Úterý 12. prosince. Svátek má Simona.

Diamanty jsou věčné

Adamas – nepřemožitelný. To je v přírodě diamant, čistý uhlík, nejtvrdší známý nerost. Stejně nepřemožitelně působí také diamanty jako investice. Bez rizika to ale samozřejmě nejde.

Diamant hrál mezi drahými kameny vždy prim. Jednak díky svým fyzikálním vlastnostem (je nejtvrdší, má nejvyšší index lomu světla, a nejvyšší tepelnou vodivost a je odolný vůči kyselinám) a také díky tomu, že je považován za symbol moci, luxusu a velkého majetku.

Většina světové produkce diamantů se využije na výrobu šperků a klenotů, ale jejich vlastnosti je předurčují také k velmi širokému využití v průmyslu. V neposlední řadě je diamant velmi zajímavou investiční alternativou, která oslovuje investory jednak svou stálostí a také velmi nízkou mírou korelace s jinými investičními nástroji.

Základem jsou 4C

Investiční diamanty musí splňovat několik kvalitativních předpokladů, abychom o nich jako o investici mohli uvažovat. Základní vlastnosti jsou charakterizované čtyřmi C (cut, colour, clarity, carat, tedy brus, barva, čistota a hmotnost v karátech). Každý (nejenom) investiční diamant má tyto své vlastnosti vyznačeny na certifikátu, který vydávají renomované, mezinárodně uznávané společnosti (HRG, GIA) a jehož zmenšeninu musí balení diamantu obsahovat (kvůli bezpečnosti jsou diamanty prodávané v zatavené folii). Kdejaké kartičky vyplňované pochybnými obchodníky nemají žádnou cenu.

U obchodníků je důležitý také certifikát původu, který by měl mít od minulého roku každý vytěžený diamant. Má se tím předcházet tomu, aby se na legální trh dostaly kameny pocházející z některé z afrických zemí, kde odbojová hnutí ilegálně prodávají surové diamanty a zneužívají výtěžek pro financování teroristů a občanských válek. Objem zobchodovaných krvavých diamantů dosahuje ročně stovek milionů dolarů.

Barva investičního diamantu je výlučně bílá, podle stupnice společnosti GIA od D do F. U šperků se samozřejmě cení i jiné barvy, důležité ale je, aby byla barva co nejčistší a sytá. Co se týče čistoty, u investičních diamantů se akceptují vady a nečistoty nejhůře do stupně VS, větší chyby už nejsou akceptovatelné.

Hmotnost v karátech (jeden karát je 0,2 gramu) vhodná od jednoho až jednoho a půl karátů, v poslední době jsou ale nejoblíbenější větší kameny. Nabídka větších kamenů je stále menší, takže jsou schopny investorům zabezpečit zajímavější zhodnocení a ochranu proti politickým, ekonomickým a inflačním vlivům. Na druhé straně je ale lepší vybrat si menší, ale v ostatních charakteristikách kvalitnější kámen, než větší, ale více kazový a s horší barvou, nebo brusem.

U brusu nezáleží ani tak na tvaru (většinou se obchoduje s diamanty kulatého briliantového tvaru), jak na jeho symetrii, kvalitě a čistotě. Kvalitní brus několikanásobně zvýší cenu diamantu, naopak odfláknutá práce z něj udělá kus, který není ničím zajímavý ani ceněný. To platí jak při investičních diamantech, tak i u šperků.

Pozor na podvodníky

Při pořizování diamantů, či už jako investice, nebo jako kamene do šperku, je rovněž nutné si dávat veliký pozor co, a od koho kupujeme. Na domácím trhu existuje několik firem, které diamanty prodávají, tváří se jako odborníci a pokoušejí se klienty přemluvit o výhodnosti koupě, ale kvalita diamantů je přinejmenším sporná. Rovněž způsob, jakým své klienty oslovují, není v některých případech úplně v pořádku. Většina domácích obchodníků si k ceně diamantu připočítá rovněž nemalou marži.

Více lidí, kteří mají zkušenosti s nákupem diamantů tvrdí, že ideálním způsobem je nákup v zahraničí, nejlépe přímo v Antverpách. Ty jsou synonymem obchodů s diamanty, když ne v celém světě, tak v Evropě určitě. S diamanty se zde obchoduje již sedm set let, je odtud řízen prakticky celý trh s diamanty a přes zdejší burzy projde většina nebroušených diamantů. I když se v poslední době ke slovu stále více dostávají obchodníci v Bombaji, Tel Avivu, nebo v New Yorku, kulatý briliantový řez, který je nejčastěji využívaný u investičních diamantů, je nejkvalitnější právě v Antverpách.

Diamanty jsou považované za dlouhodobou investici díky své stálosti a trvale rostoucí ceně. Jejich cena, případně výnos investice, však hodně závisí na určitých trendech a oblíbenosti, které se mění zejména u velikostí kamenů. Zatímco ještě před pár lety byly nejžádanější investiční diamanty o velikosti kolem dvou karátů, v poslední době jsou nejvýhodnější a nejoblíbenější tři až pětikarátové diamanty, jejichž cena za poslední roky zaznamenala největší nárůst. Mezi šperky se zase mění obliba jednotlivých barev apod.

Graf změny cen diamantů podle velikostí v období od července 2007 do července 2008

Zdroj: IDEX Online Research

Diamanty by nikdy neměly být nástrojem spekulací individuálních investorů a jsou, jak již bylo zmíněno, dlouhodobou investicí. V portfoliu investora by neměly zabírat více než 5 až 10 % a stále jsou spíše alternativou pro ty, kteří chtějí své prostředky diverzifikovat do vícerých tříd aktiv. Investoři si při investici do diamantů musí připravit několik desítek tisíc korun, investice nižší než sto až sto padesát tisíc korun prakticky nemá smysl.

I když cena diamantů v posledních letech vytrvale roste, nejsou ani tyto drahé kameny ušetřeny poklesů cen na finančních trzích. Za poslední dva měsíce cena diamantů klesla o několik procent a v nejbližší době si její další vývoj nedovolí odhadnout ani odborníci. V každém případě by ale prostředky investorů s dlouhým horizontem nějako ohroženy. Podobně jako je tomu u akcií, může být období poklesu cen vhodnou dobou pro nákup.

Optimisté věří, že cena diamantů nadále půjde nahoru jednak vlivem zvyšující se poptávky ze strany rozvíjejících se zemí a jednak nedostatečnou nabídkou, která je daná vytěžitelností a zvyšujícími se náklady na těžbu nerostu. Na cenu mají navíc stále vliv také sociální konflikty v dolech největších producentů diamantů, jako jsou Botswana, nebo Jižní Afrika. Odpůrci však varují, že cena diamantů je dlouhodobě nafouklá kvůli uměle omezované nabídce několika málo společností, které trh s diamanty ovládají. Samotná společnost De Beers ovládá ještě stále většinu trhu.

Nevýhodou, která může být pro domácí investory poněkud zavádějící, je uvádění všech cen v dolarech. Je proto nutné počítat se změnou kurzu dolaru vůči koruně, což přináší dodatečné měnové riziko.

Jednou z nevýhod může být i malá likvidita diamantů, která se prakticky nedá srovnávat s akciemi a jinými tradičními investičními nástroji. Na druhou stranu jsou vzhledem ke své velikosti a odolnosti velmi lehce přenositelné a i v několika malých kamíncích se ukrývá velké koncentrované bohatství.

