Středa 17. října. Svátek má Hedvika.

Editorial ze dne 21.1.2007

Editorial Jan Majer 22.01.2007 | 00:18 14 komentářů

V pátek odpoledne jsem se po dvouleté přestávce opět podíval na slavnostní setkání vedoucích pracovníků OVB. Co je nového? Firemní hymnu nově nazpíval Michal David. A ředitel Günther Gramlich pronesl celý svůj desetiminutový projev v češtině…

Firma také svým lidem představila časopis OVB Journal. Na obsahu se podíleli ekonom Pavel Kohout, Petr Šafránek z AFIZ, Tomáš Skřivánek z týdeníku Euro, asi desítka poradců OVB a já.

Časopis bude zatím vycházet jednou za čtvrt roku. Je psán pro klienty, obsah je ale vybalancovaný tak, aby byl zajímavý i pro samotné poradce. Distribuovat se bude prostřednictvím sítě spolupracovníků OVB.

Právě způsob distribuce se ukázal jako velmi zajímavé řešení pro inzerenty. Reklama je přesně cílená, každý výtisk navíc projde rukama minimálně dvou, z pohledu inzerenta přesně definovaných příjemců.

Možná vám i tento editorial bude připadat jako reklamní sdělení. Správně. Opravdu si myslím, že ten projekt zasluhuje reklamu. Čtenářům časopis samozřejmě přináší místy nenápadně, místy natvrdo podávanou zprávu o tom, že OVB je báječná, mladá, dynamická firma.

Především v něm ale najdou objektivní, necenzurované informace a myšlenky, o nichž diskutujeme v uzavřené společnosti i na tomto webu. Doufám, že mi dáte za pravdu, že dostat tato témata ke klientům je ok. Stejně jako zdvihat laťku v oblasti mediální prezentace finančního poradenství.

14 komentářů: “Editorial ze dne 21.1.2007”

  1. Karel Lenárt napsal:

    Ovšem že je OVB MLM systémem určitou část klientů právě odradí,nebo si snad myslíte opak pánové?

    • Jan Majer napsal:

      Tohle téma je moje parketa, rád vaši otázku za sebe zodpovím. Jen si nejsem jistý, jestli dobře chápu, na co se ptáte. Systémem MLM přece pracují všechny velké firmy na trhu zprostředkování finančních produktů. Klienty to neodradí, spíš spolupracovníky. Současné MLM systémy dosud nemají vyřešen problém se slabými články, a ty pak kazí jméno kvalitnějším částem sítě. To může odradit klienty, samozřejmě. OVB, která byla v tomto směru prvním otloukánkem (sám jsem mnoha ranami přispěl), nyní investuje nemalé částky do vzdělávání a osvěty, aby tuto nevýhodu postupně eliminovala. Na rozdíl od menších společností, jež jsou teprve ve fázi růstu. Současné aktivity OVB se konkurenci nemohou zamlouvat, ačkoli jsou to objektivně kroky žádoucím směrem – dosud rigidní firma se probudila a může si zajistit slušný náskok. Navíc přinutí konkurenci investovat její omezené prostředky stejným směrem, přičemž tyto prostředky nepřinesou okamžité zisky.

      • Jozef Šulík napsal:

        Klienti, kteří mají (třeba i jen obecně) s MLM špatné zkušenosti určitě budou velice opatrní. Jako potencionální obchodní zástupce bych již nikdy s žádnou MLM ? firmou nespolupracoval.
        Současné MLM systémy dosud nemají vyřešen problém se slabými články (nekvalitními poradci), protože mezi jednotlivými články struktury neexistují písemní smluvní vztahy. A navíc každý nadřízený je vděčný za jakoukoliv produkci.

        • Jan Majer napsal:

          Klienti ale vůbec nemusí mít – a většinou myslím opravdu nemají – tušení, že jejich poradce je součástí víceúrovňového systému. Zažil jsem dva takové systémy na vlastní kůži (OVB, Fincentrum). Máte pravdu, že nadřízeným jde o produkci, pochopitelně, a jde o ní i těm firmám. Ale objevují se osvícení ředitelé, kterým jde o dlouhodobě udržitelný rozvoj vlastního byznysu. Za pár let bude jasné, jestli se dá dělat špičkové poradenství „ve velkém“.

