Nezisková vzdělávací organizace JA Czech, v České republice založená panem Tomášem Baťou, společně s pojišťovnou MetLife uspořádaly pro studenty středních škol stínování manažerů pražské centrály pojišťovny. Studenti na jeden školní den opustili lavice a podrobně se seznámili s prostředím a chodem velké společnosti. Výjimečný den zažili i stínovaní manažeři, které setkání s mladými lidmi vytrhlo z každodenního pracovního kolotoče a konfrontovalo je se svěžími názory mladé generace. Stínování manažerů proběhlo 23. června 2016 a bylo součástí odměny vítězného studentského týmu z dvoudenního Innovation Campu, který JA Czech společně s MetLife pro studenty pořádaly o čtrnáct dní dříve.
Do pražské centrály se sjeli studenti Nikola Koubová z Gymnázia P. de Coubertina v Táboře, Karolína Šuláková ze Střední školy hotelnictví a gastronomie SČMD v Praze – Klánovicích, Tereza Tkáčová ze Slezského gymnázia v Opavě, Barbora Pokorná z Masarykovy obchodní akademie v Jičíně, Tomáš Kocián ze Střední školy – Centrum odborné přípravy technickohospodářské v Praze a Petr Peroutka z Obchodní akademie Tanvald.
Při úvodní prezentaci Aleny Šimonové se studenti mohli seznámit s firemní kulturou MetLife a získat praktické rady pro svůj budoucí kariérní rozvoj. Dále studenty čekalo stínování manažerů – Michala Kováře, ředitele bankopojištění, Petru Ryskovou, manažerku týmu oddělení POS a Milana Matějů, manažera oddělení tréninku a podpory prodeje. Díky těmto setkáním mohli studenti nahlédnout pod pokličkou pojišťovnictví a také porovnat, jak jsou teoretické znalosti vyučované ve škole využívány v praxi.
„Vyzkoušela jsem si účast na skutečné firemní poradě, překvapilo mě, jak velké množství informací se tam řešilo.“ popsala svůj zážitek Karolína Šuláková. Vzhledem k tomu, že se zajímá o obchod, ocenila, že si mohla sama vybrat manažera, kterého bude „stínovat“: „Vybrala jsem si pana Matějů, který má na starost trénink obchodníků a díky tomu jsem se mohla podrobně seznámit s jejich praktickou přípravou.“
Tomáši Kociánovi se líbilo, že viděl týmovou práci zaměstnanců: „Na Innovation Campu, kde jsme byli s MetLife před dvěma týdny, byl na týmovou spolupráci kladen velký důraz. I když se nám ze začátku moc nelíbilo, že musíme spolupracovat se studenty, se kterými jsme se dříve neznali, teď vidím, že v praxi jde o běžnou věc. Bylo fajn si to vyzkoušet nanečisto“.
REKLAMA
Jak uvádí Petra Rysková, manažerka týmu POS oddělení MetLife, setkání bylo přínosné pro obě strany: „Věřím, že stínování studentům pomůže při výběru dalšího studia a volbě jejich profesního zaměření. Pro nás je na druhé straně zajímavé zjistit, jak smýšlí dnešní generace středoškoláků, jak nahlíží na otázky, které v rámci své práce denně řešíme, a podle jakých kritérií si vybírají své budoucí zaměstnání.“
Josef Müller, ředitel JA Czech, uvedl, že stínování ve firmách je mezi studenty velice oblíbené: „Studenti mají šanci se dozvědět a zeptat se na řadu informací, které nejsou vždy snadno dostupné, jako např. možnost získání praxe či stáže ve firmě. Reálně se setkají s firemní kulturou a odborníky z praxe. Díky tomu také většinou poprvé zjistí, jak jsou teoretické znalosti ze školy aplikovány v praxi. Propojení světa firem a škol je jedním z cílů JA Czech a jsem rád, že jsme mohli setkání studentů s pojišťovnou MetLife zprostředkovat.“