Velkou výhodou investičních diamantů je skutečnost, že jsou neregistrovanou komoditou. To znamená, že v občanskoprávním sporu, který může znamenat ohrození pro váš majetek, jsou nedotknutelné a současně neohrozitelné legislativní činností státu. Při dovozu se navíc investor nemusí obávat, že by musel platit clo, protože investiční diamanty s certifikátem jsou od cla, podobně jako většina šperků a výrobků z drahých kovů, osvobozeny.

Investujete to diamantů?

Zobrazit výsledky

Nahrávání ... Nahrávání ...

46 komentářů: “Diamanty jsou věčné”

  1. Michal napsal:

    Budu rád, když mi sem přidáte pár informací, nebo zkušeností. Rád bych, aby tohle fórum pomohlo dalším lidem.
    http://blbapra­ce.cz/forums/to­pic/dic-d-i-c/

  2. Petr napsal:

    Šperky určitě nejsou investicí a ty od DIC už vůbec. Využívají neznalosti široké veřejnosti a zneužívají toho pro svůj zisk. Šperky které nabízejí za 80 tisíc mají výrobní náklady kolem 17 000 – 18 000, zjišťoval jsem to u svého známého, který je zlatník. Hlavním důvodem je používání diamantů velmi nízké kvality, kde cena jde dramaticky dolů. Tyto kameny se v čase narozdíl od těch kvalitních nezhodnocují, naopak velmi často stagnují na ceně či klesají.Jsou to podvodnící s kriminální historií viz :http://www.ceskatelevize.cz/ct24/domaci/111440-krejcir-dostal-za-uverovy-podvod-osm-let-vezeni/

    To mluví za vše…

    Díky svému MLM manipulují lidi a vytvářejí z nich své naháněče, kteří pod vydinou zisku přemlouvají všechny své známé aby investovali do …diamantu… spíše do DIC a jejich manažerů

  3. Petr napsal:

    Šperky určitě nejsou investicí a ty od DIC už vůbec. Využívají neznalosti široké veřejnosti a zneužívají toho pro svůj zisk. Šperky které nabízejí za 80 tisíc mají výrobní náklady kolem 17 000 – 18 000, zjišťoval jsem to u svého známého, který je zlatník. Hlavním důvodem je používání diamantů velmi nízké kvality, kde cena jde dramaticky dolů. Tyto kameny se v čase narozdíl od těch kvalitních nezhodnocují, naopak velmi často stagnují na ceně či klesají.Jsou to podvodnící s kriminální historií viz :http://www.ceskatelevize.cz/ct24/domaci/111440-krejcir-dostal-za-uverovy-podvod-osm-let-vezeni/

    To mluví za vše…

    Díky svému MLM manipulují lidi a vytvářejí z nich své naháněče, kteří pod vydinou zisku přemlouvají všechny své známé aby investovali do …diamantu… spíše do DIC a jejich manažerů

  4. Džany napsal:

    Tak velké letadlo které pořád žije a pracuje s hloupostí neznalých lidí.Taktika jak z lidí vypumpovat počáteční vklad 130tisíc.Tihle školení lidé vám dokonale nalakují mozek nesmysly,vysají z vás všechny úspory a potom pro ně musíte žít 12 hodin denně a dělat jím poskoky a utrácet peníze na stupidních prezentacích. Na jednu povedenou prezentaci jsem pozval televizi a dopadlo to fiaskem z manažérů co jsem si myslel že to jsou inteligentní lidé na úrovni se staly záhy rváči a kameraman odešel s rozbitou kamerou.Totiž na prezentaci se nesmí natáčet,ale zaplatit šperky můžete hned na prezentaci na přenosném terminálu.Za vaše prachy si potom pořádají luxusní dovolené a kupují si na firmu luxusní auta a vy to vše zaplatíte.Stačí jenom jedna chyba nechat se zlákat prezentací a pustit žílou vaše úspory jak jednoduché.Mě to stálo 1200000tisíc!

  5. jps napsal:

    MLM několikrát převálcoval tuto zemi a většinou to mnoho z nás stálo nemalou část financí! A češi už nemají chuť číst články a poslouchat nesmysly jak je MLM super, protože není. SKY line DIC a další megastupidní MLM, byli, jsou a budou založeny na lži, mystifikaci a psychomanipulativní masáži!!!!!!!!!!!!!
    Tak ať táhnou do pekel nebo zpátky na moravu, odkud většinou nějakou formu MLM přitáhli. Jejich imbecilní meetingy jsou jak paroubkovi schůze.

    • Pavel napsal:

      Pane mám pocit že máte problém sám ze sebou, aspon já to tak cítím, když si to přečte nezainteresovaný člověk….

  6. jps napsal:

    MLM několikrát převálcoval tuto zemi a většinou to mnoho znás stálo nemalou část financí! A češi už nemají chuť číst články jak je MLM super, protože není. SKY line DIC a další megastupidní MLM, byli, jsou a budou založeny na lži, mystifikaci a psychomanipulativní masáži!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  7. OTTO napsal:

    Píšete, že bez rizika to nejde.
    Tento výrok mi připadá jako PR na lidi.
    Když, někdo koupí diamant tak riziko, že prodělá neexistuje.
    Pokud jste to riziko myslel tak, že je riziko jestli jeho diamant vzroste za rok o 20%, nebo o 50% a tím riskuje, že by přišel o 30% – ní nárust v případě, že vlastní diamant, který vzrostl jen o 20%.

    Vzhledem k tomu, že v oblasti investic investoři od nepaměti bojují s hrabivostí dovedu si představit, že mnozí toto budou vnímat jako riziko.

    Je třeba, ale zdůraznit, že lidé, kteří diamanty kupují je nekupují s cílem mít maximální výnos!

    Jak už jste psal doporučuje se 5-15% investičních prostředků vložit do diamantů.
    Zbytek, tedy 85% – 95% investičníc prostředků je vloženo do ostatních instrumentů, kde maximální výnos nabývá na významu.
    Maximální výnos z 85% kapitálu je více než maximální výnos z 15% kapitálu.

    Diamanty jsou kupovány především jako prostředek pro uchování hodnoty, který je snadno přemístitelný a prodejný kdekoliv na světě. Je to skryté bohatství a mnoho bohatých své bohatství skrývá.
    V posledních letech je nárust diamantů opravdu extrémní a to přitáhlo pozornost spekulantů, kterým jde především o maximální výnos, což je krytérium, které investování do diamantů už stovky let nezná.

    • Petr Zajíc napsal:

      Píšete: „Když, někdo koupí diamant tak riziko, že prodělá neexistuje.“
      A vzápětí: „V posledních letech je nárust diamantů opravdu extrémní a to přitáhlo pozornost spekulantů…“

      Nenapadla vás kupříkladu možnost, že spekulanti vyhnali svou poptávkou cenu nahoru a že jakmile o diamanty ztratí zájem, může jít cena stejně rychle jako třeba u ropy?

      • OTTO napsal:

        Ano máte pravdu, při koupi diamantu riziko, že proděláte neexistuje – myslím tím koupi investičních diamantů.

        Co se týká spekulantů tak jistě víte, že obchodování s ropou a s diamanty probíhá zcela za jiných pravidel.

        Za prvé na diamanty nelze na burze zadat sell, pouze buy.
        Diamantový byznys ovládají pouze 2 firmy a ty už přez 100 let velice sofistikovaně udržují cenovou stabilitu pečlivým sledováním poptávky, podle které přizpůsobují nabídku což vede k růstu cen.