          • Pavel Hanzl - Fincentrum napsal:

            K Vašemu příspěvku, pane Majere: opravdu úspěšný poradce – prodejce – obchodník nečeká, až jej vyškolí servisní firma, kterou zastupuje. Je schopen samostatného rozvoje, což dokladuje nejen neúnavnou publikační činností a výchovou služebně mladších kolegům, ale i schopností zpracovat zpětné vazby, neustále na sobě pracovat a vyvíjet si vlastní pracovní pomůcky. Osvícený ředitel je hrdina, který myslí na blaho svých lidí a je zcela pochybné, zda je skutečně správně (dostatečně) ohodnocen. Nestihne si totiž své meziprovize užít. Nestihne si ani užít ty ostatní provize z vlastní produkce. Když se ráno probudí a nadechne se, už myslí na své klienty a na své poradce. Nestihne si uvědomit, že se právě ještě probudil a že jeho život se řítí ke smrti. Umírá předčasně a nešťastný, že nestihl uskutečnit všechny své vize. Poznámka na závěr: jde o vize, které se mohou stát realitou, protože mezi námi jsou i takoví velikáni. Kdyby jich nebylo, šlo by o sny na dobrou noc, s nulovou šancí na realitu. Závěr: bez kvalitních lidí nepojede ke kvalitě sebelepší MLM struktura. Je dobré být tam, kde alespoň nehážou klacky pod nohy. Škoda, že jste od nás odešel….

            Hádejte, proč ten předchozí text? Správně: kdo z trhu odsaje schopné poradce s potenciálem růstu, ten vyhraje :-))

            • Jan Traxler napsal:

              Honzo, Vy jste odešel z Fincentra?

              • Jan Majer napsal:

                Odešel neodešel, zkusili jsme volnou spolupráci asi půl roku, od léta pokračuju opět samostatně.

                Komentář pana Hanzla jsem nepochopil – mělo to nějakou souvislost s mým příspěvkem, že jsem na začátku osloven, pane Hanzle?

      • Karel Lenárt napsal:

        Pošramocené jméno a zrovna se jedná o jeden z hlavních bodů kdysi hodně preferované na školeních OVB.Pokud ztratíte dobré jméno…

  2. TM napsal:

    Nerozumím tomuto editorialu. Editorial = předmluva u publikací
    úvodník novin nebo časopisů, shrnující nebo jinak vysvětlující publikaci nebo časopis.

    ad1 Co si mám z tohoto editorialu odnést? Reklamní sdělení? Proč si to zaslouží reklamu? Protože do Journalu může dávat inzerent reklamní sdělení? A vydavající a autoři na tom budou vydělávat?

    ad2 Slušná manipulace, Kotík v Manipuace a co s ní, uvadí, že jedna z nejbrutálnějších a nejzákeřnějších forem manipulace je částečně připustit chybu, tím se jakoby odkryjete ale okamžitě do toho nasadit požadavek na vzdání se protihodnoty. Nemusím podotýkat, že odkrytí je jen malým ústupkem, ale na oplátku se požaduje ústupek velký.
    A na mě to tak působí, jó, je to reklama, ano, budou se tam klienti masírovat, jak je OVB skvělá. Ale, možná, možná že jim taky řekneme občas pravdu. A teď začněte všichni radostně zpívat, jaká je to OVB dobrá firma! A jak se mění!

    ad3 P.S. Tuším, že např. AWD v ČR takový časopis už nějakou dobu pro své klienty vydává. Uděláte mu také reklamu? (Pokud jsem nějakou společnost, vydávající časopis přehlédl, omlouvám se.)

    • Jan Majer napsal:

      Etymologie slova editorial v tomto kontextu: Editor = šéfredaktor, editorial = komentář šéfredaktora.

      ad1: Odnést jste si měl informaci, že OVB začala vydávat časopis, že se na něm podílí autoři známí z tohoto serveru a mezi řádky, že už o první číslo měli inzerenti takový zájem, že se to zaplatilo. Je to nezajímavé?

      ad2: Blábolíte, pane Marný:-)

      ad3: AWD vydává klasický reklamní prospekt. Viděl jste ho? Viděl jste tiskovinu, o níž je tady řeč?

      Na vysvětlenou – ten časopis jsem dával dohromady já. Je to projekt, pro který jsem dlouho hledal partnera napříč poradenským trhem. Nejprve před dvěma lety ho odmítla právě OVB. Ostatní oslovení jej považovali za nerealizovatelný, neefektivní. Opravdu se raduju, že to nakonec klaplo. Považuji to za bohulibý projekt, který jde právě tím směrem jako tento web.

      Ke klientům se dostanou informace, které by jinak nevyhledali, poradci budou v očích klientů konfrontováni se stylem práce špičkových kolegů a s názory vyšších autorit.

      OVB se v magazínu pochopitelně prezentuje velmi sympaticky. Tak jako se na investujeme.cz snaží prezentovat všichni zástupci finančně-poradenské profese.

  3. Jan Traxler napsal:

    Je vidět, kdo je leadrem trhu finančního poradenství.
    A leader konečně podniká kroky k tomu, aby byl leadrem i zítra. Asi si Martin Gardavský vzal k srdci heslo OVB. 🙂
    Určitě je to krok směrem k lidem, to je jen a jen dobře. 🙂

  4. Vít Kalvoda napsal:

    Zajímavé, že by v OVB začínal očistný proces zevnitř? Informovat klienty a poradce, na tom nemůže být nic špatného, pokud se skutečně bude jednat o „necenzurované informace a myšlenky“ 🙂

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.