CZK/€ 24.700 +0,12%

CZK/$ 23.043 -0,10%

CZK/£ 29.102 +0,34%

CZK/CHF 24.087 +0,40%

Text: Martin Gardavský

23. 06. 2006

5 komentářů

Editorial ze dne 23.6.2006

 


 

Ono rozcestí vyznačilo samo ministerstvo svým konzultačním materiálem. Dobrým materiálem, budiž podotknuto, přinejmenším k debatě! A je nehynoucí zásluhou pana Prouzy, že za dobu svého působení na MF vytvořil pro takovou, dříve nepředstavitelnou, diskusi všech zainteresovaných podmínky.

Rozcestí mám spojena s pohádkami. Znáte to: tři bratři, tři rozdílné charaktery, na konci jedna princezna a půl království k tomu. Také lukrativní byznys! Hrdinové řeší různé úkoly, často zcela mimo fair play… no a zkraťme to: vyhraje nejmladší a nejhezčí, co nezapomněl nakrmit dědečka u cesty. Naneštěstí (nebo naštěstí, chcete-li) v životě to často dopadá jinak…

My (opravdoví poradci a distributoři) se máme domluvit a společně najít řešení, vzkazují nám pan náměstek (úkol desátý) i pan Šafránek. V českých poradensko-zprostředkovatelských poměrech to zvládne až genové inženýrství.

Desetihlavý předseda (dosaď podle chuti: prezident, přednosta, předseda sekce nebo velký Šéf) by problém komunikace bezpečně vyřešil. Stopařův průvodce po galaxii by mohl vyprávět… Či snad radit, konzultovat, doporučovat nebo informovat?

Vstoupit do diskuze 5 komentářů

Zdroj a více informací: CII750.cz



Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

 
 
 

 
  • Jan Žůrek

    23 června, 2006

    A proč se tedy jiné trhy a jiné asociace dohodnout dokáží? Proč jen zprostředkovatelé musí být pořád rozhádaní a bojovat spolu? Proč se rozpadá AFIZ, který na začátku vypadal tak nadějně?

    Odpovědět

  • Martin Gardavský

    23 června, 2006

    Ostatní asociace možná vědí, že v jednotě je síla. Znáte to jistě: Svatopluk a jeho pruty. Ale nemylte se idylu nenajdete nikde … Možná jinde najdete více sociální inteligence, jinými slovy: proč prát špinavé prádlo ….
    K rozpadajícímu se AFIZU…? Nikdy v celé své historii na tom nebyl AFIZ tak dobře. Díky novému personálnímu obsazení vedení výkonné složky asociace – sekretariátu se podařilo dobudovat téměř vše co se před třemi lety započalo. Jsem na AFIZ velmi hrdý.

    Odpovědět

  • Jan Žůrek

    23 června, 2006

    Ano, nové vedení vypadá dobře, ale reprezentativnost AFIZu je výrazně horší než před rokem. Je škoda, že tady není silný zástupce poradenství, takto nutně musí AFIZ prohrávat s „produktovými“ asociacemi. Je mi líto, že osobní ega znemožňují, aby tady hlas poradenství zněl silně a jednotně…

    Odpovědět

  • Martin Gardavský

    23 června, 2006

    Vážený pane Žůrku, nemyslím si, že AFIZ prohrává s produktovými asociacemi. On s nimi vůbec nesoupeří. S velkou většinou z nich naopak úzce spolupracuje. Reprezentativnost se může posuzovat podle různých kriterií, například podle schopnosti formulovat názor, přesvědčit partnery o správnosti či alespoň akceptovatelnosti tohoto názoru, prosazení názoru … nebo třeba podle síly hlasu, i tam ovšem vždy po nějaké době posluchače zajímá i obsah … nebo zkusme posuzovat reprezentativnost podle objemu „produkce“, počtu uzavřených smluv, počtu spolupracovníků, etc. …. s použitím určité zkratky – množství klientů, které činnost členských společností asociace nějakým způsobem ovlivní. Někdo může posuzovat reprezentativnost i podle výšky zisku podnikatelských subjektů …. Všechna tato náhodně vybraná hlediska svědčí reprezentativnosti AFIZu, nemyslíte?

    Odpovědět

  • Pavel Volný

    27 června, 2006

    Je pravda, že AFIZ podle těcho kritérií asi povede, protože sdružuje dvě největší zprostředkovatelské firmy: OVB a ZFP. Pak už tam nikdo není nebo jen bezvýznamné drobky. U menších, ale přest stále velkch firem (AWD, Broker apod.) jsou ale také vlivní lidé a je škoda, že stojí mimo. AFIZ dle mého názoru funguje dobře a profesionálně, ale vadí mi tam jedna obchodně-morální věc, a to je členství ZFP, která má pro náš obor nepřijatelné praktiky. Ta v takové asociaci, pokud má působit dobře i z hlediska image, nemá mít místo. Např. poslední hláška na velké poradě od šéfů ZFP byla (asi ve snaze upevnit vazby lidí na firmu), že na 95 % dostanou exkluzivitu od státu při sjednávání smluv v rámci penzijní reformy. To je přece absurdní 🙂 Myslím, že právě i ostatním firmám je multilevelový odšťavovač ZFP hlavním trnem v oku.

    Odpovědět