        Raketový nárust cen v posledních letech má na svědomí rychle rostoucí poptávka z Číny, Indie, Thajska, Větnamu atd.

        Ikdyby spekulanti ztratili zájem v celkové poptávce to bude zanedbatelné procento, které cenu neovlivní.

        Věřím, že víte o diamantech možná více než já a že jste mě vaším příspěvkem jen zkoušel.

        • Roman napsal:

          ..ano, deBeers „utahuje či otvírá“ kohoutky dle poptávky a dá se říci že celá politka a hlavně cena kamenů je řízena několika málo vyvolenými..1 trhlinu ovšem zaznamenaly antverpy v roce 63, kdy se na příkaz politbira dodalo na trhy prrvních 12!kg moissanitu, které se podařilo vytlačit“ v nejmodernější (lehce upravené) tavné peci na tuším hořčíkové slitiny pro táhla trysek migu ..
          Od té doby je na trhu zhruba 20% umělých diamantů,které se samožřejmě doplnují certifikáty a velmi erudovaně míchají přes brusírny mezi pravé.. Mnoho „nových“ Rusů-ano,velmi početného národa,který má kupní sílu na ovlivnění trhu začalo býti ostražitýmy, proto se poslední roky stává diamant objektem masivní PR mezi neznalými „novými“ řeknu Asiaty a v poslední době skokově rozvinutou vyšší střední vrstvou..
          Nic to nemení na mém přesvědčení, že cokoliv je lehce-podotýkám lehce napodobitelného,je rizikové atˇuž je dnes více faktorů podporujících využití diamantu jako investičního nástroje..
          Velmi mnoho se mluví o likviditě,resp.několika denní likviditě dostavením se na burzu v antverpách(zde jsem byl zděšen,jaké zbytky a střepy asiati kupují-opět jen potvrzení o poptávce neznalých..) – zpět k antverpám či jiné burze, kde váš kámen vykoupí,většinou tak 75% hodnoty,protože jich tam mají plné „stoly“ a mají zajímavější možnosti nákupu než jeden čí pár průměrných kousků od nervozního čecháčka..
          Diamant tedy jen a jen x karátový ve všech smšrech kvalitní kámen v ceně min. 400.000,-, samozřejmě po moissanit testu, jinak to nemá smysl – ať už „tuctovostí“ zhoršující likviditu tak i rizikem falsa právě menších kamenů ..Nižší objem investování doporučuji do jiných komodit – zlata (zatím nelze vytvořit uměle) a prodáte ho na každém rohu..o inestici do paneláků či regionálních nemovitostí a jejich rozdělování někdy příště..

    • Roman napsal:

      Riziko 1 – neznalost – už dnes jsou na trhu firmy,které nabízejí investiční kameny (DIC,ALLO..) a prodávají střepy, které jsou špatně likvidní – klientům se po čase otevřou oči a tento druh investice se bude různě propírat v periodikách,tv a třeba i zde..
      Riziko 2 – moissanite – uměle vytvořený diamant , který bez složitého testu nerozeznáte ..tudíž opět se může rozšířit epidemie paniky a špatné zkušenosti s likviditou..

      • OTTO napsal:

        Neznalost mám i já a proto si na to co neznám najímám odborníky.

        V pár příspěvcích i ve vašem se objevilo DIC.
        Do včerejška jsem o této firmě nevěděl.
        Nakupoval jsem diamanty v Belgii a v Izraeli.
        Musím říct, že firma DIC mě velice mile překvapila a váši poznámkou o tom, že prodávají střepy jsem zaskočen.
        Mají v nabídce všechny diamanty, tedy od nejkvalitnějších po šperkařské.
        Včera jsem byl v jejich showroomu a pečlivě prohlédl nejenom C4 na certifikátech.
        Já jsem s jejich nabídkou spokojen.
        Nedávno jsem jeden diamant v Antverpách kupoval tak mě mrzí, že teď nemám volné peníze abych mohl koupit jeden co se mi včera z investičního hlediska padl do oka.

        Co se týká likvidity tak jakýkoliv diamant s certifikátem je docela dobře likvidní kdekoliv na světě.

        Co se týká umělých diamantů tak myslím, že když někdo chce koupit investiční diamant za několik stovek tisíc, nebo milionů tak se rozhodně obrátí na odborníka např banku, která mu doporučí kvalitní obchodníky stejně jako jsem to kdysi udělal já.

        Co se týká propírání tak já se díky propírání firmy DIC v novinách a v TV dozvěděl o tom, že otevřeli v Praze Showroom za přítomnosti presidenta ČR Váslava Klause, presidenta druhé největší diamantové burzy v Antverpách jehož jméno si nepamatuju, módní návrhářky Blanky Matragi která navrhla pro DIC kolekci šperků na rok 2009, miss Šeredová, která bude tváří DIC pro rok 2009 a bude šperky pro DIC propagovat, bylo tam spousta dalších prominentů, ale to asi víte z novin, TV a internetu.

        Já jsem si udělal svůj vlastní názor podle diamantů a cen a budu u nich nakupovat, tedy u jejich hong-kongské pobočky.

        Nabídli mi docela zajímavé podmínky.

        Jsem spokojen.

        • FL napsal:

          Pane OTTO, mam v DIC zname, pokud by jste mel zajem, urcite bych Vam je doporucil, samozrejme jak ze znamosti, tak z duvodu provize i pro me.

          • OTTO napsal:

            Díky já už teď máv V DIC také známé.
            V showroomu jsem se seznámil s Generálním ředitelem panem Synkem a předsedou představenstva panem Říhou.
            Odpověděli mi na spoustu otázek a když jsem srovnal ceny, kvalitu, služby a servis tak jsme se domluvili, že u nich budu nakupovat.

        • Roman napsal:

          ..pane OTTO,nechci Vás nijak urazit, ale zdá se mi, že jako multimilionář investující a všeznající development v Dubaji, diamanty v Izraeli (v BerSheve nebo Sderotu?Haifa je nasáklá překupníky a kameny jsou drahé,navíc obchod ovládá ukrajinská větev..) a celkově se tady ke všem velmi náročným tématům vyjadřujete jak je máte v malíku a jak v nich máte mnoho investováno,že je pro mne težko pochopitelné a uchopytelné jestli je to vůbec možné..

          Ad DIC – ano,PR mají napresovanou osobnostmi,ale základem je prodej šperků se střepy mlm systémem (nejlepší prodejce Hump..k je pohádkář na 2) , kameny investiční krom několika vystvených kusů nemají na skladě a kupují až po položení zálohy na burze..nic víc než nedobrý mlm a drahý-drahý zprostředkovatel..
          Kupujete-li opravdu v Izraeli, dám vám kontakt na majitele brusírny v Afiniky Shmoli Tabakova at´ nekrmíte poblouzněné prodejce v DIC.. Mí velmi bohatí klienti u dic nakoupili a bylo jim „vysmáto“..
          Ad 2 – trváte/opakujete, že kámen s certifikátem je dobře likvidní…Můžete mne vyvézt z omylu a popsat vaši opakovanou zkušenost s prodeji kamenů zpět do „sítě“ ? Za 4 roky jsem nesetkal s rychlejším odkupem než cca týden nebo osobní cesta do Belgie, kde jsem ale dostal vždy tak cca 75% jeho hodnoty..

