Sobota 19. srpna. Svátek má Ludvík.

Editorial ze dne 21.6.2006

Fascinují mě diskuze na téma „poradce vs. prodejce“. Někteří úředníci, kteří v životě nejednali s klientem, tvrdí, že pokud berete provizi za zprostředkování, nejste poradce, ale prodejce…

Vlastně byste měli klientovi pouze předložit informace o produktech a nechat ho samostatně rozhodnout… Může to tak na našem trhu v současné situaci ale fungovat? Jsem přesvědčený o tom, že ne.

Jistě, ideální situace je tzv. placené poradenství, kdy konzultant zpracuje plán a ten klientovi za určitý předem domluvený obnos vlastně prodá. Klienti však dnes ještě nejsou připravení v převážné většině za takovéto služby platit.

Pro standardního českého klienta je určitě pohodlnější a atraktivnější, pokud mu konzultant dokáže produkt, resp. portfolio nejen vybrat, ale zároveň i zprostředkovat neboli zařídit veškeré papírování a servis.

Úspora času a tím pádem i peněz je nezanedbatelná. Dle mého názoru to navíc rozhodně nemusí být na úkor kvality, pokud to konzultant s klientem myslí dobře. Vyloženě špatných produktů je dnes již poměrně málo – spíše jsou produkty nevhodné pro danou situaci klienta.

Pokud konzultant pracuje pro profesionální společnost, která má široké portfolio partnerů, pak může být kvalita neplaceného poradenství dle mého pohledu de facto naprosto stejná jako u toho placeného. Tak proč platit?

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.