Neděle 27. května. Svátek má Valdemar.

Chcete si koupit hotelové apartmá? Ať nenaletíte!

Zní to lákavě. Na desítky let si předplatit týden pobytu ročně v hotelovém apartmá přetékajícím hvězdičkami a cestovat po světě. A také to funguje. Občas. Místo nájemníků hotelového pokoje se ale můžete stát i oběťmi podvodníků.

„Sdílejte svůj čas“

Trávit dovolenou v luxusním hotelu s plnou penzí a balíkem nadstandardních služeb je vizí dobře strávené dovolené řady domácností. Jenže… dovolená s ubytováním v hotelu s pěti hvězdičkami nepatří zrovna mezi nízkonákladové dovolené. A tak se hledají různé kompromisy. Ale nemusí!

Předplatíte-li si hotelové apartmá na dostatečně dlouhou dobu dopředu, získáte výraznou slevu. A vyplatí se to i hotelům, neboť mají o zákazníky postaráno. Kdo by ale chtěl trávit dvacet let dovolenou na jednom, byť sebekrásnějším, letovisku? Proto vznikly time-sharingové společnosti a kluby, které zajišťují výměnu dlouhodobě pronajatých pokojů.

Klasický průběh je, že si pronajmete na desítky let hotelové apartmá v jednom hotelu na jeden týden v určitém období. Chcete-li strávit dovolenou jinde, pak prostřednictvím time-sharingové agentury s jiným účastníkem systému vyměníte svůj týden ve vašem hotelu za jeho týden v jeho hotelu. A každý rok můžete trávit dovolenou v jiné destinaci.

Každá dobrá myšlenka… láká podvodníky?

Méně příznivý průběh je, že sice zaplatíte veškeré vstupní a administrativní poplatky, ale na dovolenou nevycestujete. Tedy, vycestovat můžete, ale rozhodně ne do vytouženého a již zaplaceného apartmánu.

Na svou dovolenou nevycestovali klienti společnosti Platinum International. Společnost měla pobočku v Praze, kde získávala klienty. Pak ale zmizela a jediné spojení bylo na Bratislavu. Vypravili jsme se do Bratislavy. Na bratislavské pobočce bylo pusto a prázdno, jen poštovní schránka přetékala obdrženou korespondencí. Podle zaměstnanců sousední firmy nejsme zdaleka první, kdo se jich na společnost ptá…

K uzavření konkrétní smlouvy o zprostředkování členství v Topaz Beach Club došlo 9. 8. 2005. Následoval dodatek smlouvy, který 9. 9. 2005 změnil barvu sezóny. Certifikát o členství měl být klientům doručen do dvou měsíců. Nestalo se tak ani do února následujícího roku.

Při únorové osobní reklamaci neobdrženého certifikátu byla přislíbena okamžitá náprava. V praxi to znamená, že certifikát k členství ve World Class Vacation Club přišel 13. 10. 2006 z bratislavské pobočky, navíc i s věcnými nedostatky a neodpovídal smlouvě a dodatku. O zrušení pražské pobočky klienty nikdo neinformoval.

Klienti ztratili trpělivost. 30. 10. 2006 vypověděli smlouvu a žádali vrácení veškerých finančních prostředků. Bez odpovědi. Bez peněz. Bez možnosti kontaktovat firmu telefonicky.

Nápadně nevýhodné podmínky?

Prvním náznakem, že se může jednat o ne zcela výhodnou nabídku, jsou nápadně nevýhodné smluvní podmínky. Smluvní podmínky přiložené ke smlouvě se společností Platinum International ovšem obsahují mimo jiné též ustanovení, že „smlouva nebyla uzavřena za nápadně nevýhodných podmínek“.

Možnost odstoupení od smlouvy do 15 dnů od jejího uzavření bez udání důvodu (které je ze zákona povinné v případě, že smlouva byla uzavírána mimo místo působení firmy, např. na prodejním výletu), je v podmínkách striktně omezena. Bylo možné odstoupit „pouze písemně v místě sídla této společnosti, u jednatele p. Denise Curmi“. Po 15 dnech musí klient zaplatit a odstoupit od smlouvy nelze.

Ovšem i v případě odstoupení od smlouvy včas, na správném místě a u správné osoby nevyjde bez finančních ztrát. Smluvně se zavazuje uhradit 30 % ze vstupního a administrativního poplatku.

Ani náklady za členství nejsou konečné uzavřením vstupního poplatku (5 900 EUR) a administrativního poplatku (300 EUR). Pak musí platit udržovací poplatek 350 EUR ročně  vždy k 1. lednu. Nestane-li se tak, veškerá práva ze smlouvy klientovi zanikají. Týdenní pobyt pro dvě osoby tak vyjde na 660 EUR, když nepočítáme, že podstatnou část této částky musíme zaplatit předem. To za luxusní hotel není rozhodně špatná cena.

Smluvní pokuta za porušení podmínek smlouvy ve výši 35 % ze zaplacených poplatků ale vybočuje nad běžný rámec.

Podvod, nebo neúspěšné podnikání?

Nedodržet závazky vůči klientům nemusí hned znamenat podvod. Může jít pouze o neúspěšné podnikání. I v takovém případě klientům zůstanou jen oči pro pláč a hvězdičky uvidí, jen když zavřou oči.

Time-sharing je velmi zajímavou možností, jak levně využít pohostinnosti drahých hotelů. Osobně znám spokojené klienty time-sharingový společností. Znám ale i klienty, kteří na předplacenou dovolenou nikdy nevycestovali. V této oblasti, kde je prodáváno virtuální zboží, na které si nesáhnete dříve, než zaplatíte, se o to více vyplatí pečlivě vážit nabídky. A nejen z pohledu ceny, ale především z pohledu serióznosti a stability společnosti, která hotelová apartmá „prodává“.

Konkrétně česká společnost Platinum International, s. r. o. padla dne 13. 3. 2008 do konkursu.

Jaké jsou vaše zkušenosti s koupí hotelového apartmá?

Zobrazit výsledky

Nahrávání ... Nahrávání ...

Jeden komentář: “Chcete si koupit hotelové apartmá? Ať nenaletíte!”

  1. Marcel Vlček napsal:

    Se společností Platinum jsem bohužel měl sám velmi špatné zkušenosti. Někdy v roce 2004 mi ve Vinohradském pavilonu nabídli účast na prezentaci, ale odmítali mi cokoliv sdělit před dopředu. Prezentace trvala asi 3 hodiny, a nepůsobila moc přesvědčivě. Vstupní poplatek za možnost „levně“ využívat královské apartmány se pohyboval asi okolo 350 000 Kč, které zástupci společnosti vyžadovali zaplatit prakticky cash přímo na místě s tím, že tyto peníze bude spravovat britská finanční instituce Halifax, která je prý velmi důvěryhodná.
    Za účast na prezentaci nám byl nabídnut „dárek“ – zájezd se slevou do vybraných letovisek v Čechách – a to jen za účast na semináři,zkrátka zdarma. Když jsem chtěl s manželkou tohoto využít, tak jsem kontaktoval společnost v dohodnutém termínu a ….. nic. Mrtvá telefonní linka a odkazy na nějaké poštovní boxy apod. Naštěsí mi jen ukradli 3 hodiny volného času.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.