Pátek 24. listopadu. Svátek má Emílie.

Editorial ze dne 15.12.2006

Kdosi, a je úplně jedno kdo a s jakým možným vedlejším úmyslem, nachytal začínajícího finančního zprostředkovatele při nehorázných tvrzeních o vlastnostech IŽP. Tentokrát byl z Fincentra FP. Příště může být z kterékoliv jiné společnosti působící na trhu….

Nezbývá, než si otevřeně přiznat, že taková je realita. Neexistuje firma, která by dokázala uhlídat každého jednotlivce, ať se jedná o obchodního zástupce nebo o zaměstnance. A pokuď nějaká firma prohlašuje opak, buď vědomě nemluví pravdu, nebo si nechce připustit realitu.

Podstatné je, abychom před takovými případy nezavírali oči a řešili je. Přiznám se, že v daném případě bych přivítal rázné prohlášení Fincentra o okamžitém ukončení smlouvy s dotyčným spolupracovníkem a o řešení toho, kdo jej školil. Ta omáčka kolem, převědčující nás o spiknutí ne-li přímo zpravodajské hře, je zbytečná a trapná, i když může být pravdivá. Dotyčný člověk skutečně existuje, pracuje (pracoval) pro Fincentrum FP a nesmyly o IŽP zjevně vykládal. Kdo a proč jej při tom nachytal, je druhořadé.

Celá věc má ale ještě jeden, podstatnější rozměr. Ten člověk s vysokou pravděpodobností vykládal obdobné nesmysly i klientům a ti na základě toho podepsali smlouvy. Asi by stálo za to si vytáhnout jeho produkci a k dotyčným klientům poslat někoho kvalifikovaného, kdo s nimi jejich smlouvy a očekávání s nimi spojená znovu projde a případně smlouvy uzavřené na základě nepravdivých informací včas zruší. Pokud toto Fincentrum dokáže udělat, bude u mne mít kladný bod.

Ukazuje se totiž, a minulý týden se mi to znovu potvrdilo v jedné nejmenované pojišťovně, že klient, který jednou něco podpíše na základě mylných informací od zprostředkovatele, již nemá šanci z toho později vyjít beze ztráty. To, že se mu dostalo mylných informací, totiž už nikdy neprokáže! Musel by u sebe mít diktafon a pokud by chtěl případně nahrávku uplatnit u soudu, musel by i zprostředkovatel s jejím pořízením prokazatelně souhlasit nebo alespoň o tom vědět, jinak by takový důkaz soud zřejmě nepřipustil….

Záznam z jednání, který nařizuje zákon 38/2004Sb. o pojišťovacích zprostředkovatelích, se bohužel ukazuje jako další papír, který spíše obtěžuje zprostředkovatele, ale účel neplní. Nikdy totiž neobsahuje a ani obsahovat nemůže všechna tvrzení, která v souvislosti s uzavřením smlouvy padla. To by muselo jít o stenozáznam…..

Pouze velmi sofistikovaný klient ví, že může před uzavřením smlouvy položit zprostředkovateli písemné dotazy a trvat na písemných zprostředkovatelem podepsaných odpovědích. Pokud by v nich byla nepravdivá nebo neúplná informace, je to jediný případ, kdy by klient mohl od smlouvy odstoupit a získat zpět veškeré zaplacené pojistné (viz § 23 odst. 2 zákona č. 37/2004Sb. zákona o pojistné smlouvě).

Kdo ovšem toto ví a v praxi dělá? Nikdo. Právě proto nesmíme před případy nekvalifikovanách zprotředkovatelů strkat hlavu do písku a musíme se je snažit alespoň minimalizovat. Pokud má někdo nápadně vysokou osobní produkci, měla by seriozní firma zvýšit pozornost. Takové IŽP se státem garantovanými 8% p.a. a možností výběru už po roce, to by se přece prodávalo samo… Otázkou je, zda je takový prodejce oslavován jako „TOP poradce“ nebo je naopak podroben kontrole jeho obchodních praktik. A o tom to je.