          Ad 3 – střep je to, že na prstýnku za 30.000 je kámen kvalitativně cenou cca 5-8tis,zbytek zlato a rychlovýroba na uzemí ČR a tučné provize do MLM..

          • happy.sun napsal:

            Dobrý den Romane, mohu Vás požádat o zaslání kontaktu na Vás? Mail je „happy.sun[slimejš]email.cz“. Díky…

          • OTTO napsal:

            Nejsem si jistý jestli má smysl reagovat na váš příspěvek, když hned z jeho úvodu je patrné, že mi nevěříte ani nos mezi očima.

            Je pro mne lepší, aby jste mi nevěřil.

            Píšete, že základem DIC je prodej šperků se střepy, také píšete, že v Antverpách prodávají na diamantových burzách lidem z Asie střepy a dále, že Haifa je nasáklá překupníky a kameny jsou drahé.

            Jak se říká náš zákazník náš pán.
            Už jsem zažil “ investory “ kteří si přinesli pár stovek tisíc Kč a chtěli co nejlepší investiční kámen.
            Co jim tak může obchodník nabídnout?
            Je vám jasné že to určitě nebude 5-ti karát Round, IF, D-E, s exelentním brusem a symetrií.

            Většina našinců nakupuje podle ceny a vezmou to nejlepší co si za daný obnos můžou koupit což je z mého pohledu chyba.

            U investičních diamantů jde především o kvalitu. To rozhoduje o tom jestli jsem dobře zainvestoval, nebo jsem měl radši koupit nemovitost a pronajmout ji.

            Zákazníci si to dělají sami.
            Co se týká šperků tak tam je to nejmarkantnější.

            Většinu zákazníků zajímá jen, aby ve šperku byl diamant a oni na něj měli a šperk se jim alespoň trochu líbil.
            To že se kvalita diamantů posuzuje podle určitých parametrů a to má vliv na jejich cenu a budoucí nárust ceny ví opravdu jen minimum lidí.

            Říkám tomu Dubajský syndrom tzn. že zákazník přijde s tím, že chce co největší diamant a má na něj tolik peněz. Jediné co ho zajímá je velikost.

            Vysvětloval by jste takovému zákazníkovi, že velikost a cena není zrovna ten správný způsob jak vybírat diamant, nebo by jste zkrátka splnil zákazníkovo přání?

            Ano jsou firmy, které si drží určité renomé a to nejhorší z nejhoršího začíná okolo SI2, P-R.

            Já žádné špekry nikdy nekoupil a ani se k tomu nechystám. Kupuju jen investiční kameny od 3 karátů nahoru, Round s exelent brusem, D-H, IF-VVS2.
            Až budu chtít šperk tak si některý z nich nechám zasadit do šperku, který si k němu nechám vyrobit.

            Jak sám víte obchod s diamanty je o kontaktech.
            Buď nakupujete od překupníka, nebo od sightholders a záleží jak se znáte a jak významný obchodní partner pro něj jste. Pak dostanete lepší nabídky než běžný klient.

            To, že DIC používá MLM mi řekli.
            Já na MLM nevidím nic špatného.
            Já od MLM firem kupuji většinu zboží co používám běžně i neběžně včetně stavebního materiálu, dovolených, elektroniky, nábytku, automobilů atd.

            Pro mne jako pro zákazníka je naopak výhodou, že DIC prodává diamanty MLM systémem.
            Má totiž podstatně menší náklady na provoz svého byznysu a mnohonásobně větší obraty, tedy i zisky o které se může podělit, než kdyby měla kamenné obchody a házela desítky milionů kč do PR, aby do jejich obchodu přišli zákazníci udělat kšeft.

            Co se týká likvidity tak jste se nesetkal s rychlejším odkupem než týden?
            Já jsem se nesetkal s rychlejším odkupem než 3 týdny a já považuji 3 týdny za super rychlé a likvidní co se investičních diamantů týče.
            Jednokarát by se asi prodal i během pár hodin nebo dnů, ale já preferuji radši kvalitu i velikost a tím mám zaručen optimální výnos a ten čas co čekám na zákazníka diamant pořád stejně narůstá na hodnotě, takže ikdyby trval prodej 6 měsíců byl bych naprosto spokojen.
            Mám v diamantech jen menší část investičního kapitálu.
            Zbytek mám v investicích, které mi přinášejí pravidelný pasivní příjem a ještě narůstají na hodnotě takže kdyby se někdy stalo, že bych diamant prodával rok tak rozhodně nebudu rok o chlebu a vodě.

            PS: Radši mi vůbec nevěřte :o)
            Co by multimilionář hledal na investujeme.cz a proč by trávil čas psaním příspěvků do diskuzí?
            A navíc celkově se tady ke všem velmi náročným tématům vyjadřuju jak je mám v malíku a jak v nich mám mnoho investováno.
            Je to těžko pochopitelné a uchopitelné, jestli je to vůbec možné :o)

            OTTO

            • Roman napsal:

              ..OTTO, neřekl jste vůbec nic, jste jako politik..
              Ad 1 DIC – pan Říha má skvělou“ minulost – rhynoceros mlm,kdy ponziho systémem zhodnocoval investice až z toho bylo trestní oznámení a doscela slušná aféra – proto si ho dic jako „odborníka“ na mlm a podvody najala – tudíž s takovámi lidmi nedoporučuji spolupracovat…áá,ještě byl rhynoceros nedávno v tv kauze s podvody s realitami-mají dceřinku avareal a tak to také lítá..dic je plná takovýchto kvalitních lidí,Hum..k prozměnu vytuneloval Int..m firmu atd atd..Skvělí obchodní partneři v mlm, ve kterém nakupujete kameny s přirážkou pro zprostředkovatele a jeho nadřízené v mlm…

              Ad2 – neodpověděl jste mi , kolik % z dané časové hodnoty jste dostal po několikatýdenním prodeji spojeným s náklady na cestu na burzu,ubytování atd. – prosím o procenta, ne o popis kvality kamenu. (navíc vašich několik týdnů prodávání potvrzuje pouze vaši nepříliš silnou obchodní pozici,což mne u vás-u někoho tak zkušeného velmi překvapuje)

              AD3 Shodneme se na Dubajském syndromu, to je prostá „neznalost smíchaná s arogancí a pocitem důležitosti“ toho,že si klient myslí jak má diamant. To že má střep(velikost vs brus,brus vs čistota..) neví a proto houfně vznikají mlm těžící z naivity těchto klientů a prodají jim cokoliv..

              Prosím odpovězte na otázky, je to užitečné,aby další čtenáři-„hltači“znalostí věděli realný stav,ne že jim dokola budete místo odpovědí jako politik omýlat popis diamantu..
              Díky, prima den

              • OTTO napsal:

                Ad 1 – Jak jste psal tak pan Říha má opravdu skvělou minulost, ve které pár perel chybí, např. lavina, GWC atd.
                DIC si pana Říhu nenajalo, on je zakladatel a majitel DIC.
                To on si najal sám sebe, ale i ostatní např pana Synka, který je jeden z předních odborníků na diamanty v ČR.
                Na cenách žádnou přirážku pro zprostředkovatele a jeho nadřízené nevidím, naopak musím uznat, že mají velice konkureční ceny ve srovnání s mými kontakty.

