Pátek 18. srpna. Svátek má Helena.

Editorial ze dne 15.8.2006

Editorial Insider 15.08.2006 | 00:32 5 komentářů

V každé diskusi na tomto webu se řeší etické otázky. Poctivost je nejoblíbenější téma. Nedivím se. Jak se ukázalo třeba v tristní debatě o zajištěných fondech, účast ve skutečné odborné diskusi tady zvládne tak pět lidí…

Vážení finanční poradci, jestli vy to s tou honbou za etickými standardy nepřeháníte! Jen si představte jiné obory: Server spravujemezuby.cz, kde dentisté diskutují o férových cenách za ošetření. Nebo web stavimedomy.cz, kde si pokrývači předhazují, jak každý druhý své zákazníky tahá za nos.

Absurdní. Na druhou stranu užitečné, nemyslíte? Pro zákazníky a pro poctivé řemeslníky, samozřejmě. Jedni i druzí mohou na obnažování nešvarů nepoctivých hráčů vydělat.

To ale neříkám nic, co byste nevěděli. Jen chci upozornit, že neustálé propírání etických dilemat nestačí. Ukažte klientům (i já jsem jeden z nich!), že rozumíte své práci. Odborněji zaměřené články zůstávají bez komentářů. Moji důvěru v českou poradenskou elitu to významně oslabuje.

5 komentářů: “Editorial ze dne 15.8.2006”

  1. Jan Marek napsal:

    Vážený Insidere! Obávám se, že reakce tak malého počtu poradců k odborným tématům, jak uvádite, bude dána nejen jejich úrovní, ale zejména tím, že občas vyznívají jako pokus o podání absolutní pravdy, a ta asi neexistuje. Pořád to vypadá, že se ve všech diskuzích spíše odráží konkurenční boj, vydávaný za etiku, se snahou diskreditovat tu či onu společnost. Bohužel tam chybí právě ten klient.
    Pro každého klienta je určitě vhodné něco jiného. Z toho vyplývá, že pokud neposuzuji odbornost i etiku právě z jeho pohledu,je to o ničem.
    Jestli tedy právě z těchto důvodů nediskutuje málo lidí?
    A navíc pokus o zesměšnění těch, kteří svůj názor řeknou a nemají třeba ani dostatečnou praxi, dialog ubíjí. Takže pokud chcete být spokojeným klientem, nečekejte odpověď na Vaše problémy na těchto stránkách. Tady přece nikdo nezná Vaše osobní poměry a plány atd. Najděte si dobrého poradce na doporučení od lidí, kterým již řešil podobnou situaci a jsou s ním spokojeni, případně si nechte udělat analýzu od dvou poradců a vyberte si jednoho z nich, kterému budete více věřit.
    Pak už je ale zřejmě lepší držet se jednoho. I v naší práci platí to co u lékařů.
    „Kdo doktory často střídá, zdraví svoje neuhlídá!“

  2. Tomáš Marný napsal:

    A hlavně, v čem chcete polemizovat třeba s Pavlem Kohoutem? Že nemá pravdu? 🙂

  3. Outsider napsal:

    Je- li, autor článku schován za pseudonymem, mohu asi svůj komentář taky podepsat takto… Nápad s odkrýváním nepravostí samotnými poradci je ďábelský. Netřeba žádných dotací na osvětu, klient má dostatek informací – dokonce zábavnou formou (diskuse na tomto sereveru jsou unikátní!). Nebojme se velkých slov – je to revoluce. Přímější cestu ke zkvalitnění finančně poradenských služeb zatím nikdo nevymyslel (a žádná regulace ji nezajistí).

  4. Zachrdla - TriMan napsal:

    Znalosti jsou pouhým nástrojem dosažení cíle, o volbě cíle ale rozhoduje etika (viz např. využití atomové energie). Etika je v tomto oboru prioritní. Pro klienta není nic horšího, než se potkat s kvalifikovaným, ale nemorálním poradcem. Nemorálnost nadělá mnohem větší paseku než neznalost. Je řada „poradců“, kteří znají taje investic (a pro svoji potřebu je i využívají), ale u klientů „bouchají“ kapitálovky i nemluvňatům (znají totiž dobře i taje provizí). Takže myslím, že s diskusí (seriózní) o etických standardech to určitě nepřeháníme. Vy jste ale měl možná na mysli onen balast, kterým se na těchto diskusích přiživují různí zatrpklí anonymové. V tom případě s Vámi souhlasím.

    • Jan Majer napsal:

      Mluvme o etice, pomáhá to. Všichni si přeci pamatujeme, jak jsme v branži začínali a co nás dovedlo k dnešním postojům. Nebyly to naše firmy ani nadřízení, kdo nám otevíral oči, ale právě rozumné články, diskuse nebo knížky. Ovšem výkřiky, jak tady SKUTEČNÉ PORADENSTVÍ nikdo neposkytuje, mi už také lezou krkem.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.