONSULTANT je ta nejlepší firma na světě, byly alespoň zábavné.

  4. Jan Traxler napsal:

    Honzo (Lenere), musim si trochu rypnout. 😉 A Top konzultanti zadny billboard mit nebudou? Neni ten Vas text tak trochu detinskym postesknutim? – „Oni maji uz i billboardy a my nic.“ ;-))

    • Jan Lener napsal:

      K naší marketingové strategii se to nehodí, v naší současné situaci je reklama přes billboardy naprosto nesmyslná. Vytváření pojmu o značce je na místě u těch největších hráčů, kteří potřebují vytvořit půdu pro masy svých lidí. Nehledě na to, že co se prodává samo, nemusí mít reklamu, že? 🙂 Honzo Traxlere a co Vy a billboardy? Kolik lidí by se ozvalo na billboard “ Nevydělávám na provizích, ale na přímých platbách? Jsem Honza Traxler“ :-)))

      Sorry, rýpnutí stejného kalibru…

      • Jan Traxler napsal:

        Hehe, uz jste si sam odpovedel i za me, ma strategie s billboardy take nepocita. ;-)) To ja jen aby tu rec nestala. 😉

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.