Pondělí 19. února. Svátek má Patrik.

Editorial ze dne 23.6.2006

Jsme na rozcestí, píše pan náměstek Prouza, a dodává: „Finanční poradenství a prodej finančních produktů prostřednictvím externích sítí je stále lukrativnějším byznysem.“ Pan náměstek se nemýlí…

Ono rozcestí vyznačilo samo ministerstvo svým konzultačním materiálem. Dobrým materiálem, budiž podotknuto, přinejmenším k debatě! A je nehynoucí zásluhou pana Prouzy, že za dobu svého působení na MF vytvořil pro takovou, dříve nepředstavitelnou, diskusi všech zainteresovaných podmínky.

Rozcestí mám spojena s pohádkami. Znáte to: tři bratři, tři rozdílné charaktery, na konci jedna princezna a půl království k tomu. Také lukrativní byznys! Hrdinové řeší různé úkoly, často zcela mimo fair play… no a zkraťme to: vyhraje nejmladší a nejhezčí, co nezapomněl nakrmit dědečka u cesty. Naneštěstí (nebo naštěstí, chcete-li) v životě to často dopadá jinak…

My (opravdoví poradci a distributoři) se máme domluvit a společně najít řešení, vzkazují nám pan náměstek (úkol desátý) i pan Šafránek. V českých poradensko-zprostředkovatelských poměrech to zvládne až genové inženýrství.

Desetihlavý předseda (dosaď podle chuti: prezident, přednosta, předseda sekce nebo velký Šéf) by problém komunikace bezpečně vyřešil. Stopařův průvodce po galaxii by mohl vyprávět… Či snad radit, konzultovat, doporučovat nebo informovat?

5 komentářů: “Editorial ze dne 23.6.2006”

  1. Jan Žůrek napsal:

    A proč se tedy jiné trhy a jiné asociace dohodnout dokáží? Proč jen zprostředkovatelé musí být pořád rozhádaní a bojovat spolu? Proč se rozpadá AFIZ, který na začátku vypadal tak nadějně?

    • Martin Gardavský napsal:

      Ostatní asociace možná vědí, že v jednotě je síla. Znáte to jistě: Svatopluk a jeho pruty. Ale nemylte se idylu nenajdete nikde … Možná jinde najdete více sociální inteligence, jinými slovy: proč prát špinavé prádlo ….
      K rozpadajícímu se AFIZU…? Nikdy v celé své historii na tom nebyl AFIZ tak dobře. Díky novému personálnímu obsazení vedení výkonné složky asociace – sekretariátu se podařilo dobudovat téměř vše co se před třemi lety započalo. Jsem na AFIZ velmi hrdý.

      • Jan Žůrek napsal:

        Ano, nové vedení vypadá dobře, ale reprezentativnost AFIZu je výrazně horší než před rokem. Je škoda, že tady není silný zástupce poradenství, takto nutně musí AFIZ prohrávat s „produktovými“ asociacemi. Je mi líto, že osobní ega znemožňují, aby tady hlas poradenství zněl silně a jednotně…

        • Martin Gardavský napsal:

          Vážený pane Žůrku, nemyslím si, že AFIZ prohrává s produktovými asociacemi. On s nimi vůbec nesoupeří. S velkou většinou z nich naopak úzce spolupracuje. Reprezentativnost se může posuzovat podle různých kriterií, například podle schopnosti formulovat názor, přesvědčit partnery o správnosti či alespoň akceptovatelnosti tohoto názoru, prosazení názoru … nebo třeba podle síly hlasu, i tam ovšem vždy po nějaké době posluchače zajímá i obsah … nebo zkusme posuzovat reprezentativnost podle objemu „produkce“, počtu uzavřených smluv, počtu spolupracovníků, etc. …. s použitím určité zkratky – množství klientů, které činnost členských společností asociace nějakým způsobem ovlivní. Někdo může posuzovat reprezentativnost i podle výšky zisku podnikatelských subjektů …. Všechna tato náhodně vybraná hlediska svědčí reprezentativnosti AFIZu, nemyslíte?

          • Pavel Volný napsal:

            Je pravda, že AFIZ podle těcho kritérií asi povede, protože sdružuje dvě největší zprostředkovatelské firmy: OVB a ZFP. Pak už tam nikdo není nebo jen bezvýznamné drobky. U menších, ale přest stále velkch firem (AWD, Broker apod.) jsou ale také vlivní lidé a je škoda, že stojí mimo. AFIZ dle mého názoru funguje dobře a profesionálně, ale vadí mi tam jedna obchodně-morální věc, a to je členství ZFP, která má pro náš obor nepřijatelné praktiky. Ta v takové asociaci, pokud má působit dobře i z hlediska image, nemá mít místo. Např. poslední hláška na velké poradě od šéfů ZFP byla (asi ve snaze upevnit vazby lidí na firmu), že na 95 % dostanou exkluzivitu od státu při sjednávání smluv v rámci penzijní reformy. To je přece absurdní 🙂 Myslím, že právě i ostatním firmám je multilevelový odšťavovač ZFP hlavním trnem v oku.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.