                Ad2- Zdá se mi jako by jste popisoval úplně jiný prodej, než jsem zažil já.
                Jaká cesta na burzu, jaké ubytování atd?????
                Děláte si legraci, nebo mě zkoušíte???
                Nechci vás urazit, možná to takhle opravdu děláte, pouze já takový způsob neznám a nikdy jsem ho nezažil.
                Já to měl takto.
                Poslal jsem mailem mému obchodníkovi do Antwerp oskenovaný certifikát s tím, že tento konkrátní diamant chci prodat.
                On mi odepsal, že OK a poslal na účet 50% z předpokládané prodejní ceny.
                Já mu poslal diamant.
                Pak mi dal vědět když diamant prodal. Poslal doplatek do prodejní ceny a papíry o prodeji.
                Píšete o nepříliš silné obchodní pozici a že vás to překvapuje.
                Mě zase překvapuje váš způsob prodeje diamantu.
                Takže vítejte do klubu. Teď jsme překvapení oba dva.
                Co cetýče % z časové hodnoty tak nevím co si pod tím mám představit. Asi to berete kolik % by to bylo po odečtení nákladů na cestu na burzu, kde jste psal, že dávají jen 75% hodnoty kamene, nákdady na ubytování, než se kámen prodá a čas kdy čekám a čekám než se kámen prodá.
                Já takto kameny neprodávám takže nejsem schopen vyjádřit časovou hodnotu.
                Vím jen za kolik jsem kámen koupil a za kolik jsem ho prodal a jaký byl za tu dobu nárust.
                Není samozřejmě problém zanést certifikát s diamantem k soudnímu znalci a ten vám stanoví aktuální cenu.
                Problém je že aktuální cena za pár dní už neplatí protože je vyšší, ale je to jedno z vodítek jak si udělat představu o aktuální ceně před prodejem, když se člověk nevyzná v rapaport tabulkách.

                Ad3- Tady myslím žádná otázka nebyla, jen vaše konstatování.

                Jak vidíte umím odpovědět všemi způsoby, nejenom jako politik, který omýlá dokola popis diamantu.

                Mimochodem mě tak baví omýlat pořád dokola popis diamantu. Vás ne???

                • Roman napsal:

                  ..vidíte že to jde, tedˇ jsem spokojen 🙂

                  Ad1 – opravdu myslíte,že lidé jako Říha a spol. se svojí minulostí a přítomností jsou zárukou solidnosti při takto náročných obchodech? Opravdu si myslíte že když se spojí dejemtomu“ znalec diamantů(pro mne člověk,který také ví jak existují střepy) a „špinavci z tunelů“,tak vytvoří skvělé mlm ? Ale no tak..

                  AD2 Prodej i nákup kamenu není tak náročný,abychom při něm krmily poblouzněné prodejce v síti mlm,kde se tento erudovaný a velmi náročný obchodní artikl stává předmětem předraženého „střepu pro klienta s dubajským syndromem“ — pro mne jako obchodníka je to nejen zapáchající, ale maličko postrádám podnikatelskou logiku, proč dělat PR firmám jako dic,allo..když je ne zas tak težká možnost „ovládnout“ část trhu samostatně – řeč je Izraeli a Rusku..

                  AD3 prodej – samozřejmě sken certifikátu,samozřejmě čekání na kupce přes burzu“,ale tato služba je stále dražší než dobrý kontakt na brusírnu,kde se potkává více „poptávky“ ..
                  ..shrnu-li naši debatu,vy nakupujete a prodáváte tradičním způsobem burza/burza, já/my maličko plusověji,ale náročněji..

                  Mimochodem dokola omýlat popis diamantu je to „nekrásnější,co si „almaz“ po svém stvoření zaslouží!!!!

                  Díky za odpovědi,nemám další dotazy..
                  Prima víkend , cash flow zdar

                  • OTTO napsal:

                    AD1 – Myslím, že podle minulosti pana Říhy, nebo jiných lidí nelze předvídat budoucnost ani serioznost, nebo neserioznost.
                    Každý jsme někdy udělali chyby.
                    Pan Říha chtěl vydělat peníze a pomoci lidem je vydělat také a lidově řečeno naletěl neseriozní firmě, která okradla jeho i ostatní lidi.

                    Naopak si velmi pana Říhy vážím, že se těmito neblahými zkušenostmi nenechal odradit a založil vlastní firmu, kde má pod kontrolou vše on a nemůže se stát, že lidé přijdou o peníze aniž by on tomu mohl zabránit.

                    Kéž by bylo více takových Říhů!

                    Možná vám říká něco jméno Václav Rathouský.
                    Byl velice úspěšný distributor MLM firmy Pro-Fitnes a v jeho obchodní síti měl mnoho lidí.
                    Jednoho dne firma řekla, že ruší obchodní sítě a, že své výrobky bude nadále prodávat jen prostřednictvím kamenných obchodů.
                    Pan Rathouský přestal dostávat od firmy provize z obratu jeho obchodní skupiny a stejně tak všichni v jeho síti. Roky jeho práce a úsili stejně tak jeho spolupracovníků přišly vniveč.

                    Podvod? Tunel?
                    Ano!

                    Ale pan Rathouský se nevzdal a hledal způsob kde bude moci zaručit, že se nic takového opakovat nebude.
                    Založil vlastní MLM firmu Green Ways a jeho vybudovaná obchodní síť mohla dále fungovat jen s jinými produkty. Jeho spolupracovníci měli opět provize, protože mnoho z nich opustilo zaměstnání a dělali naplno Pro-fitnes a najednou byli bez příjmu.

                    Můj kamarád byl velice úspěšný v jedné MLM firmě ( nebudu jmenovat, protože je snad stále na trhu ) , která se dostala už po několikáté vinou špatných rozhodnutí vedení na pokraj bankrotu a přestala vyplácet provize nad 10 000 kč. Kdo bral méně dostal provizi, ale kdo bral více dostal jen 10 000 kč s tím, že jak se firma sebere dostanou doplacený zbytek.
                    Po několika měsících většina lidí s velkými skupinami přešli i se svými skupinami do jiných MLM firem. Stejně tak to udělal můj kamarád, protože si řekl, že když firma stála několikrát na pokraji bankrotu vinou špatných rozhodnutí vedení tak je jen otázkou času než se vedení podaří opravdu zbankrotovat což by znamenalo konec provizí pro všechny.
                    Dnes opět vydělává svých pár stovek tisíc v jiné MLM firmě o které je přesvědčen, že nezkrachuje.

                    Osobně věřím, že firmě DIC se bude dařit velmi dobře.

                    AD2 – Krmení poblouzněných prodejců v MLM nemá rád asi nikdo a ani já mezi ně nepatřím.

                    V DIC jsem se, ale s tímto nesetkal.

                    Když obchodník prodá diamant a má na něm zisk je v pořádku.
                    Když ale obchodník prodá diamant za tu samou cenu a ten samý zisk rozdělí na dvě části, jednu na provize lidem díky kterým se obchod uskutečnil a druhou jako zisk pro sebe, tak to se vám zdá jako krmení poblouzněných prodejců MLM?

                    Pokud mám správné informace tak obraty diamantů v DIC jsou větší než obraty všech obchodníků s diamanty v ČR a na Slovensku dohromady.
                    To znamená, že přestože se DIC dělí o zisk vydělává více než kdyby si nechli veškerý zisk z malého obratu, který by zvládli realizovat sami bez doporučení.
                    Proč má tedy DIC takové obraty, když prodává podle vás předražené střepy?
                    Proč si to ti lidé nekoupí jinde kvalitnější a levnější?

