Neděle 18. února. Svátek má Gizela.

Editorial ze dne 16.1.2007

Editorial Jan Majer 22.01.2007 | 00:20 5 komentářů

Společnost Marshaly, to je ta finančně-poradenská firma navázaná na prodejce hrnců Zepter, uspořádala včera první tiskovku. Bohužel jsem se o ní dozvěděl až z rozeslané tiskové zprávy. Vařím tedy pouze z prvních dojmů, ale nějak to na mě celé nepůsobí dobře…

Tisková zpráva je samozřejmě plná silných řečí, v naší branži tak obvyklých: Společnost Marshaly „své aktivity v České republice zahájila na počátku roku 2007 a od té doby poskytuje skutečně nezávislé a komplexní finanční poradenství v oblasti zajištění penze, zdraví, rizik a také v otázkách efektivního investování.“ Má prý už 150 poradců.

Nemůžu si pomoci, ale nevěřím tomu. Nevěřím, že tahle firma na začátku roku vstoupila na český trh a od té doby tady poskytuje „skutečně nezávislé finanční poradenství“.

Nevěřím, že filozofií firmy je poskytovat klientům jen takové služby, které potřebují, jak v materiálu tvrdí jeden z šéfů firmy. Filozofií takové firmy, zvlášť v rozjezdu, je přeci prodat po domácnostech co nejvíc finanční produktů. O skutečné poradenství se snaží teprve finančně zabezpečení profesionálové s dlouholetými zkušenostmi v oboru.

Společnost Marshaly v materiálu pro novináře dále uvádí, že si „zakládá především na motivovaném týmu finančních poradců, kteří věří tomu co nabízí a dokáží pro to nadchnout i své zákazníky“.

Ano, tomu věřím a rozumím. Takhle začínali všichni. Bude se prodávat, prodávat, prodávat… a jednou, prokáže-li se životaschopnost firmy na českém trhu, možná kultivovat.

5 komentářů: “Editorial ze dne 16.1.2007”

  1. Jan Lener napsal:

    Honzo a jak to vlastně vidíte s Top Consultantem? Také jsme na trh přišli nedávno a tvrdíme, že kultivujeme. 🙂 To, že mají 150 poradců je jasné. Stačilo přeci přeškolit prodejce hrnců. Nic proti nim.

    • Fejtek napsal:

      Chtělo by to „průzkum bojem“, čili mystery shopping. Ale poprosil bych někoho s méně profláknutou tváří… Ať nás potom potěší zkušeností, jak ten kultivátor funguje!!! 🙂

      • Jan Majer napsal:

        Petře, mystery shopping asi nepůjde – když se klient ozve sám, bude jasné, o co jde. Leda že bys měl doma to nádobí….
        Honzo, dobrá připomínka, čekal jsem ji:-) Vy jste v té fázi kultivace a hledání „skutečně nezávislého poradenství“, proto vznikla vaše firma, ne? V každém případě rétorika Top Consultant a Marshaly je podobná:-)

        • Jan Lener napsal:

          Máme mluvit čínsky? 🙂 Ne nemyslím si, že je podobná. Neděláme tisková prohlášení. My totiž sdělujeme to jinak.
          A ano, je to jeden z důvodů proč vznikla a proč neustále roste. 🙂
          Poradců, kteří chtějí dělat férovou práci, za kterou jsou velmi dobře zaplaceni, neuvěřitelně přibývá a takoví jsou pak velmi rádi, když můžou pracovat ve firmě, kde managment kvality s velkou pravděpodobností zaručuje klientům kvalitní službu, a tudíž jim ani ostatní kolegové nemůžou kazit image. Je to jednoduché. Pokud budou klienti vědět, že získají špičkovou službu od firmy, bude se velmi snadno pracovat všem i nováčkům, pro které bude tato „hodnota firmy“ báječným odrazovým můstkem. Je to náročnější cesta. Ale ta cesta je široká a velmi dobře se po ní jde.

    • radši noname napsal:

      :))))))))) to je skutečně zajímavý dotaz.

      „Honzo a jak to vlastně vidíte s Top Consultantem? Také jsme na trh přišli nedávno a tvrdíme, že kultivujeme.“

      Vy jste se asi napil maku, že jo? Nebo jste se srazil s vlakom. Jak můžete něco kultivovat v 10 lidech? Jak se můžete porovnávat s mezinárodní firmou a obratem jako má Marshaly?

      PRÝ, MY JSME TAKÉ PŘIŠLI NA TRH NEDÁVNO.

      neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee, vy jste blázen. běžte něco radši dělat nebo si ještě jednou šlehnout a bude Vám dobře.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.