CZK/€ 24.660 -0,14%

CZK/$ 23.320 -0,63%

CZK/£ 29.075 -0,24%

CZK/CHF 23.987 -0,30%

Text: Petr Šafránek

20. 12. 2006

8 komentářů

Editorial ze dne 15.12.2006

 


 

Nezbývá, než si otevřeně přiznat, že taková je realita. Neexistuje firma, která by dokázala uhlídat každého jednotlivce, ať se jedná o obchodního zástupce nebo o zaměstnance. A pokuď nějaká firma prohlašuje opak, buď vědomě nemluví pravdu, nebo si nechce připustit realitu.

Podstatné je, abychom před takovými případy nezavírali oči a řešili je. Přiznám se, že v daném případě bych přivítal rázné prohlášení Fincentra o okamžitém ukončení smlouvy s dotyčným spolupracovníkem a o řešení toho, kdo jej školil. Ta omáčka kolem, převědčující nás o spiknutí ne-li přímo zpravodajské hře, je zbytečná a trapná, i když může být pravdivá. Dotyčný člověk skutečně existuje, pracuje (pracoval) pro Fincentrum FP a nesmyly o IŽP zjevně vykládal. Kdo a proč jej při tom nachytal, je druhořadé.

Celá věc má ale ještě jeden, podstatnější rozměr. Ten člověk s vysokou pravděpodobností vykládal obdobné nesmysly i klientům a ti na základě toho podepsali smlouvy. Asi by stálo za to si vytáhnout jeho produkci a k dotyčným klientům poslat někoho kvalifikovaného, kdo s nimi jejich smlouvy a očekávání s nimi spojená znovu projde a případně smlouvy uzavřené na základě nepravdivých informací včas zruší. Pokud toto Fincentrum dokáže udělat, bude u mne mít kladný bod.

Ukazuje se totiž, a minulý týden se mi to znovu potvrdilo v jedné nejmenované pojišťovně, že klient, který jednou něco podpíše na základě mylných informací od zprostředkovatele, již nemá šanci z toho později vyjít beze ztráty. To, že se mu dostalo mylných informací, totiž už nikdy neprokáže! Musel by u sebe mít diktafon a pokud by chtěl případně nahrávku uplatnit u soudu, musel by i zprostředkovatel s jejím pořízením prokazatelně souhlasit nebo alespoň o tom vědět, jinak by takový důkaz soud zřejmě nepřipustil….

Záznam z jednání, který nařizuje zákon 38/2004Sb. o pojišťovacích zprostředkovatelích, se bohužel ukazuje jako další papír, který spíše obtěžuje zprostředkovatele, ale účel neplní. Nikdy totiž neobsahuje a ani obsahovat nemůže všechna tvrzení, která v souvislosti s uzavřením smlouvy padla. To by muselo jít o stenozáznam…..

REKLAMA

Pouze velmi sofistikovaný klient ví, že může před uzavřením smlouvy položit zprostředkovateli písemné dotazy a trvat na písemných zprostředkovatelem podepsaných odpovědích. Pokud by v nich byla nepravdivá nebo neúplná informace, je to jediný případ, kdy by klient mohl od smlouvy odstoupit a získat zpět veškeré zaplacené pojistné (viz § 23 odst. 2 zákona č. 37/2004Sb. zákona o pojistné smlouvě).

Kdo ovšem toto ví a v praxi dělá? Nikdo. Právě proto nesmíme před případy nekvalifikovanách zprotředkovatelů strkat hlavu do písku a musíme se je snažit alespoň minimalizovat. Pokud má někdo nápadně vysokou osobní produkci, měla by seriozní firma zvýšit pozornost. Takové IŽP se státem garantovanými 8% p.a. a možností výběru už po roce, to by se přece prodávalo samo… Otázkou je, zda je takový prodejce oslavován jako „TOP poradce“ nebo je naopak podroben kontrole jeho obchodních praktik. A o tom to je.

Vstoupit do diskuze 8 komentářů

Zdroj a více informací: CII750.cz



Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

 
 
 

 
  • Jozef Šulík

    15 prosince, 2006

    Dobrý večer pane Šafránku. Vidím,že jste se vrátil na tento server. Odpovíte mi, prosím, na mé otázky, které jsem Vám položil v článku Lanaření obchodních zástupců z pohledu práva?