                    Není náhodou pro vás DIC konkurence, díky které máte menší obraty a zisky?

                    To bych pak chápal váš nářek.

                    Dále postrádáte podnikatelskou logiku, proč dělat PR firmám jako DIC, ALLO…. když je ne zas tak těžká možnost „ovládnout“ část trhu samostatně – řeč je o Izraeli a Rusku.

                    Podívejte já obchodník s diamanty nejsem a tak nedovedu posoudit co pro mne podnikatelskou logiku má nebo nemá ohledně způsobu prodeje a ovládnutí trhu.
                    To co , ale vím zcela jistě je, že pokud je ne zas tak těžká možnost „ovládnout“ část trhu v Izraeli a Rusku tak by bylo určitě podnikatelsky velice logické, aby jste se do toho pustil a ovládl část trhu v Izraeli a Rusku.

                    Pokud vím tak DIC má už mnoho mezinárodních poboček a je jen otázkou času kdy otevřou pobočky v Izraeli a Rusku.

                    Určitě by bylo moudré nečekat a ovládnout část trhu než tam vstoupí.

                    AD3 prodej – Píšete, že dobrý kontakt na brusírnu, kde se potkává více poptávky je levnější služba než čekání na kupce přez burzu.

                    Nedovedu to posoudit.

                    Dovedu jen posoudit moji zkušenost. Obchodník od kterého beru je členem burzy v Antwerpách, vlastní několik brusíren a jediné co vím o tom, když prodává diamant ať už můj nebo někoho jiného tak to dělá takto –

                    pokud on sám nemá zákazníka, tedy poptávku po diamantu, který chci prodat tak všem členům diamantové burzy, řekne, že má v nabídce tento diamant a zeptá se jestli oni nemají po takovémto diamantu poptávku. Pokud nemají je jen otázkou času než se někde na světě tato poptávka vyskytne a uvízne v síti těchto lidí, kteří ji předají mému obchodníkovi a domluví obchod.

                    Mimochodem jsem si uvědomil, že DCI je také členem diamantové burzy v Antwerpách. Tam jsou sice 4 burzy, ale ať jsou členem jakékoliv tak jim to dává velké možnosti, protože členové všech 4 burz se stejně mezi sebou znají a komunikují spolu a dohazují si obchody.
                    Navíc přez tyto 4 burzy je realizováno cca 75% světového ročního obratu v diamantech, takže poptávka i nabídka je tam vysoká.

                    Také přeji pěkný víkend a mnoho dobrých diamantových obchodů a spokojených zákazníků.
                    Když je zákazník spokojený vaše cash flow pak také.

                    • Roman napsal:

                      ..strhující..

                      Velmi pěkná obhajoba mlm a dic..

                      Jde jen o to, jaký zisk rozdělí obchodník do sítě mlm – polovinu z cca 18-23% standartní marže na 1karátu? Nee, dic a mlm prodejci mají zisk mnohem vyšší,aby pořádně nakrmily strukturu pod sebou(ano,poblouzněné mladíky v levných/zatím oblecích chodící po firmách a básnící pohádky o tom,jak máte investovat a že když budete kámen potom prodávat,není problém do pár dní-většina takto „lapených“ investorů poté koupí dubajským efektem kousek v ceně 100-300tis,který s úžasem nemůže prodat a běhá po zlatnictví,kde mu znalec oznámí tu skvělou novinu,že má tuctový kámen,o který zpětně na burze není až takový zájem a cena je díky provizi a to tučné provizi do systému dic trošičku jinde..) – tak a tedˇse vrátím opět k ceně – v dic je koncová cena pro standartního klienta vyšší díky provizím a rozhodně nemá ni pro klienta vliv to,že má dic větší obraty! ověřeno.
                      Před 10 lety byl mlm plný vysavačů a nádobí za 50.000 , před 7 lety potravinových doplňků – vzpomenme zázračný herbalife , dnes je mlm plný pojistek a diamantů..kromě pojistek vše předražené,ale to se ukáže až po čase,že?

                      Nenaříkám,kamené obchody sice máme,ale jen trzích,kde se klienti nenechají ukecat na střep studenty nesoucími v aktovce skleněnou maketu diamantu,brožurku dic a jeden-dva laciné prstýnky,které za svých 80.000,- (půjčka rodičů) dostaly od dic jako startovací sadu…

                      Ano vysavače mlm rainbow byly kvalitní,ale asi doopravdu neměly cenu 50-75tis, střepy od dic navíc mají jistou základní „výrobní“ cenu,která právě odpovídá burzovní ceně nínus cca 20% sleva za obrat plus 50% pro provize v siti = drahý střep…

                      Nejsem protivníkem mlm,sám v něm podnikám formou licence rk ale kamenný obchod je stále zárukou toho,že kupujete opravdu kámen+marže(samozřejmě také sleva z burzy,letité kontakty nejen na burzu ale i na velkobrusírnu slevu zaručí) a ne kámen+provize mlm a navíc od „pouličního“ prodavače..

                      Necht´ Dic otevře pobočku/sít´ v Rusku,jsem pevně přesvědčen,že tato znalá klientela(historicky dejdéle obchodující a držící)tato klientela po pár obchodech celé Dic a allo vypráská a jak jich pár znám, tak Dic a)“prostě“ převezmou „pad kryšu“ a někdo zmyzí nebo b) Dic z ruska zmizí..

                      Trvám na tom, že základem Dic je mlm prodej střepů těm naivním“dubajským“,pro ty, co se ptají nebo něco o kamenech vědí,pro ty mají pár lepších kusů – tohle se bohužel nedá v Rusku ani Izraeli provozovat,protože tady lidi/klienti řeší „abmany“ jinak než hloupí češi a jiní..

                      Ad burza a brusírna – ano,právě zde se setkává kontakt na prodej/nákup z celého světa,bohužel svět a jeho peníze nejsou nic poctivého a jak už to bývá,kde je peněz hodně(drogy,zbraně,diamanty) tak je tam dost špatných lidí a motivů – prostě burzy fungují,ale vládnou tomu stejně Rusové a Jevrejci a ti na to stejně posvítí-oni už to stejně vědí,takže se přikláním k variantě a) přebrání Dic po vstupu na svoje trhy a bude zle..Tot´ má negativní prognoza,podložená několika nespokojenými klienty a hlavně 2mi pravidly – Boží mlýny melou(Štork,Dic,Allo..) a zákon akce a reakce,kdy se můžete poptat na oblibu mlm drahých produktů v Rusku a kde dnes mlm chytráci jsou..

                      OTTO, velmi si vážím jakékoliv diskuze,včetně této s Vámi a jsem rád,že jsme „spolu“ dali do éteru toliko informací,jak pro klienty, tak pro obchodníky či jiné „hltače“ informací, mezi se které řadím samozřejmě i já..
                      Prima večer

                    • OTTO napsal:

                      Samozřejmě, že jde o to jaký zisk obchodník do sítě rozdělí.
                      Kolik je to v DIC nevím.
                      To co ale vím je jaké kameny jsem v jejich showroomu viděl, jaké měli parametry a kolik stály.
                      Mě jejich ceny naopak přijdou lepší než jsem doposud měl.
                      Obchodník od kterého jsem kupoval si zisk nechal celý.
                      DIC má velmi dobrou cenovou nabídku takže má na kamenu stejný nebo menší zisk o který se ještě dělí se sítí.
                      Z mého pohledu je to tak, že jestli koupím V Antwerpách nebo v DIC ceny a kvalita jsou srovnatelné. A to co obchodník dělá se svým ziskem je přeci jeho věc.
                      Drahé střepy a jejich nákupy zákazníky je celosvětová záležitost.
                      Je nabídka a hloupý zákazník tvoří poptávku.
                      To se děje, ale všem obchodníkům s diamanty i tomu mému z Antwerp.
                      Má diamanty pro veřejnost a zbytek pro znalce.
                      Jako se vším jiným je to o znalostech.

