AXA penzijní fond a.s.
V roce 2011 AXA penzijní fond potvrdil svou významnou pozici na tuzemském trhu penzijního připojištění, kde zastává místo třetího největšího penzijního fondu v ČR podle objemu spravovaných aktiv. Ten ke konci roku 2011 dosáhl 32,9 miliardy korun, což představuje více jak 14% podíl na trhu penzijního připojištění v České republice. V roce 2011 využívalo služeb AXA penzijního fondu přes 472 tisíc klientů. AXA penzijní fond dosáhl v roce 2011 dobrých ekonomických výsledků, což potvrzuje i vykázaný čistý zisk ve výši 575 miliónů korun. Zhodnocení pro klienty za loňský rok bylo valnou hromadou stanoveno na 1,47 %.
„AXA penzijní fond a.s. reprezentuje i v současné velmi dynamické době, a to nejen z pohledu financí, velmi atraktivní formu finančního zabezpečení na důchodový věk. Díky svému kvalitnímu penzijnímu plánu s propracovaným systémem penzí a ostatních dávek, finančním bonusem za sjednání online nebo možností využívat platební kartu AXA a tím si přispívat na penzijní připojištění uspokojuje plně veškeré nároky svých klientů“, uvedl Martin Vogl, generální ředitel skupiny AXA pro ČR a SR.
AXA životní pojišťovna a.s.
Zejména díky inovaci produktového portfolia a pro-klientskému přístupu počet smluv u AXA životní pojišťovny a.s. převýšil 298 tisíc a počet klientů meziročně vzrostl o více jak 8 % na 269 659. AXA životní pojišťovna a.s. evidovala ke konci roku 2011 více než 30 tisíc smluv, na které přispívá zaměstnavatel. Společnost i díky těmto faktorům navýšila svá aktiva pod správou o téměř 13 % oproti minulému roku, a to na hodnotu 9,3 miliardy korun.
REKLAMA
Ze statistických údajů České asociace pojišťoven vyplývá, že tržní podíl AXA životní pojišťovny a.s. z pohledu předepsaného pojistného poklesl meziročně o 0,2 procentního bodu. Během uplynulého roku došlo k nárůstu předepsaného pojistného, a to o více než 6 % oproti předchozímu roku. Nárůst předepsaného pojistného byl způsoben zejména nárůstem předepsaného pojistného u běžně placených pojistných smluv, jejichž předepsané pojistné meziročně vzrostlo o 17 %. AXA životní pojišťovna za rok 2011 generovala ztrátu ve výši 180 milionů korun.
I v roce 2011 pokračovala inovace produktového portfolia společnosti AXA životní pojišťovna a.s., a to zavedením nového produktu životního pojištění Kumulativ Life a úspěšným „upgradem“ populární produktové řady jednorázového životního pojištění Balance Komodity, o který byl v roce 2011 velký zájem ze strany našich klientů.
„V rámci životního pojištění rozšířila AXA v roce 2011 své produktové portfolio o produkt investičního životního pojištění Kumulativ Life nabízející unikátní věrnostní bonus s jeho každoročním navyšováním, u kterého se předpokládá mimořádný zájem ze strany klientů. Velmi úspěšným produktem byl v roce 2011 také inovovaný produkt jednorázově placeného pojištění BALANCE II a BALANCE III, který klientům nabízí 100% návratnost vložených prostředků snoubenou se zajímavým potencionálním výnosem. To vše při nulových poplatcích za zřízení a správu pojištění,“ doplnil Martin Vogl.
REKLAMA
AXA pojišťovna a.s.
Na konci třetího roku působení AXA pojišťovny a.s. na trzích neživotního pojištění v České a Slovenské republice dosáhl počet jejích klientů na více než 123 tisíc. Během uplynulého roku došlo k poklesu hrubého předepsaného pojistného o téměř 20 procent na celkových 483 milionů korun. Během roku 2011 AXA pojišťovna a.s. měnila svou kapitálovou strukturu. Základní kapitál společnosti byl v roce 2011 snížen na stávající výši 314,1 mil. Kč. Důvodem snížení základního kapitálu společnosti byla úhrada nakumulované ztráty společnosti z předchozích let.
„V oblasti neživotního pojištění se v roce 2011 AXA zaměřila zejména na přípravu pro vstup na trh s novým produktem pro pojištění vozidel, který rozšíří variabilitu stávajícího produktu a umožní tak našim klientům být pojištěn pouze na ta rizika, která budou považovat za důležitá,“ uzavřel Martin Vogl.