8 komentářů: “Editorial ze dne 15.12.2006”

  1. Pavel Hulák napsal:

    Nevím, nevím, jestli se nám podaří zbavit AFIZ jedné z jeho neblahých rolí – ochranky multilevelových šmudlů. Bohužel málo její představitele zajímá rozhodující fakt, že zbloudilec Molitor byl z Fincentra okamžitě vyhozen, zatímco v řadě třípísmenkových spolků řádí desítky Molitorů dál a generují pro AFIZ významnou poplatkovou základnu.

    • Petr Borkovec napsal:

      Takže další kolo. Předpokládám, že to znovu bylo neseriózní.

      Vy jste asi zase pil, že? Přijde mi, že si každou noc musíte pořádně dát do nosu a pak jdete sem. Multilevelových šmudlíků? 🙂 myslíte MLM Fincentrum? To je možné, že řádí, ale u Vás je těch Molitorů také mraky, dokonce bych řekl větší % než v těch třípismenkových firmách, pokud mohu hodnotit dle Cleverů na 5k a více, které Vaši kolegové zrealizovali na Olomoucku nepříliš bonitní klientele.

      Ale chápu, že když máte takový problém se zaváděním pravidelných investic do portfolia, tak pro většinu těch lidí přetažených z pojišťoven vlastně jiná možnost ani není, že?

      Pěkný večer a už nepijte. 🙂

      • Jan Lener napsal:

        Petře Váš příspěvek má i hlavu a kus paty, ale tím n******m stylem jste ho dost znehodnotil.

  2. Martin Nejedlý napsal:

    Pane Šafránku, Vy jste asi opravdu zaujatý. Nevím jestli proti Fincentru nebo proti mně nebo oběma. Já bych rozhodně nebagatelizoval, kdo a s jakým vedlejším úmyslem rozhovor nahrál. Každopádně se potenciálně jedná o trestný čin. Ale to nechme na jindy a na jinde, stejně Vás nepřesvědčím.
    Jsem rád, že aspoň nyní přiznáváte, že se to může stát každému. Produkce pana Molitora byla nízká, jednalo se o pár Cleverů s úložkou asi 500 Kč. Panu Molitorovi již byla poslána výpověď, to jsem se již zmínil, takže pro Vás podruhé.
    Jeho klienti tento týden budou kontaktováni, tak doufám, že u Vás budeme mít kladný bod aspoň za každého z nich a že je hned nevyplýtváme 🙂

    • Petr Šafránek napsal:

      Pane Nejedlý, způsob budování Vaší prodejní sítě je hozený bumerang, který se holt vrací a zpravidla bouchá v nejméně očekávaný okamžik a zezadu. To se Vám právě děje a Vy jste z toho pěkně nervózní a ztrácíte veškerou soudnost. A to už nemluvím o komických vstupech pana Huláka, který žije ve skleníku své divize zaměstnaneckých výhod…

  3. Slavomír Kožúšek napsal:

    Dobrý večer. V podstatě souhlasím, ale to s tou nápadně vysokou osobní produkcí, je trochu nepřesné. Dobří prodejci a nebo poradci budou spíše znalejší, než ten případ z nahrávky „Jak prodat Clever Invest“ Tito zdatní obchodníci mají nejrůznější motivy k neetickému chování. Ale zrovna tak se můžeme i dívat na málo produktivní prodejce nebo poradce. Vždyť i oni mají nejrůznější motivy stejně nekvalitně obsloužit klienta. Nicméně, zavírat oči se pravděpodobně bude u „TOP poradce. Na druhou stranu, těch ale zase není tolik co elévů. Takže, co takhle kontrolovat všechny. Když kontrola tak pro všechny :)) (Čtvrtníček)

  4. Jozef Šulík napsal:

    Dobrý večer pane Šafránku. Vidím,že jste se vrátil na tento server. Odpovíte mi, prosím, na mé otázky, které jsem Vám položil v článku Lanaření obchodních zástupců z pohledu práva?

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.