                      V bazaru koupí dobře auto jen odborník na auta, nebo zákazník, který si ho sebou přivedl.

                      Většina lidí má určito částku a do té se prostě musí vlézt a tak kombinují a dělají kompromisy.

                      To platí při nákupu všeho, včetně diamantů ať už je prodává kdokoliv.
                      Zákazník si přeje tak zákazníkovi splním jeho přání.

                      Co se týká vašich prognóz ohledně fungování DIC v Izraeli a v Rusku tak já asi nemám tak dobré informace jako vy, abych byl schopen předpovědět co se bude dít.

                      Necháme se překvapit.

                      AD burza Říkáte, že svět a jeho peníze nejsou nic poctivého a jak už to bývá, kde je peněz hodně, tak je tam dost špatných lidí a motivů?

                      Peníze jsou přeci neutrální.
                      Jsou jen vyjádřením hodnoty která určuje za co se dají směnit.
                      Když chci pytel brambor tak ten pytel má hodnotu. Ta je vyjádřená v penězích.
                      Člověk dostává peníze za vytváření hodnot v práci.
                      Hodnotu svojí vyprodukované práce dostane v penězích za které se dají směnit za jiné vyprodukované hodnoty.
                      To by znamenalo, že lidé, kteří vytvářejí hodnoty jsou nepoctiví.

                      Kde je peněz hodně je dost špatných lidí a motivů?
                      Myslím, že znám hodně bohatých lidí a až na vyjímky, jsou to nejcharakternější lidé co znám.
                      Kdyby všichni byli jen z poloviny takový jako oni tak neexistují války, hlad ani nevzdělanost.

                      Ano je možné, že znám jenom ty hodné bohaté a vy znáte ty lotry.
                      To je pak samozřejmě smutné, ale alespoň vám to nikdo nezávidí.

                      Přeju hodně śpěchů v realitní i diamantové činnosti.
                      Blíží se doba, kdy se budou velice výhodně kupovat nemovitosti tak věřím, že na to jste připraven a skoupíte co půjde.
                      Jo, krize jsou vždy žně pro investory tak přeju dobrou sklizeň.

                    • Roman napsal:

                      ..souhlas comlete“

                      ..opravím myšlenku peněz – tam,kde se točí rychle množící se peníze(drogy,zbraně a také lituji diamanty) se v těchto odvětvích pohybují více nazvu to nekalé živly. Bohužel pytel brambor ani nezfalšujete, ani ho neprodáte jako pytel extrahubucího škrobu s blahodárnými účinky v síti mlm,takže tohoto artiklu si moc nevšímají..Diamanty se falšují -ať uměle vytvářejí,dodělávají či předělávají se jim certifikáty,kradou se atd..

                      Bohatý,skutečně bohatý člověk nenabyvší jmění moc rychle nebo právě obchodem několika artiklů,je si vědom své práce a umu a většinou bývá charakterním. Ti druzí,už moc ne,protože už při tvorbě svého jmění charakter moc nepoužívali..

                      ..Krize jsou pro investory žně,celosvětově dochází k přesunu vlastnictví a samozřejmě máme erudovaný nákupní plán..

                      Prima neděli

                    • Fabrice napsal:

                      Dobrý den,

                      rád bych Vám (i panu Romanovi)poděkoval za nesmírně poutavé čtení a konfrontační přestřelku, která mně hodně pomohla lépe se zorientovat v detailech diamantového zákulisí.
                      Rád bych se zeptal na Váš názor, případně zkušenost ohledně nákupu diamantu mimo burzy a standardní prodejní místa a to od zdroje/prodejce v místě jeho nálezu (Indie, SríLanka,Botswana,JAR). Je zakoupeny diamant (kvalitní, no často možná s pochybným certifikátem) možné brát jako pokus o obchod s vysokým rizikem a eventuelně s vyšším ziskem, nez pri nákupu v Evropě v naleštěném showroomu?
                      předem děkuji za odpověď

                    • DIC napsal:

                      Dobrý den,
                      i já mám za sebou pár setkání s DIC.Musím říct,že to byla solidní jednání.Pokaždé jsem byl na showroomu.Ale žádné diamanty jsem od nich doposud nekupoval.Diamant jako takový je užitečný uchovatel hodnoty,avšak má specifická rizika.Aspoň z dle toho,jaký jsem měl dojem z jednání s DIC.

                      Spread mezi BID a ASK je vysoký.Aspoň v případě,že to prodáváte opět DIC.Bylo mi řečeno nějakých 20%.Je to dáno právě tou zprostředkovatelskou provizí,která je relativně třeba k OPF o dost vyšší.

                      MLM síť mě znepokojuje.Je to velmi odvážné od DIC,že se rozhodla jít touto cestou.Mohlo by se stát,že firmu zdiskreditují amatéři,kteří budou u klientů plácat nesmysly.Mluvil jsem s člověkem,který není v DIC ani rok,avšak působil dojmem,že má solidní přehled o diamantech a když padla otázka na to,co nevěděl,řekl,že zjistí.Takže zatím dobrá zkušenost.Ale nedělám si iluze,že takoví jsou v DIC všichni.Risk vsadit na MLM,znamená,že prioritou je rychlost růstu byznysu.To se však může stát kontraproduktivní.

                      U DIC jsem si všiml jedné věci.Sice i oni vyznávají tzv. 4C,ale v showroomu a jejich marketingových materiálech jsou zdůrazňována(nebo spíše plně objasněna) jen 3 (Carat,Clarity a Colour).Ten Cut je trochu upozaděn.U málokterého kamenu je na dostetečně viditelném místě ukázáno například very good cut.Ale na druhou stranu,po mém dotazu jsem tuto informaci dostal.Nemám moc zkušeností s diamantovými obchodníky ,takže pokud je to běžná praxe,tak je to asi ok.Mě to malinko znepokojilo.

                      Každopádně,až budeme s klienty zahrnovat diamanty do portfolia,určitě si od nich nabídku nechám udělat.Uvidíme,jaký bude výsledek.

                      Jinak co se týče pana Říhy,tak mám velmi kusé informace.Překvapilo mě,že v DIC mi nikdo netajil,že pan Říha je poněkud kontroverzní.Všiml jsem si dokonce,že to mají i na jejich stránkách.Zajímavý přístup.Pokud by to mělo být skutečně nějaké porušení zákonů nebo neetické,tak bych čekal strategii zatajování či mlžení.Určitě ne toto.Ale o Avalanche a GWC nevím prakticky nic.V době,kdy to běželo,jsem byl ještě holobrádek,takže pokud máte někdo informace,sem s nimi.

                    • Ondřej Záruba napsal:

                      Omlouvám se DIC jsem chtěl napsat do nadpisu a ne do jména,takže autorem toho příspěvku jsem tedy já.