    Odpovědět

  • Petr Šafránek

    15 prosince, 2006

    Už se stalo…

    Odpovědět

  • Slavomír Kožúšek

    16 prosince, 2006

    Dobrý večer. V podstatě souhlasím, ale to s tou nápadně vysokou osobní produkcí, je trochu nepřesné. Dobří prodejci a nebo poradci budou spíše znalejší, než ten případ z nahrávky „Jak prodat Clever Invest“ Tito zdatní obchodníci mají nejrůznější motivy k neetickému chování. Ale zrovna tak se můžeme i dívat na málo produktivní prodejce nebo poradce. Vždyť i oni mají nejrůznější motivy stejně nekvalitně obsloužit klienta. Nicméně, zavírat oči se pravděpodobně bude u „TOP poradce. Na druhou stranu, těch ale zase není tolik co elévů. Takže, co takhle kontrolovat všechny. Když kontrola tak pro všechny :)) (Čtvrtníček)

    Odpovědět

  • Martin Nejedlý

    18 prosince, 2006

    Pane Šafránku, Vy jste asi opravdu zaujatý. Nevím jestli proti Fincentru nebo proti mně nebo oběma. Já bych rozhodně nebagatelizoval, kdo a s jakým vedlejším úmyslem rozhovor nahrál. Každopádně se potenciálně jedná o trestný čin. Ale to nechme na jindy a na jinde, stejně Vás nepřesvědčím.
    Jsem rád, že aspoň nyní přiznáváte, že se to může stát každému. Produkce pana Molitora byla nízká, jednalo se o pár Cleverů s úložkou asi 500 Kč. Panu Molitorovi již byla poslána výpověď, to jsem se již zmínil, takže pro Vás podruhé.
    Jeho klienti tento týden budou kontaktováni, tak doufám, že u Vás budeme mít kladný bod aspoň za každého z nich a že je hned nevyplýtváme 🙂

    Odpovědět

  • Petr Šafránek

    19 prosince, 2006

    Pane Nejedlý, způsob budování Vaší prodejní sítě je hozený bumerang, který se holt vrací a zpravidla bouchá v nejméně očekávaný okamžik a zezadu. To se Vám právě děje a Vy jste z toho pěkně nervózní a ztrácíte veškerou soudnost. A to už nemluvím o komických vstupech pana Huláka, který žije ve skleníku své divize zaměstnaneckých výhod…

    Odpovědět

  • Pavel Hulák

    18 prosince, 2006

    Nevím, nevím, jestli se nám podaří zbavit AFIZ jedné z jeho neblahých rolí – ochranky multilevelových šmudlů. Bohužel málo její představitele zajímá rozhodující fakt, že zbloudilec Molitor byl z Fincentra okamžitě vyhozen, zatímco v řadě třípísmenkových spolků řádí desítky Molitorů dál a generují pro AFIZ významnou poplatkovou základnu.

    Odpovědět

  • Petr Borkovec

    19 prosince, 2006

    Takže další kolo. Předpokládám, že to znovu bylo neseriózní.

    Vy jste asi zase pil, že? Přijde mi, že si každou noc musíte pořádně dát do nosu a pak jdete sem. Multilevelových šmudlíků? 🙂 myslíte MLM Fincentrum? To je možné, že řádí, ale u Vás je těch Molitorů také mraky, dokonce bych řekl větší % než v těch třípismenkových firmách, pokud mohu hodnotit dle Cleverů na 5k a více, které Vaši kolegové zrealizovali na Olomoucku nepříliš bonitní klientele.

    Ale chápu, že když máte takový problém se zaváděním pravidelných investic do portfolia, tak pro většinu těch lidí přetažených z pojišťoven vlastně jiná možnost ani není, že?

    Pěkný večer a už nepijte. 🙂

    Odpovědět

  • Jan Lener

    19 prosince, 2006

    Petře Váš příspěvek má i hlavu a kus paty, ale tím n******m stylem jste ho dost znehodnotil.

    Odpovědět