Již po dvanácté bude letos uděleno ocenění MasterCard Obchodník roku. Generálním partnerem ročníku 2014 je tradičně společnost MasterCard Europe, hlavním partnerem GE Money Bank se svým věrnostním programem bene+.
V rozvržení oborových kategorií nastala oproti loňsku změna – kategorie MasterCard Obchodník s oděvy byla rozdělena na Fashion a Sport. Došlo tak k navýšení počtu kategorií. Poprvé došlo k zařazení specializovaných e-shopů do příslušných oborových kategorií. Široko sortimentní e-shopy jsou hodnoceny v kategorii MasterCard Internetový obchodník roku 2014.
„V MasterCard máme vizi, že jednou už nikdo z nás nebude muset hledat drobné po kapsách a právě obchodníci nám ji pomáhají plnit. Proto považujeme za důležité ocenit ty nejlepší a neustále soutěž MasterCard Obchodník roku rozvíjíme. Letos poprvé dáváme obchodníkům možnost nominovat nejen úspěšnou marketingovou kampaň, ale i inovaci a osobnost. O vítězích v kategoriích Kreativita roku a Osobnost roku rozhodně porota. Vítěznou Inovaci zvolí účastníci Retail Summitu 2015,“ říká Martina Kirchrathová, Commerce Development Director MasterCard Europe pro Českou republiku a Slovensko.
Absolutní vítěz
Absolutního vítěze a držitele titulu MasterCard Obchodník roku 2014 určí výsledky nezávislého reprezentativního průzkumu veřejného mínění, který provede společnost INCOMA Gfk.
Deset oborových kategorií
REKLAMA
V rámci příslušných oborových kategorií došlo k zařazení specializovaných e-shopů, které se tak v průzkumu veřejného mínění utkají o přízeň zákazníků společně s kamennými obchody.
Široko sortimentní e-shopy jsou stejně jako loni hodnoceny v kategorii MasterCard Internetový obchodník roku 2014. Kategorie MasterCard Obchodník s oděvy byla nově rozdělena na Fashion a Sport.
Mezi oborové kategorie patří:
-
MasterCard Obchodník s potravinami 2014
(Supermarkety, hypermarkety, prodejny potravin)
-
MasterCard Obchodník s drogerií a parfumerií 2014
-
MasterCard Obchodník s oděvy a obuví 2014
(Fashion oblečení, boty, doplňky)
-
MasterCard Obchodník se sportovními oděvy a potřebami 2014
REKLAMA
(Sportovní oblečení, boty, doplňky)
-
MasterCard Obchodník s elektronikou 2014
(Elektro, počítačové vybavení, mobily)
-
MasterCard Obchodník s knihami roku 2014
-
MasterCard Obchodník pro dům, zahradu a chovatele 2014
(Hobby markety, zahradnictví, pet shopy)
-
MasterCard Obchodník s nábytkem a bytovými doplňky 2014
(Nábytek a vybavení domácnosti)
-
MasterCard Internetový obchodník roku 2014
(Celý sortiment)
-
MasterCard Obchodník bez bariér 2014
(Kategorie pod záštitou Nadace Charty 77 – Konto BARIÉRY)
Dle průzkumu INCOMA GfK bude vybráno nejoblíbenější loajální schéma obchodníků a vítěz získá titul MasterCard Obchodník roku – GE Money Věrnostní program roku 2014.
Hlasování veřejnosti
Držitele titulu MasterCard Obchodník roku 2014 – GE Money Bank Cena veřejnosti určí hlasování zákazníků. Veřejnost může hlasovat v období od 17. listopadu 2014 do 11. ledna 2015 prostřednictvím internetu a SMS, systém a pravidla hlasování jsou stejná jako loni. Bližší informace o způsobu hlasování naleznete v samostatné tiskové zprávě.
Kreativita roku
I letos mohou sami obchodníci nominovat jednu ze svých úspěšných marketingových kampaní do kategorie MasterCard Kreativita roku 2014. O vítězi rozhodne porota složená z profesionálů v oboru marketingu. Přihlášky je nutné poslat nejpozději do 5. prosince 2014.
Inovace v obchodě a Osobnost obchodu
V kategoriích MasterCard Inovace v obchodě roku 2014 a MasterCard Osobnost obchodu roku 2014 letos poprvé samotní obchodníci nominují úspěšné inovační projekty a výrazné osobnosti obchodu. Nominace je nutné poslat nejpozději do 5. prosince 2014
Odborná porota vybere vítěze v kategorii MasterCard Osobnost obchodu roku 2014. V kategorii MasterCard Inovace v obchodě 2014 nominuje tři finalisty, kteří budou představeni na Retail Summitu 2015 a o vítězství se utkají v rámci panelové diskuse. Účastníci Retail Summitu určí vítěze prostřednictvím hlasování.
Obchodník bez bariér
Záštitu nad touto kategorií převzalo Konto BARIÉRY. Vychází totiž z jeho snahy o usnadnění každodenního života lidí s handicapem. Tak, aby návštěva banky, úřadu, lékaře nebo třeba jen obyčejný nákup byly běžnou věcí, o které nemusí člověk s postižením přemýšlet a připravovat se na ni. Aby takový úkon byl bezproblémový a co nejpohodlnější.
Vítězové všech kategorií budou slavnostně vyhlášeni 3. února 2015 v rámci slavnostního galavečera konference Retail Summit.