                    • FL napsal:

                      DIC – pokud se mylim tak me opravte,ale pokud vim,DIC ma slevu „pro partnery“ tzn spolupracovniky co si nakoupi o nakych 10-20% levneji a pak prodavaji klientum.logicky vzato,uz je zde prostor pro provizi a ceny „NAD“ vysi sperku / diamantu, dic musi vytvaret zisk a urcite nedotuje slevy pro spolupracovniky, nicmene druhou otazkou je, jak jsou kameny doopravdy kvalitni a konkurence schopne cenove/kvalitne.
                      Ja byl na jejich seminari lakovan,ze pokud si koupit do tri dnu „partnerstvi“ (moznost u nich pracovat) za 80 tis , dostanu startovni sperk – tez investici pro sebe,avsak kdybych je chtel prodat,tak udajne v rakouskem zlatnictvi je vykupuji za 130tisic..zvlastni, kdo nevite co s 80 litry tak to muzete zkusit a stat se jejich „spolupracovniky“..ovsem pouze do tri dnu pak to je uz za 110:)

                    • Petr napsal:

                      Šperky určitě nejsou investicí a ty od DIC už vůbec. Využívají neznalosti široké veřejnosti a zneužívají toho pro svůj zisk. Šperky které nabízejí za 80 tisíc mají výrobní náklady kolem 17 000 – 18 000, zjišťoval jsem to u svého známého, který je zlatník. Hlavním důvodem je používání diamantů velmi nízké kvality, kde cena jde dramaticky dolů. Tyto kameny se v čase narozdíl od těch kvalitních nezhodnocují, naopak velmi často stagnují na ceně či klesají.Jsou to podvodnící s kriminální historií viz :http://www.ceskatelevize.cz/ct24/domaci/111440-krejcir-dostal-za-uverovy-podvod-osm-let-vezeni/

                      To mluví za vše…

                    • OTTO napsal:

                      Very good Cut znamená velmi dobrý brus, tedy kvalitu brusu.
                      Cut znamená brus, tedy o jaký brus se jedná.
                      Brusy se dělí na Round a fantazijní brusy např. Princess, Oval, Emerald, Heart, Pear, Marquise.

                      V showroomu DIC jsem viděl jen Round, takže to je možná důvod proč to není tak viditelně uváděno, když nabízejí jen tento jeden brus.

                      4C jsou jen základní parametry.
                      Pak jsou ještě doplňujícící parametry a ty mají také vliv na cenu a její budoucí nárust.
                      Jedním z doplňujících je právě kvalita brusu, symetrie, lom světla, kolik % světla se odráží zpět, jakou barvu odraz světla má atd.

          • LukreciaB napsal:

            Naprosto souhlasím. Já „blbka“ jsem byla podnikatelsky v nouzi, nechala se omámit tou jejich předváděčkou (zkrátka jsem viděla ty „blištivé kamínky“ jako blbá ženská, našli si mě na JOBs.cz, že sháním práci, oslovili mě s nabídkou na manažerku a pak jsem brečela na jejich školení-kde se všichni nadšeně pozitivně těšili-co jsem to provedla za blbost). Teď mám ty střepy s „certifikáty“ (složila jsem zálohu hned na místě 25.000,-), zaplatila 6.000,-právníkovi, abych se vymanila z jejich mandátní smlouvy, ale rok žádná odezva, pak jsem ještě napsala dopis a protože nejspíš bylo takových nespokojenců více, tak mi dali ony střepy (naušnice,prsten,přívěs) o kterých samozřejmě s křížem po funuse vím, že mají sotva třetinovou cenu a chci je prodat (někomu by se mohly líbit leda tak ale pro dítě či mladou slečnu,prstýnek možná..). No: za blbost se platí. Ten pan je možná z PR D.I.C.-moc by mě tato forma nepřekvapila. Já už bych takovou blbost nikdy neprovedla…

    • Zdeněk Simaichl napsal:

      Hm, Otto, knihu 2061: Třetí vesmírná odysea od A. C. Clarka jste zřejmě nečetl, sice sci-fi, ale založena na reálných předpokladech.

    • LukreciaB napsal:

      Dobrý den, mám D.I.C. diamanty + šperkovnici, jak vidím, rozumíte tomu (já byla jen na chvilku tou představou, jak obchoduji s diamanty opilá a rychle a šokově vystřízlivěla), tak když o tom tolik víte, nemá cenu Vám říkat, že vše potřebné (vč. faktury samozřejmě a ještě s výhodnou slevou) k tomu mám a ráda bych sadu náušnice, přívěs, prsten prodala. Jistě neproděláte (oproti mě, já bych fakt radši zpět ty peníze. tak když tak na LukreciaB@email.cz.

    • česká gramatika napsal:

      … ke všem příspěvkům – nedivím se, že podvodníci stále vydělávají na neznalosti a hlouposti ostatních. Vždyť samotná úroveň zdejších příspěvků je naprosto žalostná – „blištivé kamínky“, „krytérium“, „uchopytelné“ , „vydina“ … všichni jste blbci

  8. tomáš napsal:

    Dobrý den, podle mého jsou diamanty nesmyslný investiční nástroj. Za prvé lze dne vyrobit dost levně diamanty umělé, které rozezná od přírodních pouze odborník. Zamyslete se potom nad smyslem diamantů. Jakou hodnotu by měla ropa, kdyby se dala vyrobit uměle za zlomek tržní ceny ropy přírodní?
    Za druhé na světě existuje pouze velmi málo dodavatelů diamantů. Nesmyslím překupníky. Asi bych je spočítal na prstech jedné ruky. Je potom současná cena diamantů skutečnou tržní cenou nebo pouze umělým produktem těchto odborníků.

  9. Radim Kostka napsal:

    Dobry den poradci. Mam dotaz, sice ne na diamanty, ale na ceske mince. Soucasne mince, 20kč, 10kč, 50kč. Slysel jsem, ze existuji mince, ktere jsou sberatelske a kterych bylo vydano do obehu jen nekolik, ale vubec nevim, jak vypadaji, co na nich je a kde to vsechno najit. Muzete mi poradit, kde to najit? Myslim, ze se jedna o soucasne mince v hodnote 10-50kc. Diky moc. Kostka

  10. Petr Šafránek napsal:

    Statistika akciových, komoditních indexů a komodit k 21.11.2008 http://www.sweb.cz/Miroslav.Pitak/statistika.htm

  11. Konference napsal:

    Dve puntickarske pripominky:

    1) Graf by se mel spise jmenovat „graf zmeny ceny“, nez „graf vyvoje ceny“, zadny vyvoj nezobrazuje, pouze zmenu. Nemluve o tom, ze jeden rok je zcela nevypovidajici, kdyz v clanku je doporucovano investovat do diamantu jedine dlouhodobe.

    2) S diamanty je spojena nedostatecna nabidka (z uvadenych duvodu) a ne poptavka. To je asi drobny prehmat.

    Po vecne strance diamantum nerozumim, takze vic clanek komentovat nemohu.

    • Jan Mynář napsal:

      Dobrý den, pane Traxlere, děkuji za upozornění, máte v obou případech pravdu. Už je to opraveno. A v tom grafu šlo především o ukázku toho, které diamanty jsou v poslední době nejoblíbenější, resp. které za poslední rok nejvíce vzrostly, jak je o tom psáno v odstavci nad obrázkem.

  12. Štěpán Račanský napsal:

    Je možné toto chápat tak, že diamanty poskytují možnost vyvézd ze země kapitál, který třeba pochází z trestné činnosti?

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.